فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ذبــــح کــــن شیــــطان جــــهلت
وقــــت قــــربانی رســــید!
عیـــد ســـعید قـــربان بر همهی مسلمانان مـــبارک بـــاد🌸
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
🛸 لذت بی همتای پرواز! 🛸
✨کسی نیست که لذت وصف ناپذیر پرواز را تجربه نکرده باشد؛ خواه در هواپیما، یا در خیال، یا در خواب و... و آنگاه که تجربه نمود، در همان حال آرزو می کند که ای کاش این پرواز تا بی نهایت ادامه داشته باشد!
❤️ از آنجایی که حدّ متعالی هر میل و کششی که در آدمی است؛ در عالم واقعیت نیز وجود دارد، بر این اساس، کسی که می خواهد اوج زیبایی پرواز را تجربه کند؛ باید بداند که نماز را خداوند برای پرواز روح انسان قرار داده؛ تا بی کرانگی پرواز و لذت و نشاط برخاسته از آن را به عنوان یک نیاز وجودی، هر روز چندین بار تجربه کند و هر بار در اوجی بالاتر از قبل به پرواز در آید؛ پرواز از ساحل عبودیّت به ساحت بیکرانه ربوبیتّ!
💫 حدیث نبوی(ص) "نماز؛ وسیله عروجِ[۱] مومن است." در واقع معرفی نماز؛ به عنوان تامین کننده این نیاز برخاسته از عمق فطرت انسان است.
🟢 بر این اساس؛ کانال عشاق بقیت الله، دو مجموعه محتوایی زیر را در موضوع حقیقت نماز و آداب آن آماده و تقدیم حضور مخاطبان عزیز کانال نموده است:
1⃣ سلسله مباحث صوتی "نماز" توسط استاد شجاعی، که مهارتهای پرواز در ملکوت نماز را مطرح نموده؛ آسیبهایی که این پرواز را دچار مخاطره می کند، بازمی شناساند.
2⃣ مباحث عالی و سیر و سلوکی در موضوع "آداب نماز"؛ برگرفته از کتابی بسیار فاخر تحت همین عنوان که مؤلف آن حضرت امام خمینی(ره) است.
این دو👇👇مجموعه بسیار زیبا و فاخر را صبح هر روز از طریق کانال عشاق بقیت الله پی بجویید.
______پ.
۱. عُروج؛ بالارفتن، برآمدن، هواگرفتن، به آسمان برشدن(دهخدا)
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
نماز سکوی پرواز 34.mp3
5.28M
#نماز 34
❣خدا کنه یاد بگیریم؛
چجوری ميشه سوار مرکب نماز شد!
اونوقت...
👈باید براش وقت بذاريم،
تمرکز بگیریم،
تا نماز رو، برای پرواز به استخدام بگیریم.
@ostad_shojae
عشاق بقیت الله
🌙 آداب نماز 🔹 قسمت ٣٣ فصل سوم در آداب قلبیّۀ سالک است هنگام توجّه به آب برای طهارت 🔺فی مِصْباح ال
🌙 آداب نماز
🔹 قسمت ٣۴
🔸فصل چهارم در طهور است
⏪ِ... و آن یا آب است، و آن در این باب، اصل است، و یا «ارض» است. بدان که انسان سالک را به طریق کلّی دو طریق است برای وصول به مقصد اعلی و مقام قرب ربوبیّت: یکی از آن دو، که مقام اوّلیّت و اصالت دارد، سیر الی اللّه است به توجّه به مقام رحمت مطلقه و خصوصاً رحمت رحیمیّه که رحمتی است که هر موجودی را به کمال لایق خود می رساند.
🔺و از شعب و مظاهر رحمت رحیمیّه، بعث انبیاء و رسل صلوات اللّه علیهم است که هادیان سُبُل و دستگیر بازماندگانند؛ بلکه در نظر اهل معرفت و اصحاب قلوب، دار تحقّقْ صورت رحمت الهیّه است، و خلایق دائماً مستغرق بحار رحمت حقّند و از آن استفاده نمی کنند.
🔺این کتاب بزرگ الهی، که از عالم غیب الهی و قرب ربوبی نازل شده و برای استفادۀ ما مهجوران و خلاص ما زندانیان سجن طبیعت و مغلولان زنجیرهای پیچ در پیچ هوای نفس و آمال به صورت لفظ و کلام درآمده، از بزرگترین مظاهر رحمت مطلقۀ الهیّه است که ما کور و کرها از آن به هیچ وجه استفاده نکردیم و نمی کنیم.
