eitaa logo
رویای امت
337 دنبال‌کننده
543 عکس
341 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
@ostadmirbaqeri1382clip _1.mp3
4.93M
🔹مدرنیته، «یومِ الوقتِ المعلومِ» ابلیس و آرمانی‌ترین وعدۀ او به بشر است. ابلیس، تلوّن بیش از این نمی‌تواند ایجاد کند. 🔹پذیرش نظام ولایت فقیه در عصر غلبۀ لیبرال‌دموکراسی، علامت رشد دین‌داری در جهان است. 🔹انقلاب اسلامی برای توسعه ظرفیت، به «فقه حکومتی، حکمت حکومتی و اخلاق حکومتی» نیاز دارد. (۱۳‌۸۲) ☑️ @mirbaqeri_ir
خرس قهوه ای ماهی سالمون را در نقطه جوش و خروش اب و هیجان زدگی صید میکند . و گرگ ها بره را از گله رمیده می قاپند . متن کامل در تصویر ... ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از جمع‌اندیشی هم‌گرا
⭕️ بازگشت ظریف و رقابت سه آینده! به بهانه یادداشت کوتاه دکتر محمدجواد ظریف 🌕 محسن دنیوی ⬅️ در آستانه سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، دکتر محمد جواد ، متنی را در صفحه خودشان در اینستاگرام منتشر کردند. فارغ از محتوای بسیار مهم، زمان انتشار هم مهم است. انتخاب برای انتشار متنی که شاید بتوان آن را امتداد گفتگوی معروف و جنجالی او با سعید لیلاز درباره دوگانه و دانست، اتفاقی نیست و می توان آن را یک رفتار و کنش سیاسی معنادار قلمداد کرد. 🖊بخشی از متن نکته اینجاست که ما ایرانیان نه مانند آنچه دکتر رنانی گفته هستیم و نه مانند آنچه دکتر ظریف بیان کرده، ! بلکه مشکل اصلی این است که ما ایرانیان آینده‌های متفاوتی داریم و هنوز بر سر یک تصویر از به توافق نرسیدیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای مطالعه کامل👇👇 https://b2n.ir/r37060 https://eitaa.com/degaresh1/15 ~~~~~~~~~~~~~ عضویت در جمع اندیشی‌های هم‌گرا👇👇👇👇 @TahavolPishraft
روشنفکر مسلمان گفته میشه مدرنیته دارای قدرت خود انتقادیست یا شاید بهتره بگیم مدرنیته دارای خود تکاملی است و دارای یک سیکل کامل است که توسط روشنفکران صورت میگیرد و هرگز انتقاد به لایه های عمیق آن برای دگردیسی نیست . پارادایم اندیشه ای روشنفکری امانیته است چندان فرقی نمیکند چه مسلمان چه آتئیست ... . روشنفکر دینی باشد یا غیر دینی غایت او پست مدرنیسم است و کسی مدعی نیست پست مدرنیسم نفی مدرنیته است بلکه همانطور که از نامش پیداست پسامدرنیسم است یا مدرنیته بازنگری شده ، مدرنیته خالص . فلذا امثال جناب فضلی نژاد ، ملکیان، سعید زیباکلام و ... کارشان تنها نقد برای نقد است . عقلانیت انقلاب اسلامی و نظام تمدنی او و آرمانشهرش را همین بچه های طب سنتی اسلامی ، اقتصاد اسلامی ها ، اندیشکده های تمدنی، فرهنگستان و امثالهم رقم خواهند زد هرچند ناپخته ، همراه با اشتباه و رادیکال به نظر ایند مگر متأخرین مدرنیته حرف های پرت و پلا کم داشتند ، اما مهم نوع نگاه و پارادایم ایده پردازی آنها بود که منجر به خلق جهانی جدید شد. ادبیات ساده و همه فهمشان در میان قشر روشنفکر و خود نخبه پندار شبه علم تلقی شود و اتفاقا همین ادبیات مردمی و گفتمان ساز است که میتواند در جامعه رخنه کند و عقلانیت اجتماعی بسازد «لسان قوم»، البته که در ابتدای راه است و گفتمان غالب نیست . در واقع بیش و