فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️میدانم وقتی بیایی، آونگ شب و روز از غمِ تکرار میافتد.
سلام بر تو در شب تیرهی غیبت و در صبح روشن ظهور!
✨ السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذا يَغْشى وَالنَّهارِ إِذا تَجَلَّى
❤️ #تا_همیشه_سلام
صوت «زیارت آل یاسین».mp3
19.79M
🌸 زیارت آل یاسین 🌸
امام زمان فرمودند:
این طور به من سلام بدهید😍
✨زیارت آل یاسین
🍀السلام علیک یا اباعبدالله الحسین🍀
✅ اللهم عجل لولیک الفرج
4_6044173099019013535.mp3
1.61M
✋ سلام بر سلام
نکاتی پیرامون اهمیت سلام بر وجود مقدس امام عصر علیه السلام...
🎵 قسمت نهم
#بازپخش
#پادکست
#تا_همیشه_سلام
@Elteja
AUD-20220910-WA0018.mp3
1.71M
🌷 فایل صوتی آیت الکرسی 🌷
✨ عظمت آیة الکرسی
🔟 قسمت دهم
⁉️ آيا آية الكرسى همين يك آيه اى است كه تا هو الْعَلىُّ العظيم است يا سه آیه است؟
✅ جواب: مشهور این است که مىگويند آية الكرسى همین يك آيه است، زیرا؛
✔️اولاً تعبير به آية الكرسى، دلالت مىكند بر يك آيه فقط و اگر تا «هم فيها خالدون» بود بايد تعبير به آيات كنند.
✔️ثانيا آيه در برگيرنده لفظ كرسى همين آيه است «وَسِعَ كرسيُّه السموات والارض» و باين مناسبت آية الكرسى گفته اند.
✔️ثالثا در بسيارى از اخبار در بيان فضائل آية الكرسى تصريح دارد تا (العلى العظيم) مثل حديث مروى در لئالى الاخبار از پيغمبر(ص) فرمود: «مَنْ قَرَءَ اَرْبَعَ آيات مِنْ اَوَّلِ الْبَقَرَةِ وآيَةَ الكُرْسِيىِّ وَ آیتين بعدها وثلاثة آياتٍ مِنْ آخِرِها لَمْ يرَ فىِ نَفْسِهِ ومالِه شيئا يكرهه ولا يقربه شيطان ولا ينسى القران» چون آيتين بعد از آية الكرسى صريح در اين است كه آنها جزء آية الكرسى نيست و نقل حديث عبداللّه بن مسعود از حضرت رسول كه فرمود:
«مَنْ قَرَءَ عَشْرَ آياتٍ مِنْ سورة الْبَقَرةِ فى لَيْلَةٍ فى بَيْتٍ لَمْ يَدْخُلْ ذالك البيتَ شَيطانٌ حَتَّى يَصْبَحَ أرْبَعَ آياتٍ مِنْ اَوَّلِها وآية الكرسى وآيتين بعدها و خواتيها) هر كس ده آيه از سوره بقره در هر شب در منزلش بخواند آن بيت را شيطان داخل نمىشود تا صبح گردد و آن ده آيه 4 آيه اول بقره و يك آيه آية الكرسى و دو آيه بعد و سه آيه در پايان بقره.
✔️رابعا: جميع مفسرين از عامه و خاصه فضائل و خواص آية الكرسى را ذيل همين آيه ذكر كرده اند.
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 صبح خود را منور کنید با قرائت زیارت عاشورا
🎙با صدای علی فانی
#زیارت_عاشورا
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇
@oshghebaghyatollah
🏴 گفتار محرم
📝 فیش شماره ٩
🖤 اشکها، دور هم نشستنها، ذکر مصیبت کردنها، این محرّم و عاشورا، در روحیه و فضای زندگی مردم ما تأثیر می گذارد. آن خشکی و بی روحىِ بعضی از جوامع ضدّشیعی - متأسفانه بعضی حکومتها، مردمشان را نه غیرشیعی، بلکه ضدّشیعی بار میآورند - بحمداللَّه، در جامعه ما نیست. جامعه ما، جامعهای منعطف، با حال، با روحیّه، اهل عاطفه و تعطّف است.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام
۱۳۷۴/۰۲/۲۸
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇
@oshghebaghyatollah
4_5911274145022217744.mp3
4.04M
🔖 مجموعه صوتی
#باحسینتامهدی علیهماالسلام (۹)
🔸درس نهم:
حقیقت دین...
#امام_زمان
#امام_حسین
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
#ویژه_ماه_محرم
🚩 امام حسین (ع) در دیدگاه اندیشمندان جهان
🔻حماسه عاشورا، حماسه ای نیست که فقط صحنه ای در تاریخ شیعه رقم زده باشد؛ بلکه کل جهان را متحول نمود، اندیشمندان جهان از حماسه این امام شهید بسیار گفته اند.
5⃣ امام حسین (ع) از نظر توماس کارلایل:
✨"بهترین درسی که از تراژدی کربلا میگیریم، این است که امام حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند؛ آنها با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبه رو میشود، اهمیت ندارد و پیروزی امام حسین با وجود اقلیتی که داشت باعث شگفتی من است." (*)
__________پ.
* به نقل از پایگاه اینترنتی تبیان
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
آخرالزمان 16.mp3
6.4M
💢مجموعه صوتی #آخرالزمان
📌قسمت شانزدهم
"قسمت پایانی"
🎙واعظ مهدوی استاد صادقی
#آخرالزمان
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah
عشاق بقیت الله
🚩محقق و نویسنده مسیحی: 🔻حسین(ع) وجدان تمامی ادیان است/ روایت عاشورا در انجیل 🔹قسمت نخست ✅ خبرگزاری
آنتوان بارا؛ محقق و نویسنده مسیحی:
🚩 حسین(ع) وجدان تمامی ادیان است/ روایت عاشورا در انجیل
🔹قسمت دوم
↔️... اما شخصیت رسالت گونه نواده پیامبر (ص) دریافت که این انحراف و کج روی که در آن دوران رخ نمود، با گذشت زمان و در آینده دامنه وسیعتری خواهد یافت و در نتیجه نسل ها و فرزندان اسلام این حقیقت را بصورت تحریف شده دریافت خواهند داشت. و این مورد سبب از بین رفتن تمامی جانفشانی ها و تلاش های صحابه و مردان صدر اسلام در زمان پیامبر (ص) و حتی تا دوران مولا امیرالمومنین علی (ع) می گشت. بر این اساس امام حسین(ع) بر آن شدند تا در دوران یزید دست به قیام بزند؛ زیرا تمامی منابع تاریخی، یزید را شخصی نادان ارائه داده اند؛ ابله به معنای واقعی کلمه، آنچنانکه عرب ها به معاویه لقب (زیرک و سیاستمدار) داده بودند، البته این لقب به خاطر ترفندها و حیله هایش بود نه به دلیل هوش و زیرکی.
🔻امام حسین(ع) همواره از یک اصول و قانون مشخصی پیروی نمودند و از آن عدول ننمودند؛ آنچنانکه فرمودند:
✨من انسان جاه طلب و اخلالگر و مفسد و ظالم نیستم و خروج و قیام من برای اصلاح امت جدم است و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر نمایم. بنابراین حسین(ع) برای قیام دوهدف را مد نظر داشتند:
✔️نخست؛ اصلاح امت جدش
✔️و بعد امر به معروف و نهی از منکر.
و اگرچه امور وسوسه برانگیز زیاد بود اما ایشان هرگز از این دو اصل عدول نکردند. چرا؟ برای اینکه ایشان از زمانی که چشم به جهان گشودند جامه شهادت را به تن داشتند، و لطف خداوند او را آماده ساخت تا این نقش بسیار ارزشمند را در تاریخ امت اسلام ایفا نماید.
🔻آنچه بیان داشتم شاخص ترین جنبه شخصیتی حسین (ع) بود، یعنی پایبندی او به اصول و گرایش نیافتن به این گروه و آن گروه. با وجود اینکه افراد بسیاری سعی داشتند با پند و اندرز امام را از قیام منصرف کنند، اما امام حسین(ع) نپذیرفت. یکی از این افراد برادرش محمد بن حنفیه بود که گفت: خروج و قیام نکن. البته محمد حنفیه با دید مادی و دنیایی به این قیام نگریسته بود. در مقابل، حسین (ع) با دید معنوی و روحی و عقیدتی به این مقوله نظر داشتند.
پس حق طلبی و پایبندی به اصول، سرخط اصلی شخصیت امام حسین (ع) است و اگر چنین نبود چنان جانفشانی های نمی کرد.
▪️شما به عنوان یک نویسنده و روشنفکر مسیحی در کتاب خود نوشته اید: امام حسین(ع) گوهر جاودان و همیشگی ادیان است. از نگاه شما چه شاخصی از ابعاد وجودی امام حسین (ع) شما را بر آن داشت که در تحقیقات خود به چنین نتیجه ای برسید؟
▫️عبارت گوهر جاودان را که اشاره کردید، دقیقا همان عبارتی است که در کتاب ذکر کردم. همچنین گفتم که حسین(ع) تا پایان دنیا وجدان تمامی ادیان است، چرا؟ برای اینکه قیام حسین (ع) به خاطر عقیده جدش؛ رسول اکرم(ص) بود، و حسین(ع) براساس وجدان جمعی امت اسلام رفتار و عمل می کرد، و چون ایشان با چنان شکل جانسوز نماینده وجدان امت اسلام بوده اند، در نتیجه نماینده وجدان تمامی ادیان است. بر اساس روایت مسیحیان حضرت عیسی(ع) آمد تا خودش را در راه بشریت قربانی کند، و مفهوم از جان گذشتگی و قربانی شدن مفهوم سنتی و طبیعی آن نیست که انسان ها در ذهن دارند؛ بنابراین آیا جنبش امام حسین (ع) طبیعی بود؟
خیر! بلکه جنبش او همانند آتشفشانی در جان تمام امت اسلام لرزش و تکانی بسیار سهمگین برجای نهاد. و امام حسین (ع) می خواست با این تکان روحی و روانی و وجدانی، وجدان های غرق در گناه را بیدار سازد و از گودال گناهان آزاد و رها کند.
🔻از سویی؛ چیزی نمانده بود که اقدامات دولتمردان در آن دوران، اعتقادات دینی نوپا را از بین ببرد. و همچنین بزرگان صدر اسلام جانفشانی ها و ازخودگذشتگی های بسیاری در راه اسلام داشتنند و بهای سنگینی را برای برقراری آن پرداختند؛ اما پس از مدتی گروهی آمدند که در پی قدرت بودند، و دل و جان و عقل و وجدان مردم را، به فساد کشاندند.
🔻بنابراین عنوان(وجدان ادیان تا پایان دنیا) نمادی است که نشان دهد؛ جنبش حسین (ع) از سوی خداوند است و اینکه قیام او همانند نهضت پیامبران(ع) بوده است. آن زمان که حسین (ع) فرمودند: «اگر خدا بخواهد کشته خواهم شد، و از آن روز(روز عاشورا) که قلم الهی آن را رقم زده است گریزی نیست.»...(*)
ادامه دارد
_پ.
* خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه.
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇
@oshghebaghyatollah