🟢 جدول( ۱) افزایش حقوق و فوق العاده مدیریت بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱
🔸 @schoolbanks
✅پیش بینی صدور #احکام #رتبهبندی از اواخر اردیبهشت تا نیمه خرداد
🔻رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احکام معلّمان شامل نظام رتبه بندی حداکثر تا نیمه خرداد صادر میشود.
✅ مابه التفاوت حقوق طبق احکام جدید از ۳۱ شهریور سال گذشته محاسبه و به صورت یکجا در وجه معلمان پرداخت خواهد شد.
🔹 @schoolbanks
4_6023753351320046682.pdf
384.8K
🔅ارسال اطلاعات از سیدا به فاینال
🟣 @schoolbanks
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم آموزشی تعریف معلم و معاون در سامانه همگام
مدرس: مهدی بیاتی
🔵 @schoolbanks
📌جدول زمانبندی نقل و انتقالات داخل استانی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
🟣 @schoolbanks
♻️سلام عليكم
با احترام، در راستاي سياست هاي ابلاغي وزارت متبوع مبني برتمركززدايي، افزايش بهره وري و استفاده بهينه از نيروي انساني مناطق آموزشي، همچنين افزايش رضايت شغلي و كمك به تأمين رفاه و آسايش نسبي همكاران محترم و اجراي بند«ج» شيوه نامه شماره 10 / 710- 07 / 02 / 1401 معاونت برنامه ريزي و توسعه منابع وزارت متبوع، ضوابط و شرايط نقل و انتقال نيروهاي رسمي و پيماني متقاضي انتقال دائم و موقت درون استاني در سال تحصيلي 1401-1402 ابلاغ مي گردد. مقتضي است، ضمن اطلاع رساني به كليه واحدهاي تابعه در بستر الكترونيكي، با رعايت دقيق مفاد شيوه نامه مذكور، وظايف و شرايط مصرحه در شيوه نامه و بازه زماني تعيين شده اقدام لازم را معمول فرماييد.طرح موضوع در كميته توسعه مديريت و مطمح نظر قراردادن كليه عوامل و مولفه هاي تأثيرگذار در فرآيند ساماندهي نيروي انساني« ضريب اشتغال، شدت نياز ، محاسبه ورود و خروج نيرو اعم از بازنشستگي، دانشگاه فرهنگيان، مأمور به تحصيل، مرخصي بدون حقوق و مرخصي معذوريت، نياز و عدم نياز واقعي و...» مورد تأكيد مي باشد، تا ان شاءالله در وضعيت تراز نيروي انساني آن مديريت/اداره خللي ايجاد نگردد .بديهي است عملكرد آن مديريت/ اداره پس از پايان فرايند نقل و انتقال بر اساس ضرايب مذكور بررسي خواهد شد، مسئوليت نظارت بر حسن اجراي اين شيوه نامه برعهده ي مديران و رؤساي محترم ادارات خواهد بود.
ضوابط و مقررات:
الف) نوع انتقال و سنوات خدمت:
1) انتقال دائم: داشتن حداقل 5 سال سابقه اشتغال تمام وقت<< تجربي>> در آموزش و پرورش تا تاريخ 31 / 06 / 1401 .
2)انتقال موقت: داشتن حداقل 2 سال سابقه اشتغال تمام وقت<< تجربي>> در آموزش و پرورش تا تاريخ 31 / 06 / 1401 .
3) مدت سوابق خدمت به صورت حق التدريس، نهضت سوادآموزي، ماموريت به ساير دستگاهها، تحصيل در مراكز تربيت معلم، تربيت دبير، خدمت نظام وظيفه، قرارداد كار معين و... به عنوان سوابق مورد نياز براي انتقال محسوب نخواهد شد.
ب) انتقال استثناء :
در راستاي حمايت از جواني جمعيت و خانواده و به منظور حفظ كيان و انسجام اين نهاد، موافقت با انتقال موارد ذيل به شكل استثناء انجام خواهد شد.
1) انتقال زوج / زوجه فرهنگي به محل خدمت همسر «شاغل در شهرستان ديگر»، منوط به داشتن حداقل 5 سال سنوات تجربي و با تاييد كارگروه توسعه استان.
2) فرهنگياني كه همسر آنان شاغل نيروهاي نظامي و انتظامي بوده و طبق امريه دستگاه مربوط، بدون درخواست خود به شهرستان ديگري منتقل شده باشند .با تاييد بالاترين مقام نظامي يا انتظامي در استان) با حداقل 2 سال سنوات تجربي و با تاييد كارگروه توسعه استان)
3) همسر جانباز در صورت تغيير دائم محل اشتغال جانباز به شهرستان ديگر در همان سال با ارائه تاييديه از مراجع ذيصلاح به استناد ماده 17 آيين نامه اجرايي ماده13 قانون تسهيلات استخدامي و جانبازان.
4) موارد خاص « بيماري خاص و صعب العلاج فرزند، همسر و...» به تشخيص و تاييد كارگروه توسعه استان .
ج) تمديد انتقال موقت:
تمديد انتقال موقت يك ساله همكاراني كه در سال گذشته بصورت موقت و يكساله منتقل شده اند منوط به عدم نياز مبداء و نياز واقعي مقصد « با تاييد كارگروه توسعه اين اداره كل» خواهد بود.
