eitaa logo
روان شناسی، فلسفه، ادبیات
407 دنبال‌کننده
181 عکس
53 ویدیو
14 فایل
مطالبی در زمینه: #روان_شناسی #تربیت #فلسفه #ادبیات_شعر_داستان #علوم_دینی #جامعه_شناسی ارائه پیشنهادات: @alibalaei
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش سوم مسئولیت.mp3
5.09M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ ۳ تربیت فکری چیست؟ آزادی، آموزش، تذکر https://eitaa.com/olomeeansani
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما چه میزان با معیار رفتار تربیتی داریم؟ بچه ها چگونه تربیت ایده آل را تجربه می کنند؟ ابن سینا از تربیت می گوید... https://eitaa.com/olomeeansani
من در آیینه تو را دیدم و انگار تو هم من دوباره به خودم آمدم، اینبار توهم لحظه‌ هایی که بدون تو گذشتند چه سخت من شمردم همه را، این دفعه بشمار تو هم خسته ای از همه ی لحظه شماری هایم؟ یا تحمل کن و یا که نده آزار تو هم من و بیداریِ شب های بدون تو، بگو هست در خاطره ات یک شبِ بیدار تو هم آی آسوده ی دوران به نگاه تو قسم من دوباره شدم از فاصله بیمار، تو هم؟ شعر از: علی بالایی https://eitaa.com/olomeeansani
مسئولیت و سازندگی ۴.mp3
5.38M
۴ ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ تفکر در چه چیز؟ تفکر چگونه؟ تربیت فکری کودکان https://eitaa.com/olomeeansani
فهم علم اجتماعی اثر حاضر که تحلیلی درخشان از سرشت جامعه به‌دست می‌دهد مبنای دانشی علم اجتماعی را می‌کاود و نشان می‌دهد که پیش‌فرض‌های فلسفی سرآغازی ضروری برای بررسی جامعه است. این اثر که متنی عالی در فلسفهٔ علم اجتماعی است نه‌تنها از لحاظ باریک‌بینی فلسفی از مرتبه‌ای بالا برخوردار است، بلکه در سودمندساختن ایده‌های لودویگ ویتگنشتاین و در رویکرد به مسئلهٔ عینیت در پژوهش اجتماعی تا اندازه‌ای از طریق جامعه‌شناسی شناخت در میان آثاری از این دست بی‌نظیر است. مضامین اصلی کتاب شامل رابطهٔ فرد با جامعه، مبنای فهم ما از جوامع دیگر و خصلت واقعیت اجتماعی است. فصولی از این کتاب نیز به رابطهٔ فلسفهٔ علم اجتماعی با سیاست اختصاص دارد، این شرح و بسط‌ها از جمله تأثیر نظریهٔ انتخاب عقلانی را مورد ملاحظه قرار می‌دهد، و به مسئلهٔ حملات پست‌مدرنیست‌ها به امکان عقل می‌پردازد. https://eitaa.com/olomeeansani
مقام امن و می بی‌غش و رفیق شفیق گرت مدام میسر شود زهی توفیق جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است هزار بار من این نکته کرده‌ام تحقیق دریغ و درد که تا این زمان ندانستم که کیمیای سعادت رفیق بود رفیق به مأمنی رو و فرصت شمر غنیمت وقت که در کمینگه عمرند قاطعان طریق بیا که توبه ز لعل نگار و خنده جام حکایتیست که عقلش نمی‌کند تصدیق اگر چه موی میانت به چون منی نرسد خوش است خاطرم از فکر این خیال دقیق حلاوتی که تو را در چه زنخدان است به کنه آن نرسد صد هزار فکر عمیق اگر به رنگ عقیقی شد اشک من چه عجب که مهر خاتم لعل تو هست همچو عقیق به خنده گفت که حافظ غلام طبع توام ببین که تا به چه حدم همی‌کند تحمیق شعر از: حافظ شیرازی
بخش پنجم مسئولیت.mp3
3.41M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ ۵ چگونه کودکان در مقابل اندیشه های باطل در امان می مانند؟ تنفیذ آزادی مطلق و اثرات آن https://eitaa.com/olomeeansani
من نشستم که ظلمت شب را با نوای تو غرق نور کنم و علی ای همای رحمت را صد و ده مرتبه مرور کنم چه بگویم ز شأن تو وقتی در مقامت نوشت پیغمبر ضربه‌ ی خالصانه ی حیدر از عبادات خلق بالاتر گوشه ای از نگاه زیبایش به دل خسته نور می بخشد او که با رزم بی همانندش به سپاهش غرور می بخشد گفت پیغمبر خدا به همه من به جز تو ولی نمی خواهم شرف و عزت‌ دو دنیا را بی ولای علی نمی خواهم شأن قرآن اگر چه وصف علی است و مقامش کمی از او کم تر تازه از آیه های محکم هم محکمات علی است محکم تر تو همان باب شهر علم نبی و کجا می شود تو را فهمید از ابوذر بپرسم از سلمان؟ از که باید ز شأن تو پرسید؟ هرکجا در نبرد نام تو بود خونِ ناپاکشان هدر می رفت تو نبودی شبیه آن بزدل که به وقت نبرد، در می رفت گفتم و سوختم که فهمیدم مدح تو کار مثل ماها نیست تو که در ذهن ما نمی گنجی واژه ای در مقامت اینجا نیست شعر از: علی بالایی https://eitaa.com/olomeeansani https://eitaa.com/sharhenahgolbalaghe
مراتب وجود و ماهیت مربوط به آن شرح کتاب مشاعر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی https://eitaa.com/olomeeansani
27.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آزادی، کودکان را از سیطره ی خود رها کنیم. آنان در هفت سال نیاز به مراقبت دارند نه محافظت https://eitaa.com/olomeeansani