هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔴 منتشر شد...
🔹 خودتحقیری ، عامل تورم و رکود
🔸بازی برد _ برد برای ایران
🔹حماسه ی ۵۷٪ یا بانگ تورم
🔸مالیات بر عایدی سرمایه...
🔹مسئله ی اصلی تورم است !
🟡همیاش ایدههای برتر مهار تورم
🔸علم اقتصاد یا اقتصاد علمنما؟!
🔹یک قطره از دریای اقتصاد اسلامی
🔸 زیست شهر نوین مولد
🔹تشریح شعار سال
دسترسی به محتوای pdf👇🏻
https://eitaa.com/moavenat_farhangi_qom/8006
#اقتصادنامه #فریب_بزرگ #نئولیبرالیسم #دست_نامرئی
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمیشود مگر با ثروتاندوزی سرمایهداران!
🎙 #رحیم_پور:
◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری میبینید که هرچه کار و زحمت میکشند باز هم گرسنه هستند بدانید #سرمایهداران آن جامعه حق اینها را خوردهاند.
🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف میکند، چیزی را میخورد که مال او نیست.
#جنگ_فقر_و_غنا
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
رنگ خدا
تا به حال به تونالیته و رنگبندی شهرهای سنتی دقت کردهاید؟ در شهر سنتی، سیما و منظر عمومی شهر کاملا یکدست و همرنگ بود به جز یک استثناء که آن هم مساجد و ابنیه مذهبی بود. در چنین شهری، تمام ابنیه دیگر، چه به لحاظ ارتفاع و فرم و چه به لحاظ تونالیته، نسبت به ابنیه مذهبی تواضع معمارانه داشتند و همگی با تواضع و سکوت رنگی در مقابل رنگبندیِ بقاع متبرکه، بستری بودند برای تجلیِ شهرسازانهی "صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً: رنگ خدا؛ و چه رنگی از رنگ خدا بهتر است؟" (بقره/۱۳۸).
نتیجه این رنگبندی، تحقّق شهر/عبودیت بود: "وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُون: و ما تنها او را عبادت میکنیم" (بقره/۱۳۸). زیرا چنین شهر/عبودیتی با آن نوع تواضع رنگی و هندسی، ترجمانی کالبدی بود برای این آیه شریفه: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی: اى كسانى كه ايمان آوردهايد، صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر مكنيد" (حجرات/۲)؛ اما بیادبی، عدم تواضع و تکبر شهر معاصر در مقابل مساجد و بقاع متبرکه، شما را به یاد کدام آیه میاندازد؟ این نوع شهرسازی، شخصا برای بنده یادآور این آیه شریفه و توصیه آن به تواضع و فروکاستن صداست: "وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِير" (لقمان/۱۹).
@baladetayyeb
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
لطفا این نقشه را بنگرید. مدیران محترمی که در شورای عالی شرّسازی به بهانه صرفهجویی در مصرف زمین، زمینهای دولتی را احتکار کردهاند و اجازه گسترش افقی شهرها را نمیدهند پاسخ دهند که ایران عزیزی که هر استانش به اندازه یک کشور اروپایی است چرا باید عمودیسازی کند و اروپاییهایی که به مراتب کمتر از ما زمین دارند شهرهایشان را افقی توسعه دهند؟! آیا میدانستید که غربیها سالهاست که با پی بردن به اشتباهشان، سیاست بلندمرتبهسازی برای ابنیه مسکونی را کنار گذاشتهاند و برخلاف ما، برجهایشان اغلب، مراکز تجاری و اداری است و نه ابنیه مسکونی؟!
@baladetayyeb
رویای امت
⭕️ کسی فقیر نمیشود مگر با ثروتاندوزی سرمایهداران! 🎙 #رحیم_پور: ◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در
در جامعه ای که عدالت جاری شده باشد فقر و غنا معنا ندارد ، همه غنی اند و همه فقیر ، عموما فقر و غنا در نسبت هم و مقدار فاصله بین انها تعریف میشود .
افزایش رفاه و امکانات و تکنولوژی اگر به صورت عادلانه به دست همه برسد که مایه تفاخر و تکبر و نشان ثروتمندی نخواهد شد .
✍️ مهدی اخلاقی
@ommat_Dream
از عجایب علوم مدرن این است که ابزار را به جلو میبرد و انسان را به عقب !
به انچه صنعت ساخته قانع نیست و در تحول و توسعه روز افزون ان میاندیشد اما به انسان که میرسد امروز و احوال اکنون او را مطالعه میکند و برای مدیریت همان راهکار میدهد راهکارهایی که راه به جلو نشان نمیدهد ، مقصد ندارد و فقط دوَران و فرو رفتن دارد !
ماکیاولی حماقت ها و جهالت های انسان را سر دست میگیرد و میگوید سیاست دان کسیست که به این جهالت ها و حماقت ها و صفات رذیله جمعی پی ببرد و با دامن زدن به انها بر کرسی قدرت بنشیند و چگونه دستگاه حاکمه خود را مقبول خلق کند او برای جامعه مقصدی قائل نیست که طرحی برای رسیدن به ان ، مربی برای تربیت و هدایت و سکان داری جهت حرکت لازم باشد .
فروید روان انسان های بیمار را واکاوی میکند، تمایلات ، بحران های روحی ، عقده ها درونی و انحرافات ان را حقیقت وجود ادمی میپندارد و پاسخ به نیازهای غیر عقلانی و غیر طبیعی یک انسان بحرانزده را نسخه شناخت انسان و نجات او میکند .
اسمیت تنها انگیزه محرک انسان را خودخواهی او دانست و ارضای این صفت رذیله در بازار و رها کردنش به دست گرگ های نامرئی بازار را عامل سامان و علم اقتصاد خواند .
کاش غرب به همان میزان که در فکر ارتقاء ابزار است در پی ارتقاء انسان نیز بود اما او به دنبال تحمیق انسان در بحرانهای روحی روانیه خودش است و انرا توجیه علمیک میکند
متُدش ، شناخت حال فعلیست انهم با محوریت صفات رذیله در انسان و از این رو جامعه شناسی و روانشناسی کارش مطالعه رفتار اکثریت است (جامعه اماری) نه مطلوب هایی که صناعت جامعه و انسان برای رسیدن به آن باشد ... گرچه نگارنده مدعیست خرد انسانی قادر به کشف مطلوبیت های مطلوب بدون اتکا به وحی نیست .
و انسان متمدن آن شد که به قوانین خودخواهانه اسمیت ، و عقده ای فروید و فریبکار ماکیاولی تن دهد .
#جنود_جهل
✍️ مهدی اخلاقی
@ommat_Dream
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نگاهی نو به مسائل اقتصاد ایران بر اساس مفاهیم فقه المکاسب
👌برای تحلیل مسایل اقتصادی ایران از مفاهیم فقه المکاسب بهره می بریم و توجه خاصی به مفاهیم معیوب اقتصاد کلان نداریم. بر اساس مفاهیم فقه المکاسب، اقتصاد ایران به شش مسئله اصلی مبتلا است:
👌مسئله اول در اقتصاد ایران: شکل گیری و رواج یک طبقه بندی معیوب از مشاغل در ایران است. از منظر فقه المکاسب، اصلاح اقتصادی از تغییر نگاه مردم به مشاغل برتر آغاز می شود. با رواج بیشتر ۱- کشاورزی، ۲-باغداری، ۳- دامداری، ۴- خیاطی و ۵- عمومی شدن تجارت (انتخاب تجارت به عنوان شغل فرعی برای همه افراد) ایران در تامین غذا و لباس و داروی طبیعی خود کفاء می شود و زمینه مفهوم اقتصادی انفاق فی سبیل الله (انفاق برای تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه) به جای مفهوم کینزی پس انداز و هدایت نقدینگی مهیا می گردد.
👌مسئله دوم در اقتصاد ایران: بی توجهی جدی به کارآمدی های ۴ گانه الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای است. به عبارت بهتر: استفاده از الگوی تولید صنعتی ۴ چالش ۱- فاصله طبقاتی، ۲- آلودگی شدید محیط زیست، ۳- تولید غذا و محصولات ناسالم و ۴- مصرف زیاد انرژی را در اقتصاد ایران نهادینه کرده است و برای عبور از این چالش ها به تقویت الگوی تولید غیر متمرکز-خصوصاً در بخش غذا- می اندیشیم!
👌مسئله سوم اقتصاد ایران: کمبود زیرساخت های رایگان برای تجارت مردم و فقراء است. ساخت گسترده بازارهای موقت (با تعریف امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام) در مناطق شهری و روستایی و ساخت و احیای مفهوم مترقی مسجد بازار برای مدیریت نرم و هدایت بنیان اهالی بازار، به تدریج چالش انحصار در توزیع و دلالی را در اقتصاد ایران مدیریت خواهد کرد.
👌مسئله چهارم در اقتصاد ایران: شکل های غلط معامله و تبادل در بین افراد است. به صورت کلی شکل معامله و تبادل در ایران به سه آفت ۱- عدم توجه به عقود ۱۸ گانه در نقل و انتقال مال و کالا و پول، ۲- عدم توجه به حرمت قطعی تسعیر و ۳- مبادله با پول اعتباری در تبادلات، مبتلا است!
👌مسئله پنجم در اقتصاد ایران، عدم توجه به اصل حرمت تقویت کفار در تجارت بین الملل است. احراز اصل عدم تقویت کافر در معاملات، به معنای جلوگیری از تخریب روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه است. ( عدم توجه به معانی پنج گانه کفر به تخریب روابط انسانی منجر می شود و تقویت کافر به معنی کمک به تخریب روابط انسانی است.)
👌مسئله ششم در اقتصاد ایران، استفاده از بورس، ربا و بانک برای تأمین مالی است. در اقتصاد ایران مسئله تأمین مالی به شکل ربوی و غرری تحقق دارد و برای رهایی از این معضل نکبت آمیز، تأمین مالی را از طریق انفال، زکات، قرض الحسنه و مفهوم مترفی انفاق مدیریت می کنیم.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)- تبیین مسائل اصلی اقتصاد ایران- بامداد چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲- قم
#فقه_المکاسب
#مسائل_اقتصاد_ایران
https://eitaa.com/olgou4
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما به جای اموختن از طبیعت به ان دستبرد میزنیم .
در این ویدئو ببینید چطور گله احشام به طبیعت نه تنها اسیب نمیزند بلکه انرا احیا میکند . انوقت اداره منابع طبیعی و اراضی ملی با روستاییان ، عشایر و کشاورزان ما چگونه برخورد میکند .
@ommat_Dream
هدایت شده از دولت قوی
✅ نهادهای اجرایی و تصمیمگیری، مسائل را بر مبنای علوم انسانی غرب حل میکنند که این علوم، رسالهٔ عملیهٔ کفار هستند؛ اینکه در روایات داریم که مسلمانها در آخرالزمان، احکامشان را از علمای یهود و نصارا میگیرند، یعنی همین.
🔆 آیتالله حائری شیرازی
🔸علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب میآید و در داخل شما اسمش را میگذارید کتاب جامعهشناسی و فکر و خیالتان راحت میشود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداریتان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رسالهها را آرمِ علم زدهاید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است.
🔸اینکه در روایات داریم که مسلمانها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا میگیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! اینطور نیست! رساله آمده است! سالهاست که آمده و دارد اجرا میشود. همین علوم انسانی که در دانشگاهها تدریس میشود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل میکنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند.
@haerishirazi
#دولت_اسلامی
#چالش_حکمرانی
#چالش_دولتداری
#نهاد_تصمیمسازی
#روش_تحقیق
🆔@Asre_jadid_57
وضعیت دولت به روایت تصویر
ابتذال فرهنگی و ابتذال اقتصادی
متاسفانه شخصیت اقای رئیسجمهور به شدت تحت تأثیر مشاوران و اطرافیانیست که پایشان در سازوکارهای عرفی و پذیرفته شده عامه گیر است و عدم استقلال فکری و تصمیم گیری شخص ایشان و نداشتن گفتمانی مستقل علت و العلل این وضعیت است و از همین رو هم دولت به جای رهایی از دست نظریات نئولیبرال های ریشو و کرواتی اقتصادی و البته فرهنگی اسیر و بازیچه انها میشود ، ما در واقع بایک بی دولتی مواجهیم .
دولتی که تصمیم های سخت به موقع ، شجاعانه و مهم رو نتونه بگیره در واقع بود و نبودش تفاوت چندانی نمیکنه .
دولتی که اسیر سازوکارهای معیوب موجود است ، وقتی باور به این باشد که با تکیه به سلبریتی زیرزمینی میشود مقبولیت برای رای درست کرد و پیروز شد( الگوی اصلاحاتی)
رویکردی که گمان میکند افراد و نیات مهمند نه روش ها، الگو ، تکنیک ...
این روند در حکمرانی و ایضأ اقتصاد هم قابل تعمیم است .
در دیالوگ یک فیلم که اخیراً در شبکه نمایش پخش میشد در جریان فیلم هنگامی که در یک دیدار خصوصی بین وکیل و قاضی پرونده شکل گرفته بود وکیل شکایت از حجم فریب کاری و بی عدالتی دادگاه ها و ... داشت ، قاضی در پاسخ گفت دادگاه محلی برای احقاق حق نیست و من کاری به حقیقت ندارم بلکه دادگاه محلی برای رقابت دروغگویان است و قاضی به دروغگوی برنده رای میدهد .
از قضا قاضی القضات قصه ما هم که حاکم شد صحنه سیاستگذاری تبدیل به رقابت دروغگویان کارشناس نما گشت .
✍️مهدی اخلاقی
@ommat_Dream
رویای امت
وضعیت دولت به روایت تصویر ابتذال فرهنگی و ابتذال اقتصادی متاسفانه شخصیت اقای رئیسجمهور به شدت تح
رویای امت
رویای امت را به یک معنی برای پاسخ به این پرسش میخواهیم ، چرا پیش نمیرویم؟
چون عالم دیگری جز وضعیت موجود و جهان زیسته را نمیشناسیم که از اینجا تا رسیدن به ان گام برداریم ، راه ترسیم کنیم ، نقشه بکشیم ...
ما به یک تصویر از وضعیت بدیل و جایگزین که میتواند در جامعه و مسئولین منتخب انها کشش و تحرک و تکاپو ایجاد کند و به پیش ببرد نیاز داریم و به ان رویای جمعی میگوییم .
غرض از رویا توهم و خیالبافی نیست بلکه یک تصویر شفاف از جهان ایده آل و ممکن است، که کلیتش در اذهان و قلوب نقش بسته شده و برای جزئیات ان و تحققش در جهان واقع مطالبه ، تلاش و مبارزه مستمر شکل میگیرد.
رویای جمعی را ارمانشهر ، اتوپیا و ... مینامند اما رویای امت جهت خاصی دارد که سعی میکند ان ارمانشهر وعده داده شده ادیان را به اندازهای هرچند کوچک در زمین محقق کند و از عبارت ملی یا ایرانی استفاده نشده چرا که امت نوعی عضویت در یک باور و همراهی امام ان است نه جمعی که صرفاً در یک جغرافیا و مرز مشخص قرار گرفته اند .
گروهی که اشتراکی عقیدتی ، فرهنگی دارند و برای یک هدف واحد پای مبارزه را محکم گرفتهاند و نیروی پیشران این هدف اند.
بدون رویای جمعی جامعه دچار رکود ، بی تحرکی ، نا امیدی ، روزمرگی ، تصمیمات خرد ، سرگشتگی و تلاش های بی هدف خواهد شد .
برای ساخت رویا در کنار کار علمی و پژوهشی باید تمایزات جهان بالقوه خود را بتوان به جامعه ارائه داد ان علوم تخصصی و علمی را به یک طرح فراگیر و هم افزا تبدیل کرد و در قالب تصویر به جامعه ارائه کرد.
برای مثال چند تصویر قابل ارائه از ارمانشهر مدنظر، تمدن اسلامی ، که هرکدام قدرت حرکت بخش بزرگی از جامعه دارد
زمین رایگان برای زندگی که مردم یک عمر پی خرید یه تکه زمین فرار نمیکنند ، تبدیل خیابان های پر ترافیک شلوغ و الوده به باغشهر
کسی عمله کسی نمیشود _ساخت جهانی ایده آل بدون کارگر که فقط ایده غلط مارکس در این راستا نصف دنیا را به انقلاب های مارکسیستی کشاند و این از بی عرضگیه ماست که کارگران در جمهوری اسلامی علیه ما شده اند با پذیرش قواعد سرمایه داری
کسی خانه را برای کار ترک نمیکند .
به جای پول اخوت و مواسات کالای واسط میشود ، جهان و اقتصاد بی پول (جامع اربعینی)
شهر بالا و پایین ندارد.
امورات شهر در دست مردم است نه شهرداری ها (به جای دولت رفاه ، مردم رفاه )
این ها را باید وارد گفتگوی روزانه مردم کرد وارد قصه ها و رمانها، وارد شعر ، ادبیات ، فیلم و سریال و ...
✍️ مهدی اخلاقی
@ommat_Dream