پیش از تئوری رویا میسازد و هر روز تصویر این رویا را شفاف تر میکند و زیباتر ،و اتفاقا به پشتوانه رویا و تصویر، یارگیری میکند برای تقویت عقبه تئوریک . یعنی ابتدا ایده دارد سپس رویا و سپس تئوری مشکل روشنفکر نداشتن ایده پارادایمی و رویای منطبق بر ان پارادایم است . روشنفکر از تئوری صرف کارش را آغاز و به پایان میبرد برای همین اخته است . فلذا این جماعت هرچه قدر تریبون دارتر شود فقط بر ناامیدی جامعه می افزاید و افق گشایی نخواهد کرد . پ ن : به زعم من این سکوت و حالت صامتی که در حکمرانی رخ داده تشت بر زمین افتاده نسخه های مدرن است و الا انقلاب اسلامی هنوزش حرفش را نزده در عرصه حکمرانی و میتوان چند علت برای این صامت بودن را بیان کرد : کم کاری هواداران خودش دیکتاتوری جریان قالب مدرنیست و همچنین سایه سنگین همین روشنفکران بر فهم جامعه . ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
ساینس صورت علمی ایدئولوژیست... ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
ساینس صورت علمی ایدئولوژیست 👇 غرب خدا ، دین و سپس حقیقت را رها کرد و نفس اماره را محور پرستش قرار داد ، نفس اماره که به دنبال رهایی از هرگونه قید و بندیست چه شریعت چه عقل و ... فلذا این رهایی از دین ، حقیقت و عقل را ازادی نامید و از زاویه این مدل ازادی فرد انگارانه خود محور به جهان ، انسان و مسائلش نگریست که این گرایش «لیبرالیسم» نام گرفت . ایدئولوژی یعنی شناخت از زاویه یک ایده یا نگاه خاص و این نگاه تک‌بعدی و کاریکاتوری برخواسته از نفس اماره روح حاکم بر تمام اندیشه‌های مدرن شد ، یعنی مسائل با این پیشفرض مطرح و پاسخ داده میشوند فلذا گزاره های به دست امده نه علم به معنای کشف حقیقت بلکه صورتی هستند از همان ایدئولوژی یا ایدئولوژی ها ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمارتیا کومار سن از هند برنده جایزه نوبل 1998 موضوع طرح آمارتیاکومار👈خورده مالکی بهره وری بیشتری دارد @keshavarzi_313
ایدئولوژی، فوتبال ، ساخت جامعه 👇👇👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
ایدئولوژی، فوتبال ، ساخت جامعه 👇👇👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
هوالحکیم ایدئولوژی ، فوتبال ، ساخت جامعه در فوتبال یا هر ورزش دیگری قبل از اینکه یک بازی داشته باشیم با یک شکل ، فرم ، چهارچوب و ساختار و سپس بسیاری از باید و نباید ها طرفیم ، بایدها و نباید ها بار ارزشی دارند و ساختارها ظرف تحقق ان ارزش ها هستند . وقتی ارزش های مشخصی انگیزه مارا برای تحقق یک ورزش شکل میدهند در واقع با یک ایدئولوژی یا با کمی تسامح با یک مکتب طرفیم که حالا برای تحقق و عینیت یافتن در پی راهبردها(اهداف) ، ساختارها (ظرف تحقق) و احکام (قیدها) متناسب ان برخواهیم امد ، یعنی یک نگاه و رویکرد خاص متناظر به ارزش های خاص و باید ها و نباید هایی (شریعت) که بر مبنای آن یک نوع از بازی را طراحی میکنیم . برای مثال اگر در ذهن تصور کنیم که میخواهیم یک ورزش گروهی با هویت جمعی داشته باشیم که اعضا هدف مشترکی را دنبال کنند و در ذیل این حرکت هیجان ، سرگرمی ، لذت و رقابت مدام تامین باشد و این کار را با جدییت پیش ببریم باید برای