eitaa logo
🍃 یا امیرالمؤمنین حیدر 🍃
397 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
5.3هزار ویدیو
63 فایل
به نام گشاینده کار ها زنامش شود سهل دشوار ها 🌺 کپی با ذکر صـلـوات برای مولایمان صاحب الزمان 🌺 ارتباط با ما : @SeyedRezaSajjad کانال های ما : @oramiralmumininhaidar @madahysara @Mahdi_monji
مشاهده در ایتا
دانلود
پیش از پرداختن به امراضی که در گوشت خوک نهفته است، تذکر این نکته ضروری می نماید که فلسفه واقعی احکام الهی بر ما پوشیده است و گردآوری این مجموعه هرگز مستلزم این ادعا نیست که فلسفه تشریع حرمت گوشت خوک و امثال آن لزوماً وجود این بیماری ها در آن است. آنچه در این نوشتار عرضه می شود آخرین یافته های علم تجربی (و البته خطاپذیر) بشر است که در مجموع، مضر بودن و ناسازگار بودن گوشت خوک برای بدن انسان را به اثبات می رساند. اما امتثال دستور شارع و ترک آنچه بر ما حرام کرده، صرفاً به دلیل تعبّد و اطاعت از پروردگار است و اگر هیچ یک از این ضررها برای آن ثابت نمی شد و حتی اگر عکس آن نیز به اثبات می رسید، مسلمانان همچنان اطاعت از کتاب آسمانی و قانون پروردگار عالم را تنها راه رستگاری دانسته، به آن عمل می کنند. از اینجا پاسخ این شبهه نیز روشن می شود که آیا اگر زمانی پیشرفت علم، فرآورده ای تولید کند که مصرف آن در کنار گوشت خوک، همه ضررهای آن را خنثی کند، می توان ادعا کرد که حکم حرمت نیز برداشته می شود؟ پاسخ آن است که فلسفه اصلی این حکم، ضرر آن نیست که با چاره جویی برای ضرر آن، حرمت نیز منتفی گردد؛ بنابراین، آنچه توسط شرع مقدس اسلام، حرام اعلام شده تا قیامت حرام و لازم الاجراست. بیماری هایی که ممکن است به واسطه خوردن گوشت خوک به انسان منتقل شود، می توان به دو دسته روحی و جسمی تقسیم کرد: یک. بیماری های روحی همان گونه که در ویژگی های خوک اشاره شد، این حیوان دارای صفات پست و عجیبی است که حتی سایر حیوانات نیز از برخی از این ویژگی ها مبرا هستند. برخی دانشمندان معتقدند خوردن گوشت یک حیوان (به دلیل تأثیر بر ترشح هورمون های مشابه در بدن) موجب انتقال صفات روحی آن حیوان به انسان می شود. در صورت اثبات قطعی این نظریه می توان ادعا کرد برخی اوصاف زشت خوک مانند بی غیرتی، حرص، پرخوری، و... به کسی که گوشت آن را تناول کند، منتقل خواهد شد. به تعبیر یکی از نویسندگان معاصر، کسی که به خوردن گوشت خوک عادت دارد، از پرخوری و بهره بردن از هر نوع ناهنجاری مالی مثل رشوه، ربا، دزدی و... نیز باکی ندارد (ر.ک: اهتمام، فلسفه احکام، 1/88). دو. بیماری های جسمی از میان بیماری های فراوانی که از خوک به انسان منتقل می شود، برخی منشأ باکتریایی یا ویروسی دارند و برخی دیگر موجب تکثیر نوعی کرم در معده یا روده انسان می شوند. دسته ای نیز سرطان های خطرناک موضعی را در بدن انسان ایجاد می کنند. بر این اساس، بیماری های جسمی گوشت خوک را در چهار دسته بررسی می کنیم:[5] https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar
آسکاریسِ ماده به دیواره معده چسبیده و در شکم حیوان لانه می کند و قادر است روزانه 20 هزار تخم بگذارد. بسیاری از این تخم ها از بدن حیوان دفع می شوند و خطر انتقال بیماری به انسان از همین جا آغاز می شود؛ چرا که این بیماری در اثر آلوده شدن دست ها به فضولات خوک یا خوردن سبزیجات مزارعی که فضولات خوک در آن ریخته باشند، به انسان منتقل می شود. هنگامی که تخم ها وارد بدن شده و نوزادهای کرم بیرون آمدند، وارد خون شده و در کل بدن منتشر می شوند به نحوی که کمتر عضوی از آلودگی به آنها در امان می ماند. از این مرحله به بعد معلوم نیست کدام عضو قربانی آسکاریس شود. این کرم اگر در معده یا ریه ها رشد کند و بمیرد، موجب انسداد و در نتیجه مرگ بیمار می شود. در موارد خفیف تر نیز موجب گرفتگی عروق، التهاب یا خونریزی داخلی می شود (مصطفی محمود، الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر، 14). د)سرطان ها تحقیقات حاکی از رابطه قوی و شدیدی بین مصرف گوشت خوک و سرطان معده، پروستات، سینه، رحم، کبد، کیسه صفرا، و انواع سرطان های دیگر است (ر.ک: همان، 19) هـ) سایر بیماری ها گوشت خوک گذشته از بیماری های فراوانی که به انسان منتقل می کند، بسیار دیر هضم است و معده را به زحمت می اندازد (امیری، قرآن و علم، 140). میزان چربی و اسید اوریک موجود در گوشت خوک خیلی زیاد است و به همین دلیل در ابتلاء به بیماری های بسیاری نقش دارد که از جمله آنها می توان به بیماری تصلب شرایین، دردهای مفصلی و مسمومیت ها اشاره کرد (رضایی اصفهانی، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، 3/322) https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar
الف) بیماری های ویروسی خوک را می توان حامل مجموعه ای از ویروس ها دانست که هر یک از آنها عامل یک بیماری و برخی از این بیماری ها مربوط به انسان است. از جمله این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1.ویروس آنفولانزا: این ویروس از نظر تعداد مبتلایان، در قرن بیستم رکورددار است. البته سابقه این بیماری به ده ها سال قبل برمی گردد. به طوری که در سال های 1918 و 1919 در کل دنیا 20 میلیون قربانی گرفته است. در آن سال ها تعداد تلفات این بیماری در کشور آمریکا ده برابر قربانیان جنگ جهانی اول برآورد شده است (مصطفی محمود، الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر، 7). 2.ویروس نیپا (Nipah): جهان پزشکی تا قبل از سال 1998م چنین ویروسی را نمی شناخت. در اکتبر آن سال در مالزی، ویروس پیچیده ای 300 نفر را مبتلا کرد که از این تعداد 117 نفر مردند. پس از بررسی ها مشخص شد این ویروس که آن را «نیپا» نامیدند، از گوشت خوک به انسان منتقل می شود. تحقیقات نشان داد کلیه کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند، با خوک سر و کار داشته اند. کار به جایی رسید که مراکز بهداشتی مالزی در آن سال اقدام به کشتن یک میلیون رأس خوک کردند (ر.ک: ادریسی، عمادالدین، «بیماری ویروسی نیپا»). 3.ویروس سارس (Sars): این ویروس عامل یک التهاب ریوی حاد و کشنده است که برای اولین بار در چین ظهور کرد و سپس به سایر کشورها سرایت نمود. پژوهش ها نشان داده است این بیماری به واسطه افعی، خوک، میمون و خفاش به انسان منتقل شده است. ناگفته نماند که چین با مصرف 50% گوشت خوک در جهان، بزرگ ترین مصرف کننده گوشت خوک در دنیا است. 4.ویروس هاری سگ: این ویروس مربوط به حیوانات درنده است که خوک نیز از جمله آنهاست[6]و در اثر گاز گرفتن به انسان نیز منتقل می شود. به گفته متخصصان، دو گروه دیگر نیز در معرض این ویروس هستند: اول کسانی که خوک پرورش می دهند و دوم کسانی که گوشت خوک می خورند (مصطفی محمود، الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر، 8). 5.ویروس التهاب دماغی ژاپنی: از آنجا که این ویروس در میان پرورش دهندگان خوک در شرق آسیا منتشر شد، به این نام شهرت یافته است. این ویروس از بیماری های پرندگان است که توسط پشه به خوک و از خوک به انسان منتقل شده و در برخی موارد موجب مرگ می شود. 6.ویروس چرکین (عفونی) خوک: این ویروس اولین بار در سال 1966م در ایتالیا کشف شد. در ده سال گذشته تنها در انگلستان 322 هزار خوک به این بیماری مبتلا شده اند. این بیماری در اثر همزیستی با خوک به انسان منتقل می شود و توسط تب و درد مفاصل خود را نشان می دهد. خوک را تنها عامل انتقال دهنده این بیماری دانسته اند. از میان سایر بیماری های ویروسی قابل انتقال از خوک به انسان می توان موارد زیر را نام برد: ویروس التهاب قلب، ویروس تب زرد، ویروس آبله ای و ویروس عفونت دهان (همان، 9). ب) بیماری های باکتریایی 1.تب مالت: تب مالت در اثر سه نوع باکتری ممکن است پدید آید که خطرناک ترین آنها نوعی است که از خوک به انسان منتقل می شود؛ چرا که این باکتری در انسان موجب بیماری های خطرناکی مانند مننژیت، التهاب عضله قلب، التهاب مفاصل، تورم طحال و بیماری های دیگر می شود (همان). 2.باکتری سالمونلا (Salmonellosis): این باکتری نیز عامل بیماری های متعددی است و برای اولین بار در روده خوک کشف شده است. در سال 1990م در انگلستان نوع جدیدی از این باکتری شیوع یافت. پس از مدتی تحقیقات نشان داد اکثر مبتلایان به این بیماری آغل داران، قصابان یا معامله کنندگان خوک، گاو و مرغ بوده اند.[7] 3.باکتری لیستریا (Listeria): این باکتری در بدن انسان موجب مننژیت و سقط جنین می شود. تا سال 1968م این باکتری ناشناخته بود. در آن سال در کشورهای هلند و دانمارک برخی افراد مبتلا به این بیماری قبل از مرگ حالات پیچیده و عجیبی پیدا می کردند و برخی از آنان که از مرگ نجات پیدا می کردند، تعادل خود را از دست می دادند یا مادام العمر گنگ می شدند. منابع رسمی ایالات متحده اعلام کردند که سالانه 1600 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا می شوند که از این تعداد 415 نفر جان خود را از دست می دهند. همچنین در سال 1984م وبای لیستریا جان هزاران نفر را در کشور هند گرفت. گفتنی است خوک، بزرگ ترین منتقل کننده باکتری لیستریا به انسان است (مصطفی محمود، الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر، ص11). 4.باکتری التهاب پوست: در اثر این باکتری پوست انسان ملتهب شده، لکه ای قرمز رنگ و دلخراش در پوست ایجاد می شود. خوک، اسب و خروس رومی منتقل کننده این بیماری به انسان هستند.
5.باکتری سل ریوی: سل ریوی از خطرناک ترین بیماری هاست که سالانه بیش از سه میلیون نفر را به کام مرگ می فرستد. البته بیشتر این تعداد ساکنان مناطق محروم و کشورهای فقیر هستند. این باکتری به دستگاه تنفسی حمله ور شده، باعث انهدام کیسه های هوا و در نتیجه مرگ بیمار می شود. عامل سل ریوی سه نوع باکتری می تواند باشد که خوک ناقل هر سه نوع آنهاست. هر چند گاو و پرندگان نیز می توانند ناقل برخی از اقسام آن باشند. 6.باکتری گرفتگی خون: این بیماری که در جنوب شرق آسیا، شمال استرالیا، آفریقا و آمریکای جنوبی شایع است، از طریق خوک به انسان منتقل می شود. البته ورود باکتری به بدن عمدتاً از راه زخم است و بلافاصله پس از ورود به بدن وارد خون شده و بر قلب، مغز، کبد و چشم ها اثر می گذارد. گفتنی است 65% از مبتلایان به این بیماری جان سالم به در نمی برند و 48 ساعت پس از ورود باکتری به بدن، جان خود را از دست می دهند (همان، 12). 7.باکتری پاسترول: این باکتری در اثر ارتباط با خوک، سگ، پرندگان و... به انسان منتقل شده، موجب التهاب ریه، مفاصل و کلیه ها می شود. 8.ذات الریه خوکی: این بیماری مشترک میان انسان و خوک است و اگر خوکی حامل باکتری آن باشد، در اثر ارتباط با انسان ممکن است آن را منتقل کند. 9.اسهال خونی: عامل این بیماری منحصراً خوک ها و شامپانزه ها هستند و از آنجا که ارتباط انسان با شامپانزه ها بسیار کم است تنها ناقل آن به انسان خوک به حساب می آید. در امعای خوک انگل هایی به نام بالانتی دیوم (Coli Balantidum) زندگی می کنند که از أهم منابع انتشار این بیماری در سرتاسر جهان است. این بیماری که در برخی موارد منجر به فوت نیز می شود غالباً در بین پرورش دهندگان (و تاجران) خوک مشاهده می شود (همان، 12 به بعد). ج) کرم ها 1.تریشین (Trichinella spiralis): تریشین (یا تریکین) کرم های ریزی به طول 2-4 میلی متر هستند که در خوک و انسان ایجاد بیماری تریشینوز می کنند. اولین بار در سال 1835م دانشمندی انگلیسی به نام «سِر جیمز پاژت» آن را کشف کرد. اگر کسی گوشت خوک مبتلا به تریشین را به صورت خام یا نیم پز بخورد، مقدار زیادی از جنین آن طی 48 ساعت تبدیل به کرم های بالغ شده و جدار روده ها را نیش می زنند و نوعی زهر ترشح می نمایند و گاهی از جای نیش خونریزی صورت می گیرد که غالباً بیمار بعد از 48 ساعت می میرد. هنگامی که «تریشین» وارد معده شد، جدار آهکی خود را در اثر دخالت شیره ها و اسیدهای معدی از دست می دهد و به سرعت تولید مثل می نماید. سپس موجب خراشیدن و التهاب جداره امعاء می شود (امیری، قرآن و علم، 140). این بیماری در ابتدا خود را با عوارضی مانند سرگیجه، دردهای شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، تورم صورت به ویژه پلک ها، تب شدید، هذیان گویی و... خود را نشان می دهد (پاکدامن، بهداشت تغذیه در قرآن کریم، 123). در یک کیلو گوشت خوک ممکن است 400 میلیون نوزاد کرم تریشین باشد. این کرم قادر است در یک ماه 15 هزار تخم ریزی کند (مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، 1/587). از وقتی وارد معده می شود، هیچ دوای کرم کشی قادر به دفع آن نیست. حتی پختن گوشت نیز این کرم ها را نابود نمی سازد؛ زیرا وقتی گوشت را حرارت می دهند، مواد سفیدی در گوشت منقعد می شود و کرم در وسط این اجرام منعقده از آسیب حرارت مصون می ماند. این قسمت های منعقده که کرم ها را در وسط خود حفظ می کنند، در معده حل نمی شوند و به روده ها می روند. این بیماری در تمام دنیا به ویژه آمریکا، کانادا و اروپا شیوع دارد، ولی در کشورهای اسلامی به دلیل بودن مصرف گوشت خوک بسیار نادر است (شیرازی، اسلام پزشک بی دارو، 52-53). 2.کرم کدوی خوک (Taena Solium): طول این کرم 2-3 سانتی متر بوده و دارای آلت مکیدن و قلاب است. انسان با خوردن گوشت و یا مغز خام خوک به آن مبتلا می شود و دچار نارسایی هایی مانند کم اشتهایی، احساس درد، اسهال و یا یبوست در دستگاه گوارش می گردد. این بیماری که به صورت گسترده ای در جهان منتشر شده، در کشورهای اسلامی که گوشت خوک مصرف نمی کنند، به ندرت دیده می شود (رضایی اصفهانی، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، 2/322). همچنین یکی از بیماری هایی که توسط کرم کدو به وسیله گوشت خوک به انسان منتقل می شود، مرض لادرری (Ladrerie) است. این بیماری در شهرهای مسیحی نشین فراوان یافت می شود. اما در بین مسلمین و یهود که از خوردن گوشت خوک احتراز می کنند، به کلی پیدا نمی شود (اهتمام، فلسفه احکام، 1/89). 3.کرم آسکاریس: این کرم به اندازه ای بزرگ می شود که آن را ثعبان البطن نامیده اند. این بیماری از شایع ترین بیماری ها در جهان است تا آنجا که تعداد مبتلایان به آن را تا یک میلیارد و 25 میلیون نفر در سراسر جهان گزارش کرده اند. https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar
[2] طبق قاعده «تعلیق الحکم بالوصف مشعرً بالعلیه» می توان گفت دو وصف طیبات و خبائث در این آیه به علیت این دو وصف اشاره دارند؛ به این معنا که سبب (یکی از اسباب) حرام بودن خبائث تنفرآمیز بودن آنها و سبب حلال شمردن طیبات پاکیزه بودن آنهاست. [3] چنان که گذشت در آیه60 سوره به مسخ عده ای از انسان ها به خوک تصریح شده، و در برخی روایات، آن قوم مسخ شده معرفی شده اند. (ر.ک: بحرانی، البرهان فی تفسیر القرآن، 2/328). [4] نوعی معروف به #«نرد» که واضع آن، بابک از پادشاهان ساسانی بوده است و از این جهت آن را «نردشیر» می گویند (ر.ک: مجمع البحرین، ماده ن رد). [5] دسته بندی و بخشی از مطالب این فصل، از مقاله «الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر» نوشته دکتر فهمی مصطفی محمود گرفته شده است. [6] بنا به گفته دمیری، خوک از ویژگی های حیوانات درنده و اهلی، هر دو را داراست؛ در نتیجه، هم آن را وحشی به شمار می آورند، هم اهلی. (ر.ک: حیات الحیوان، 1/307 ). [7] ر.ک: جمعه زاده، حمیدرضا، مقاله «طراحی روش تشخیص باکتری سالمونلا در محموله های غذایی با منشأ دامی». https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar
https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar نتیجه در پایان پاسخ به این سؤال ضروری به نظر می رسد که هر چند اکثر مضرات پیش گفته برای گوشت خوک به طور قطعی به اثبات رسیده و بشر از پیامدهای ناگوار مصرف آن آگاهی کامل دارد، چرا همواره گوشت خوک یکی از پررونق ترین کالاهای جهان، و تولید و مصرف آن امری رایج است؟ آیا تمامی امراض پیش گفته در مجامع غربی که گوشت خوک را در سبد کالای خود قرار داده اند، شیوع دارد؟ اولاً بیماری های ذکر شده غالبی هستند و در اکثر موارد گوشت خوک منشأ بیماری های مذکور گزارش شده است. اما چنین نیست که در هر شهری که گوشت خوک توزیع و مصرف می شود، همه بیماری ها به طور همزمان شیوع پیدا کند. ثانیاً ممکن است با استفاده از نوعی واکسن و دارو بتوان برخی بیماری های پیش گفته را کنترل کرد. ثالثاً گوشت خوک، یک کالای تجاری به شمار می رود و سود اقتصادی سرشاری عاید سرمایه گذاران این عرصه می کند. همین انگیزه کافیست تا بدون توجه به سلامت مصرف کنندگان به تولید و توزیع آن بپردازند. عموم مردم نیز اطلاع چندانی از عواقب مصرف آن ندارند و فریفته طعم آن می شوند. در عین حال، بسیاری از اندیشمندان و پزشکان جوامع غربی ضررهای آن را متذکر می شوند و مردم را به پرهیز از آن توصیه می کنند. ارنست رنان، مورخ فرانسوی، می نویسد: «دین اسلام پیروان خویش را از بلاهای چندی از جمله شراب، خوک و لعاب دهان سگ نجات داده است» (شیرازی، اسلام پزشک بی دارو، 46). بی شک، انگیزه مسلمانان از عمل به دستورات انسان ساز و نورانی اسلام، تعبّد و اطاعت محض از خالق یکتاست، اما در سایه این تعبّد، از منافع بی شمار دنیوی و اخروی آن نیز بهره مند می شوند. https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar منابع 1.قرآن کریم، ترجمه دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی و گروهی از اساتید جامعه المصطفی (1388ش)، قم: انتشارات المصطفی. 2.ابوحیان، محمد بن یوسف (1420ق)، البحر المحیط فی التفسیر، بیروت: دار الفکر. 3.افتخاریان، سیدجواد (1362ش)، قرآن و علوم روز، تهران: افتخاریان، چاپ بیستم. 4.آلوسی، سید محمود (1415ق)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم، بیروت: دارالکتب العلمیه. 5.امیری، علی (1388ش)، قرآن و علم، بی جا: نشر مفاتیح القرآن. 6.اهتمام، احمد (1390ش)، فلسفه احکام، قم: زمزم هدایت. 7.بحرانی، سید هاشم (1416ق)، البرهان فی تفسیر القرآن، تهران: بنیاد بعثت. 8.پاکدامن، محمدطاهر (1388ش)، بهداشت تغذیه در قرآن و حدیث، پایان نامه کارشناسی ارشد، قم: مجتمع عالی امام خمینی. 9.حر عاملی، محمد بن حسن (1409ق)، وسائل الشیعه، قم: مؤسسه آل البیتD لإحیاء التراث. 10.راغب اصفهانی، حسین بن محمد (1412ق)، المفردات فی غریب القرآن، بیروت: دارالعلم. 11.رضایی اصفهانی، محمدعلی (1380ش)، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، قم: انتشارات کتاب مبین. 12.زمخشری، محمود (1407ق)، الکشاف عن حقائق، بیروت: دارالکتاب العربی، چاپ سوم. 13.شیرازی، احمدامین (1373ش)، اسلام پزشک بی دارو، قم: دفتر انتشارات اسلامی، چاپ هفتم. 14.الصفار، فاضل (1423ق)، موسوعه اهل البیتD الکونیه (اسرار عالم الحیوان)، بیروت: مؤسسه الفکر الاسلامی. 15.طباطبایی، سید محمدحسین (1417ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، قم: انتشارات جامعه مدرسین، چاپ پنجم. 16.طریحی، فخرالدین (1375ش)، مجمع البحرین، تهران: کتابفروشی مرتضوی. 17.عیاشی، محمد بن مسعود (1380ق)، کتاب التفسیر، تهران: چاپخانه علمیه. 18.فخرالدین رازی، محمد بن عمر (1420ق)، مفاتیح الغیب، بیروت: داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم. 19.قرشی، سید علی اکبر (1377ش)، تفسیر احسن الحدیث، تهران: بنیاد بعثت، چاپ سوم. 20.قرطبی، محمد بن احمد (1364ش)، الجامع الاحکام للقرآن، تهران: ناصر خسرو. 21.کلینی، محمد بن یعقوب (1365ش)، الکافی، تهران: دارالکتب الاسلامیه. 22.مجلسی، محمدباقر (1404ق)، بحار الأنوار، بیروت: مؤسسه الوفاء. 23.مکارم شیرازی، ناصر (1374ش)، تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الاسلامیه. 24.خمینی، سید روح الله (1379ش)، تحریر الوسیله، قم: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی. 25.هاشمی، احمد بن ابراهیم (1421ق)، جواهر البلاغه، قم: دفتر نشر نوید اسلام. 26.مصطفی محمود، فهمی، «الاعجاز التشریعی فی تحریم لحم الخنزیر»، برگرفته از سایت الهیئه العالمیه للاعجاز العلمی: www.eajaz.org 27.ادریسی، عمادالدین، «بیماری ویروسی نیپا»، برگرفته از سایت: www.farsvet.ir/fa/article 28.جمعه زاده، حمیدرضا، «طراحی روش تشخیص باکتری سالمونلا در محموله های غذایی با منشأ دامی». پی نوشت ها [1] البته کلمه خنازیر (جمع مکسر خنزیر) نیز در آیه 60 سوره مائده به کار رفته و به مسخ مشرکان به صورت بوزینه و خوک اشاره دارد که از موضوع این نوشتار خارج است.
🔴آیا در ایران از " " استفاده می‌شود؟‼️ علی ارجمند عین‌الدین: 🔹بر اساس اطلاعات به دست آمده از برخی از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده بستنی‌ در ایران، این شرکت‌ها در ترکیبات ساخت بستنی‌ از "اسیدهای چرب وارداتی" استفاده می‌کنند 🔹این چربی‌ها اگر منشأ گیاهی داشته باشد بر روی محصول کلمه "" درج می‌شود و اگر عنوانی درج نشود به معنای منشآ حیوانی و انحصاراً منشأ "خوکی" است. 🔹متاسفانه شرکت‌های ایرانی تولید‌کننده بستنی در این زمینه اطلاعات درستی در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار نمی‌دهند / # مهم ➖➖➖➖➖➖➖https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar
برای پی بردن به این موضوع فیلم زیر را مشاهده کنید.
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ را ببینید اخیرا مستندی با عنوان توسط آقای محمدی نسب رونمایی شد که نشان می داد ژلاتین خوکی در ساخت کپسول های دارویی در ایران استفاده می شود. چرا از تنها کارخانه تولید ژلاتین حلال در ایران حمایت نمی شود؟ چرا از واردات حمایت می شود؟ چرا دولتمردان از تولید داخلی حمایت نمی کنتد؟ تا کی باید این وضع ادامه یابد؟ امام خامنه ای ۱۰ سال است نام سال ها را تاکید بر حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ایرانی، رونق تولید قرار می دهند ولی چرا عده ای سود جو و دلال و رانت خوار وارد کننده کمر تولید را می شکنند؟ عامل بیکاری، گرانی؛ مشکلات اقتصادی همینها هستند. این کلیپ را ببینید چرا در کشور باید ژلاتین چون ارزان است وارد شود و تولید کننده حلال ایرانی ورشکست شود؟ چرا؟ چرا؟
علیه السلام خدا به طالع تان مُهر پادشاهی زد به سینه ی احدی دست رد نخواهی زد در آسمان سخاوت یگانه خورشیدی تمام زندگی ات را سه بار بخشیدی گدا ز کوی تو هرگز نرفته ناراضی عزیز فاطمه! از بس که دست و دل بازی مدینه شاهد حرفم؛ فقیر سرگشته همیشه دست پر از محضر تو برگشته به لطف خنده تان شام غم سحر گردد نشد که سائل تان ناامید برگردد خدا به شهد لبت مزه ی رطب داده کریم آل محمد تو را لقب داده تبسم نمکینت چقدر شیرین است! دوای درد یتیم و فقیر و مسکین است خوشا به حال گدایی که چون شما دارد در این حرم چقدر او برو بیا دارد به هر مسافر بی سر پناه جا دادی به دست عاطفه حتی به سگ غذا دادی گره گشایی ات از کار خَلق، ارث علی است مقام اولی جود و بخششت ازلی است به حج خانه ی دلبر چه ساده می رفتی همه سواره ولی تو، پیاده می رفتی شما ز بس که کریم و گره گشا بودی دل کویر به فکر پیاده ها بودی امام رأفت دوران بی مرامی ها نشسته ای سر یک سفره با جزامی ها خیال کن که منم یک جزامی ام آقا نیازمند نگاه و سلامی ام آقا چقدر مثل علی از زمانه رنجیدی سلام داده، جواب سلام نشنیدی! امام برهه ی تزویرهای بسیاری به وقت رفتن مسجد، زره به تن داری کریم شهر مدینه! غریب افتادم به جان مادرت آقا برس به فریادم خودت غریبی و با دردم آشنا هستی رفیق واقعی روزهای بی دستی فسم به حرمت این ماه حق نگاهی کن به دست خالی این مستحق نگاهی کن بگیر دست مرا، دست بسته ام آقا ضرر زدم به خودم، ورشکسته ام آقا دل از حساب قنوت تو سود می گیرد دعای دست رحیمت چه زود می گیرد برای مدح تو گویند شعر احساسی به واژه های « در » و « میخ » و « کوچه » حساسی چه شد غرور تو آقا شکست در کوچه ؟! بگیر دست مرا با خودت ببر کوچه... چه شد که بغض گلوگیر گوشه گیرت کرد؟ کدام حادثه اینگونه زود پیرت کرد؟ چگونه این همه غم در دل شما جا شد؟! بگو که عاقبت آن گوشواره پیدا شد؟؟ 🔹 🔹 https://eitaa.com/OrAmiralMumininHaidar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا