15.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-به این عکس ها خیره شو...
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹امام خامنهای خطاب به یکی از جانبازان :شما هم شهید شدید؛ این شهادت تدریجی است.
🔹رُویَ عَن سَيِّدِ اَلْعَابِدِينَ عَلِیِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِما السَّلاَمُ:
رَحِمَ اَللَّهُ اَلْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ اَلْمَلاَئِكَةِ فِي اَلْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ اَلشُّهَدَاءِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ.
🔸از امام زین العابدین علیه السلام روایت شده که فرمودند:
خداوند عمويم عباس علیه السلام را رحمت كند كه جانبازى كرد و خود را فداى برادر كرد تا دو دستش قطع شد و خدا در عوض به او دو بال داد كه با آنها با فرشتگان در بهشت پرواز می کند چنانچه به جعفر بن ابى طالب علیهما السلام عطا كرد و براى عباس علیه السلام نزد خداى تبارك و تعالى مقامى است كه در قيامت همه شهداء و اولين و آخرين بدان غبطه خورند.
📚 امالی شیخ صدوق ج ۱، ص ۴۶۲
🌸🌸🌸
💐 ولادت با سعادت قمر منیر بنی هاشم، سقای طفلان حرم، حضرت اباالفضل العباس بن علی بن ابی طالب علیهم السلام مبارک باد.
🔴 در محضر قرآن کریم
✅ لَهُ مُعَقِّباَتٌ مِّن بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ وَ إِذَآ أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَ مَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ(سوره رعد/ آیه ۱۱)
🔹در طول زندگی، فرشتگانی در خدمت انساناند تا از هر طرف، به فرمان خدا، او را از گزند حوادث حفظ کنند؛ چون خدا نازونعمت هیچ ملّتی را به بلا و فلاکت تغییر نمیدهد؛ مگر آنکه خودشان رفتارشان را تغییر بدهند. اگر خدا به خاطر رفتار زشت ملتی، بدشان را بخواهد، گرفتار شدنشان بُروبرگرد ندارد و جز خدا کسوکاری نخواهند داشت.
🔸#امام_سجاد علیه السلام با اشاره به این آیه فرمودند: گناهانى كه نعمتها را تغییر مىدهند عبارتند از: ظلم به مردم، ناسپاسى خداوند و رها كردن كارهاى خیرى كه انسان به آن عادت كرده است.(تفسیر نورالثقلین) این آیه در مورد جوامع بشرى است، نه تکتک افراد انسانى. یعنى جامعهى صالح، مشمول بركات خداوند و جامعهى منحرف، گرفتار قهر الهى مىشود. امّا این قاعده در مورد فرد صالح و انسان ناصالح صادق نیست، زیرا گاهى ممكن است شخصى صالح باشد، ولى بخاطر آزمایش الهى گرفتار مشكلات شود و یا اینكه فردى ناصالح باشد، ولى به جهت مهلت الهى، رها گردد.
❇️ از پيامهای آیه
▫️خداوند انسان را رها نمىگذارد. «له معقبات»
▫️گروهى از فرشتگان الهى، محافظ انسانها هستند. «له معقبات»
▫️خداوند انسان را از حوادث غیر مترقّبه حفظ مىكند، «له معقبات یحفظونه» نه از حوادثى كه با علم و عمد براى خود بوجود مىآورند. «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم»
▫️خطرات و حوادث گوناگون، انسان را احاطه كرده است.«من بین یدیه و من خلفه»
▫️خداوند نعمتى را كه عطا فرماید پس نمىگیرد، مگر آنكه مردم، آن نعمت را ناسپاسى كنند. «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم»
▫️به سراغ شانس و ... نروید، سرنوشت شما به دست خودتان است. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم»
▫️حفاظت خداوند تا زمانى است كه انسان، كفران نعمت نكند وگرنه از لطف الهى محروم و به حال خود رها خواهد شد. «اذا اراد اللَّه بقوم سوءاً»
▫️برخوردارى از نعمتهاى ظاهرى و بیرونى، وابسته به كمالات نفسانى و حالات درونى است. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم» در جاى دیگر مىفرماید: «و لو انّ اهل القرى آمنوا و اتَّقَوا لفتحنا علیهم بركات من السّماء و الارض... »(اعراف/۹۶)
▫️ارادهى خداوند بالاتر از همهى ارادههاست. «اذا اراد اللَّه بقوم سوءاً فلامردّ له»
@omidmc