د) ساير موارد:
با توجه به وجود نيروي داراي كسر ساعت در مركز استان در جنسيت زن « دوره متوسطه اول و دوم و فني و حرفه اي»، موافقت با متقاضيان انتقال منوط به تاييد كارگروه توسعه اين اداره كل، بصورت موقت، با اولويت ناحيه دو كرمانشاه و به شرط اشتغال در دوره ابتدايي خواهد بود.
هـ) وظايف متقاضيان انتقال درون استاني:
1) ثبت اطلاعات و تكميل فرم امتياز بندي در سامانه پروفايل كاركنان به آدرس profile.medu.ir
2) ارائه مدارك و مستندات مربوطه به امور اداري آموزش و پرورش محل خدمت مبدا بر اساس جدول زمان بندي.(ترجيحاً به صورت الكترونيكي)
*هرگونه درخواست خارج از سامانه و يا پس از مهلت تعيين شده قابل پذيرش و اقدام نخواهد بود.
و) ملاحظات:
1) آن دسته از افرادي كه در مأموريت برون سازماني و يا مرخصي بدون حقوق و يا مرخصي زايمان و استعلاجي به سر مي برند در صورتي كه متقاضي انتقال باشند به شرط خاتمه مأموريت يا مرخصي بدون حقوق و يا استعلاجي و زايمان تا پايان شهريور1401 مي توانند نسبت به تكميل فرم درخواست انتقال در زمان تعيين شده اقدام نمايند.
2) انتقال كليه كاركنان رسمي، پيماني شاغل در واحدهاي آموزشي دوره هاي تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول، متوسطه نظري، فني و حرفه اي، كاردانش، آموزش استثنايي و متصديان خدماتي، معاونين اجرايي، مربيان بهداشت، مشاوره پرورشي و... برابر ضوابط و مقررات اين بخشنامه انجام خواهد گرفت.
🔵 @schoolbanks
♻️3) مديران و معاونين واحدهاي آموزشي و پرورشي بايد در رشته تدريس اصلي خود قبل از انتصاب در سمت فعلي درخواست انتقال نمايند.
4) نيروهاي شاغل در پست هاي اداري متقاضي انتقال كه قبل از انتصاب در سمت فعلي به تدريس اشتغال داشته اند بايد در رشته اصلي خود درخواست انتقال نمايند.
5) با عنايت به مفاد برنامه توسعه سنواتي و سازماندهي عوامل اجرايي مبني بر ساماندهي واحد و يكپارچه منابع انساني در دوره هاي متوسطه اول و دوم، اين مهم مورد توجه جدي قرار گيرد.
6) به منظور جلوگيري از اختلال در ساماندهي نيروي انساني، پذيرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتايج مجاز نخواهد بود. بنابراين متقاضيان انتقال مي بايست قبل از ثبت درخواست ،كليه جوانب را بررسي نمايند تا پس از انجام مراحل انتقال با مشكل مواجه نگردند.
7) عدم مراجعه افراد منتقل شده به محل هاي تعيين شده پس از اعلام نتيجه غيبت تلقي شده و ضمن ممانعت از پرداخت حقوق و مزايا، با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد لذا لازم است مبدأ خدمتي از بكارگيري آنان خودداري نمايند و آموزش و پرورش مقصد بلافاصله مراتب غيبت آنان را به هيأت رسيدگي به تخلفات اداري و امور اداري اين اداره كل اعلام نمايند.(عدم توجه به اين مهم تخلف محسوب مي گردد.)
8) حقوق و مزاياي مستمر و غير مستمر منتقل شدگان )دائم و موقت(از تاريخ 1401 / 07 / 01 از طريق مديريت ها و ادارات آموزش و پرورش مقصد پرداخت خواهد شد.
9)ثبت نام بصورت موردي و خارج از سامانه مذكور و يا ارجاع افراد به اين اداره كل وجاهت قانوني ندارد و هرگونه درخواست جابجايي در صورت دارا بودن شرايط ، صرفاً از طريق ثبت در سامانه و با رعايت امتياز فضلي، رشته تدريس و جنسيت خواهد بود لذا ادارات تابعه از پذيرش درخواست كتبي جابجايي فرد با فرد ديگر خارج از سامانه خودداري نمايند.
10) همكاراني كه در سنوات گذشته تا 3 سال منتهي به 31 / 06 / 1401 با تغيير رشته شغلي آنان موافقت شده است نمي توانند متقاضي انتقال شوند.
در خصوص افرادي كه پرونده آنها در هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري درحال رسيدگي مي باشد، هماهنگي لازم معمول گردد (11
12) مسئوليت كنترل دقيق، صحت اطلاعات و تأييد مدارك و فرم هاي ثبت نام، امتيازبندي و انجام بموقع امور برعهده آن مديريت/ اداره مي باشد، درصورت وجود ابهام با مديريت منابع انساني و كارشناسي(نقل و انتقالات ) اين اداره كل هماهنگي لازم معمول فرمائيد.
13) نقل و انتقال صرفاً برابر جدول زمانبندي اعلام شده پيوست صورت مي پذيرد لذا شايسته است از ارجاع هرگونه مكاتبه و درخواست موردي به اين اداره كل اجتناب گردد.
14) اطلاع رساني مكتوب به كليه افرادي كه درسال گذشته بصورت موقت منتقل شده اند ضرورت دارد، در صورت عدم تمديد انتقال موقت، افراد مذكور موظفند به محض اعلام نتايج جهت سازماندهي به مديريت/ اداره مبداء مراجعه نمايند.
تذكر مهم: در صورت موافقت با انتقال احدي از همكاران متقاضي انتقال و بروز اختلال در ساماندهي نيروي انساني آن مديريت/ اداره مسئوليت متوجه مديران، روساي محترم ادارات خواهد بود.
🟢 @schoolbanks
4_6028385361879632966.pdf
278.8K
قالب طرح درس روزانه نسخه پی دی اف.pdf
تهیه کننده: بشیر دارابی
🟢 @schoolbanks
4_6028385361879632967.docx
75.6K
قالب طرح درس روزانه نسخه ورد.docx
تهیه کننده: بشیر دارابی
🟣 @schoolbanks
🔵آغاز ثبتنام نقل و انتقال فرهنگیان از فردا
🔹بر اساس شیوهنامه ابلاغی نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش، ثبت نام فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال از فردا، شنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز میشود./
🔵 @schoolbanks
#اطلاعیه
قابل توجه همکاران متقاضی انتقال
با عنایت به اصلاح بخشنامه قبلی و ارسال اصلاحیه جدید، بخشنامه داخل استان هم تا اواخر هفته آینده نگارش و ارسال خواهد شد.
ثبت نام از ۱۷ اردیبهشت خواهد بود.
لطفا به دیگر همکاران اطلاع رسانی فرمایید.
➖➖〰️➖➖
@schoolbanks
🔵 سابقه ۲ساله برای انتقال موقت
ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال
۱- انتقال دائم: نداشتن تعهد خدمت به منطقه، لازمه انتقال دائم است، بر این اساس فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد دادهاند، مجاز به ثبت درخواست انتقال دائم نیستند.
۲- انتقال موقت: دارا بودن حداقل ۲ سال سنوات خدمت تجربی
نکته: از سال تحصیلی جاری، تمدید انتقال موقت به مدت سه سال مجاز است لذا اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف است در مدت اعلام شده نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان انتقال دائم یا ساماندهی در استان مبداء خدمتی برابر ضوابط، اقدام لازم را معمول دارد.
۳-ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ است.
۴- مدت سوابق خدمت به صورت حق التدریس، نهضت سواد آموزی، مأموریت به سایر دستگاهها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و ... جزو سابقه خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.
انتقال استثناء
در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاستهای کلی خانواده و به منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد، موافقت با انتقال موارد ذیل به شکل استثناء انجام خواهد شد:
♦️ انتقال زوج فرهنگی به محل خدمت همسر
🔻فرهنگیانی که همسر آنان شاغل نیروهای نظامی و انتظامی بوده و طبق امریه دستگاه مربوط (بدون درخواست خود)، منتقل شده باشند. (با تأیید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی در استان)
🔹همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل اشتغال جانباز در همان سال با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان
🔺 فرهنگیانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهلت ثبت درخواست انتقال، ازدواج کرده یا صاحب فرزند شدهاند.
🔻 همکاری که خود، همسر و یا فرزند وی بیماری حاد و صعب العلاج داشته باشد. (با ارائه رأی صریح شورای پزشکی استان در سال جاری مبنی بر عدم امکان مدارا و نداشتن امکانات و تجهیزات پزشکی در محل خدمت فعلی فرد)
انتقال مشمولین استثناء، بدون احتساب سابقه خدمت امکان پذیر بوده و نوع انتقال این گروه از متقاضیان در صورت داشتن شرایط بند (۱) قسمت (د) و درخواست متقاضی به صورت دائم (به استثنای مقصد کلان شهر) و در غیر اینصورت موقت است .
➖➖〰️➖➖
🔹 @schoolbanks
‼️ قابل توجه همکاران محترم ؛
🔅سیدا بانک
1️⃣ در صورتی که نام دانشآموزی به اشتباه در دفتر آمار، امتحانات سال گذشته وجود دارد و متعلق به سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نمی باشد ؛
✅ *کارشناس مسئول سنجش منطقه در سیدا دسترسی ابطال و حذف آن دانش آموز را دارد و نیازی به مکاتبه با دفتر فناوری یا پشتیبانی سیدا نمی باشد.*
2️⃣ در صورتی که دانش آموزی از مدرسه ای منتقل شده است و سوابق وی برای دفتر امتحانات موجود نیست؛
✅ *کارشناس مسئول سنجش منطقه دسترسی برگرداندن سوابق آن دانش اموز به مدرسه مبدا را دارد و نیازی به مکاتبه با دفتر فناوری و پشتیبانی سیدا نمی باشد.*
3️⃣ در صورتی که در نمرات دانش آموزان مغایرتی وجود دارد (اعم از عدم ثبت نمره ، ثبت نمره اضافی ، عدم انتخاب واحد ، انتخاب واحد مازاد و ...) ؛
✅ *با درخواست مجوز از کارشناس مسئول سنجش مدرسه میتواند این موارد را اصلاح نماید و نیازی به مکاتبه با دفتر فناوری و پشتیبانی سیدا نمی باشد.*
🟧 @schoolbanks
💢 محاسبه ساده و دقیق میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ (افزایش ضریب حقوق ۱۰٪) در دو مرحله:
1️⃣ در قسمت پایین آخرین حکم کارگزینی خود در سال ۱۴۰۰، عدد مربوط به جمع امتیاز حکمتان (مانند عددی که در عکس زیر مشخص شده) را در ۳۰۵ ریال ضرب کنید و مبلغ به دست آمده را یاداشت کنید "امتیاز هر فرد متفاوت است"
2️⃣ در صورت داشتن هر یک از بندهای《 فوق العاده ویژه + فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته + فوق العاده بدی آب و هوا 》مبلغ آنها را هم جمع کنید و بر عدد ۱۰ تقسیم کنید.
مبلغ حاصل در قسمت 1️⃣ را با مبلغ قسمت 2️⃣ جمع کنید تا #جمع_کل افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ بدست آید.
⏹ ⏹ موارد تکمیلی:
🔼 همکارانی که حق عائله مندی دریافت می کنند با افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حق عائله مندی برای ۱۴۰۱، مبلغ ۲۰۳ هزار تومان به #جمع_کل افزایش، اضافه می شود.
🔼 همکارانی که حق اولاد دریافت می کنند با افزایش ۱۰۰ درصدی امتیاز حق اولاد برای ۱۴۰۱، به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ۱۰۵ هزار تومان به #جمع_کل افزایش، اضافه می شود.
🔼 بابت هر ساعت ضمن خدمت که در سال ۱۴۰۰ گذرانده اید (به شرطی که پیش از این کمتر از ۱۰۰۰ ساعت در Ltms ثبت شده باشد) مبلغ ۲۵۱۴ ریال و بابت افزایش یکساله سنوات خدمت مبلغ ناچیزی به بند حق شاغل افزوده می شود.
🔼 به ازای ارتقای هر #طبقه_شغلی ۳۳۰ امتیاز معادل مبلغ ۱۱۰ هزار تومان به بند حق شغل افزوده می شود.
🔼 بابت ارتقاء به هر یک از #رتبه_های_شغلی مبالغ زیر به بند حق شغل اضافه می گردد:
ارتقاء به رتبه پایه ۱۳۸ هزار تومان
ارتقاء به رتبه ارشد ۱۹۴ هزار تومان
ارتقاء به رتبه خبره ۲۴۹ هزار تومان
ارتقاء به رتبه عالی ۳۰۵ هزار تومان
🔸️ نکته۱: ابتدا حکم افزایش حقوق سالانه، سپس احکام ارتقای طبقه، رتبه و... زده می شود.
🔸️ نکته۲: افزایش مبلغ بند های حق شغل و حق شاغل بر روی مبلغ بند های وابسته مانند (فوق العاده ویژه، کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا به میزان درصد مشخص) موثر است.
🔸️ نکته۳: اگر دولت قصد ثابت نگه داشتن بند های تفاوت (ی) و جزء(۱) را داشته باشد، باید امتیاز این بند ها را از امتیاز کل (در قسمت 1️⃣) کسر کنیم.
🔸️ نکته۴: سقف ساعت ضمن خدمت موثر در حکم ۱۰۰۰ ساعت است و هر ساعت ضمن خدمت ۰/۷۵ امتیاز دارد.
🔸️نکته۵: افزایش امتیاز و مبلغ حق عائله مندی مزدوجین جدید (دو برابر) و حق اولاد فرزندان متولد سال۱۴۰۱ (سه برابر) بعد از شیوه نامه اجرایی قابل محاسبه خواهد بود.
@schoolbanks
🔅ترمیم نمره چیست؟
قانون ترمیم نمره نمرات امتحان نهایی سال سوم متوسطه و دیپلم در سال ۹۴ تصویب شد. هدف از تصویب این قانون چنین ذکر شده است:
ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاهها به فارغ التحصیلان بعد از سال ۸۴ (که نمره برای آنها موثر است).
قطعا این موضوع برای دانش آموزان و داوطلبانی که نمره بالایی دارند بسیار خوشایند است، متقاضیان شرکت در کنکور سراسری که نمره نسبتا پائینی دارند و یا از نمرات کتبی خود ناراضی هستند، نگران نباشند، آنها نیز میتوانند با استفاده از فرصت مجددی که با عنوان ترمیم نمره در اختیارشان قرار داده میشود، در آزمون نهایی دروسی که در آن نمره خوبی کسب نکرده اند، شرکت کنند و نمرات کتبی خود را ارتقا دهند.
نمراتی که داوطلبان در طرح ترمیم نمره کسب میکنند، تاثیری روی نمره دیپلم آنها نخواهد داشت و صرفا در اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری موثر است.
پاره ای از موارد که مدیران و معاونین بهتر است بدانند.
📍ترمیم و ارتقای نمره دروس امتحانات نهایی دانش آموزان فارغ التحصیل:
مطابق با مصوبه نهصد و پانزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
🖊 با توجه به مصوبه فوق شرایط ثبت نام امتحان دانش آموزان به شرح زیر می باشد:
◾️ ثبت نام متقاضیان ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلب آزاد و مطابق دستورالعمل ثبت نام داوطلبان آزاد صرفاً در مدارس بزرگسالان دولتی انجام خواهد گرفت.
✍️ نکته- در مناطقی که واحد آموزشی بزرگسالان و دولتی دایر نمی باشد ثبت نام آنان در یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش تعیین میکند به تفکیک جنسیت انجام خواهد گرفت.
✅ تبصره ۱: ثبت نام متقاضیان ترمیم ارتقای سوابق تحصیلی در واحدهای آموزشی غیر دولتی آموزش از راه دور و یا وابسته به سایر سازمانها مجاز نمی باشد.
✅ تبصره ۲: رعایت مقررات نظام وظیفه در خصوص داوطلبان ذکور لازم و ضروری است.
✅ تبصره ۳- مدارک لازم جهت ثبت نام:
الف: درخواست کتبی داوطلب.
ب: کارنامه فارغ التحصیلی گواهی موقت قبولی یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه که تصاویر مربوط با درج جمله تصویر با اصل مطابقت دارد توسط مدیر واحد آموزشی.
ج: تصویر صفحه اول شناسنامه عکس دار و کارت ملی که با اصل آن مطابقت داشته باشد (مطابق بند ب) و در صورت وجود تغییرات و اصلاحات در شناسنامه ارائه تصویر توضیحات شناسنامه نیز ضرورت دارد.
◾️ فارغ التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات درسی یا دروس نهایی پایه دوازدهم خود هستند میتوانند فقط در همان منطقه آموزشی که قبلاً فارغالتحصیل شدهاند ثبت نام نمایند.
◾️ فارغ التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی ترمیم نمرات درس یا دروس نهایی پایه دوازدهم خود می باشند میتوانند برابر مقررات صرفاً یک بار در یکی از نوبت های امتحانی خرداد، شهریور یا دی ماه، درس یا دروس مورد نظر را انتخاب و در امتحانات مربوطه شرکت نمایند.
◾️ نمرات مأخوذه متقاضیان ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی در امتحانات مربوطه جایگزین نمرات قبلی که منجر به فارغ التحصیل شده است نخواهد شد.
◾️ نمرات مأخوذه صرفاً جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک عمل خواهد بود.
◾️ فرد می تواند همه یا تعدادی از دروس نهایی را انتخاب کرده و دوباره امتحان دهد.
◾️ کلیه انتخاب واحدها به صورت غیر حضوری بوده و نمره مستمر ندارد.
◾️تاثیر این آزمون مثبت می باشد و هیچ تاثیر منفی ندارد.
◾️فارغ التحصیلان دوره متوسطه هر چند موفق به اخذ دیپلم مجدد نیز شده باشند، به استناد مصوبه ۹۱۵ صرفا" یک بار میتوانند در امتحان ترمیم و ارتقای نمره دروس مورد نظر خود (دروس امتحان نهایی) شرکت کنند.
◾️اگر فردی بعد از شرکت در امتحانات، قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد نمرات ماخوذه ایشان به صورت مازاد برابر مقررات صادر خواهد شد.
◾️دفاتر آمار و امتحانات این قبیل افراد (همانند داوطلبان آزاد) برای یک سال تحصیلی در یک جلد و به ترتیب نوبت امتحانی تهیه و برابر مقررات مسدود می گردد.
◾️ کارنامه امتحانات و گواهی صادره برای این قبیل افراد، فاقد معدل و شرایط قبولی یا مردودی خواهد بود.
🔲 تعیین میزان شهریه مربوط به هزینه های ثبت نام و برگزاری امتحانات و صدور مدارک لازم به عهده شورای آموزش و پرورش استان می باشد.
✍️ توجه ویژه: شرکت در امتحانات ترمیم؛ صرفاً مطابق با عناوین دروس نهایی پایه دوازدهم در نظام (۳-۳-۳-۶) خواهد بود.
🟣 @schoolbanks
♻️ جدول مواد درسی و تدریس هفتگی شاخه فنی و حرفه ای
🟣 @schoolbanks
4_6042083344026439179.pdf
1.64M
💢 مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بخشنامه «برنامهریزی، طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.
@schoolbanks
#متوسطه۲
#فاینال
#سیدابانک
باسلام و احترام
در روز سه شنبه تاریخ ۱۴۰۱۰۲۲۰ ارسال از سیدا به فاینال بسته شد لذا اطلاعات جدید دریافت نخواهد شد.
🟣 @schoolbanks
💢 درخواست صدور مجوز استخدام نیروهای خدماتی جدید
👤رییس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش:
▫️حدود ۶۲ هزار نفر کمبود نیروی خدماتی در مداس سراسر کشور داریم که درخواست صدور مجوز استخدام نیروهای خدماتی جدید به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه شده است.
➖➖
🟣 @schoolbanks
👤سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
▫️طبق قانون، یک ماه پس از تصویب رتبهبندی آموزش و پرورش باید آیین نامه را مصوب میکرد و طی سه ماه نیز رتبه بندی باید اجرا شود!
➖➖
🟢 @schoolbanks
#شهاب
⬅️مراحل ثبت طرح شهاب
🔵ثبت مشخصات دانش آموزان عضو طرح شهاب
☑️با رمز مدیر وارد همگام می شویم
☑️داشبورد اصلی
☑️مدیریت آزمون های مشاوره ای
☑️صدور مجوز ارزیابی
☑️انتخاب تیک سمت راست پایین صفحه
☑️بر روی تیک انتهای جدول صدور مجوز ارزیابی(صدور دستی ) کلیک می کنیم
☑️جلوی اسم معلم مجری طرح
☑️بر روی علامت + ( افزودن مخاطبین) کلیک می کنیم
☑️انتخاب نقش ( دانش آموز)
☑️پایه مثلا ( چهارم )
☑️رشته ابتدایی
☑️کلاس ( مثلا 3)
🔵یک راه ساده
چون اسامی همه دانش آموزان را می آورد
پایین صفحه مشخصات دانش آموز را می آورد
جلو اسم دانش آموز بر روی علامت + ( افزودن ) کلیک می کنیم
☑️درپایان هم نوار سبز رنگ بالای صفحه که آمد ( عملیات باموفقیت انجام شد )
کلیک می کنیم
☑️همه ی دانش آموزان را تک به تک با این شیوه ثبت کنید
☑️آیکون صدور مجوز ارزیابی
☑️جلوی اسم معلم
☑️شکل لوگو معلم و دانش آموز کلیک می کنیم
☑️لیست مخاطبین
☑️مشاهده ی اسامی دانش آموزان
☑️تک به تک چک می کنیم که کسی از قلم نیفتاده باشد
👏👏این بود ثبت نام دانش آموزان طرح شهاب
🔵مرحله مربوط به معلمان طرح شهاب
☑️پایه چهارم
☑️پایه پنجم
☑️پایه ششم ☑️اجرا: مقیاس ارزیابی شهاب / عنوان فاز: ورود اطلاعات آموزگاران دبستان
☑️با کدملی و رمز ورود خود
☑️به عنوان کاربر وارد همگام می شویم
☑️داشبورد اصلی
☑️آزمون های مشاوره ای
☑️شرکت در آزمون دگر ارزیابی
☑️سمت چپ لوگوی معلم و دانش آموز ( مخاطبین آزمون)
☑️کدملی دانش آموز را در کادر سمت راست درج می کنیم
☑️به صورت خودکار مشخصات دانش آموز همراه با مشخصات سازمان. منطقه و استان و نام مدرسه می آید
☑️سمت چپ بر روی شکل دفترچه کلیک می کنیم
☑️صفحه بعد
☑️عنوان دفترچه ی استعدادهای هشت گانه
☑️سمت چپ بر روی علامت سوال کلیک می کنیم
☑️صفحه بعد
☑️تکمیل فرم استعداد مثلا ریاضی کلیک می کنیم
☑️نوع عددی پاسخ اعشاری ( حداقل ۱ و حداکثر ۴ ) را در ستون متعلق به پاسخ می نویسیم.
🟣 @schoolbanks
سلام عليكم
✍ با احترام، به پيوست تصوير اطلاعيه شماره 35302 مورخ 20 / 02 / 1401 مركز برنامه ريزي منابع انساني و امور اداري وزارت متبوع در خصوص آن دسته از همكاراني كه تاكنون موفق به ثبت دوره هاي برون سازماني مربوط به سال هاي گذشته در موسسات مصوب در سامانه LTMS نشده اند، براي آخرين بار از تاريخ 20/ 02/ 1401 لغايت پايان وقت اداري 01 / 03 / 1401 فرصت ثبت دوره ها را دارند و مي توانند از طريق درگاه ثبت دوره هاي برون سازماني نسبت به انجام عمليات مورد نظر و تاييد آن توسط كارشناس ضمن خدمت منطقه اقدام نمايند.
🟢 @schoolbanks
💢ضارب هتّاکِ ناظم مدرسه دستگیر شد
▫️ با وجود اعلام رضايت معاون مدرسه شيخ فضل الله نورى ناحيه ٤ استان البرز، که مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت، دفتر حقوقى وزارت و اداره حقوقى استان، به منظور صيانت از شأن و كرامت آن همكار عزيز و عموم فرهنگيان، اقدام به پيگيرى موضوع از طريق مراجع قضايى و انتظامى نموده و ضاربِ هتاك از حيث جنبه عمومى جرم مورد پيگرد قضايى قرار گرفته و با صدور قرار از سوى شعبه ١٥ داديارى دادسراى عمومى و انقلاب محل وقوع جرم، با دستبند به دست قانون سپرده شد.
➖➖
🟣 @schoolbanks
به اطلاع کلیه همکاران محترم رسمی و پیمانی ودانشجو معلمان عزیزمی رساند احکام افزایش سالانه (۱۴۰۱)صادر و در اتوماسیون شخصی قابل رویت است .
از مدیران وکلیه همکاران محترم خواهشمنداست جهت دریافت حکم به کارگزینی مراجعه ننمایند.
چاپ کاغذی نداریم .
کف حقوق۵۶۰۰۰۰۰تومان
حداقل افزایش۵۰۰۰۰۰تومان
حداکثر افزایش ۱۲۰۰۰۰۰تومان
حقوق دانشجو معلمان ،ماده ۲۸ورودی های جدید ،حق التدریس های تبدیل وضعیت شده ۵۶۰۰۰۰۰ تومان
حقوق اردیبهشت با احکام جدید پرداخت می گردد.
کانال اجرایی مدارس
@newsfarhangian
چگونگی دسترسی به احکام جدید سال ۱۴۰۱
1⃣ برخی مناطق احکام جدید را در سامانه https://profile.medu.ir بارگذاری کرده اند
2⃣ برخی دیگر از مناطق احکام جدید را در سامانه اتوماسیون که قبل از این هم فیش حقوقی یا احکام بارگذاری میشد ، بارگذاری نموده اند ..
3⃣ برخی مناطق هم ممکن است به دلایلی از جمله عدم دسترسی، در سامانه ها بارگذاری نکنند و احکام را پرینت گرفته و از طریق دبیرخانه ادارات به مدارس ارسال کنند
@schoolbanks
پارهای از موارد که باید مدیران و معاونین بدانند.
📍 روش محاسبه نمره نوبت اول و دوم و نمره سالیانه و معدل کل
📕متوسطه اول:
👈 بند ج ماده ۱۳: نمره سالیانه وی در هیچ یک از موارد درسی کمتر از ۳۰ نباشد.
✍️ نکته: اگر نمره سالانه دانش آموز کمتر از ۳۰ نباشد در آن درس قبول می باشد.
روش محاسبه نمره:
👈 تبصره ۱ ماده ۱۳: نمره سالیانه هر درس حاصل جمع نمره نوبت اول و دو برابر نمره نوبت دوم خواهد بود.
👈 تبصره ۲ ماده ۱۳: معدل کل دانش آموز عبارت است از مجموعه نمره سالانه همه دروس (به جز انضباط) تقسیم بر سه برابر تعداد مواد درسی آن پایه.
✍️ برای محاسبه نمره نوبت اول مستمر به علاوه نمره پایانی و در نهایت تقسیم بر دو می شود.
معدل کل نیز جمع کل نمرات تقسیم بر تعداد دروس می شود.
✍️ نکته: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۰ وضعیت انضباط در محاسبه معدل ارزشیابی منظور نمیشود و در کارنامه تحصیلی و دفتر ثبت ارزشیابی درج می گردد
✍️ نکته: در ماده ۵ آیین نامه آمده است:
... چنانچه در هر یک از نوبت های ارزشیابی، دانش آموزی پس از محاسبه میانگین نمره ارزشیابی تکوینی و پایانی به صورت اعشاری بود، معلم مربوطه میتواند با توجه به وضعیت درسی دانش آموز در کلاس، به هر نحو که صلاح میداند نمره وی را سر راست کند.
📕 متوسطه دوم:
👈 ماده ۴۵- نمره هر درس در نوبت اول از مجموع نمره ارزشیابی مستمر با ضریب ۱ و نمره ارزشیابی پایانی با ضریب ۲ و در نوبت دوم از مجموعه نمره ارزشیابی مستمر با ضریب ۱ و نمره ارزشیابی پایانی با ضریب ۴ به دست می آید.
👈 نمره سالانه: مجموعه نمرات ارزشیابی ها با ضریب تقسیم بر ۸
✍️ نکته- برای اینکه دانش آموز بتواند در هر درس نمره قبولی کسب نماید حداقل باید از مجموع نمرات ۸۰ کسب نماید.
👈 ماده ۴۶- نمره هر درس در دوره تابستان، از مجموع نمره ارزشیابی مستمر با ضریب ۱ و ارزشیابی پایانی (شهریورماه) با ضریب ۳ محاسبه می شود.
👈 تبصره ۳: در محاسبه نمره سالانه و نمره درس دوره تابستانی(شهریورماه) با ضرایب مذکور، عدد اعشاری نمرات، به شرح زیر تغییر می یابد و در برگ ریز نمرات ثبت و محاسبه می شود:
۱- کمتر از ۰/۲۵ به ۰/۲۵
۲- از۰/۲۶ تا ۰/۴۹ به ۰/۵۰
۳- از ۰/۵۱ تا ۰/۷۴ به ۰/۷۵
۴- از ۰/۷۶ تا ۰/۹۹ به یک
✍️نکته- اگر درس به صورت غیرحضوری باشد نمره پایانی با ضریب ۴ محاسبه می شود.
👈 ماده ۵۶ _تبصره ۱- میانگین نمرات انضباط نوبت اول و دوم به عنوان نمره سالانه محسوب و در معدل سالانه معادل ۲ واحد درسی منظور می شود.
✍️ نکته- به عبارتی نمره انضباط تاثیری در محاسبه میانگین نمره شفاهی و یا کتبی ندارد
📝 توضیح:
طبق موارد فوق برای محاسبه معدل کل میانگین به دست آمده در هر درس را در تعداد واحد آن درس ضرب نموده و سپس مجموع نمرات به دست آمده را بر تعداد کل واحدها تقسیم می نماییم.
✍️ نکته- روش محاسبه معدل کل در نوبت اول، در نوبت دوم و در دوره تابستان به همین شکل انجام میگیرد.
🔵 @schoolbanks
🔅احکام ضریب 1401
احکام ضریب 1401 صادر گردید لذا توجه همکاران را به موارد ذیل جلب می نمایم
1ّافزایش حقوق ده درصد می باشد
2.افزایش دو و سه برابر عائله مندی و اولاد مربوط به ازدواج و تولد در سال 1401 است لذا به به همکارانی که ازدواج و تولد قبل از 1400/0/12/29 داشته اند تعلق نمی گیرد
3.حداقل حقوق 5600000 تومان می باشد
4.حداقل افزایش تقریبا 500 هزار تومان حداکثر افزایش 1400000 تومان برای شاغلین است
5.با توجه به اینکه حداقل حقوق 5600000 تومان است لذا افزایش حقوق حداقل بگیران از جمله دانشجویان تربیت معلم 2100000 تومان می باشد
6.بندی به عنوان تفاوت تطبیق موضوع بند الف تبصره 12 در حکم ایجاد شده است و طبق بخشنامه این بند ثابت نمی ماند و در هنگام افزایش حقوق به مرور کم می شود و در نهایت حذف خواهد شد
🟣 @schoolbanks
🔴🟠🟢🔵🟣🟡💠🟡🟣🔵🟢🟠🔴
💠مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پایه اول ابتدایی
⭐️اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
⭐️اصل و کپی کارت واکسن
⭐️کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
⭐️کپی شناسنامه و کارت ملی پدر
⭐️ دو قطعه عکس(ترجیحا عکس اسکن شده با سی دی بیاورند)
⭐️ کپی مدرک محل سکونت( اگر فرزند #همکار #فرهنگی باشد باید کپی حکم همکار در پرونده دانش آموز گذاشته شود و اگر به خاطر نزدیکی مدرسه به محل کار کارمندان دیگر باشد مدرک مورد نیاز گذاشته شود)
⭐️کپی مدرک تحصیلی والدین
⭐️برای دانش آموزان #اتباع_بیگانه باید فرم تعهد اتباع بیگانه هم گذاشته شود
⭐️فرم تطبیق برای پایه اول ابتدایی الزامیست.