اینکار قوانین و مقررات خاصی با یک شکل خاص از بازی طراحی کنیم که مبتنی بر آن خواسته ها و اهداف باشد ، در واقع ساختارمندش میکنیم، پس ابتدا یک سری ارزش و باور و نگاه است و بعد تبدیل به یک ساختار منسجم می شود که بتوانیم آن خواسته ها را عملی کنیم و روی زمین بنشانیم کار گروهی ، هدف مشترک به اضافه هیجان و لذت و رقابت ما را به ورزش های توپی میرساند که صورت های مختلفی پیدا میکند از جمله فوتبال ، والیبال ،بسکتبال و ... و قطعاً بهینه ترین صورت و ساختار فراگیرتر از بقیه خواهد شد مانند فوتبال . توپ وسیله ارتباط اعضا و همچنین نقش دارایی مشترک را دارد که مشترکن باید انرا حفظ و به سمت هدف مشترک پیش ببرند ، وضع قوانین محدود کنند جهت افزایش هیجان است مانند استفاده نکردن از دست در فوتبال ... . در صورتی که اگر طور دیگری فکر میکردیم و نگاه دیگری به ورزش داشتیم مثلا آن را برای مقابله با دشمن ، افزایش توان رزم و دفاع میخواستیم و فقط یک بازی و سرگرمی صرف نمیخواستیم چیزی مانند همین ورزش های رزمی میشد ... اگر ابراز و نمایش قدرت فردی به همراه روح حماسی یک ارزش بود احتمالا چیزی جز کشتی نمیشد ... نتیجه اینکه قبل از همه ی اینها ما مکتب ها و ایدئولوژی های مختلف برخواسته از یکسری از ازش ها و نیاز ها و خواسته ها داریم که فوتبال، کشتی، بکس ،پرورش اندام ، کنگفو، دو و ... هر کدام ظهورات این مکتب هاست. حالا شما همین را بسط دهید در ساختار های اجتماعی ، بشر غربی که از عالم ملکوت بریده و در ملک به دنبال لذت ، منفعت و قدرت است فلذا او انسان را اینطور میشناسد که منفعت طلب است و حریص و در عین حال دارای نیاز های غریزی و راحت طلبی و ... و باید و نباید هایی در نظر گرفته ، که بر اساس همین نگاه و شناخت شروع به ساخت زندگی اجتماعی برای این انسان میکند که منجر به ساختار ها و قواعد خاصی میشود که ان خواسته‌ها را برآورده کند. در بازی فوتبال تعدادی بازیکن داریم اینها کنش گران هستند که اگر تطبیق بدهیم با زندگی اقتصادی جامعه میشوند مردمی که واکنش های اقتصادی نشان میدهند و دادوستد میکنند و توپ (پول یا ثروت ) را دست به دست میکنند ، یک داور داریم که بازی را مدیریت میکند که حکم مسئول و مدیر جامعه را دارد و ان کسانی که در دانشگاه‌ها به ظاهر کار علمی میکنند حکم آن تحلیل گرانی را دارند که بیرون از بازی نشسته اند و تحلیل میکنند که مثلا اگر این طور عمل میشد نتیجه بهتری به دست می امد این عزیزان تحلیلگر فقط فوتبال دان هستند و قضاوتی در ورزش دیگری نمیتوانند داشته باشند ... . با توجه انچه گفته شد بانک، بورس، بیمه ... بر مبنای آن مکتب ساخته شده و اهداف آن را پیاده میکند و نمیشود انتظار دیگری از آن داشت ، همینطور ساختارهای اجتماعی ، شهرسازی و ... . یک ماشین را ساخته اند برای چمن زنی نمیشود با اون بار جابجا کرد. و از تحلیلگران و فوتبال دانان نمیتوانیم انتظار تحلیل مسابقات کشتی یا ورزش های رزمی را داشته باشیم ، اینها فقط در همان پارادایم ، قدرت ارائه پیشنهاد ، انتقاد و ارائه برنامه دارند . فلذا برای ساخت یک جامعه بر مبنای نگاه دینی و ارزش های ان به یک نظام کارشناسی جدید و تحلیل گران متعهد به ان و دانش پارادیمی نیاز داریم . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از آزادسازی تولید خودرو را در این کلیپ میتوانید ببینید. ساختن آخرین مدل اتوبوس در روستایی در پاکستان ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
2_out.mp3
32.83M
🎤 📌 جلسه هم‌اندیشی پیرامون "پرسش‌های بنیادی و اساسی درباره هوش مصنوعی" ┄┄┅┅✿❀🌹❀✿┅┅┄┄ 🔰 ارائه دهنده: حجت الاسلام حسن کربلایی ┄┄┅┅✿❀🌹❀✿┅┅┄┄ ▫️مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) ▫️پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت 🌐 @maana_hamandishi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 دو مطالبه‌ی رهبر انقلاب از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور: 👈 بیست هزار مگاوات از برق کشور باید برق هسته‌ای باشد / روی نیروگاه‌های کم‌ظرفیت کار کنید ✏️ رهبر انقلاب: الان حدود هزار مگاوات ما از برق هسته‌ای داریم استفاده میکنیم و طراحی برای بیشترش هم هست اما هدف بیست هزار مگاوات است؛ از حدود هشتاد نود هزار مگاواتی که کشور در مثلاً آینده‌ی متوسط در میان مدت احتیاج دارد حتماً بیست هزار مگاواتش باید هسته‌ای باشد. هم صرفه‌ی مالی دارد هم صرفه‌ی زیستی دارد هم صرفه‌ی محیطی دارد؛ این را بطور جدّی و به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال بکنید. ✏️ روی نیروگاه‌های توان پایین، کم‌ظرفیت کار بشود. شنیدم در دنیا معمول این است که بیشتر روی نیروگاه‌های با ظرفیت پایین کار میکنند، صد مگاوات، دویست مگاوات حتی کمتر از صد مگاوات. ما برای بخشهای مختلف به این ظرفیتها یعنی نیروگاه‌های کم توان و کم ظرفیت احتیاج داریم. ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
رویای امت
📩 دو مطالبه‌ی رهبر انقلاب از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور: 👈 بیست هزار
دموکراسی غربی در نظر ،ادعای وفاق اکثریت را دارد اما در عمل به الیگارشی سرمایه تبدیل میشود . ما به دنبال قرداد اجتماعی در معنای لیبرال ان نیستیم ، ما به دنبال وفاق و تحقق اراده و مشارکت اجتماعی بر محور پرستش الله هستیم . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
💥 کتاب از استاد میرباقری منتشر شد. 📗 خرید با تخفیف ویژه: 👉 https://b2n.ir/p08738 ▫️سلوک با توحید و ولایت ▫️سلوک با بلاء و ابتلاء ▫️ایّام و مواقف سلوک ▫️سلوک اجتماعی و تمدّنی ▫️سلوک طلبگی 📜 چند اشاره: 🔸 خداوند می‌فرماید نگاهتان را به عالَم اصلاح کنید! خدای متعال می‌داند چه کسی با ثروت به بندگی می‌رسد و چه کسی با فقر. چه کسی با بیماری و چه کسی با صحّت. چه کسی با آبرو و چه کسی با ریخته شدن آبرو. 🔸 یکی از ابزارهای شیطان، کمک به پیدا شدنِ حالات خوش معنوی است. 🔸 در ازدواج و زندگی، به هر اندازه که توقّعتان بالا باشد، رنجتان افزایش پیدا می‌کند. 🔸 انسان باید خانواده‌اش را هم تربیت کند و به ولیّ خدا برساند. 🔸 سلوک یکی از مرجع تقلید با همسر بداخلاق. 🔸 اگر ما به‌جای حضرت یونس در شکم ماهی بودیم، به‌جای تسبیح، از خدا گلایه می‌کردیم! 🔸 قبل از عالم دنیا، مؤمنین به امر خدا وارد آتش شدند و امتحان پس دادند. 🔸 پیری، مرگ و برزخ هم مراحلی از سلوک هستند. 🔸 هنگام گناه کردن، در واقع از عهد برائت بیرون رفته‌ایم. توبه یعنی تجدید لَعن! 🔸 تا خدا بر پیغمبرش صلوات نفرستد، هیچ‌کس چیزی به دست نمی‌آورد. 🔸 بعضی روش‌های سلوکی، انسان را از تعادل خارج می‌کند. 🔸 اگر می‌خواهیم منازلُ‌السّالکین و منازلُ‌العارفین بنویسیم، باید منازل سیر در ولایت الهیّه را بنویسیم. 🔸 «ارتباط بین انسان با خدا، ارتباط انسان با ولیّ خدا، ارتباط انسان با جهان، ارتباط انسان با انسان و ارتباط انسان با خودش»، بر محور «ولایت» اتّفاق می‌افتد. 🔸 ورود به وادی ولایتِ باطل، آن سیئۀ مُحیطه‌ای که تمام اعمال انسان را هَبط و نابود می‌کند. 🔸 معرفت‌النَّفْس در پرتو معرفتُ‌الامام واقع می‌شود. 🔸 راهکار رهایی از غرب‌زدگی این است که تربیت، بر مدار تولّی و تبرّی شکل بگیرد. 🔸 خشوع در مقابل علم سکولار، یک رذیلۀ اخلاقی است. 🔸 طلبه از آغاز باید مراقبت کند و اهتمام داشته باشد که در هیچ آستانی، جز آستان قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع)، بار نیندازد! 🆔 eitaa.com/tamaddonnovin ☎️ 09104646212 🆔@Asre_jadid_57
⭕️ تمدّنِ غرب، تمدّنی نیازآفرین! 👤 جناب اصغر طاهرزاده ♦️ شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! ♦️ آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است؛ چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. ♦️ روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 📕 فرزندم اینچنین باید بود ج۱ 🆔@Asre_jadid_57
🔰 چرا با "توسعه" مخالفیم؟ 🔻مسئله‌ی اساسی و اصیل پیش روی ما اقتصاد مردمی است. در نگاه حضرت امام(ره) مردمی سازی به معنای دخیل کردن توده های ملیونی مردم در تولید است، برخلاف ارتکازی که عموما در این موضوع به ذهن می‌رسد که مردمی سازی را در لایه مصرف و یارانه تقلیل می‌دهند. سویه و جهت اقتصاد اسلامی نیز در نگاه ایشان به سمت گسترش مشارکت عمومی مردم است. 🔻 مردم‌پایه بودن بهترین راه حل برای از بین بردن دوگانه عدالت و پیشرفت است. در واقع پیشرفت مردم‌پایه همان عدالت است و دیگر نیاز نیست برای ایجاد عدالت نسبی، دولت رفاه و بیمه اجتماعی شکل بگیرد تا بتواند فقدان عدالت را در برنامه‌های اقتصادی جبران کند. عدالت در نگاه اسلامی صورت نوعیه پیشرفت است نه جزئی منفصل که پینه‌دوزانه آن را به پیشرفت بچسبانیم. 🔻 اساسا مخالفت ما با "توسعه" و تاکید بر "پیشرفت" به همین دلیل است، توسعه مفهومی است که صورت نوعیه خاص خودش را دارد و این صورت‌ها قابل انفکاک از توسعه نیستند. در توسعه یا عدالت توسط پیشران های آن که بخش خصوصی است له می‌شود و یا اینکه عدالت پینه‌دوزانه دولت رفاه را به پیشرفت سنجاق می‌کنند که هیچ‌کدام از ‌آن‌ها مطلوب ما نیست. ♦️ برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی؛ حجت‌الاسلام محسن (معنا) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
💥 آیت‌الله میرباقری در گفت‌وشنود با مدیران تلویزیون: ◀️ مأموریت رسانه‌های انقلاب اسلامی، تربیت انسانِ عصر ظهور است نه انسانِ توسعۀ غربی. 🔷 انقلاب اسلامی طنین مجدد نبأ نبی‌اکرم(ص) و نبأ عظیم در عالَم است و درگیری در حال حاضر در این مقیاس تعریف می‌شود؛ رسالت انقلاب اسلامی مقابله با یک خبر فاسقی که در جهان امروز، در مقابل نبأ نبی اکرم(ص) قرار گرفته است. 🔷 رسانه‌های مدرن، متعهد به بسترسازی برای تحقق الگوی توسعه در مقیاس جهانی هستند و تمام رفتارشان معطوف به بستر اقامه حیات مادی است. در مقابل، رسانه‌های ما باید بستر تحقق پیشرفت و تمدن اسلامی باشند. 🔷 مأموریت رسانه‌ای ما، تربیت انسان در تراز تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی و عصر ظهور است. کما این‌که ماموریت رسانه غرب، تربیت انسان در تراز عصر روشنگری است با مختصاتی که برایش تعریف می‌کند. 🔷 پس از اشراف رسانه نسبت به میدان درگیری و رسیدن به تصویری روشن از انسان و جامعه ترازی که قصد ساختن آن را دارد، از مهم‌ترین نکاتی که در قدم بعد باید حتما در ذهن ما باشد بحث تصویر است. باید تصویر جامعی از حیات پیش روی انسان‌ها بگذاریم تا بتوانند حرکت کنند. بهترین ابزار ما داشتن تصویری روشن از هدف و مسیری است که البته واجد نظام معقول باشد. بهترین شکل ساماندهی اراده انسان این است که از طریق تصویری جامع، رابطه او با افعال خرد و جزئی‌اش برقرار شود و بتواند افعال خود را در بستر آن تصویر بفهمد. 🔷 وظیفه دستگاه هنر و هنرمند این است که باید از آن آینده روشن در جهان امروز متولد شود سپس جهان امروز را به سمت چنین آینده‌ای هدایت کند. رسانه باید تصویر روشنی به ملت منتقل کند و تمام فعالیت‌هایش پیوست آن تصویر را داشته‌باشد. شکل اندیشه‌ای این تصویر، ابتدا یک نظام فکری بزرگ است که در آن کل نظام هستی و مسیر حرکت انسان به سمت غایات دیده می‌شود. 🔷 خاصیت تلاوت کثیر قرآن ارائه همان تصویر به انسان است. یعنی انسانی که دائم قرآن می‌خواند آن تصویر در روحش جا می‌گیرد و به سمت آن حرکت می‌کند؛ هستی و نظام آفرینش را مشاهده می‌کند و می‌تواند تصویری از مسیر خود تا ظهور، رجعت، قیامت، عوالم ملکوت و ملک و نظایر آن داشته‌باشد. او درگیری‌های این میدان و دستگاه شیطان را با تمام وسعتش می‌بیند و با اطلاع از پایان، از مراحل درگیری و ابتلائات، تصویری روشن دارد. ما باید دنبال چنین نظام فکری باشیم و آن را به جامعه دهیم تا رابطه بین رفتار خودش با آن نظام اعتقادات ایمانی را بفهمد. 🔷 ما برای پیشبرد انقلاب اسلامی نیاز به دولت مردم هم داریم که این دولت مردم، قرارگاهی است. باید در لایه‌های مختلف، یک رسانه قرارگاهی مردم، تاسیس شود تا چنین رسانه‌ای بتواند لکوموتیوی برای به حرکت درآوردن خود این رسانه شود. به خلاقیت‌های مؤمنانه در حوزه تصویر بها دهید تا ببینید چقدر برایتان تصویر خرد و کلان درست می‌کنند. باید یک رسانه مردم، به راه انداخت که قرارگاهی و جهادی باشد. در این صورت امکان مقابله با رسانه فراگیر دشمن فراهم می‌شود. 🔗 منبع: روزنامه جام جم: https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/181807 ☑️ @mirbaqeri_ir
استاد میرباقری در گفتگو با مدیران تلویزیون: زمانی دلم می‌خواست نزد یکی از آقایانی که در کمدی و طنز تبحر دارد و همیشه با نقد سنت‌ (حتی سنت‌های مذهبی ما) تعجب ایجاد می‌کند که به دنبال آن خنده می‌آید؛ بروم و بگویم شما یک بار هم غرب را نقد کنید، ببینیم بلد هستید اتوپیای غرب را در مقابل ظهور تحقیر کنید. چنین رویکرد تصویری باید پیوست تمام فعالیت‌های رسانه‌ای ما باشد.  🔗 https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/181807 ☑️ @social_theory
هوالحکیم مزرعه در انحصار مرد دلسوز و دست پینه بسته است ، بذری که در ان میروید جان بخش است چراکه شیرازه جان است . اما جنگل است و همه هرز روییده ها ... چشمان سراب بین از آنِ چشمه ندیده های تشنه کام است ... علم بی ولایت ... اندیشه در سراب... خردگرایی لیبرال... ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از سفیرفیلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 رونمایی از تیزر مستند «جوان‌مرگ» ⏰نسخه تلویزیونی این مستند در دو قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، از طریق سیما پخش خواهد شد: 🔸️قسمت اول: شنبه ساعت ۲۰ از شبکه یک و ساعت ۲۲ از شبکه افق 🔸قسمت دوم: یکشنبه ساعت ۲۰ از شبکه یک و ساعت ۲۲ از شبکه افق 🎞 مستند «جوان‌مرگ» به تولد، بلوغ، نبردها و در نهایت شکست و جوان‌مرگ شدن جهادسازندگی در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی پرداخته و از جدیدترین تولیدات مشترک مرکز مستند سفیرفیلم و سیمافیلم است. 📹کارگردانی این مستند بر عهده سعید فضل زرندی و تهیه کنندگی آن به صورت مشترک بر عهده سعید فضل زرندی و محمدرضا امامقلی بوده است. 🔺سفیرفیلم l دوباره نگاه کن🔻 ✅ @safirfilm_ir
💥تا حالا از خودتون سوال پرسیدید چرا جنگل ها در خشکسالی فشاری زیادی روشون نیست؟ دلیلش رو بنده عرض میکنم؛ 👈زمانی که مثلا یک بلوط توسط سنجاب حمل میشه و در خاک مدفون میشه، بعد از مدتی این بلوط در دل خاک سبز میشه و تشکیل درختی رو میده. سنجاب قدرت اینو نداشت مث انسان بعد از یکساله شدن نهال، اونرو از بیخ در بیاره و ریشه هاشو قطع کنه و جابجاش کنه. ♦️بنابر این چون ریشه های درخت فابریک میمونه تراکم اصلی خودشون رو حفظ میکنن .لذا ما مشاهده میکنیم هنگام خشکسالی ها و تر سالی ها تغییراتی به جنگل وارد نمیشه چون ریشه های این روش عمیق هستش. ♦️دلیل علمیش هم رو برای اونایی که هی میخان تو جزئیات برن هم عرض میکنم؛ نوک ریشه درختان یه بافت بسیار ریزی هست به اسم( بافت مریستم). این بافت مریستم ریشه درخت، اگر در دوران نهالی قطع بشه اون درخت تا آخر عمر نمیتونه ریشه های رو به پایین و عمودی و عمیق داخل خاک بفرسته. 🔥 جابجا نکردن نهال رو ما از جنگل ها الگوبرداری کردیم و نتیجه بی نقص این روش کاشت طبیعی و خدادادی رو دیدیم. لذا باغاتی احداث میکنیم که هیچ کدوم از نهالهاش جابجا نشدن. ⭐ان شا الله شما هم این شیوه موسوم به (کاشت مستقیم بذر در زمین اصلی) رو خصوصا در دوران خشک امروزی ترویج کنید. روش ابیاری خدا اینه ✍️امیرخانی https://eitaa.com/ommat_Dream
⁉️ تفاوت انسانِ در شرایط و «انسانِ شرایط‌ساز» در چیست؟ ✅ هدف از تشکیل حکومت و طراحی ساختارهای اجتماعی، تسهیل تحقق مطلوبیت‌هاست. ✅ آنچه فرهنگ‌های مختلف، از علوم و فناوری‌های کاربردی، مطالبه می‌کنند آن است که فضای اجتماعی را به گونه‌ای طراحی کنند تا مطلوبیت‌های مدنظر آن فرهنگ، به شکل آسان‌تری محقق شود. =============================== 🔸 ممکن است گفته شود: اگر فردی در شرایط نامناسب بتواند به اهداف خود دست پیدا کند، ارزش بیشتری نسبت به فردی که تمام شرایط برای او مهیاء بوده است، دارد. 1⃣ یکی از اساتید فلسفه اینطور بیان می‌کرد که اگر کسی در شهر نیویورک با موازین اسلامی زندگی کند، ارزشی به مراتب بیشتراز کسی دارد که در شهر قم به همان شکل زندگی کرده است. 2⃣ همچنین یکی دیگر از اساتید اخلاق اینطور بیان می‌کرد که اگر انسان به شکل صحیحی تربیت شود در فاضلاب هم می‌تواند به بهترین شکل زندگی کند و نیازی به این‌همه طراحی شهر اسلامی و ساختارها و نظامات اجتماعیِ سازگار نیست! 3⃣ یکی دیگر از بزرگان فقه می‌فرمودند که اگر یک مسلمان به نیویورک هم برود، چون احکام فقهی در همه جا ثابت است، آنجا هم موظف است چشم خود را از گناه نگاه دارد و نماز خود را هم به جای آورد. ✅ نکات هر سه استاد صحیح است اما باید به این نکته توجه داشت که مباحث می‌تواند در دوساحت مختلف مطرح شود؛ یکی ساحت «انسانِ در شرایط» و دیگری ساحت «انسانِ شرایط‌ساز». 🔸اگر ساحت بحث، «انسانِ در شرایط» باشد مواردی که در بالا ذکر شد کاملاً صحیح است و هر فرد در هر شرایطی موظف است تمام تلاشش را در راستای تحقق میل محوری خود مبذول دارد. او باید همچون آسیه در کاخ فرعون، پاک‌دامن و باتقوا باقی بماند. 🔸 اما اگر ساحت بحث، «انسانِ شرایط‌ساز» باشد مباحث کاملاً متفاوت خواهد بود؛ مثلاً گروهی از افراد، سرمایه‌های خود را جمع کرده و با همکاری هم یک مزرعه را طراحی و بذرپاشی می‌کنند. سپس یکی از خودشان را به‌عنوان مدیر مزرعه انتخاب کرده و روز بعد که به مزرعه مراجعه می‌کنند، با این صحنه مواجه شوند که مدیر مزرعه تمام زمین را آسفالت کرده و غلطک سنگینی هم بر روی آن کشیده است و وقتی از او علت این کار را می‌پرسند و به او اعتراض می‌کنند که چرا سرمایه‌ی ما را به هدر دادی؟، او در پاسخ می‌گوید: بذری خوب است که بتواند از پس شرایط سخت برآمده و از زیر آسفالت هم جوانه زند! اگر مخاطب شما بذر باشد حرف شما درست است چون بذر موظف است هرآنچه از سختی‌ها بر سر راه اوست را کنار زده و رشد کند! اما وقتی مخاطب شما مدیر مزرعه است مسئله کاملاً برعکس خواهد بود؛ زیرا او موظف است شرایطی را فراهم کند که ضعیف‌ترین بذر هم شرایط رشد را داشته و به‌بهترین شکل شکوفا شود؛ زیرا بذرِ قوی، نیاز چندانی به تسهیل شرایط ندارد و حتی اگر زیر آسفالت هم قرار گیرد، می‌تواند رشد نماید. به عبارت دیگر، اگر تمام بذرهای ما، قوی و مقاوم باشند، دیگر نیازی به مدیریت و سازماندهی و حکومت خاصی نخواهد بود. ✅ بنابراین هدف از تشکیل حکومت و طراحی ساختارهای اجتماعی، تسهیلِ تحقق مطلوبیت‌هاست. آنچه فرهنگ‌های مختلف، از علوم و فناوری‌های کاربردی مطالبه می‌کنند آن است که فضای اجتماعی را به گونه‌ای طراحی کنند تا مطلوبیت‌های مدنظر آن فرهنگ به شکل آسان‌تری محقق شود. 💡رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۲ در جمع شهردار و اعضای شورای شهر تهران دقیقا به همین نکته مهم اشاره فرمودند: «باید هرچه ممکن است، محیط زندگی شهر، به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی، راحت‌تر امکان‌پذیر باشد.» 📕مبانی نظری زیست‌شهر 👤دکتر عباس جهانبخش 🆔@Asre_jadid_57