eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
12.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
344 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جبر حق است یا اختیار؟ عوامل محدودکننده اختیار انسان اختیار و مسئولیت (قسمت ۱۵ و ۱۶) روی همین هشتگ کلیک کنید قسمتهای قبلی رو بخونید حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
زمان: حجم: 64.8K
سلام استاد محمدی سال نو مبارک و طاعات و عبادات قبول. اینکه کسی ، رو رعایت نکنه وبه دیگری به هر نوعی آسیب بزنه ،بازم جزو یاران عج محسوب میشه و امام زمان قبولش میکنه؟
زمان: حجم: 144.1K
الأنعام ✅ 👈 فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ ﭘﺲ ﭼﻮﻥ ﺣﻘﺎﻳﻘﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﺮﺕ ﮔﺮﻓﺘﻨﺸﺎﻥ] ﺑﻪ ﺁﻥ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭﻱ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺭﻫﺎﻱ ﻫﻤﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﺸﻮﺩﻳﻢ ، ﺗﺎ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻣﻐﺮﻭﺭﺍﻧﻪ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﮔﺸﺘﻨﺪ ، ﺑﻪ ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺏ ] ﮔﺮﻓﺘﻴﻢ ، ﭘﺲ ﻳﻜﺒﺎﺭﻩ [ ﺍﺯ ﻧﺠﺎﺕ ﺧﻮﺩ ] ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﻧﻮﻣﻴﺪ ﺷﺪﻧﺪ .(٤٤) طه ✅ 👈 وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻦ [ ﻛﻪ ﺳﺒﺐ ﻳﺎﺩ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ] ﺭﻭﻱ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﺪ ، ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺗﻨﮓ [ ﻭ ﺳﺨﺘﻲ ] ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻣﺤﺸﻮﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ .(١٢٤) سؤال در آیه ۴۴ سوره انعام فراموشی یاد خدا موجب گشایش و فرح مطرح شده است و در آیه ۱۲۴ طه اعراض از ذکر خدا موجب سختی و زندگی تنگ چگونه توجیه می شود .
زمان: حجم: 88.1K
سلام و عرض ارادت خدمت استاد محمدی استاد بفرمایید زمانیکه خداوند حضرت آدم را آفرید و از روح خودش در او دمید. و به او خطاب کرد جناب آدم به سن ما آدمها حدودا چند سالش بود . منظورم این است که به محض خلقت آدم به او فرمان داد. یا اینکه آدم هم مثل انسانهای دیگر دوران کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشت.و بالاخره لحظه خطاب به آدم .آیا آدم یک انسان کاملی بوده و اینکه حدودا به سن ما انسانها چند ساله بوده .و حوا چطور ..? با سپاس فراوان
زمان: حجم: 230.4K
سلام خسته نباشید نظر من اینه اجسام در آخرت مواد تشکیل دهنده ندارند مثلا آب از مواد هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده در آخرت خود آب هست اما مواد تشکیل دهنده اش نیست مثل اجسامی که در خواب می‌بینیم یا در ذهن تصور می‌کنیم یا در آینه صورت دارد ماده یعنی مواد تشکیل دهنده ندارد نظر من درسته؟ امام على عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از عالم بالا ـ فرمود : صُورٌ عارِيَةٌ عنِ المَوادِّ ، عالِيَةٌ عنِ القُوَّةِ و الاسْتِعدادِ، تَجلّى لَها فأشْرَقَتْ، و طالَعَها فتلَأْلأَت، و ألْقى في هُوِيَّتِها مِثَالهُ فأظْهَرَ عَنها أفْعالَهُ . صورتهايى است برهنه از مواد، فراتر از قوّه و استعداد ؛ خداوند بر آن صورتها تجلّى كرد و آنها، نورِ وجود يافتند و به آنها نگريست و درخشان شدند ، مثال و شبيه خود را در ماهيّت آنها افكند پس افعال خود را از آنها پديدار ساخت .  ( غرر الحكم : ۵۸۸۵ )
زمان: حجم: 75.6K
سلام خدا قوت. ما سه مربی هستیم که کلاس های تربیتی برای کودک و نوجوان داریم. گاهی لازم میشه در مورد رفتار یا شرایط خانوادگی یکی از شاگردان باهم صحبت کنیم و تصمیم مشترکی بگیریم. یا با مشورت ،شناختمون رو نسبت به اون شاگرد کامل کنیم که در برخورد با او دچار اشتباه نشویم. در مورد بودن و نبودن این مشورت ها و تحلیل ها می خواستم سوال بپرسم.
زمان: حجم: 146.7K
برادرم سال هاست از دنیا رفته اما به دلایلی من هنوز او را نبخشیده ام آیا اون عالم درگیر این مطلب هست؟
زمان: حجم: 174.3K
پسر نوجوان من نماز نمی خواند و روزه نمی گیره میگه به نماز و روزه من چکار دارین
زمان: حجم: 101.5K
باسلام...نمازو روزه هاتون قبول باشه..ان شاءالله...یک سوال داشتم. از استاد محترم حاج آقا محمدی....این عبارت..... سیئات المقربین......آیا حدیث است؟؟؟ سند دارد؟؟؟؟ کدام معصوم فرموده؟؟؟؟
زمان: حجم: 82.1K
سلام علیکم خداقوت خسته نباشید اینکه میگن اگر جایی برای دعوت هستین اگر توی مسجد افطاری دادن نخورید چرا که ثواب افطاری دادن به شخصی که ما رو دعوت کرده نمیرسه آیا این حرف درسته؟
زمان: حجم: 106.9K
سلام .آیا می توان در حق کسانی که مورد ظلم قرار گرفته اند واکنون از آنها بی اطلاع هستیم ویا از دنیا رفته اند ویا شرایط طوری هست که اگر بخواهیم از آنها ئی که دست رسی داریم به طلبیم ممکن هست نتوانیم آن ظلم را به زبان بیاوریم .لذا به نیت آنهائی که مورد ظلم قرار گرفته اند کار خیری ویا برای آنها مبلغی وصدقه وخیرات بدهیم واز خداوند طلب خیر و آمرزش به طلبیم؟
زمان: حجم: 93K
یه به بنده کنید ان شاءالله کم کم ۲۰ ساله میشیم