جامعه ازادی پوشش را میپسندد چرا که نمیداند پس از روزهای خوش به ظاهر ازادی و عشوه گری های خیابانی چه عاقبت شومی در انتظار جامعه است ...
همانطور که کارخانه را پذیرفته و نمیداند چه ظلم بزرگی در حق نیروی کار و بر سر جامعه در چرخه تولید، توزیع و مصرف می اورد .
شهرهای عمودی را میپسندد چرا که نمیداند این شهرها چگونه انسان را از اخلاق و خانواده و نشاط تهی، و کت بسته برده نظام سرمایه سالار میکند .
او عواقب تکنولوژی غربی راهم نمیداند .
البته ماهم تمایزاتمان را مشخص نکرده ایم .
و به جای انداختن توپ در زمین تمدن رقیب در لاک دفاعی فرو رفته ایم .
در اقتصاد هم وضع همین است .
متاسفانه این یک رویکرد منفعل است که در هر حوزه خودش را به نحوی نشان میدهد .
جامعه را تحت ولایت کفر میبریم و میخواهیم تولی به ان نداشته باشد .
✍️ مهدی اخلاقی
@ommat_Dream
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
🎉 سومین دوره #رایگان معرفی زیستشهرهای نوین مولّد 🎉
الگویی ارزان و امکانپذیر، برای حل مشکلات #مسکن، #اشتغال، #جمعیت و احیای #سبک_زندگیِ خانواده محور، شاداب و سالم ایرانی 🏡🛠👷♂️👨👩👧👦
حالا میتونید در این دوره به شکل #رایگان ثبتنام کنید👇👇
B2n.ir/zistshahr3
B2n.ir/zistshahr3
✅ بصورت #مجازی (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
✅ بصورت فشرده در 5 ساعت
✅ همراه با اعطای #گواهی پایان دوره از طرف اندیشکده زیستشهر
⏱ مهلت ثبتنام: 15 اردیبهشت ماه
در کانالمون هم عضو شوید👇
📌https://eitaa.com/shipaa
تقاضای مؤثر
و رونق اقتصادی
حضرت امیر علیه السلام:
((فان فى العدل سعه و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق)).(6)
در عدالت گشایش است و آن که عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد.
برسد به اقایونی که برای گشایش اقتصادی دستمزد کارگر را پایین نگه میدارند .
در حالی که حضرت گشایش را در عدالت میداند .
کاش این جماعت ساینس پرست مقدس نما ، کمی این تئوری های نازله یشان را به دین عرضه میکردند به جای اینکه دین را به ان عرضه کنند.
✍️ مهدی اخلاقی
@ommat_Dream
هدایت شده از KHAMENEI.IR
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب هماکنون در دیدار معلمان:
تقویت مدارس دولتی مهم است.
نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالیاش آنقدر نبود که بتواند در مدرسهای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بیعدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست
🏷 #دیدار_معلمان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
اگر ماجرای #زن_زندگی_آزادی
چیزی از حقیقت در چنته داشت،
الان مدعیان آن باید
برای #حمیدرضا_الداغی
سینه چاک میکردند.
چون او دقیقاً برای
کرامتِ #زن ،
#زندگیِ امن و
#آزادیِ انسانیت
کشته شد.
روحالله ایزدخواه
@dr_izadkhah
هدایت شده از دولت قوی
🔰 ایجادِ حرکت اجتماعی بیش از برهان محتاج «افق روشن» و «شورانگیز» از آینده است.
🔻جلسه سوم بازخوانی کتاب #طرحکلیاندیشهاسلامیدرقرآن
استاد #میرباقری
🔹️برای ایجاد انگیزه در حرکت اجتماعی، بیش از نیاز به برهان و استدلال و ارائهی اندیشه که البته امری ضروری است، باید یک افق روشن و شورانگیز و تصویری کلان از آینده را پیش روی مخاطب قرار داد که این آینده روشن در بخش «نویدهای ایمان» کتاب طرح کلی به خوبی منعکس شده است.
🔸️تعهدی که توحید بر دوش انسان موحد میگذارد مهمترین و سنگینترین تعهد است. انسان موحد نمیتواند نسبت به عدالت اجتماعی و آزادی انسان بیتفاوت باشد. موحد نه خود، غیر را میپرستد و نه میتواند به پرستش غیر، از ناحیه دیگران بیتفاوت باشد، او نمیتواند زیر بار نظامات استکباری برود . به تعبیر کتاب طرح کلی تعهد انسان مومن و موحد، ساختن یک دنیای توحیدی و زدودن تمام آثار شرک از جهان است.
🔹️توحید در جهانبینی به معنای وابستگی دائمی تمام مخلوقات به یک قدرت واحد است،این اندیشه بنیادین در لایههای فرودست نفوذ میکند و به یک ایدئولوژی و استراتژی تبدیل میگردد، در مرحله بعد به «فقه» که تعین اندیشهی توحیدی در زمینه تنظیم روابط انسانی است تبدیل میشود. لذا فقه اسلام نمیتواند متعارض و یا بیتفاوت نسبت به توحید باشد.
🔸️آسیبهایی مانند غفلت از تعهد اجتماعی و نظرگرایی محض و پرداختن به امور کم اهمیت در حوزهی دانش کلام و فلسفه و عرفان که به طور مکرر در طرح کلی به نقد آن پرداخته شده است، در بسیاری از موارد حاصل تحریفات جریانات سیاسی صدر اسلام و خلفای اموی و عباسی از طریق اقداماتی همچون تاسیس بیتالحکمه است.
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
به بهانه داغی خون الداغیها
🔹پرسهزن (به زبان فرانسوی فلانور: Flâneur) مفهومی است برگرفته از تمدن معاصر غرب. به علت استفاده اندیشمندانی نظیر بودلر، زیمل و ...، پرسهزن مفهومی مهم در شهر مدرن شد تا جایی که دریچههای جدید اما کثیفی در شهرسازی معاصر گشود. شخصیت پرسهزن که موجودی زیستنده در شهر مدرن است با یک هرچه بادا باد میزید، زیستی که ریشه معرفتیاش در بنیان سست بیمعرفتی است. اما چقدر به شبکههای تو در توی پرورش چنین زیستندههایی توجه داریم؟ شبکههایی که محصول شهر و بلکه شرّ مدرنی هستند که با حریمزدایی از ساختار شهرهایمان، پلکیدن را نه تنها مذموم که مطلوب میآرایند تا در این وارونگی، برای پرسهزن هرچه پیش آید خوش آید حتی اگر آن پیشآمد، ریختن خون یک بیگناه باشد!
🔹 آنچه داغ الداغیها را بر دلمان مینشاند بیش از آنکه چاقوی تیز پرسهزن باشد، تیزی و هاری شهری است که نظام کالبدی آن، بر بنیان شرّ مدرنیتهای بنا شده که مفاهیمی همچون عفت و غیرت، برایش بیمعناست؛ در چنین شهر عریانی که با شکستن حریمها، محلههایش را در هم میشکند، غیرت و عفت از محالات است مگر برای الداغیهایی که داغی عشق عباس(ع) آنقدر در وجوشان جاری باشد که بر سستی شرّ مدرنیته غلبه کنند؛ و راز تداوم غیرت در داغی خون الداغیها را باید روضههای روزانه و شبانه همین غایت غیرت بدانیم که جور شرهای شهرهایمان را به دوش میکشد. چند داغ دیگر بایستی بر دل مادران الداغیها بنشیند تا بفهمیم که این چیز بیدر و پیکر و عریانی که به تقلید از مدرنیته اسمش را شهر گذاشتهایم شرّ است؟!
@baladetayyeb