eitaa logo
ام ابیها
406 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
7.2هزار ویدیو
94 فایل
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند باعلی همراه بودن ارث ما از مادر است #جهاد_تبیین ارتباط با ادمین : @Hamrahyta313 @ya_mahdi98 تاسیس کانال ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۹
مشاهده در ایتا
دانلود
چرایی واقعه عاشورا در بازخوانی رسانه‌ای 🔺اگرچه مطالعات سواد رسانه یک موضوع نوین است و در ادامه ظهور تکنولوژی، جایگاهی در مباحث علمی پیدا کرده است، اما تاریخ، مملو از موقعیت هایی است که اگر سوادرسانه ای وجود داشت، مسیر بشر بطور کلی تغییر می‌کرد. واقعه عاشورا را در چندگام رسانه ای هم می‌توان نگاه کرد و تحلیل نمود. جامعه ای که تسلیم شایعه شد و دروازه بانی خبر انجام نداد. 🔹مردمانی که تبلیغات را بر واقعیات ترجیح دادند و حوصله مکث و تامل و بررسی پیام را نداشتند. اجتماعی که بدون اطمینان از صحت و سقم پیام، فوروارد کرد و اطلاعات فیک و جعلی را ویروس وار در بدنه جامعه رسوخ داد و مریض شد. 1⃣ گام اول آنجایی بود که گفتند؛ حسین ابن‌علی سر جنگ دارد و قدرت‌طلب است. خارجی است و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی است. مردم نیز بدلیل زمینه ذهنی ضعیف و مسمومی که داشتند و عافیت‌طلبی در جانشان رسوب یافته بود و مهمتر از همه، بدون تحقیق درباره اهداف قیام و گفت‌وگو با امام و اصحابش، اتهام ساختگی را پذیرفتند.( تکنیک برچسب زنی و انگاره سازی منفی جهت انحراف افکارعمومی ) 2⃣ گام دوم آنجایی بود که مسلم ابن عقیل را در عرض یک وعده ظهر تا شام و با تبلیغات ابن زیاد مبنی بر در راه بودن لشگر شام و تولید شایعه توام با ترس، تنها گذاشتند و خلف وعده کردند. این درحالی بود که اگر محاصره قصر ابن زیاد را ادامه می‌دانند، کار تمام بود و مسیر تاریخ عوض می‌شد. ولی زنان و مادران باور کردند و همسران و فرزندان را ترساندند و شد آنچه که نباید می‌شد.( تکنیک شایعه، تولید ترس و دروغ بزرگ که باعث اختلال در مسیراصلی جامعه می‌شود ) 3⃣ گام سوم هم زمانی بود که قبیله هانی ابن عروه که شجاع و جنگجو بودند، سخن شریح قاضی که یکی از خواص فریب خورده و تطمیع شده زمان بود را در رابطه با سلامتی هانی، پذیرفتند و از اطراف قصر ابن‌زیاد متواری شدند. موقعیتی بود که شجاعت و غضب قبیله‌ای، با بصیرت و سوادرسانه‌ای گره نخورده بود و بدون بررسی و سرچ دقیق‌تر، فریب خوردند و صحنه حساسی را برای شکست ابن‌زیاد از دست دادند.( تکنیک خلق اعتبار و استفاده از شخصیت‌های مرجع برای فریب و دور زدن فرایند تحقیق و استدلال) 🔸هرکدام از این موقعیت‌ها اگر با سوادرسانه ای همراه می‌بود و مقاومت ذهنی مردم در برابر شایعات و فیک نیوزها و تبلیغات شکننده نبود، قطعا مسیر تاریخ طور دیگری رقم می‌خورد و امام جامعه، اسیر اجتماع خبرزده، راهی قتلگاه نمی‌شد. 🔸سوای بصیرت سیاسی و معرفت امام که عناصر مهمی در زمان‌شناسی و درک موقعیت هستند، توانایی در برابر اخبارگمراه‌کننده و جعلی ضلع سومی است که جامعه را از خطاهای فاحش و غیرقابل جبران تاریخی نجات می‌دهد. ✍علیرضامحمدلو،کارشناس و پژوهشگر رسانه @om_abiiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@MaddahionlinAUD-20210910-WA0001.mp3
زمان: حجم: 4.55M
▪️سلام مارو رقیه ببر به محضر بابا... 🎤حاج مهدی رسولی ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻ @om_abiiha
۩کانال‌ادعیه‌و‌مناجات‌صوتی﷽۩زیارت‌عاشورا۩مهدی‌رسولی.mp3
زمان: حجم: 9.37M
💠 قرائتـــ زیارت عــاشـورا 🎤حاج مهدی رسولی ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻ @om_abiiha
معنای فرازهایی از 《اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِالله》 ❓ اباعبدالله به چه معناست؟ 🔘 کلمه کنیه است. در عرب مرسوم بوده که برای رعایت ادب، برای هر کسی کنیه بگذارند و او را با کنیه صدا بزنند. گاهی قبل از این که آن شخص، فرزندی داشته باشد، هنگام تولد برای او کنیه می‌گذاشتند. 🔘 در روایات آمده است که اباعبدالله از همان کودکی حضرت سیدالشهدا علیه السلام بوده است و کنیه و اسم آن حضرت از طرف خداوند متعال برای ایشان گذاشته شده است. اباعبدالله بین دو نفر از امامان، مشترک است؛ یکی آقا سیدالشهدا و یکی امام صادق علیه السلام. ⚫️ چون امام حسین علیه السلام در مراتب ظهور بندگی، امتیازی خاص داشته او را اباعبدالله کنیه دادند، خصوصا در که عبادتی کرد که جامع جمیع عبادات ظاهریه و اعمال قلبیه بود. 📓 برگرفته از شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشور، ص۱۰۲ تا ۱۰۷ @om_abiiha
شب سوم محرم.m4a
زمان: حجم: 17.74M
🎙سخنرانی شب سوم محرم ، هیات عاشورائیان. 🍃🕯با موضوع : جهاد تبیین و جریان شناسی حق و باطل. 🥀 مگر با شهادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) چه اتفاقی رخ داد که جبرائیل ما بین آسمان و زمین فریاد زد: به ذات مقدس خداوند ارکان هدایت درهم شکسته شد؟ 🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🌿 @om_abiiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌷 اَلسَّلاَمُ عَلَي الْحُسَيْنِ وَ عَلَي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ 💐 همراه با سید الشهداء (علیه السلام) در کربلا. 🍃🌹 قسمت اول. ⚔ ورود ابن سعد با چهار هزار سرباز به کربلا. امروز سوم محرم سال ۶۱ قمری ، عمر بن سعد(لعنت الله علیه) با لشکر چهار هزار نفری وارد کربلا شد. 🔥 عمر بن سعد بن ابی‌وقّاص ، یکی از جناتکارترین افراد حاضر در واقعه کربلا بوده است. ☄ گفته‌اند قرار بود راهی ری شود و حکومت آنجا را در دست گیرد ولی ابن زیاد، اعطای حکومت ری به او را مشروط به رویارویی با امام حسین(علیه السلام) کرد. 🏹 او نخستین تیر جنگ را به سوی امام حسین(علیه السلام) و یارانش رها کرد، و دیگران شاهد گرفت که شهادت دهند که او آغازگر جنگ بوده . وی پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) و یارانش دستور داد بر بدن های مطهر آنان اسب بتازند. 🕸 ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال ۶۶ ق به دست مختار ثقفی به درک واصل شد. 🔥 أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ. 📖 {هود،١٨} ✍ غلامعلی کریمی 🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🍃 @om_abiiha
جریان‌سازی رسانه‌ای و خبری 🔺جریان سازی رسانه‌ای می‌تواند اهدافی همچون راه‌اندازی و اجرای هجمه‌های فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر می‌تواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود. 🔸جریان سازی رسانه‌ای فرآیندی است که رسانه‌ها از آن به منظور همراه کردن مخاطبان استفاده می‌کنند.جریان سازی می‌تواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را یک شمشیر دو لبه دانست. در رابطه با جریان سازی رسانه‌ای به چند نکته باید توجه داشت: 1️⃣ هدف از جریان‌سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است 2️⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند 3️⃣ مالکان رسانه‌ها، حکومت‌ها، سیاست گذاران، بنگاه‌های تبلیغاتی و… می‌توانند منبع جریان سازی باشند 4️⃣ جریان سازی در قالب‌های رسانه‌ای ارائه می‌شود مانند برنامه‌های آموزشی، تفریحی، خبری و … در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژه‌ای را دارد. 5️⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه می‌شود. مراحل جریان‌سازی رسانه‌ای: 🔸"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی 🔸"اقناع مخاطب" 🔸"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساس‌ترین مرحله جریان سازی. 🔻باید توجه داشت که جریان سازی رسانه‌ای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمه‌های دشمنان قرار گیرد، می‌توان به آن به عنوان یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های رسانه نگاه کرد. @om_abiiha
4.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🏴 | یتیمی که از غصه دق کرد ... ▪️◾️▪️ 🎙حجت الاسلام والمسلمین عالی | | @om_abiiha