🔺آن رسول ختمی و ولیّ مطلق گرامی که از محضر قدس ربوبی و محفل قرب و انس الهی به این سر منزل غربت و وحشت قدم رنجه فرموده و گرفتار معاشرت و مراودت با ابوجهل ها و بدتر از آنها گردیده و نالۀ لَیُغٰانُ عَلٰی قَلْبی [۱]اش دل اهل معرفت و ولایت را محترق کرده و می کند؛ رحمت واسعه و کرامت مطلقۀ الهیّه است که آمدن در این کلبه اش برای رحمت موجودات سکنۀ عالم اسفل ادنی است و بیرون بردن آنها است از این دار وحشت و غربت ـ چون کبوتر مطوّقه که برای نجات رفقا خود را به دام بلا اندازد.1/105
🔺سالک الی اللّه باید تطهیر با آب رحمت را صورت استفاده از رحمت نازلۀ الهیّه بداند و تا استفاده از رحمت برای او میسور است، قیام به امر نماید؛ و چون دستش از آن به واسطۀ قصور ذاتی یا تقصیر کوتاه شد و فاقد آب رحمت شد، چاره ندارد جز توجّه به ذلّ و مسکنت و فقر و فاقۀ خود. و چون ذلّت عبودیّت خود را نصب العین نمود و متوجّه به اضطرار و فقر و امکان ذاتی خود شد و از تعزّز و غرور و خودخواهی بیرون آمد، بابی از رحمت به روی او گشاده گردد و ارض طبیعت مبدّل به ارض بیضاء رحمت گردد و تراب احد الطّهورین[٢] گردد و مورد ترّحم و تلطّف حق گردد. و هر چه این نظر، یعنی نظر به ذلّت خود، در انسان قوّت گیرد، مورد رحمت بیشتر گردد. و اگر بخواهد به قدم اعتماد به خود و عمل خود این راه را طیّ کند، هلاک شود؛ چه که ممکن است از او دستگیری نشود؛ چون طفلی که تا خود به جسارت راه رود و به قدم خود مغرور شود و به قوّت خود اعتماد کند، مورد عنایت پدر نشود و او را به خود واگذار کند. و چون اضطرار و عجز خود را به پیشگاه پدر مهربان عرضه دارد و از اعتماد به خود و قوّت خود یکسره خارج شود، مورد عنایت پدر گردد و او را دستگیری کند، بلکه او را در آغوش کشد و با قدم خود او را راه برد. پس بهتر آن است که سالک الی اللّه پای سلوک خود را بشکند و از اعتماد به خود و ارتیاض و عمل خود یکسره برائت جوید و از خود و قدرت و قوّت خود فانی شود و فنا و اضطرار خود را همیشه در نظر گیرد تا مورد عنایت شود و راه صد ساله را با جذبۀ ربوبیّت یک شبه طیّ نماید، و لسان باطن و حالش در محضر قدس ربوبیّت با عجز و نیاز عرض کند: اَمَّنْ یُجیبُ اْلمُضْطَرَّ اِذا دَعٰاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوُء.[٣]...
ادامه دارد
__پ.
۱. پاورقی 87 .1/105. کلیله و دمنه، باب الحمامة المطوقه.
٢. اشاره است به روایتی که مرحوم آخوند خراسانی قدّس سرّه در کفایة الاصول، ج 1، ص 130، به این صورت آورده است: قُولُه علیه السّلامُ: التُّرابُ اَحَدُ الطَهورَیْن یَکْفیکَ عَشْرَ سِنین. خاک یکی از دو پاک کننده است و ده سال ترا بس است.
٣. «کیست آن که درمانده وقتی او را بخواند جواب دهد و رفع گرفتاری او نماید.» نمل / 62
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
#حدیث_روز
🟢 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
✨مَثَلُ اَلْحَرِيصِ عَلَى اَلدُّنْيَا كَمَثَلِ دُودَةِ اَلْقَزِّ؛
كُلَّمَا اِزْدَادَتْ عَلَى نَفْسِهَا لَفّاً كَانَ أَبْعَدَ لَهَا مِنَ اَلْخُرُوجِ حَتَّى تَمُوتَ غَمّاً.
امام باقر علیهالسلام فرمودند:
🔹حریص به دنیا همانند کرم ابریشم است؛ که هر چه بیشتر دور خود میتند خارج شدن از پیله بر او سخت تر میشود تا آن که از غصه میمیرد.
📚الکافي، ج ۲، ص ۱۳۴.
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
اینفوگرافیک | اعمال شب و روز عید قربان
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
عید قربان آمده
ای دوستان شادی کنید
یادی از پیغمبر توحید و آزادی کنید
او که در راه خدا از مال و فرزندش گذشت
با تبر بتهای جهل و خود پرستی را شکست
بنده پاک خدا و پیرو الله شد
نامش ابراهیم بود اما خلیل الله شد
عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق و بندگی بر شما عزیزان و خانواده محترم مبارک باد!
🌺🌺🌺
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇
@oshghebaghyatollah
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای زیبای ندبه
صـوتـی و تـصویـرے
🎙استاد فرهمند
✨در روز عید سعد قربان به همراه چهارده معصوم علیهم السلام، دعای ندبه میخوانیم و برای تجیل در فرج مولایمان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا میکنیم.
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
❣ سلام امام زمانم ❣
السلام علیک یا ابا صالح المهدی علیه السلام ✋
السَّلاَمُ عَلَى بَقِيَّةِ اللَّهِ فِي بِلاَدِهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَى عِبَادِهِ...
🌱سلام بر مولایی که زمینیان، عطر خدا را از وجود او استشمام می کنند؛
سلام بر او و بر روزی که حکومت خدا را روی زمین برپا خواهد کرد.
📚 صحیفه مهدیه، زیارت پنجم حضرت بقیة الله
#امام_زمان
🌹🍃🌹🍃
🔵 #آخرالزمان ۳۲
💠 پرهیز از دنیاگرایی
🔹آسیب بزرگی که همواره انسان ها را از یاد خداوند و آخرت دور میکند، توجه بیش از حد به دنیا و بزرگتر جلوه دادن دنیا نسبت به آخرت است.
ما همیشه میخواهیم بیشتر در این دنیا بمانیم، بیشتر از لذت هایش استفاده کنیم و بیشترِ عمر خود را صرف ارضای امیال جسمی و روحی کنیم. به سختی میپذیریم که بعد از مدتی، دیگر در این دنیا نیستیم.
🔹خلاصه ی نگاه خدا به دنیا که در آیه های متعدد قرآن به آن اشاره شده، این جمله کلیدی است: «دنیا، سرای آزمایش، بازیچه، کالای اندک و فریبنده است.»[١]
🔹بنابراین، گام سوم رهایی از فتنه های آخرالزمان، در کلام امیرالمومنین علیه السلام اینگونه بیان میشود:
«هرکس از ما پیروی کند، گمراه نشود، و هرکه منکر ما شود، هدایت نگردد؛ و آنکه با زبان ما دشمن ما را کمک دهد، نجات نیابد؛ و آنکه ما را واگذارد، یاری نشود؛ پس به طمعِ دنیای پوچ و بی ارزشی که سرانجام از شما دور شود و شما نیز از آن زوال یابید، از ما روی نگردانید. زیرا هرکس دنیا را بر ما ترجیح دهد، افسوس فراوان دارد.»[٢]
🔹خداوند متعال [از زبان فرد دنیا طلب] در قرآن میفرماید: «ای وای بر من که جانب امر خدا را فرو گذاشتم و در حقّ خود ظلم و تفریط کردم.»[٣]
__________📚
١- کهف/۷؛ رعد/۲۶؛ حدید/۲۰؛ انعام/۷۰؛
٢- بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶۲؛
٣- سوره زمر/۵۶
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
نماز سکوی پرواز 35.mp3
4.28M
#نماز 35
🎧آنچه خواهید شنید؛👇
❣وقتی نمازمون، نماز بشه؛
به مقام شهود میرسیم!
👈یعنی اذکارنماز از قلبمون خارج ميشه؛ نه از زبانمون.
❤️با قلبمون میگيم؛
خدا...جز تو دلبری ندارم...
@ostad_shojae
عشاق بقیت الله
🌙 آداب نماز 🔹 قسمت ٣۴ 🔸فصل چهارم در طهور است ⏪ِ... و آن یا آب است، و آن در این باب، اصل است، و یا
🌙 آداب نماز
🔹 قسمت ٣۵
🔸فصل پنجم در شمه ای از آداب وضو است به حسب باطن و قلب
✨من ذلک ما ورد عن الرّضا علیه السّلام: اِنَّمٰا اُمِرَ بالوُضُوءِ لِیَکوُنَ العَبْدُ طٰاهِراً اِذٰا قٰامَ بَیْنَ یَدَیِ الْجَبّارِ وَ عِنْدَ مُناجاتِهِ اِیّاهُ، مُطیعاً لَهُ فیما اَمَرَهُ نَقِیّاً مِنَ الاَْدْنٰاسِ وَالنَّجاسَةِ؛ مَعَ ما فِیهِ مِنْ ذَهٰابِ الکَسَلِ وَ طَرْدِ النُّعاٰسِ وَ تَزْکِیَةِ الْفُؤادِ لِلْقیٰامِ بَیْنَ یَدَیِ الْجَبّارِ، و اِنّمٰا وَجَبَ عَلی الْوَجْهِ وَالْیَدَیْنِ وَالرّأْسِ وَالرَّجْلَیْنِ، ِلاَنَّ العَبْدَ اِذٰا قامَ بَیْنَ یَدَیِ الْجَبَّارِ، فَاِنّمٰا یَنْکَشِفُ مِنْ جوَارِحِهِ وَ یَظْهَرُ ما وَجَبَ فِیهِ الوُضُوءُ؛ وَ ذلِک اَنَّهُ بِوَجْهِ یَسْجُدُ وَ یَخْضَعُ، وَ بِیَدِهِ یَسْئَلُ وَ یَرْغَبُ و یَرْهَبُ وَ یَتَبَتَّلُ، وَ بِرَأْسِهِ یَسْتَقْبِلُهُ فی رُکوعِهِ وَ سُجُودِهِ، وَ بِرِجْلَیْهِ یَقُوُم وَ یَقْعُد...[۱]الخبر
🔹می فرماید: همانا امر شده است به وضوء تا آن که بنده پاک باشد هنگامی که می ایستد مقابل خدای جبّار و وقت مناجات نمودن او حق را و برای آن که مطیع باشد در آنچه او را امر فرموده و پاکیزه باشد از کثافات و نجاست؛ با آن که در آن است فوائد دیگر از قبیل برطرف شدن کسالت و رفع شدن چرت و پاکیزه شدن دل برای ایستادن در مقابل خدای جبّار.
🔻تا اینجا نکتۀ اصل وضو را بیان فرمود؛ و اهل معرفت و اصحاب سلوک را متنبّه نمود به این که در محضر مقدّس حقّ جلّ و علا ایستادن و مناجات با قاضی الحاجات نمودن را آدابی است که باید منظور شود؛ حتّی با قذارات صوریّه و کثافات ظاهریّه و کسالت چشم ظاهر نیز نباید در آن محضر رفت چه جای آن که دل معدن کثافات باشد و قلب مبتلای به قاذورات معنویّه که اصل همه قذارات است باشد. با آن که در روایت است که
✨«خدای تعالی نظر نمی کند به صورتهای شما بلکه نظر می فرماید به قلب های شما.»[٢] و با آن که با آنچه انسان به حق تعالی توجه می کند و آنچه که از عوالم خلقیّه لایق نظر به کبریای عظمت و جلال است؛ قلب است و دیگر جوارح و اعضاء را از آن حظّ و نصیبی نیست، مع ذلک طهارت صوریّه و نظافت ظاهریّه را نیز اهمال ننموده اند: صورت طهارت را برای صورت انسان مقرر فرمودند، و باطن آن را برای باطن او.
🔻و از آن که تزکیه قلب را در این حدیث شریف از فوائد وضوء قرار داده، معلوم شود که برای وضوء، باطنی است که به آن تزکیۀ باطن شود؛ و نیز رابطۀ مابین ظاهر و باطن و شهادت و غیب معلوم شود؛ و نیز استفاده شود که طهور ظاهری و وضوء صوری از عبادات است و اطاعت ربّ است، و از این جهت طهور ظاهر، موجب طهور باطن گردد و از طهارت صوری، تزکیۀ فؤاد حاصل شود.
🔻بالجمله، سالک الی اللّه باید در وقت وضوء متوجّه شود به این که می خواهد متوجّه محضر مقدّس حضرت کبریا شود؛ و با این احوالِ قلوب که او را است، لیاقت محضر ندارد، بلکه شاید مطرود از درگاه عزّ ربوبیّت شود؛ پس، دامن همّت به کمر زند که طهارت ظاهری را به باطن سرایت دهد و قلب خود را، که مورد نظر حق، بلکه منزلگاه حضرت قدس است، از غیر حقّ تطهیر کند و تفرعن خود و خودیّت را، که اصل اصول قذارات است، از سر بیفکند تا لایق مقام مقدّس شود...
ادامه دارد
____پ.
۱. عیون اخبار الرّضا، ج 2، ص 104، باب 34، حدیث 1.
٢. پاورقی 58.
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah