eitaa logo
عُرف عرفان ( حکایت عارفان )
1.1هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
8.7هزار ویدیو
79 فایل
نشر معارف اهل بیت مصطفی علیهم صلواه الله . ترویج عرفان حقیقی شیعه و علمای عامل و اساتید بنام حوزه های علمیه جعفریه و احادیث .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ 🔖 ما از رگ قلب به شما نزديك‌تريم https://eitaa.com/joinchat/3388473549Cfb19e9e285
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌑🌒🌓🌔🌔🌔🌔🌙📿🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به عقیده برخی مسلمانان از جمله عرفاء و عالمان علم حروف در حدیثی از قول پیامبر اسلام حضرت محمد ص فرموده اند: هر چه در کتاب‌های آسمانی است در قرآن است و هر چه در قرآن است در الفاتحه است و هر چه در فاتحه است در ⚘بسم الله الرحمن الرحیم است⚘ و هر چه در ⚘بسم الله الرحمن الرحیم⚘ است در باء است و هر چه در باء است در نقطه‌ای است که در زیر آن است. در سخنی منسوب به امیرالمومنین علی بن ابیطالب آمده‌است که شرح باء ⚘بسم الله بار هفتاد شتر است. برخی اشاره به این دارند که نه تنها تمامی سوره‌های قرآن با باء ⚘بسم الله الرحمن الرحیم⚘ شروع می‌شوند بلکه سوره توبه نیز که تنها سوره بدون بسمله است با باء شروع می‌شود و با استناد به تورات مدعی می‌شوند که همه کتابهای آسمانی با حرف باء آغاز شده‌اند. به نظر ابن عربی، ذکر آیه ⚘بسم الله الرحمن الرحیم⚘در ابتدای هر سوره نشانه تقدم رحمت حق بر قهر اوست و خداوند به نوعی بر رحمت خویش تأکید دارد، زیرا سه اسم این آیه از اسمای رحمت الهی‌اند. ابن عربی در تفسیر کل عبارت بسمله نیز به بحث مبسوط می‌پردازد و رحیم را در آخر آن صفت پیامبر اسلام برمی‌شمارد که عالم عقل و نفس به وجود او کامل شده‌است و بسم را راجع به آدم نبی می‌داند. در تفسیر عبدالرزاق کاشی که به تفسیر ابن عربی مشهور است حرف «ب» نشانه‌ای از عقل اول یا صادر اول دانسته شده‌است. https://eitaa.com/joinchat/3388473549Cfb19e9e285
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا