📣📣 ضمن خوش آمدگویی به شما عزیزان
برای طرح سوال به نکات زیر دقت بفرمایید:
۱. سوالهای 🌺اعتقادی🌺 خود را به آی دی @osooledin_110
(یکی از ادمین های کانال) ارسال نمایید و برای پاسخ عجله نفرمایید🤲
۲. سوالات 🌺احکام🌺 خود را به آی دی
@Tavasoli313
ارسال کنید. در اولین فرصت پاسخ شما داده میشود. نام مرجع تقلید خود را نیز بنویسید 💐
۳. لطفا سوال را کوتاه، بدون ابهام و
🌺 به صورت کتبی🌺
ارسال کنید و از ارسال عکس، کلیپ و صوت خودداری نمایید فقط کتبی 🤲
۴. لطفا 🌺مسائل مشاورهای🌺 را در کانالهای مربوطه (مثل کانال همسران خوب) مطرح نمایید
۵.امکان پاسخ به شبهاتی که نیاز به پاسخ مفصل و مناظرات گونه دارد در این مجال کوتاه نیست. 💐
۶. حتما قبل از طرح سوال کانال اصول دین یا کانال پرسمان اعتقادی را جستجو کنید تا سوال تکراری نباشد💐
۷.مجددا تاکید میشه سوال رو مکتوب و ⏪ حداکثر در یک بند🌹 بنویسید
۸. از طرح چند سوال در یک پیام خودداری کنید.🌺
اگر سوالات متعددی دارید بعد از دریافت پاسخ، سوال بعدی رو بفرستید
۹. اگر بعد از دو روز پاسخ نگرفتید دوباره سوال رو ارسال کنید .
تعداد پیام ها فراوان است و گاهی سوال شما جا میماند
با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان💐
کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ای علی، ... به خدا سوگند اگر یك نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است كه خورشید بر آن می تابد، در حالی كه ولایت تو را پذیرفته باشد .
همراهان عزیز کانال اصول دین، دیگران رو هم به کانال دعوت کنید تا در ثواب نشر معارف اهل بیت علیهم السلام شریک باشید
التماس دعا💐💐💐
لینک و بنر کانال اصول دین⬇️⬇️⬇️
278.9K
پیام تشکر استاد محمدی از همراهان کانال
کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
پرسش و پاسخ مباحث معارفی
با پاسخ های
استاد رضا محمدی شاهرودی
⏪⏪ ویژگی انحصاری کانال ما ⬇️⬇️
📢📣 اگه سوالی دارین ما
پاسخ ویژه استاد رو برای شما خواهیم گرفت
آدرس کانال اصول دین ... زیر نظر استاد محمدی
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
⏪⏪ پوشش برنامه های هفتگی استاد در مسجد ایشان شامل: تفسیر، شرح صحیفه، شرح اصول کافی و ....💐💐💐
💢 طغیانگری در پی توانگری
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 منْ نَالَ، اسْتَطَالَ.
🔹 كسى كه به نوايى رسد طغيان مى كند.
📚 حکمت 216 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery/203695
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇
@pasokhgo313
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
حکمت 216 نهج البلاغه.mp3
1.61M
💠 شرح #نهج_البلاغه
🔸 حکمت 216
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/news/187843
📎 #اعتقادات
📎 #حدیث
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
201.3K
سلام ببخشید یک سوال. این که میگن دختر برکت خونهست و دختر خیلی خوبه و... ، یعنی پسر هیچ برکت و خاصیت معنوی نداره؟
📌📌 کانال اصول دین
پاسخ به سوالات اعتقادی توسط
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
🔰 اینم کانال دیگه استاد محمدی شاهرودی هست که پاسخ های استاد به سوالات و شبهات اعتقادی را که در رادیو و تلویزیون مطرح شده است را قرار می دهند👇👇
🔴 حتما عضو شوید 👇👇👇
♨️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
من کبوتر نیستم اما ندیدم در بقیع
یاکریمی را برانی از حریمت یا کریم
یا امام حسن مجتبی ادرکنی
به نیابت از شهدا و اموات ۱۴ صلوات نثار امام حسن مجتبی (ع)
لعنت بر یزیدیان زمان
یاحسن
💢 شناخت افراد در تحول روزگار
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 في تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ
🔹 در دگرگونى حالات گوهر مردان شناخته مى شود.
📚 حکمت 217 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery/203753
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇
@pasokhgo313
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
حکمت 217 نهج البلاغه.mp3
1.71M
💠 شرح #نهج_البلاغه
🔸 حکمت 217
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/news/187846
📎 #اعتقادات
📎 #حدیث
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
529.5K
❓سؤال
سلام چه لزومی داره من که فارس هستم قران راعربی بخونم درحالیکه یک کلمه اش رانمیفهم
📌📌 کانال اصول دین
پاسخ به سوالات اعتقادی توسط
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
❓سؤال
سلام چه لزومی داره من که فارس هستم قران راعربی بخونم درحالیکه یک کلمه اش رانمیفهم
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
برای این که قرآن کلام خداست.
اگر شما بخواهید به هر زبانی بخوانید، دیگر آن، کلام خدا نیست.
کلام مترجم.
و ثانیاً این که می گویید من یک کلمه اش را نمی فهمم یعنی چه؟
مثلا شما حمد و سوره که می خوانید؛ کلمۂ "بِسم الله"؛ نمی فهمید "بِسم اللّه" یعنی چه؟ "رحمان" نمی فهمید یعنی چه؟ "رحیم" نمی فهمید یعنی چه؟
اگر فارسی زبان باشید و واقعا فارس باشید "الحمدُ" نمی فهمید یعنی چه؟ للّه نمی فهمید یعنی چه؟ ربّ،عالَمین، کدامش را نمی فهمید؟!
نه اینها وسوسه شیطان است که ما خیال می کنیم که نمی فهمیم.
مطلب بعدی این که حالا فرض کنید شما[اصلا متوجّه نمی،شوید] این را توجه داشته باشید لغاتِ اکثرِ قرآن، که اگر انسان، این لغاتِ اکثرِ قرآن را بلد باشد هشتاد درصد قرآن را می تواند راحت بفهمد—حدود هشتصد کلمه را داریم که به اینها می گویند لغات اکثر؛ اینها تکرار زیاد دارد در قرآن؛ و کسی بخواهد این لغات اکثر را بلد باشد هشتاد درصد قرآن را خیلی راحت می فهمد.
از این هشتصدتا کلمه چهارصد، چهارصد و پنجاه تایش را ما فارسی زبانها کاملا بلدیم.
می مانَد سیصد، سیصد و پنجاه تا.
چقدر طول می کشد که انسان بخواهد سیصد، سیصد و پنجاه تا واژه را در طول عمرش[مثلا در] یک سال، دو سال، سه سال یاد بگیرد
کلّ نماز را[در نظر بگیرید]؛ شما کلماتی که در نماز هست را دقّت کنید ببینید چند تا کلمه شما بلد نیستید که باید یاد بگیرید؟!
[آیا] بیشتر از یک ساعت وقت لازم است که انسان بخواهد کل معنی نمازش را یاد بگیرد که کل عمرش یادش نرود؟
مطلب بعدی این که، هر زبانی اینجوری است. الان شما بخواهید گاتاهای زرتشت را بخوانید می فهمید؟!
یک موقعی من بیست تا از واژه های زرتشتی را یادداشت کردم، دیدم خودِ بنده که در ادبیات کار کرده ام، مدرّس ادبیات فارسی بوده ام، نمی دانم در مسابقات درسی ادبیات فارسی اول شده ام، یک کدام از این بیست تا واژه را من بلد نبودم! در هر زبانی اینجوری است.
شما[مطلبی را] به هر زبانی که باشد، مثلا بخواهید اوستا را بخوانید می فهمید ؟! خب نمی فهمید.
مطلب بعدی این که الان دیگر اینقدر نزدیکی و قرابت بین زبان عربی و زبان فارسی هست که اگر ما بخواهیم عربی را از زبان فارسی حرف کنیم، تقریبا دیگر صحبت نمی توانیم بکنیم.
من که الان با شما صحبت می کنم، درصد بالایی از حرف های من عربی است؛ [مثلا همین که]می گویم "صحبت"، خب "صحبت" لغتی عربی است، "حرف" عربی است؛ اینها را چطور می شود حذف کرد؟ "حذف" عربی است! خب هر چه که ما استفاده می کنیم عربی است! مگر می شود اینها را حذف کرد ؟
البته اینها را دیگر نمی شود گفت عربی، اینها فارسی است. اینهایی که ما در فارسی استعمال می کنیم، مثلا می گوییم انقلاب، عربها به انقلاب، انقلاب نمی گویند، می گویند الثوره ؛ کودتای نظامی را می گویند انقلاب. اینها دیگر الان فارسی شده.
این اسم هایی که الان ما [استفاده میکنیم]مثلا "حسن" ، "حسین" اینها اسم عربی نیست. شما بروید در عربستان[ببینید] از صد تا اسم یکی اش حسن نیست، یکی اش حسین نیست. اسمهای فرهنگ خودشان[را استفاده می کنند]؛ أحد و صمد و نمیدانم این چیزهایی که اصلا در فرهنگ ما نیست.
بنابراین الان عربی ای که ما در قرآن داریم که عربی مبین باشد، به فارسی ما نزدیک تر است تا عربی عراق و مصر و آنجا ها.
عربی مبین که عربی قرآن باشد به زبان فارسی ما نزدیکتر است تا به زبان و آن لهجه های عجیب و غریب عربها مثل فرض کن مصر و جاهای دیگر.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
120.6K
❓سؤال:
سلام حاج آقا چرا سوره توبه بسم الله الرحمن الرحیم نداره
یه صحبت ساده بفرمایید تا من برای بچه هام بتونم توضیح بدم
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
دو تا نکته است.
یکی این که خب بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم، بحث رحمان و رحیم و رحمت است و بعد بلافاصله [در این سوره] می گوییم « برئت رسوله »[یعنی] بیزارم از خدا...؛ خب اینها با هم تناسب ندارند.
رحمان و رحیم و برائت و بیزاری.
و لذا گفته اند بگویید أعوذبالله من النار و الغضب الجبّار»
[پس]یکی این که بِسم الله با اول سوره برائت یا سوره توبه تناسب ندارد.
و دوم این که گفته اند که سورۂ توبه، ادامۂ سوره انفال بوده، یعنی سورۂ مستقلی نیست. ادامه سورۂ انفال است.
هر دو قول را گفته اند. هر کدام را هم که به بچّه ها بگویید عیب ندارد.
این که چون توپ و تشر هست اول سوره، [این]با بِسم الله، تناسب ندارد.
و این که ممکن است ادامۂ سوره انفال باشد.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
56.7K
❓سؤال
کسی که منکر خداست یا منکر اصول دین باشد رفت وامد هم هست نمیشود قطع کرد خوب همه جا دست خیس بزنه ما چی کنیم نمیتونم همه روبشورم
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
اگر منکر خدا و پیغمبر و اینها باشد، یعنی منکر اصول دین باشد و واقعا سر لجبازی و این حرفها نباشد؛ واقعا بگوید من خدا را قبول ندارم و هر روز بگوید، این کافر است، نجس است و شما باید مراقبت کنید.
بله بخواهد با دست خیس هر جایی را دست بزند نحس می شود.
و رفت و آمد هم لزومی ندارد شما داشته باشید، به شکل شخصی.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
93.8K
❓سؤال:
و اینکه اگر کسی هیچ اعتقادی به خمس نداشته باشه و خمس نده و بگه من اصلا خمس رو قبول ندارم مشرک از نوع شرک در تشریع و اطاعت میشه همین طور کسی که هیچ اعتقادی به حجاب نداشته باشه تاکید میکنم هیچ اعتقادی نداره ؟؟؟
✅ پاسخ
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
خب حجاب از ضروریات دین اسلام هست، همینطور خمس از ضروریات دین هست.
اگر قبول نداشته باشد و توجه داشته باشد که انکار این ضروری دین، بر می گردد به انکار خدا و پیامبر؛ بله ایشان دیگر مسلمان نیست و مشرک است، اصلا خارج از دین است.
کسی که انکارِ ضروریِ دین را کند، یعنی ضروریِ دین را انکار کند و [ضمن این انکار] توجه داشته باشد که این انکارش، به انکار خدا و پیامبر بر می گردد. آن به نظر همۂ علما از دین خارج است.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
❓سؤال:
۱-هیچ پیغمبری لباسش، متفاوت از لباس امتش نبود؛ چه دلیل اصولی بر جواز یا استحباب پوشیدن لباس برای روحانیون وجود دارد
۲- چرا الان همه آزاد نیستند بپوشند این لباس را؟
۳-پیامبر ملتزم نبود یک پوشش خاصی داشته باشد؛چرا ما همیشه یک فرم خاص لباس میپوشیم؟
۴- در روایت آمده که شاخص عمامه مومنین از کفار و مشرکین تحت الحنک است و همچنین آمده که: الطابقیه عمامة الشیطان؛ پس ما چرا تحت الحنک نمیبندیم؟
(سؤال کمی خلاصه شده است)
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
این که پیامبران لباس خاصّی نداشته اند که بخواهد جدای از امّت باشد؛ خب بله این درست است.
اما آیا هیچ امتیازی نداشته اند؟ مثلا این که در همان زمان ممکن بود که عمامه خیلی مرسوم نباشد ولی پیامبر عنایت داشتند نسبت به عمامه، یا لباس هایی که می پوشیدند.
خب وقتی از جاهای دیگر می آمدند و لباس دیگری داشتند، خب پیامبر آن لباسها را مردود می دانست، آن لباس ها را قبول نمی کرد.
مطلب دوم این که بحث امروزِ لباس روحانیت، بحث این نیست که حالا ما این لباس را فرض کنید [جدا کننده بدانیم، یعنی این]که[روحانیت با این]لباس جدای از مردم باشد! بحث این است که اگر در شهر، در بیابان، مخصوصا برای محل این مطلب خیلی واضح روشن می شود، افرادی سوال دارند[بتوانند راحت فرد مورد نظر را بشناسند]خب آن زمان افراد پیامبر را می شناختند لازم نبود که ممتاز از دیگران باشد، غریبه هم که می آمد سؤال می کرد که[پیامبر کدام است] به او می گفتند پیامبر این است.
اما الان که اینجوری نیست! یک روحانی که در مثلا شهر مثل قم باشد کي می شناسدش اگر نخواهد لباسش ممتاز نباشد.
خب مردم می خواهند سؤال کنند از کي سؤال کنند؟ مردم می خواهند که به یک شخصی که مورد اعتمادشان است مراجعه کنند به کي مراجعه کنند!؟
چرا شما این اشکال را نسبت به نیروی انتظامی مثلا یا نسبت به پزشک ها نمی گیرید؟!
خب این لباس خاص، باعث می شود که مورد اعتماد مردم باشد،[به راحتی در دسترس و قابل شناسایی باشد] مردم بتوانند مراجعه کنند و هم اگر سؤال دارند بپرسند هم این که یک وقت امانتی بخواهند بسپارند و چیزهایی از این قبیل.
اما راجع به استحباب ذاتی این لباس؛ من ندیدم کسی گفته باشد که لباس روحانیت استحباب ذاتی دارد!
بله نسبت به عمامه مثلا ما روایاتی داریم، اما یک کسی گفته باشد که مثلا عمامه ذاتا مستحب است من جایی ندیده ام. فقیهی بخواهد فتوا داده باشد.
مطلب بعدی این که، این خودِ تشبّه خیلی مهم است. اگر پیامبر این لباس را می پوشید و ما هم بخواهیم تشبّه به پیامبر داشته باشیم خب باید همین عمامه و عبا و چیزهایی از این قبیل[ را استفاده کنیم]
مطلب بعدی این که خب الان لباس ایرانی ما،[درواقع]لباس اروپایی هاست، لباس ایرانی ها که نیست!
ایرانی های صد سال پیش، هفتاد سال پیش را شما نگاه کنید، می بینید که اکثرا عمامه داشتند، هنوز هم قسمت خراسان آنجاها خیلی هایشان عمامه دارند. قبا داشتند همین قبایی که ما داریم.
یعنی قبای ما، لباس ایرانی ها است. عمامه ما لباس ایرانی هاست، در حالی که کت و شلواری که حالا ایرانی ها می پوشند لباس اروپایی هاست!
اگر ما بنا است تشبّه به ایرانی ها داشته باشیم، "تشبّه به ایرانی ها داشته باشیم" حالا تشبّه به پیامبر هم نه! [یعنی]کسی می خواهد تشبّه به ملت خودش داشته باشد باید همین لباس ملّت خودش را بپوشد.
مطلب بعد، کي گفته که دیگران لباس ما را نپوشند؟! گفتم الان در نیشابور و سبزوار بروید همه شان عمامه می بندند، همین طور در سیستان و بلوچستان و جاهای دیگر؛ کي به آنها گفته است چرا عمامه گذاشت اید شما، مثلا. یا اگر کسی لباس بلند بپوشد، دشداشه بپوشد، کي به آنها می گوید تو چرا این لباس را پوشیده ای!؟
مطلب بعدی این که، خوب است که وقتی انسان عمامه سرش می بندد تحت الحنک بیاندازد، خب این[درست است] بله. این خیلی سفارش شده که بدون تحت الحنک نباشید. اما شاید الان در شرایط فعلی خیلی آسان نباشد که انسان این ترجیح را اینجا عملا نشان بدهد.
اما این که شما گفتید که عمامه مطابقی همین عمامه ما است نه اینجوری نیست. این را باید بیشتر دقت کرد و باید به لغت های دیگر مراجعه کرد.
عمامه طابقیه، خب همۂ عمامه ها طابقیه بودند. همین که دور دومش را پیچیدی می شود طابقیه. اصلا اگر اینجوری باشد باید بگوید همه عمامه ها میشود عمامه شیطان! آن وقت آن تاج ملائکه چه می شود؟
طابقیه یعنی دور دوم سوم داشته باشد. کدام عمامه است که دور دوم نداشته باشد!؟ اینجوری باشد ما دیگر نمی توانیم بگوییم الامامة التیجان الملائکة». باید بگوییم که الامامةُ سروال الشیطان؛ عمامۂ شیطان.
نه این هم درست نیست.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
106.3K
❓سؤال:
باسلام اگر نوجوانی به ما گفت من نوکر خداوپیغمبرم هستم ائمه روهم دوست دارم نوکر همشونم هستم ولی حال نماز خوندن ندارم ماچی بهش بگیم
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
این مثل این می مانَد که پدر و مادر به بچّه می گویند بیا غذا بخور، دچار سوء تغذیه میشوی، می میری از گرسنگی.
می گوید من نوکرتان هم هستم، دوستتان هم دارم امّا غذا نمی خورم؛ خب غذا نخوری می میری.
نماز خواندت برای خدا نیست که حالا نوکر خدا هستی، نوکر پیغمبری[ولی نماز نمی خوانی] برای پیغمبر که نماز نمی خوانی.
نماز که نخوانی دچار سوء تغذیه میشوی از لحاظ معنوی و می میری.
باید اینجوری به او گفت که آنها به نماز تو نیاز ندارند، به نوکری تو هم نیازی ندارند. اگر گفته اند نماز بخوان، برای این که نابود نشوی، برای این که دچار سوء تغذیه نشوی، برای این که از لحاظ انسانی و معنویت، دچار مرگ معنوی نشوی.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
تفسیر ۱۳-۳-۱۴۰۱.m4a
9.35M
#مسجد_باقریه
تفسیر سوره نحل آیات ۶۹ تا ۷۱
ثُمَّ كُلِي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۶۹﴾
وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ ثُمَّ يَتَوَفَّاكُمْ وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْ لَا يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ قَدِيرٌ ﴿۷۰﴾
وَاللَّهُ فَضَّلَ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ فِي الرِّزْقِ فَمَا الَّذِينَ فُضِّلُوا بِرَادِّي رِزْقِهِمْ عَلَى مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَهُمْ فِيهِ سَوَاءٌ أَفَبِنِعْمَةِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ ﴿۷۱﴾
📌📌 کانال اصول دین
پاسخ به سوالات اعتقادی توسط
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
💢 حسادت، آفت دوستی
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 حسَدُ الصَّدِيقِ، مِنْ سُقْمِ الْمَوَدَّةِ.
🔹 حسادت با رفيق از بيمارى دوستى است.
✍️ دوست واقعى کسى است که خواهان پیشرفت و ترقى دوست خود باشد، هرچند تلاش کند خودش نیز به پیشرفت و ترقى برسد، بنابراین آن کس که چنین نیست دوست واقعى نیست و یا به بیان امام علی(علیه السلام) دوستى او گرفتار بیمارى است.
📚 حکمت 218 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery/203756
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇
@pasokhgo313
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
حکمت 218 نهج البلاغه.mp3
1.18M
💠 شرح #نهج_البلاغه
🔸 حکمت 218
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/news/187847
📎 #اعتقادات
📎 #حدیث
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi