فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شعر
#شعر_خوانی
تو را هوای به آغوش من رسیدن نیست
#فاضل_نظری
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
بخش سوم مسئولیت.mp3
5.09M
#تربیت
#متن_خوانی
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
#مسئولیت_و_سازندگی ۳
تربیت فکری چیست؟
آزادی، آموزش، تذکر
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تربیت
ما چه میزان با معیار رفتار تربیتی داریم؟
بچه ها چگونه تربیت ایده آل را تجربه می کنند؟
ابن سینا از تربیت می گوید...
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#شعر
من در آیینه تو را دیدم و انگار تو هم
من دوباره به خودم آمدم، اینبار توهم
لحظه هایی که بدون تو گذشتند چه سخت
من شمردم همه را، این دفعه بشمار تو هم
خسته ای از همه ی لحظه شماری هایم؟
یا تحمل کن و یا که نده آزار تو هم
من و بیداریِ شب های بدون تو، بگو
هست در خاطره ات یک شبِ بیدار تو هم
آی آسوده ی دوران به نگاه تو قسم
من دوباره شدم از فاصله بیمار، تو هم؟
شعر از: علی بالایی
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
مسئولیت و سازندگی ۴.mp3
5.38M
#تربیت
#متن_خوانی
#مسئولیت_و_سازندگی ۴
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
تفکر در چه چیز؟
تفکر چگونه؟
تربیت فکری کودکان
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#جامعه_شناسی
#معرفی_کتاب
فهم علم اجتماعی
اثر حاضر که تحلیلی درخشان از سرشت جامعه بهدست میدهد مبنای دانشی علم اجتماعی را میکاود و نشان میدهد که پیشفرضهای فلسفی سرآغازی ضروری برای بررسی جامعه است. این اثر که متنی عالی در فلسفهٔ علم اجتماعی است نهتنها از لحاظ باریکبینی فلسفی از مرتبهای بالا برخوردار است، بلکه در سودمندساختن ایدههای لودویگ ویتگنشتاین و در رویکرد به مسئلهٔ عینیت در پژوهش اجتماعی تا اندازهای از طریق جامعهشناسی شناخت در میان آثاری از این دست بینظیر است. مضامین اصلی کتاب شامل رابطهٔ فرد با جامعه، مبنای فهم ما از جوامع دیگر و خصلت واقعیت اجتماعی است. فصولی از این کتاب نیز به رابطهٔ فلسفهٔ علم اجتماعی با سیاست اختصاص دارد، این شرح و بسطها از جمله تأثیر نظریهٔ انتخاب عقلانی را مورد ملاحظه قرار میدهد، و به مسئلهٔ حملات پستمدرنیستها به امکان عقل میپردازد.
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#شعر
مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق
گرت مدام میسر شود زهی توفیق
جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است
هزار بار من این نکته کردهام تحقیق
دریغ و درد که تا این زمان ندانستم
که کیمیای سعادت رفیق بود رفیق
به مأمنی رو و فرصت شمر غنیمت وقت
که در کمینگه عمرند قاطعان طریق
بیا که توبه ز لعل نگار و خنده جام
حکایتیست که عقلش نمیکند تصدیق
اگر چه موی میانت به چون منی نرسد
خوش است خاطرم از فکر این خیال دقیق
حلاوتی که تو را در چه زنخدان است
به کنه آن نرسد صد هزار فکر عمیق
اگر به رنگ عقیقی شد اشک من چه عجب
که مهر خاتم لعل تو هست همچو عقیق
به خنده گفت که حافظ غلام طبع توام
ببین که تا به چه حدم همیکند تحمیق
شعر از: حافظ شیرازی
بخش پنجم مسئولیت.mp3
3.41M
#تربیت
#متن_خوانی
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
#مسئولیت_و_سازندگی ۵
چگونه کودکان در مقابل اندیشه های باطل در امان می مانند؟
تنفیذ آزادی مطلق و اثرات آن
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#شعر
من نشستم که ظلمت شب را
با نوای تو غرق نور کنم
و علی ای همای رحمت را
صد و ده مرتبه مرور کنم
چه بگویم ز شأن تو وقتی
در مقامت نوشت پیغمبر
ضربه ی خالصانه ی حیدر
از عبادات خلق بالاتر
گوشه ای از نگاه زیبایش
به دل خسته نور می بخشد
او که با رزم بی همانندش
به سپاهش غرور می بخشد
گفت پیغمبر خدا به همه
من به جز تو ولی نمی خواهم
شرف و عزت دو دنیا را
بی ولای علی نمی خواهم
شأن قرآن اگر چه وصف علی است
و مقامش کمی از او کم تر
تازه از آیه های محکم هم
محکمات علی است محکم تر
تو همان باب شهر علم نبی
و کجا می شود تو را فهمید
از ابوذر بپرسم از سلمان؟
از که باید ز شأن تو پرسید؟
هرکجا در نبرد نام تو بود
خونِ ناپاکشان هدر می رفت
تو نبودی شبیه آن بزدل
که به وقت نبرد، در می رفت
گفتم و سوختم که فهمیدم
مدح تو کار مثل ماها نیست
تو که در ذهن ما نمی گنجی
واژه ای در مقامت اینجا نیست
شعر از: علی بالایی
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#شرح_نهج_البلاغه
https://eitaa.com/sharhenahgolbalaghe
#فلسفه
مراتب وجود و ماهیت مربوط به آن
شرح کتاب مشاعر #ملاصدرا
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
27.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روان_شناسی
#تربیت
آزادی، کودکان را از سیطره ی خود رها کنیم.
آنان در هفت سال نیاز به مراقبت دارند نه محافظت
#دکتر_شکوری
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani