eitaa logo
رویای امت
329 دنبال‌کننده
557 عکس
348 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اینجا چین یا ژاپن نیست! 🔹این پل‌ها بر روی دره‌ای به عمق ۲۵۰ متر واقع در محدوده دریاچه سد و نیروگاه کارون ۳ و به جهت جایگزینی جاده قدیمی ایذه - شهرکرد ساخته شده‌اند. 🔹 پل‌های فوق دارای طویل‌ترین دهانه قوسی از نوع خود در خاورمیانه هستند. 🔹تمام مراحل پروژه اعم از طراحی، محاسبات ایستایی سازه فلزی، ساخت قطعات فلزی و نصب پل توسط کارگران و مهندسان ایرانی انجام شده است. 📌 @ponezs
📢 رغبتِ انسان باید رغبتِ در رسول باشد نه رغبتِ در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. اگر رغبتِ به رشد خودمان و حتی رغبتِ به منافعِ معنوی خودمان، در ما شکل گرفت، این رغبت ممکن است در جایی موجب جدا شدنِ ما از امام بشود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «رغبت بزرگ یعنی آدم فقط دنبال رشد خودش نباشد که خودش به ثواب برسد؛ رغبت بزرگ یعنی در انسان این رغبت پیدا شود که ظهور امام واقع بشود و عالم به توحید و امامت برسد و حجاب از عالَم برداشته شود. اگر این رغبت در آدم پیدا شد، اقدامات انسان هم به اندازه رغبتش بزرگ می‌شود. انسانی که رغبت می‌کند، خودش را به امام می‌رساند و حلول در آستان امام پیدا می‌کند («حلت بفنائک»). بزرگ‌ترین رغبتی که ما باید به آن برسیم و رغبت بالله است، این است که در مسیر رغبت در قرب به خدای متعال، رغبت در تحقق ولایت امام در عالم پیدا کنیم. این غیر از رغبت در این است که من خودم آدم خوبی بشوم که البته آن‌هم در جای خودش رغبت خوبی است. وقتی رغبت به خدا و رغبت به ولیّ خدا در انسان پیدا شد، انسان کنار حضرت قرار می‌گیرد و در طرح حضرت عمل می‌کند. ما اگر رغبتمان رفعت پیدا نکند نمی‌توانیم در طرح امام قرار بگیریم و کنار امام عمل بکنیم. اگر رغبت ما با رغبت امام گره خورد و یکی شد و آن رغبت‌های بزرگ در ما شکل گرفت، این رغبت‌ها ما را به امام می‌رساند و کنار امام قرار می‌گیریم و سختی‌های راه را کنار امام تحمل می‌کنیم و با امام راه را طی می‌کنیم. ولی اگر رغبت دیگری در ما شکل گرفت و توجه به خودمان، حتی توجه به منافع معنوی خودمان، داشتیم، این، ممکن است موجب جدا شدن ما از حضرت بشود. در عالم با امام راه رفتن و در طرح امام عمل کردن، وقتی ممکن می‌شود که انسان رغبتش، رغبت در رسول باشد نه رغبت در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. «وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِه» یعنی شما حق ندارید میل به خودتان پیدا کنید و رویتان را از رسول برگردانید. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ در عالم با حضرت راه بروید. اگر می‌خواهید با حضرت راه بروید، باید رغبت در حضرت داشته باشید نه رغبت در خودتان. اگر انسان راغب در حضرت شد، چنین رغبتی انسان را در همه سختی‌ها همراه با حضرت می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علوم انسانی، رسالۀ عملیه است🔸 علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. 📌 بازنشر فقط با فوروارد یا درج لینک 👈 @haerishirazi
(با عرض پوزش)کمی اقتصادبدانیم! برآورد خدمات فحشا در اروپا در حساب های خارجی: (صندوق بین المللی پول) خدمات روسپیگری ارائه شده توسط ساکنین به افراد غیر مقیم باید به عنوان در حساب های خارجی ثبت شود. همچنین خدمات فحشا خریداری شده توسط مشتریان مقیم به افراد غیر مقیم باید به عنوان ثبت شود. خدمات روسپیگری بین افراد مقیم و غیر مقیم باید به عنوان خدمات شخصی، فرهنگی و تفریحی طبقه بندی شود، مگر در مواردی که مشتریان این خدمات را در خارج از کشور در تعطیلات یا سفرهای کاری خریداری می کنند. در چنین مواردی خدمات فحشا باید در سفر گنجانده شود. چارچوب کلی پیشنهاد شده توسط یورواستات (2018)، رویکرد عرضه را اتخاذ می کند. تخمین تعداد روسپی ها در کشور ضربدر تعداد کل ملاقات های هر روسپی (در هر دوره) ضربدر میانگین قیمت هر ملاقات است: کل فروش = تعداد روسپی ها x تعداد تماس های هر روسپی x قیمت خروجی داخلی با استفاده از برآورد نسبت روسپی های غیر مقیم به دست می آید: تولید داخلی = کل فروش x (1 - نسبت روسپی های غیر مقیم) سپس اجزای فرامرزی به صورت زیر تخمین زده می شوند: واردات خدمات = نسبت روسپی های غیر مقیم x کل فروش به ساکنان صادرات خدمات = تولید داخلی x نسبت مشتریان غیر مقیم فقط خواستم ببینید شاخص های بین المللی همین قدر ناکارآمد و کثیف هستند. حتی انسان را کالا می بینند و بر روی او قیمت می گذارند و در آمارهای صادرات و واردات خود حساب می کنند! در شاخص های اقتصادی در صدر جدول بودن می میتواند نشانه حجم فرومایگی اقتصاد یک کشور باشد. ✍️سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فراموش نکنیم: کیفیت انحصار دارد در کوچک‌مقیاس‌ها هیچ کالایی در دنیا وجود ندارد که بهترین کیفیت آن دست‌ساز نباشد. اساسا بزرگ مقیاس‌ها نمی‌توانند به سرعت تغییر کنند و بزرگ بودنشان مانع خلاقیت است. باید کاری کنیم که مترادف بهترین کیفیت در دنیا باشد فلذا باید سرمایه‌گذاری اصلی‌مان روی کوچک‌مقیاس‌ها باشد همان که آقا فرمودند رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبر انقلاب، امروز: آینده و پیشرفت کشور بیش از حدسیات متعارف است @Fetan2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡نمونه‌های موفق دهکده‌های تولید محور مردمی در روسیه و چین👆تاثریا (شبکه یک) 🌱《باقچه‌خانه》 جایی که هر کس در آن کار تفریحی تولید محور انجام می‌دهد و سهمی از خوراک و ارگانیک توسط خووخانواده‌ها تامین می‌شود. یک اقامتگاه آرامبخش دور از فضای کانال معیشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 آیت‌الله اراکی: چرا آپارتمان می‌سازید؟ 🔸 حدود یک ماه پس از توقف ویلایی‌سازی در نهضت ملی مسکن قم رخ داد: 🔸 هشدار بی سابقه آیت‌الله اراکی(عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه) در حاشیه درس خارج فقه در خصوص اجتناب مدیران مربوطه از آپارتمان سازی و مرتفع سازی. - اینکه دائما مسئولین تاکید کنند که ما از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده کنیم با صرفا گفتن چیزی تحقق پیدا نمی‌کند، احتیاج به عمل دارد. - ما تاکید کردیم که مرتفع‌سازی با موازین اسلامی تطبیق ندارد. - وقتی مرتفع سازی می‌کنید روابط اجتماعی را نابود می‌کنید. - بسیاری از بیماری‌های امروز، نتیجه سبک ساختمان‌سازی‌های ما است. - چرا بعضی‌ها توجه نمی‌کنند؟! امیدواریم وزیر جدید به این مسئله توجه کند. -این حرف که ما زمین نداریم دروغ است. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
هدایت شده از بیداری‌اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا آموزش و پرورش افراد خلاق تربیت می کند؟ 🔺 بچه ها 16000 ساعت در مدرسه هستند. 🔺 آموزش و پرورش لبریز از مطالب حجیم به درد نخور است. 🔺 صنعت کنکور در کشور سالیانه بالغ بر هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد … ❌ حال آموزش و پرورش بد است ... خط قرمز 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 اللهم عجل لولیک الفرج🌸 @bidari110
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ساخت پراید در خانه با ۹۴میلیون! راهکار ما همین است پلاک کردن خودروهای استاندارد که هر کسی در ایران بسازد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ مدرسه، دانشگاه و امتحان با ذهن ما و فرزندانمان چه می‌کند؟! ✅ چه باید بکنیم؟! 🔺 دکتر مسعود درخشان استاد تمام اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (فارغ التحصیل مدرسه اقتصاد و دانشگاه لندن) ❇️ به کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
♦️انتقاد احمد توکلی از سران سه قوه بابت مصوبه مولدسازی: طرز برخوردتان با مجلس شما را یاد رفتار مستبدانه سال‌های اول مشروطه نمی‌اندازد؟ احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹این گونه مصوبات مهم و تأثیرگذار باید با سازوکارهای مردم‌سالارانه در فرایندهای نخبگانی، بررسی و تصویب شوند و همۀ اطلاعات ذیربط، به آسانی در دسترس مردم قرار داشته باشد. 🔹موضوعی بسیار مهم تحت عنوان مولدسازی اموال دولت که در حقیقت، فروش بیت‌المالِ متعلق به آحاد ملت، از این نسل و نسل‌های آینده است، مصداق آشکاری از این دست موضوعات است که نمی‌توان در اتاق‌های دربسته، به دور از چشم و عقل مردم درباره‌اش تصمیم گرفت و آن را اجرایی کرد 🔹این روش اداره دولت، ضمن آنکه با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی تعارض دارد، بسیار شباهت به رفتار معتادی دارد که نیازمند تهیه هزینه موادش است. او اوایل اعتیاد درآمدش را صرف خرید مواد می‌کند اما پس از آنکه درآمدش کفاف نمی‌کند، مشغول فروش اموال و اثاث خانه‌اش می‌شود. 🔹فاجعه‌آمیزترین بخش مصوبه، بند «۵» آن، یعنی «مصونیت قضایی اعضای هیأت و مجریان تصمیمات آن» است. صدای فروافتادن تشت این بند چنان بلند بوده‌است که چرت بی‌حوصله‌ترین افراد را هم پاره کرده‌ است. چنین حکمی چه تفاوتی با «کاپیتولاسیون» دارد؟ البته یک فرق دارد، و آن مصونیت برای مدیران سیاسی دارای امضای طلایی! 🔹این طرز برخورد با مجلس شما را به یاد رفتار مستبدانه سال‌های اول  مشروطه نمی‌اندازد؟! از مشروطه تا امروز چند نفر برای تشکیل مجلس مردمی و آزادمنش به شهادت رسیده‌اند؟ چه پاسخی برای آنها داریم؟ /اعتمادآنلاین
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
از بازار سنتی و اقتصاد کوثری تا بازار مدرن و اقتصاد تکاثری زمان لازم برای مطالعه: ۲ دقیقه در ادبیات دینی، سوق را معادل بازار ترجمه می‌کنند. تا به حال به تفاوت هندسه و فرم در اسواق یا بازارهای سنتی و مدرن اندیشیده‌اید؟ در حديثى درباره راه رفتن پيامبر با اصحابشان چنین آمده است که «کانَ یَسوقُ اصحابه» که ناظر بر آن است که ایشان به خاطر فروتنی، اصحاب خویش را بر خود پیش و مقدّم می‌داشت و به اصطلاح، به جلوتر از خود سوق می‌داد؛ بر همین اساس و با توجه به ریشه لغوی واژه سوق، بازار اصالتاً فضای پیش رفتن و سوق دادن است (که متناظر با حرکت و عبور می‌باشد) و نه مکان مکث و توقف. اما در سبک زندگی معاصر، بسیاری از شهروندان برای گذران اوقات فراغت خویش، به مراکز تجاری و بازارها مراجعه می‌نمایند به نحوی که بازارگردی در ادبیات معاصر به اصطلاحی کاملاً مأنوس تبدیل شده است و امروزه فضاهای مکث و پاتوق گونه متعددی در بازارها و مراکز تجاری پیش بینی می‌شود. بر همین اساس و بر خلاف بازار سنتی که هندسه افقی، خطی و متناسب با حرکت داشت، بازار معاصر هندسه‌ای عمودی، مرکزی و متناسب با مکث و توقف دارد. اما فلسفه این تفاوت ماهوی در چیست؟ اساس اقتصاد در سبک زندگی اسلامی ایرانی، مبتنی بر فرهنگ قناعت بود که از شاخصه‌های اقتصاد کوثری است و لازمه قناعت این است که خریدار، کمتر به خرید تحریک شود؛ اما اکنون، اقتصاد تکاثری که ماهیت نظام سرمایه‌داری است سبب شده است تا بازارها و مراکز تجاری به نحوی طراحی شوند که مراجعه کنندگان را به خرید و مصرف هرچه بیشتر تحریک نمایند زیرا مصرف‌گرایی از مهمترین شاخصه‌های این نوع نظام سرمایه‌داری و سبک زندگی معاصر است؛ تا جایی که در این نوع سبک زندگی، اقتصاد آزاد برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است. مبرهن است که لازمه ایجاد بازار احتیاج (و نه رفع احتیاج بازار)، ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مصرف‌گرایی و تحریک مشتری به خرید هرچه بیشتر کالا است و این تحریک، زمانی محقّق می‌شود که کالاهای بیشتری در دامنه دید وی قرار گیرد؛ این امر نیز منوط به استفاده از تدابیر مختلف طراحی برای گسترده‌تر کردنِ دامنه دید مشتری در بازارها و مراکز تجاری است. ترجمان فضایی این نوع ترویج مصرف‌گرایی عبارت است از: شفافیت فضاییِ هرچه بیشتر فضای داخلی مراکز تجاری و محورهای دید کاملاً باز و گسترده از طریق مواردی همچون ایجاد ویدهای گسترده، کریدورهای بصری کاملاً شفاف، انواع ویترین‌ها و نماهای کاملاً شفاف و شیشه‌ای و جایگزینی هندسه عمودی به جای افقی تا بتوان از طربق ویدهای گسترده و عمودی بین طبقات مختلف، امکان دید بیشتری را به مشتری برای تحریک او به خرید هرچه بیشتر بدهند. در همین خصوص می‌توان به اختلاط مغازه‌های مختلف در مراکز تجاری معاصر نیز اشاره نمود؛ برخلاف بازارهای ستتی که چون راسته راسته بودند و هر راسته مختص به کالای مشخصی بود مشتری به خرید کالای دیگری تحریک نمی‌شد. پس می‌توان چنین گفت که تفاوت دو نوع معماری در بازارهای سنتی و معاصر، ترجمان فضاییِ تفاوت از اقتصاد کوثری است (انا اعطیناک الکوثر: کوثر/۱) تا اقتصاد تکاثری (الهکم التکاثر: تکاثر/۱) @baladetayyeb
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
1642104069_ليبراليسم ـ ریشه فساد و چپاول (1).pdf
1.22M
🛑ليبراليسم: ريشۀ فساد و چپاول ❇️پرفسور مسعود درخشان 🛑مقدمه‌ای برای كتاب دستبرد ناپيدا ❇️ترجمۀ دكتر حسين حسن‌زاده و عليرضا زماني انتشارات دانشگاه امام صادق عليه‌السلام- دي‌ماه 1400 💠 @profderakhshan
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی میشه ساختمان ۱۴۰ متری ویلایی را فقط با ۵۵ ملیون تومان در کمتر از ۳۰ روز ، ضد حریق و ضد زلزله ساخت که دوام زیادی داره و آتش نمیگیره و چند تریلی خاک و مصالح و نخاله روی آن تلنبار نشده که در زلزله کشنده باشد.... چرا نسخه های منسوخ آپارتمان سازی میلیاردی را بر مردم تحمیل می کنید و راه را برای ساخت مسکن ویلایی توسط خود مردم با اهداء زمین فراهم نمی کنید؟ ساختمان از مواد ضدحرق درست شده وجنس دیوار هم از بتنی هست که برای سد سازی استفاده میکنن پس اونهایی که از رو توهمات میگن ساختمان کم دوام هست پیشنهاد میکنم توضیحات خانه حاج سعید قاسمی که کمتر از سی روز درست میشه گوش کنند مگر خدا امثال حاج سعید قاسمی را به داد گرانی ساخت وساز مسکن بفرسته 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
✅مصاحبه با روزنامه فرهیختگان با عنوان: _و_شورش_های_اجتماعی_ایران» ⚠️قسمت اول 📌دوشنبه 17 بهمن 1401 💢خلاصه ای از متن مصاحبه: اگر بخواهم حرف آخر را اول بزنم باید بگویم، موتور محرک نارضایتی‌های امروز ایران، ضعف جدیدی در حکومت ایران نیست، بلکه ریشه در اقبالی دارد که برای آغاز «آینده» در مردم شکل گرفته است و از این جهت ما و بقیه کشورهایی که کمتر در روندهای جهانی‌سازی مدرنیته داخل شده بودند، همه این مشکل را داریم، بقیه هم به نسبت از این مشکلات دارند و از این به بعد بیشتر هم خواهد شد. از این جهت برداشت من این است که آنچه در ایران به‌شدت عمق یافته اما هنوز خودآگاه نشده تا وحدت معنایی پیدا کند «آینده» است. و واضح است که آینده، با همه ابهاماتش، رویا و نیروی محرکه کدام بخش جامعه است؛ نوجوان‌ها و جوان‌ها! https://farhikhtegandaily.com/news/77735 @social_theory
«وقتی در بازار ساکن میشویم » چگونه تغییر سبک معماری و رویکرد شهر سازی و مرتفع سازی باعث میشود تمام شهر بازار شود . در مناطق سنتی که ارام ارام خانه های ویلایی تبدیل به چند طبقه میشوند و اپارتمان ها سر بلند میکنند به خاطر تراکم ایجاد شده که کاسبی یک سوپری و ... را به لحاظ اقتصادی توجیه میکند طبقات همکف تبدیل به مغازه میشود و اینگونه ما در بازار میخوابیم نه در شهر . اما شهر های تازه تاسیس به سبک مسکن مهر که با انبوه سازی شکل گرفته اند فروشگاه های زنجیره ای در انها توجیه پذیرتر و بهینه ترند برخلاف معماری سنتی که محله و بازار رو از هم جدا میکرد . ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat
هدایت شده از پریچهر
تا دیروز می‌گفتیم فلاکت زنان زیر سلطه‌ات به ما چه ربطی دارد؟ به ما چه که کشور تو بیشترین زنان زندانی را در جهان دارد؟ ما را چه سود که نرخ خودکشی زنان سرزمینت بیش از سه برابر ماست؟ که نرخ محرومیت از تحصیل دختران دبستانی‌ات نزدیک چهار و نیم برابر ایران است! که نرخ مرگ و میر مادرانت پس از زایمان حدود سه برابر ایران است! که بر خلاف ایران مرخصی زایمان ندارید، دستمزد برابر در کشورتان کیمیاست. زنان تحصیلکرده‌تان کمتر از ایران است. ما را سَنَنَ که یک چهارم کودکان متولد شده‌تان بدون پدر بزرگ می‌شوند؟ و برنامه سرگرم کننده تلویزیونی‌تان این شده که زنی بتواند به پارتنرهایش ثابت کند پدر بچه اوست و تماشاچیان‌تان به این لحظات مفرح بخندند که برخلاف ایران، در فهرست ده کشور ناامن برای زنان هستید بدون اینکه در جنگ و قحطی باشید. مثل سومالی و یمن. که نود درصد قربانیان تجاوز در کشورتان زنان هستند. که هر نود و هشت ثانیه یک زن در کشورتان مورد تجاوز قرار میگیرد. همین حالا که قدم در این مراسمِ خودگویی و خودخندی گذاشته‌ای سر تا قدمت درگیر نابرابری جنسیتی‌ست. شانه به شانه مردانی که از گردن تا قوزک پوشیده‌‌اند در مراسم حاضر می‌شوی درحالیکه فراموش نکرده‌ای باید حتی در قامت بانوی اول آمریکا ظاهری مرد پسند داشته‌باشی، باید در حد مجاز پروتکل‌ها بینندگان را از بدنت محظوظ کنی اگر شده به قدر یک وجب کتف برگه‌ای را در دست گرفتی که یک رویش فهرست برندگان این سیرک مضحک است، روی دیگرش فهرست کودکان بی‌گناه پروانه‌ای که در تروریسم اقتصادی شما بی‌پر شدند. سرت را بالا می‌گیری و هدیهٔ از لپ‌لپ درآمده سوشال چنج را علیه کشوری که زیر یوق بردگی‌تان نرفته اهدا میکنی. برای حقوق زنان! به اسم زن زندگی آزادی دنیای مضحکی داریم بانو اصلی‌ترین تولیدکننده پورن در جهان که موتور محرک خشونت جنسی علیه زنان است، که بی‌وقفه کالاشدگی زن را به دنیا پمپاژ می‌کند، که دست نابکار مکنت‌خواهش زن را از خانواده خِرکش کرده برده زیر رِدلایت میخانه‌ها و خراب‌خانه‌ها. که کفش مرد را پای زن کرده و مجبورش کرده پا به پای او بدود و چتر مِهر و‌ مدد مردانش از پدر و برادر تا همسر را از سر زن تارانده تا الی‌الابد دنبال چتر حمایتِ نهادهای سرد و بی‌احساس مدرن بدود. که به بهانه رهایی از خشم پدر پای خشونت مردانِ وان‌نایت‌استندِ بی‌تعهد را به زندگی‌اش باز کند و همین لایف استایل سرگین‌مال را زورق پیچ کرده فرستاده به چهار سوی دنیا، حالا برای ما مدعی حقوق زن مسلمان ایرانی شده زن مسلمانی که ناموس خداست. که حرمتش خط قرمز خداست. که احترامش سنجهٔ کرامت مرد مسلمان است. که دوست داشتنش نشانه ایمان و دوستی اهل بیت است، که خداوند بدنش را چنان محترم داشته که نگاه اجنبی، راه ورود به حریمش را ندارد. زن مسلمانی که ریحانه‌گی‌اش عشیره‌ای را عطرآگین و گرم می‌کند. که قلب خانواده‌ست. که نه تکلیف دارد به سفید و سیاه دست بزند، نه دُنگ کافه را فیفیتی فیفتی بدهد، نه نیروی کار توسریِ خور امثال شماست، نه کسی اجازه دارد پشت دست بر گلبرگ‌هایش بکوبد نه راه بالندگی‌اش را سد کند زن مسلمانی که سر تا قدمش کرامت است نه چند کیلو کتف و کفل کِرِم‌مالی شده ‌ زن مسلمانی که اسوه‌‌هایش فعالترین و کنش‌مندترین زنان تاریخند. زنانی که بزرگمردان عالم را بر سرانگشت تدبیر خود گردانده‌اند. زنانی که بزرگترین مردان زمانه سر بر آستان‌شان میگذارند و در بارگاه کبریایی‌شان عرض حاجت می‌کنند. زن مسلمانی که... بگذریم. تو چه می‌فهمی خانم بایدن؟! راستی شما اسم نداری؟ باید به نام همسرتان صدایت بزنیم؟ زن طفلکی... القصه شما در فقره حقوق زنان بدهکارید، مُجرمید، تبهکارید. این از خاک‌برسری دنیاست که ژست طلبکار گرفتید @par1394
«در اسنپ » قسمت اول👇 @roeyaomat
«در اسنپ » قسمت اول گفت و گفت و گفت و هی تکرار کرد در این عصر تکنولوژی شما چه می‌گویید ... شما چه دارید ، میروید و موسی را می آورید که عصا اژدها کند ... ...گفتم از خودت پرسیده ای که چرا حضرت موسی عصا اژدها کرد (البته به اذن خدا) و عیسی مرده زنده کرد کور شفا داد و ابراهیم تبر بر گرده بت گذاشت ، چرا همه به یک روش عمل نکردند یا چرا حضرت ابراهیم عصا اژدها نمیکرد و حضرت موسی کور شفا نمیداد ؟ چون انها نبی بودند و خبر از عالم بالا و حقیقت هستی و راه و روش سعادت ... می اوردند اما در هر دوره ای فرقه ای با شعبده ای مردم را به خودش فرا خواند و ادعای دروغین خود را حقیقت و راه و روش خود را روش هدایت خوانده و مردم را به سوی تاریکی و ظلمت ... دعوت می کردند . دعوا بر سر نبأ بود و اینکه چه کسی نبیست ! معجزه انبیا اثبات پیامبری و همزمان برملا کردن جریان باطل و نبأ فاسق بوده زمانه موسی ع جادوگری و جادوگران ، زمانه عیسی ع طبیبان و در زمانه ابراهیم خلیل الله بت خانه ها روح و روان مردم را به اسارت گرفته بودند ... عصا حرف سلبی موساست نه حرف ایجابی او، برای برملا کردن خبر فاسق ... اگر موسی امروز در بین ما بود دیگر عصا اژدها نمیکرد بلکه اژدهای هفت سر مدرنیته را سر میبرید تا ما را از اسارت ان رها کند ... کمی ارام شد ، گفتم حالا بزار کمی از انچه مدرنیته و عصر تکنولوژی با ما میکند بگم ... ببین این ساختمان های مدرن و مرتفع را ، چرا در کشوری که انچه کم ندارد زمین است اما با این کوه های بتن و فولاد برایت قفس میسازند به نام پیشرفت و نفست را به اگزوز ماشین ها میبندند ، قارون ها خصوصی ترین مکان هایمان را با تبلیغات تبدیل به دکان خودشان کرده اند و کالاهایشان را در اتاق خوابمان به ما میفروشند اگر ته جیبمان چیزی باقی مانده باشد برای مصرف و بردگی بیشتر ... ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat
14010728چالشهای فرارو.MP3
45.62M
❇️نشست علمی «چالش‌های فرارو» 1⃣ارائه اول: حجة الاسلام سیدحمید رفیعی طباطبائی (مدیر میز نظریه تربیت فرهنگستان علوم اسلامی) موضوع ارائه: چالش تربیتی «مدرسه» 2⃣ارائه دوم: حجة الاسلام حسین مهدیزاده (مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی) موضوع ارائه: جنگ «تصاویر آینده» در آشوبهای پسا88 🔹دبیر علمی: دکتر حمید ابدی (مدیر دفتر مطالعات پیشرفت) ▫️زمان: پنج شنبه، ۲۸/ ۷/ ۱۴۰۱- ساعت ۱۰ تا ۱۲ مکان: فرهنگستان علوم اسلامی قم @farhangestan1
هدایت شده از وحید یامین پور
⛩مراقبه هم به‌نوبۀ خود مبتنی است بر حضور و تشرف. حضور با دوری از شلوغی‌ها و کثرات و روزمرگی‌ها به دست می‌آید و تشرف، وارد شدن تدریجی و مرحله‌به‌مرحله و صعود و بار یافتن به بارگاه حقیقت است. ⛩ حالا این دو مفهوم را بگذارید در کنار ابتذالی که دامن دین و دین‌داری را گرفته و دستورالعمل‌های مضحکی که می‌خواهد بشر بی‌حوصلۀ امروز را ظرف چند ساعت و با مصرف مواد و بخورات و دست‌کاری در ساختار ذهن به عالم ملکوت برساند. ⛩دنیای مبتذل امروز امکان تشرف به حقایق متعالی و زیبا را از انسان می‌گیرد و هیچ‌چیزِ درخورِ دیگری هم ندارد که جایگرین کند. در این میان به سرعت‌زدگی و عجله که ویژگی دوران ماست، بیشتر بدبینم. تشرف با تأنی و آرامش و خلوت نسبت دارد و از عجله و سرعت فراری است. ⛩گفته بودم که با، سرعت مشکل دارم! سرعت که زیاد می‌شود، اشیای نزدیک تار و مبهم می‌شوند، تا جایی که امکان دیدن آنها از بین می‌رود. چاره‌ای نیست، برای دیدن دقایق و ظرایف عالم باید آرام و آهسته راه برویم؛ وگرنه حقیقت را ندیده جا می‌گذاریم و زیبایی‌ها زیر پایمان له می‌شوند. 🀄️کاهن معبد جینجا ✍وحید_یامین_پور 🈲@ketabe_khoub
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
تصاویری تلخ از حجم خرابی‌های زلزله ترکیه. اگر خدای نکرده تهران با چنین زلزله‌ای بلرزد حجم تلفات چقدر خواهد بود؟ آیا می دانستید تراکم و فشردگی تهران از تمام شهرهای ترکیه بیشتر است؟ برای مثال، تراکم تهران حدودا ۵ برابر تراکم استانبول است! چنین تراکمی که نتیجه توسعه عمودی و عدم توجه به فضای باز کافی است چه نسبتی با اصول پدافند غیرعامل دارد؟! آیا در این نوع شهرسازی متراکم، بُعد آوار و خرابی‌های حاصل از ریزش آپارتمانهای چند طبقه سبب مسدود شدن معابر دسترسی و شریانهای کمک رسانی و افزایش تلفات نخواهد شد؟ آیا منطقی است که با شعار نوسازی، بافت‌های فرسوده را که همین الان از کمبود فضای باز رنج می‌برند مرتفع‌تر و متراکم‌تر کنیم؟! آنهایی که تند و تند برای بافتهای فرسوده و متراکم، بسته‌های تشویقی و تراکم مازاد تصویب می کنند به فردای زلزله هم اندیشیده‌اند؟! آیا می‌دانستید در تهران ظرفیت اسکان اضطراری (که از اصول بدیهی و اولیه پدافند غیرعامل است) برای وقوع یک زلزله قوی فقط حدود یک سوم آن چیزی است که باید باشد؟! عدم پیش بینی فضای باز و دمیدن بیش از پیش در ارتفاع و تراکم شهر با مردم زلزله زده چه خواهد کرد؟! تهران که دیگر شکل گرفته و کار چندانی نمی‌توان کرد، حداقل از این تصاویر عبرت بگیریم و به بقیه شهرهایمان رحم کنیم و آنها را تهرانیزه نکنیم. @baladetayyeb