⭐️حضور دانش آموز به همراه یکی از والدین هنگام ثبت نام در پایه اول الزامیست
⭐️فرم سنجش تکمیل شده
⭐️#برگه _حضانت اگر با مادر زندکی می کند
⭐️فرم مشخصات (اطلاعات لازم برای ثبت نام وی در سامانه سنجش پایه اول)
🌸 یادآوری:1-مطابقت دادن کپی با اصل شناسنامه نمی تواند جایگزین فرم تطبیق شود چون در این صورت شما فقط کپی را با اصل مطابقت داده و تایید کرده اید تمام . در حالیکه در فرم تطبیق هم عمل مطابقت را انجام داده اید و هم تایید کرده اید که از نظر سنی منعی برای ثبت نام وی وجود ندارد. مسئولیت فرم تطبیق شناسنامه و تایید شرط سنی مستقیما برعهده شخص مدیر است.
2- بعد از مطابقت کپی شناسنامه با اصل ، نوشتن #جمله_کپی_برابر_اصل#است_مختص_دفتر_خانه_های_رسمی_ست باید بنویسید #کپی_با_اصل#مطابقت_دارد و مهر و امضا کنید و تاریخ بزنید و نام و نام خانوادگی مطابقت دهنده هم روی کپی شناسنامه قید شود
3-مدرک محل سکونت می تواند یکی از این موارد باشد(قبض آب،برق،گاز،تلفن،سند خانه،قولنامه رسمی و..)
4-حضور دانش آموز هنگام ثبت نام در پایه اول الزامیست ولی برای سایر پایه ها حضور دانش آموز لازم نیست
5-کارت واکسن باید دارای مهر ( واکسیناسیون تکمیل است) باشد.
🟣 @schoolbanks
✅ تاریخ تولد متعارف پیش دبستانی و پایه اول برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ :
♻️ پایه اول :
متولدین ۱۳۹۴/۰۷/۰۲ تا ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
♻️پیش دبستانی دوم :
متولدین ۱۳۹۵/۰۷/۰۲ تا ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
♻️پیش دبستانی اول :
متولدین ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ تا ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
‼️ نکته مهم و قابل توجه مخصوص سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲-۱۴۰۱) :
- مطابق تبصره ۱ ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی مدارس دانش آموزان متولد ۹۵/۰۷/۰۲ تا ۹۵/۰۷/۳۰ می توانند با درخواست اولیا و تایید شورای مدرسه در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند.
- مطابق تبصره ۲ ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی مدارس کودکان شش سال تمام (متولد ۹۴/۰۷/۰۲ تا ۹۵/۰۷/۰۱)به تشخیص اولیا و با درخواست کتبی به جای پایه اول در پیش دبستانی ثبت نام نمایند.
⚠️ اما همکاران محترم توجه نمایید ؛
این دو بند مربوط به آیین نامه اجرایی می باشد و ممکن است مناطق و استان ها باتوجه به شرایط امکان استفاده از این تبصره ها را ندهند و فقط با بازه صحیح ثبت نام اجازه ثبت نام در پایه اول یا پیش دبستانی را صادر نمایند.
🟣 @schoolbanks
‼️ قابل توجه همکاران محترم ؛
✅ قبلاً از منوی مشخصات فردی و در قسمت وضعیت تحصیلی برای هر دانش آموز با توجه به شرایط وی امکان انتخاب وضعیت های متفاوت وجود داشت، اما باتوجه به حذف این وضعیت ها؛
جدولی از وضعیت های تحصیلی در سیدا برای شما آماده کرده ایم که با توجه به نیاز خود، کد وضعیت با تایپ این اعداد در وضعیت تحصیلی میتوانید برای دانش آموز انتخاب شود.
⚠️ توجه نمایید برخی وضعیت ها در سیدا قابل انتخاب بدون نیاز به تایپ کد هستند ولی برای برخی از آنها برای انتخاب نیاز به تایپ کد می باشد.
♻️ به عنوان مثال :
وضعیت فعال در سیدا وجود دارد و نیازی به تایپ عدد ۱ ندارد، اما برای انتخاب وضعیت میهمان رفته باید عدد ۴ را تایپ و اعتبار سنجی کنید.
وضعیت و کد وضعیت:
1️⃣فعال - کد ۱
2️⃣انتقال رفته - کد۲
3️⃣انتقال آمده - کد۳
4️⃣میهمان رفته - کد۴
5️⃣ترک تحصیل - کد۶
6️⃣اخراج - کد۷
7️⃣ضمن سال رفته - کد۸
8️⃣فوت شده - کد۱۱
9️⃣وقفه - کد۱۲
🔟غیرفعال - کد۱۳
🟣 @schoolbanks
🛑هر افزایشی برای کسانی که تفاوت تطبیق خورده اند بعدا کسر خواهد شد.
مبلغ تفاوت تطبیق برای رساندن حکم شما به کف حقوق میباشد و طی افزايش های بعدی(بعد از ضریب امسال) از حقوق کسر خواهد شد.
🔸نکته: این کسر حقوق شامل شروع رتبه بندی نمیشود، چون رتبه بندی مربوط به سال قبل و ضریب قبل میباشد.
🔸افزایش دو و سه برابر عائله مندی و اولاد مربوط به ازدواج و تولد در سال 1401 است لذا به به همکارانی که ازدواج و تولد قبل از 1400/12/29 داشته اند تعلق نمی گیرد
🔹کانال اجرایی مدارس
@schoolbanks