eitaa logo
عشاق بقیت الله
2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
8.5هزار ویدیو
21 فایل
@rezarabee3 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/chadorarzan_kohi
مشاهده در ایتا
دانلود
عشاق بقیت الله
🌙 آداب نماز 🔹 قسمت ٣ 🔸نماز؛ علاوه بر صورت ملکوتیه، حیات نیز دارد. 🔻... و اما احادیث شریفه در این م
🌙 آداب نماز 🔹 قسمت ۴ ✨... و اما آنچه گفته شد که از برای نماز و سایر عبادات؛ جز این آداب صوریه، آداب قلبیه ایست که بدون آن آداب، نماز ناقص است یا اصلا مقبول درگاه نیست؛ در خلال این اوراق که شماره آداب قلبیه می شود، مذکور خواهد شد ان شاء الله... 💫ما تا در حجاب عالم مُلک و خِدر[۱] طبیعت هستیم؛ از آن عالم نمی توانیم ادراکی نماییم. کدام حسرت و ندامت و زیان و خسارت بالاتر از آن است که چیزی که وسیله کمال و سعادت انسان و دوای درد نقایص قلبیه است و در حقیقت، صورت کمالیه انسانیه است؛ ما پس از چهل پنجاه سال تعب در راه آن، از آن به هیچ وجه استفاده روحی نکرده؛ سهل است، مایه کدورت قلبیه و حجابهای ظلمانیه شود و آنچه قره العین رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است؛ موجب ضعف بصیرت ما گردد: یا حَسرَتی عَلی ما فَرَّطتُ فی جنب الله. [٢] 💫پس ای عزیز! دامن همت به کمر زن و دست طلب بگشای و با هر تعب و زحمتی است حالات خود را اصلاح کن و شرایط روحیه نماز اهل معرفت را تحصیل کن و از این معجون الهی که با کشف تامّ محمدی صلی الله علیه و آله برای درمان تمام دردها و نقصهای نفوس، فراهم آمده استفاده کن و خود را تا مجال است از این منزلگاه ظلمت و حسرت و ندامت و چاه عمیق بُعد از ساحت مقدس ربوبیّت جلّ و علا کوچ ده و مستخلص کن و به معراج وصال و قرب کمال، خود را بِرسان که اگر این وسیله از دست رفت؛ وسایل دیگر، منقطع است: اِن قُبِلَت ما سِواها و اِن رُدَّت رُدَّ ما سِواها. [٣]... ادامه دارد. ________پ. ۱. پرده، چادر ٢. دریغا! که در نزدیک شدن به خدا(یا در طاعت او) کوتاهی نمودم. زمر/۵۶ ٣. اگر(نماز) پذیرفته شد؛ سایر اعمال پذیرفته می شود و اگر ردّ شد؛ کارهای دیگر ردّ می شود. فلاح السائل، ص ۱٢٧ به نقل از من لایحضره الفقیه. ۴. آداب نماز، امام خمینی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ اول؛ ص ۵. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇 @oshghebaghyatollah
🔻اهميت ‌‌دعا ‌برای‌ ظهور 🔺همنشینی با‌ حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام... 🟢 امیرالمؤمنین علی علیه السلام مي فرمايند: ✨"قائم ما را غيبتی است که مدتش طول می‌کشد، گويی شيعه را می‌بينم که در دوران غيبت، به سان گوسفندی که به دنبال چراگاه مي گردد، دنبال چراگاهند اما آن را نمی يابند. توجه کنيد که هر يک از آنها بر دين خود ثابت بماند و دلش بر اثر طول غيبت، قساوت نگيرد؛ روز قيامت با من در درجه ام خواهد بود." 📚مکيال المکارم، ص ۲۶۹. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| اگه جمهوری اسلامی نبود، الآن ما با همه‌ی دنیا در صلح بودیم! @ostad_shojae |montazer.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ستون های اصلی نظام! 👌صحبت های کمتر شنیده شده از رهبرمعظم انقلاب🌷🌹 به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
هدایت شده از عشاق بقیت الله
❓چرا انسان لحظه‌ی مرگ، اهل بیت علیهم‌السلام را می‌بیند؟ 🎙 ای که گفتی "و من یمت یرنی"[۱] جان فدای جمال دلجویت کاشکی من به هر دمی صد بار مُردَمی تا بدیدمی رویت[٢] ____پ. ۱. اشاره است به حدیثی مروی از امیرالمومنین علی علیه السلام. مطلب تفصیلی در باره این حدیث را در پست بعدی بجویید. ٢. شعر از میرزا ابوالقاسم شیرازی به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
عشاق بقیت الله
🚩 نگاهی به جزئیات تعبیر «مَن یَمُت یَرَنی»[۱] 🔹قسمت دوم 🔺...لازم به ذکر است که این روایت اگرچه از ن
🚩 نگاهی به جزئیات تعبیر «مَن یَمُت یَرَنی»[۱] 🔹قسمت سوم 🔺... در برخی متون هم آمده است که امام علی (ع) به حارث بن اعور همدانی، که از شیعیان مخلص و پاکباخته بود و به هنگام بیماری به عیادت آن حضرت رفته بود، فرمود: «یا حار همدان! من یمت یرنی» 🔻در برخی منابع هم بطور کلی این بیت شعر را به اضافه ابیات دیگر به سید اسماعیل حِمْیَری مشهور به سید حِمْیری(متوفی ۱۷۹) از مشهورترین شاعران و مدافعان مذهب شیعه، نسبت داده شده است. چنانچه مرحوم مجلسی در جلد ششم بحارالانوار می گوید: ✨«قال جمیل بن صالح: وأنشدنی أبوهاشم السید الحمیری رحمه الله فیما تضمنه هذا الخبر» 🔹یعنی جمیل بن صالح می گوید: مضمون این روایت را سید حمیری در قالب شعر در آورده است و سپس مجموعه ابیات زیر را نقل می کند: قَوْلُ عَلِی لِحَارِثٍ عَجَبٌ کمْ ثَمَّ أُعْجُوبَةً لَهُ حَمَلاَ یا حَارِ هَمْدَانَ مَنْ یمُتْ یرَنِی مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُنَافِقٍ قَبَلاَ یعْرِفُنِی طَرْفُهُ وَ أَعْرِفُهُ بِنَعْتِهِ وَ اِسْمِهِ وَ مَا فَعَلاَ وَ أَنْتَ عِنْدَ اَلصِّرَاطِ تَعْرِفُنِی فَلاَ تَخَفْ عَثْرَةً وَ لاَ زَلَلاَ أَسْقِیک مِنْ بَارِدٍ عَلَی ظَمَإٍ تَخَالُهُ فِی اَلْحَلاَوَةِ اَلْعَسَلاَ أَقُولُ لِلنَّارِ حِینَ تُعْرَضُ لِلْعَرْضِ دَعِیهِ لاَ تَقْرَبِی اَلرَّجُلاَ دَعِیهِ لاَ تَقْرَبِیهِ إِنَّ لَهُ حَبْلاً بِحَبْلِ اَلْوَصِی مُتَّصِلاَ[٢] 🔻آنها که معتقدند تمام شعر از جمله بیت معروف «یا حَارِ هَمْدَانَ مَنْ یمُتْ یرَنِی - مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُنَافِقٍ قَبَلاَ» همه از حارث همدانی است، اصل داستان ملاقات حارث همدانی و گفتگوی آنها را برابر روایات چنین نقل می کنند: 🔹حارث همدانی می گوید: شبی دیر هنگام به محضر امیرالمؤمنین علی علیه السّلام رسیدم، حضرت فرمودند: ✨چه چیزی باعث شده که تو در این وقت شب به این جا بیایی؟ گفتم: ای امیرمؤمنان! به خدا قسم حبّ و دوستی تو، مرا به این جا آورد. حضرت فرمودند: ✨أما إنّی سَاُحَدِّثُکَ لَتَشکُرُها، أما إنَّهُ لا یَمُوتُ عَبدٌ یُحِبُّنی فَتَخرُجُ نَفسُهُ حَتّی یَرانی حَیثُ یُحبُّ، وَ لا یَموتُ عَبدٌ یُبغِضُنی فَتَخْرُجُ نَفسُهُ حَتّی یَرانی حَیثُ یَکرَهُ 🔹اینک برای تو حدیثی می گویم که شکر آن را نمایی، ای پسر اعور! آگاه باش، بنده ای که مرا دوست دارد، نمی میرد مگر آن که هنگام جان دادن مرا آن گونه که دوست دارد، خواهد دید و هیچ بنده ای که مرا دشمن داشته باشد، نمی میرد، مگر آن که هنگام جان دادن مرا همان طوری که بدش می آید، خواهد دید. 🔻سپس «سید حمیری» این مضمون از حدیث حضرت علی (ع) را در قالب شعر آورده است... ادامه دارد _پ. ۱. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه ٢. المجلسی، بحارالانوار، انتشارات موسسه الوفاء، 1403، ج 6، ص 180. و نیز المحتضر، ج ۱، ص ۶۴. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
21.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓حجاب؛ مقوله ای فردی یا اجتماعی! 🔻مادامی که شخص در حیطه شخصی خود و با اهل و محارم خود هست که حجاب نمی گیرد. پس اگر امر به حجاب شده و در همه جوامع نیز برای پوشش افراد جامعه، قوانینی وضع شده؛ بدین منظور است که حجاب و پوشش، مقوله ای اجتماعی است و کسی حق ندارد قوانین مربوط به آن را نقض کند و اگر نقض کرد؛ اِعمال قانون خواهد شد کما این که تمام حکومتها می کنند. 🔺بیان استاد را در این باره بشنوید. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
🟢 در حديثى از پيامبراكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: ✨«مَنْ صَلَّى عَلَىَّ فِي كِتَابٍ لَمْ تَزَلِ الْمَلَائِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَادَامَ اسْمِي فِي ذلِكَ الْكِتَابِ» 🔹كسى كه در نوشته اى، صلوات بر من بنويسد؛ فرشتگان - مادامى كه اسم من در آن نوشته است - براى او استغفار مى كنند. 📚كنز العمّال، ج 1، ص 782، ح 2243. ۱۱ به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
🔵 ۲ 💠آوازی کهن‌تر از تاریخ(۱) 🔹به نظر می رسد، قديمی ترين گفته های مربوط به آخرالزمان و ظهور موعود، مربوط به باستانی ترين مردمان جهان، يعنی اسکيموها و سرخپوستان آمريکای شمالی باشد. اگر چه اين اقوام خط و نوشتاری ندارند، ولی می توان به اشعار و گفته هايشان به عنوان نقل قولهايی دست نخورده، از ورای تاريخ تمدن بشر اعتماد کرد. 🔹در ميان قبايل اسکيمو، آوازی به نام شعر پايان دنيا وجود دارد، که در ابتدای آن، سه علامت برای آخر جهان معرفی شده است. آواز به ما می‌گويد سه فرآيند که همواره در جهان روندی يکنواخت داشته اند، در آخرالزمان ناگهان برعکس می شود: 1⃣ابتدا درختها و گياهان به جای آنکه از ريشه خشک شوند، از برگ خشک می شوند که اين يک روند غير عادی در طبيعت است. 2⃣در دومين علامت، آبهای جاری غير قابل آشاميدن می شوند. 3⃣و در سومين علامت، بچه انسان بی ارزش شده و بچه ها کشته می شوند. 📚علائم آخرالزمان در اديان و ملل مختلف، دکتر مريم امجدی، ص ۱۵ و ۱۶ به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇 @oshghebaghyatollah