🌷 #سوال
⁉️آسیب نگاه به عکس وفیلم مستهجن چیست؟
✏️از جمله آثار سوء نگاه حرام اسراف، انحراف و هدر رفتن نيروهاي فكري، اجتماعي و معنوي انسان، زمينه سازي سردي روابط خانوادگي، حالت حسرت و ناكامي، از دست دادن آرامش رواني، ميل به گناه و بالاخره گرايش به گناهان مختلف است.
🌟امام رضا(ع):
💎هروقت خداچيزى بخواهد،عقل بندگان راگرفته وحكمش را اجرا وخواسته اش رابه پايان میرساند.
سپس عقلِ هرکس رابرمیگرداند، بعد او مرتب میگوید:چگونه و چطور چنین شد؟
📙تحف العقول،ص442
💠 امام على عليه السلام: غَيرُ مُدرِكِ الدَّرَجاتِ مَن أطاعَ العاداتِ
💎هر كه از عادتها پيروى كند، به درجات [عاليه] نرسد.
📚 ميزان الحكمه ج8 ص298
💚سلام مولا جانم 💚
خوشا صبحے ڪہ خیرَش را تو باشے
ردیفِ نابِ شعرش را تو باشے
خوشا روزے ڪہ تا وقٺِ غروبش
دعاےِ خوب وذڪرش را تو باشے
الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَرَج
🌟امام باقر (علیه السلام)
💎صَلاحُ شَأنِ النّاسِ التَّعایشُ وَ التَّعاشُرُ مِلءَ مِکیالٍ ثُلُثاهُ فِطَنٌ، وَ ثُلثٌ تَغافُل
💎سامان یافتن کار مردم به این است که طوری با هم معاشرت کنند که مانند پیمانه ای باشند که دو سومش هوشیاری و زیرکی است و یک سومش نادیده گرفتن و چشم پوشی.
📚 بحارالأنوار، ج74، ص167
پیغمبر اكرم فرمود:
اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْبیرِ (عوالى اللآلى، ج4، ص39)
چه جمله ی عالی و بزرگی!
فرمود كه من بر امت خودم از ناحیه ی فقر اقتصادی بیم ندارم، فقر امت من را از پا در نمی آورد ولی از یك چیز دیگر بر امت خودم بیمناكم و آن كج فكری، بد فكری، بد اندیشگی، جهل و نادانی است.
ام أبیها فاطِمَةُ الزَّهراء (س)
پیغمبر اكرم فرمود: اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْ
مسئلة اقتصاد و فقر زدایی به قدری دارای اهمیت است که از آن حضرت نقل شده:
"فلو لا الخلبز ما صلّینا و لا صمنا و لا أدّینا فرائض ربّنا؛
اگر نان نبود - و شکم ها گرسنه بود - از نماز و روزه و انجام سایر فرائض و واجبات خبری نبود".
با وجود این که اقتصاد و حل مشکل فقر و بیکاری اهمیت فراوانی دارد، ولی بدتر از فقر، نداشتن برنامة صحیح اقتصادی و جدولی متناسب با درآمد ها برای مخارج و هزینه های زندگی است. خطری که اسراف و ریخت و پاش ها، زندگی فرد و جامعه را تهدید می کند، به مراتب زیادتر از فقر است.
کشورهای اسلامی همانند ایران به صورت طبیعی، فقیر نیستند. اما سوء تدبیر و نداشتن برنامه ریزی صحیح اقتصادی، وابستگی های همه جانبه را برای آنان فراهم ساخته است. در حدیث صحبت از توسعة سیاسی نیست بلکه "سوء التدبیر" یعنی نداشتن برنامه یا برنامة نادرست است و به قرینة بحث فقر، منظور، سوء تدبیر در امور اقتصادی است.