eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1هزار ویدیو
196 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟یک ایه ✨أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً یُصْلِحْ لَکُمْ أَعْمالَکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ -. احزاب / ۷۰ - ۷۱ ✨ ای کسانی که ایمان آورده اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید تا اعمال شما را به صلاح آورد و گناهانتان را بر شما ببخشاید. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
✨ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا✨
🌟حدیث روز ✨مِنْ کَلَامِ الْمَسِیحِ علیه السلام مَنْ عَلِمَ وَ عَمِلَ فَذَاکَ یُدْعَی عَظِیماً فِی مَلَکُوتِ السَّمَاء✨ از سخنان حضرت مسیح است: کسی که علم آموزد و به آن عمل کند، او همان کسی است که در ملکوت آسمانها (به نام) انسان بزرگ یاد می‌شود.  بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام با ترجمه فارسی ،تتمه باب العلم،باب۹،ح۵۷ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت 8 نهج البلاغه.mp3
5.22M
💠 شرح 🔸 حکمت 8 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
45.1K
❤﷽❤ ایا اگر امر به معروف یا نهی از منکر ما باعث لجاجت بیشتر طرف شود ، مثلا بگیم خواهرم کمی حجابت را درست کن ولی او کلا حجاب را از سرش بردارد ، ایا جایز هست که باز هم به او تذکر دهیم؟ 🔶️کانال پرسش و پاسخ استاد محمدی 🔴پرسمان اعتقادی ✔استاد محمدی پاسخ میدهند 💠【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 کانال ایتای استاد محمدی 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
❓سؤال: ایا اگر امر به معروف یا نهی از منکر ما باعث لجاجت بیشتر طرف شود ، مثلا بگوییم خواهرم کمی حجابت را درست کن ولی او کلا حجاب را از سرش بردارد ، ایا جایز هست که باز هم به او تذکر دهیم؟ ✅پاسخ : بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر ، احتمال تأثیر است ؛ اگر یقین دارد که تأثیر ندارد یا احتمال تأثیر نمی دهید ، دیگر امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست. این جوری که شما گفتید، اگر واقعا یقین دارید لج می کند. دیگر جای نهی از منکر نیست . کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
176K
❤﷽❤ سلام علیکم نظر اسلام درباره پدر و مادری که بین فرزندان فرق می گذارند در تقسیم ثروت چیست؟ 🔶️کانال پرسش و پاسخ استاد محمدی 🔴پرسمان اعتقادی ✔استاد محمدی پاسخ میدهند 💠【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 کانال ایتای استاد محمدی 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
❓سؤال : نظر اسلام درباره پدر و مادری که بین فرزندان فرق می گذارند در تقسیم ثروت چیست؟ ✅پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم اگر در زمان حیاتشان بخشیده باشند که خُب ، گرچه کارشان از نظر اخلاقی خطا بوده و اشتباه کردند ، ولی از نظر فقهی این ها ، این حق را داشتند و بعضی اموال خودشان را به بعضی فرزندان شان بخشیده اند ، اشکال ندارد. یعنی از لحاظ اخلاقی اشکال دارد ، کار بدی است . امّا از لحاظ احکام اشکال ندارد ؛ امّا بعد از مرگشان ، خُب ، به اندازۂ ثلثش وصیّت شان نافذ است ، بیشتر از ثلث قابل اجرا نیست . بیشتر از ثلثش ورثه می توانند حقّ خودشان را بگیرند و می توانند وصیّت را اجرا نکنند چون دیگر فقط یک سومش فقط نافذ است ، بقیه اش دیگر نافذ نیست . مطلب بعدی این که خُب این ها اشتباه می کنند ، پدر و مادر هایی که بین فرزندانشان فرق می گذارند . این ها دستور اسلام را زیر پا می گذارند ، مردی آمد خدمت پیامبر ، دو تا بچّه همراه اش بود ، یکی را بوسید ، فوراً پیامبر اعتراض کرد ، فرمود هَلّا ساوَيْتَ بَيْنَهُما؟ چرا مواسات را مراعات نکردی ؟ چرا او را بوسیدی ، و او را نبوسیدی؟ حتّی تا این جا پیامبر واکنش نشان می داد ، تا چه برسد انسان ، بخواهد در این مسائل این جوری بخواهد فرق بگذارد. به هر حال این کار ، کار اشتباهی است ، ولی شما باید احترام آن ها را نگه دارید . کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
103.4K
می خواهم ازگناه دورباشم ؛ می ترسم درمیان مردم باشم چون یا موسیقی گوش می کنند یا غیبت هست ،چکارکنم ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : می خواهم ازگناه دورباشم ؛ می ترسم درمیان مردم باشم چون یا موسیقی گوش می کنند یا غیبت هست. چکارکنم ؟ ✅پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم این جوری نیست که ، هر ارتباط با مردم ، بخواهد در ان گناه باشد و غیبت باشد . اول این که شما ، خودتان غیبت نکنید ، کسی غیبت کرد گوش نکنید ، بلند بشوید از آن جا بروید بیرون ؛ غیر از غیبت ، دیگر صحبت های مردم ، همه اش گناه نیست . یا ارتباط با مردم که همیشه گناه نیست . خب این جوری باشد که باید بگوییم که امامان هم با هیچ کس ارتباط برقرار نمی کردند . نه . فقط انسان ، خودش باید مواظب خودش باشد که کارهای حرام انجام ندهد ، فحش ندهد ، دروغ نگوید ، غیبت نکند ، دیگران هم اگر خواستند غیبت کنند گوش نکنند ، جلسه را ترک کند . دیگر بیشتر از این تکلیفی ندارد. باید همراه مردم باشد . نمی شود انسان بخواهد به کلی منزوی بشود . کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1234331679.ogg
164.6K
اگر حضرت عیسی آخرین پیامبر قبل از اسلام است پس چرا حضرت ختمی مرتبت به دین ایشان نبودند و به دین ابراهیم علیه السلام بودند ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : اگر حضرت عیسی آخرین پیامبر قبل از اسلام است پس چرا حضرت ختمی مرتبت به دین ایشان نبودند و به دین ابراهیم علیه السلام بودند ؟ ✅پاسخ :بسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم نه. پیامبر اعظم نه به دین عیسی بوده است ، نه به آیین ابراهیم .او به آیین خودش بوده است. از همان دوران طفولیت خداوند بزرگترین فرشتۂ خودش را مأمور پیامبر کرده بود که آن چه را که باید انجام بدهد انجام داد. کی گفته است که پیامبر به آیین ابراهیم عمل می کرد ؟ چیزی از آیین ابراهیم باقی نمانده بود . آن بت پرست ها را که اطراف خانۂ کعبه کف می زدند ، سوت می کشیدند ، عریان و برهنه طواف می کردند ، می گفتند ما داریم آیین ابراهیم را انجام می دهیم . اگر هم بگوییم که آن آیینِ درستِ ابراهیم ، می گوییم از کجا آورد ؟ پس باید به خودش وحی شده باشد . وقتی به خودش وحی شده که آیین صحیح این است ، ملّت ابراهیم این است ؛ آن دیگر ابراهیمی نیست که زمان پیغمبر موجود بود. بلکه آیینی است که خودش از طریق وحی دریافت کرده است . پیامبر قبل از بعثتش نبی بود به آیین خودش عمل می کرد . در ۴۰ سالگی به رسالت مبعوث شد. نه . ما او را به آیین ابراهیم یا موسی یا عیسی نمی دانیم ، او را به آیین خودش می دانیم. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
320.8K
چرابایدسلسله علت هابه یک علت العللی ختم بشود که تسلسل پیش نیاید و ما هم باید درباره ان علت العلل تفکر نکنیم؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
212K
ما وقتی چشم باز کردیم ،اسباب و وسایل را دیدیم و این اسباب را همه کاره مي دانيم مثل دکتر ،مدیر ،رئیس جمهور....حالا چطور در خودمان این را ایجاد کنیم که همه کاره خداست ،نفع و ضرر دست خداست واسباب ، کاره ای نیستند. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
201.3K
این حدیث از امیرالمؤمنین علیه السلام در منابع روایی ما زیاد روایت شده: أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- ِ نَحْنُ الْأَعْرَافُ نُوقَفُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ بَیْنَ الْجَنَّهًِْ وَ النَّارِ فَمَنْ أَحَبَّنَا عَرَفْنَاهُ {بِسِیمَاهُ وَ أَدْخَلْنَاهُ الْجَنَّهًَْ} وَ مَنْ أَبْغَضَنَا وَ فَضَّلَ عَلَیْنَا غَیْرَنَا عَرَفْنَاهُ بِسِیمَاهُ فَأَدْخَلْنَاهُ النَّار. امام علی : ما همان اعرافی هستیم که در روز قیامت بین بهشت و جهنّم می‌ایستیم و هرکس را که دوست‌دار ماست [به‌واسطه‌ی سیمایش] شناخته و وارد بهشت می‌کنیم. و کسی که ما را مبغوض داشته و دیگری را بر ما برتری داده باشد به‌واسطه‌ی چهره‌اش شناخته و وارد جهنّم می‌نماییم. منبع : تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۴۰ ؛ فرات الکوفی، ص۱۴۴/ شواهد التنزیل، ج۱ ولی آنچه که از ظواهر برمی‌آید این است که مابین این دو گروه، افراد زیادی هستند که نه حضرات معصومین علیهم السلام را می‌شناسند نه انکار می‌کنند. تکلیف آنان چیست؟ آیا پس از مرگ به این شناخت می‌رسند در حالیکه پس از مرگ، باب عمل بسته می‌شود؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : این حدیث از امیرالمؤمنین علیه السلام در منابع روایی ما زیاد روایت شده: أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- ِ نَحْنُ الْأَعْرَافُ نُوقَفُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ بَیْنَ الْجَنَّهًِْ وَ النَّارِ فَمَنْ أَحَبَّنَا عَرَفْنَاهُ {بِسِیمَاهُ وَ أَدْخَلْنَاهُ الْجَنَّهًَْ} وَ مَنْ أَبْغَضَنَا وَ فَضَّلَ عَلَیْنَا غَیْرَنَا عَرَفْنَاهُ بِسِیمَاهُ فَأَدْخَلْنَاهُ النَّار. امام علی: ما همان اعرافی هستیم که در روز قیامت بین بهشت و جهنّم می‌ایستیم و هرکس را که دوست‌دار ماست [به‌واسطه‌ی سیمایش] شناخته و وارد بهشت می‌کنیم. و کسی که ما را مبغوض داشته و دیگری را بر ما برتری داده باشد به‌واسطه‌ی چهره‌اش شناخته و وارد جهنّم می‌نماییم. منبع :تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۴۰؛ فرات الکوفی، ص۱۴۴/ شواهد التنزیل، ج۱ ولی آن چه که از ظواهر برمی‌آید این است که مابین این دو گروه، افراد زیادی هستند که نه حضرات معصومین علیهم السلام را می‌شناسند، نه انکار می‌کنند. تکلیف آنان چیست؟ آیا پس از مرگ به این شناخت می‌رسند در حالی که پس از مرگ، باب عمل بسته می‌شود؟ ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم خب اولا در اعراف 2 گروه هستند : 1.یکی همین الاعراف الرجال که این رجال همان شخصیت های برجسته مثل مولا علی علیه السلام هستند، که حق شفاعت دارند می توانند سخن بگویند با بهشتی ها سخن می گویند با جهنمی ها سخن می گویند، اجازه ی سخن گفتن دارند. 2.یک عده همان مستضعفینی که شما اسمشان را بردید، این ها به بهشت نرفتند «و هم یطعمون» اما طمع دارند که بروند. این ها مستضعفین فکری و فرهنگی هستند .این ها کسانی هستند که هنوز شایستگی بهشت رفتن را پیدا نکردند، منتظرند که شفاعت شامل حالشان بشود و بروند. همان که شما گفتید ان ها مستضعفین فکری و فرهنگی هستند.یعنی اگر حق برانها اشکار می شد می پذیرفتند، ان جا هم از ان ها امتحان گرفته می شود و در عمل هم نشان می دهند که حق را قبول دارند مگر این که ،ان موقع انکار کنند که دیگر معلوم است که در دنیا هم اگر مستضعف نبودند، حق را نمی پذیرفتند. پس این دسته ی دوم ،ان شعر سعدی که : « ای سیر تو را نان جوین خوش ننماید محبوب من است ان چه به نزدیک تو زشت است قران بهشتی را دوزخ بود اعراف از دوزخیان پرس که اعراف، بهشت است » که اعراف بین بهشت و جهنم است، مال همان گروه دوم است . وگرنه رجالی که در اعراف است که ان ها در عالی ترین درجات بهشت جا دارند کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا