eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
945 ویدیو
192 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟یک ایه ✨ثُمَّ جَعَلْناکَ عَلی شَریعَةٍ مِنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْها وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَ الَّذینَ لا یَعْلَمُونَ * إِنَّهُمْ لَنْ یُغْنُوا عَنْکَ مِنَ اللَّهِ شَیْئاً ✨ جاثیه / ۱۸ - ۱۹ سپس تو را در طریقه آیینی [که ناشی] از امر [خداست] نهادیم. پس آن را پیروی کن، و هوسهای کسانی را که نمی دانند پیروی مکن. آنان هرگز در برابر خدا از تو حمایت نمی کنند [و به هیچ وجه به کار تو نمی آیند] کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
✨ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا✨
🌟 حدیث روز ✨الجَوَادُ مَنْ بَذَلَ مَا یُضَنُّ بِمِثْلِهِ ✨ حضرت علی علیه السلام فرمود: بخشنده کسی است که علمش را ببخشد. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت 16 نهج البلاغه.mp3
13.35M
💠 شرح 🔸 حکمت 16 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💢 اولویت تقدیر خدا بر تدبیر انسان 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 حوادث و امور، تسليم تقديرهاست تا آنجا که گاه مرگ انسان در تدبير (و هوشيارى او) است. ✍️ در طول تاريخ گذشته و در زندگى خود بسيارى از اين صحنه ها را ديده ايم که گاه افراد بسيار هوشيار و قوى و صاحب تدبير، ضربه هايى از تدبير و هوشيارى خود خورده اند و دست تقدير مسيرى جز آنچه آنها مى خواستند برايشان فراهم ساخته است. 📚 نهج البلاغه حکمت 16 📎 📎 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ♨️ @ostadmohamadi
1_1249424673.mp3
1.47M
اگر به دنیا امدن و از دنیا رفتن هر دو تولد است ،چرا وقتی بچه از رحم مادر متولد می شود هیچ دردی ندارد ولی رفتن به دنیای باقی حتما باید با حادثه بمیرد وجسمش ازبین برود تا ان جا متولد بشود؟ واگر انسان متکامل تر می شود، وقتی از این دنیا رفت، پس چرا اسمش مرگ است خب بگویند زندگیش را تغییر داد. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1249424018.mp3
673.6K
استاد در خواندن فلسفه کدام استاد مناسب؟ و کدام کتاب خوب؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1249421797.mp3
350K
آیا در آخرت می توانیم به علاقه هایی که در دنیا داشتیم برسیم ، مثلا تئاتر بازی کنیم؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1249420494.mp3
1.24M
۱.ما در روایات داریم که اگر عملی را به محضر صاحب العصر حضرت حجت هدیه کنیم ثوابش دومیلیون برابر می شود. آیا این اتفاق در مورد هدیه اعمال به محضر سایر اهل بیت هم اتفاق می افتد؟ ۲.این که ابلیس و شیاطین که با ملکوت آشناهستند ،آگاه هستند ،با برزخ و بهشت و جهنم و این مسایل بالعینه معرفت دارند، چطور با وجود یقین شهودی و کامل به این مسایل باز هم جهد در اضلال انسان ها دارند و خود را در ورطه عذاب خداوند قرار می دهند؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
60fdc9b42d01546f5666a778_-3630514025067388838.mp3
825.7K
چرا در دنیا عده ای مستضعف فکری وفرهنگی می مانند و در آخرت تکلیفشان معلوم می شود، مگر ما قائل به این نیستیم که خداوند حجت را بر بندگانش تمام می کند بعد به حسابشان می رسد تا بهانه ای نداشته باشند . چرا می مانند برای آخرت ؟ نمی شد در همین دنیا می فهمیدند؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: چرا در دنیا عده‌ای مستضعف فکری وفرهنگی می‌مانند و در آخرت تکلیفشان معلوم می شود مگر ما قائل به این نیستیم که خداوند حجت را بر بندگانش تمام می‌کند بعد به حسابشان می‌رسد تا بهانه‌ای نداشته باشند‌. چرا می‌مانند برای آخرت ؟ نمی‌شد در همین دنیا می‌فهمیدند؟ ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم خدا حجت را می‌فرستد اما این‌که همه حجت را بپذیرند نه. برای همه حجت، تک تک افراد که بخواهد خدا حجت بفرستد بعد خود آن‌ حجت‌ها هم ‌نیاز به حجت دارند که این به تسلسل می‌رسد. نه ! افراد با هم فرق می‌کنند؛ این بچه دو ساله که به خاطر حوادث طبیعی در دو سالگی مرده، پدر مادرش هم کافر بودند. خب این بچه با او چه رفتاری شود اگر بخواهد به بهشت برود به چه حسابی برود، چه کاری کرده به بهشت برود! پدر و مادرش هم کافر بودند چه بسا خودش هم اگر نمی‌مرد کافر می‌شد. برود به جهنم به چه حسابی به جهنم برود؟ چه گناهی کرده است که به جهنم برود!؟خب این باید تکلیفش آن‌جا روشن شود. این‌جا دنیا ظرفیت روشن شدن تکلیفش را ندارد . مشکل از طرف دنیاست نه از طرف خدا، مشکل از طرف قابلیت قابل است، فاعلیت فاعل تمام است او کارش را کرده اما قابلیت قابل نیست، یعنی دنیا قابلیت ندارد. 🖋پیاده شده از صوت استاد محمدی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1249422059.mp3
764.3K
شما فرمودید که صدقه ی مستحب به سید می رسد.در ذهن خیلی ها این شبهه وجود دارد که صدقه ی روزانه( مستحب) را نباید به سید داد و به این مسئله استناد می کنند که حضرت زینب سلام الله علیها به کوفیان فرمودند که :« صدقه به ما نمی رسد». لطفا روشنگری بفرمایید. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : شما فرمودید که صدقه مستحب به سید می رسد.در ذهن خیلی ها این شبهه وجود دارد که صدقه روزانه (مستحب)را نباید به سید داد به این مسئله استناد می کنند که حضرت زینب سلام الله علیها به کوفیان فرمودند که :"صدقه به ما نمی رسد". لطفا تبیین کنید. ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم همان طور که گفتم صدقه مستحب اشکال ندارد، که به سید داده شود. آن صدقه واجب است که حرام است .که به جایش باید خمس داده شود. اما راجع به ام کلثوم یا زینب که در روایت دارد، چند صورت ممکن است که باشد: اول این که ممکن است آنها صدقه بوده، یعنی زکات واجب بوده .مخصوصا این که غذا بوده،بعید نیست که آن غذا زکات بوده،وحضرت زینب می دانسته که این زکات است و مخالفت کرده است. دوم این که بعد دیگرش مد نظر بوده، شاید احتمال این بود که می خواهد بگوید ما اهل البیت پیغمبریم و ان ها اهل البیت را بشناسند و خیال نکنند که این ها از اسرای کفار هستند که حالا به این جا آورده اند. ممکن است احتمال های دیگر هم وجود داشته باشد. تا آنجا که من یادم می اید قریب به اتفاق مراجع، من ندیدم مرجع فقیهی که با این حکمی که من می گویم مخالف باشد،که صدقه مستحب را به سید می شود داد. 🖋پیاده شده از صوت استاد محمدی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1249420069.mp3
420K
می گویند انسان با اراده اش می تواند بر وراثت غلبه کند . آثار وراثت در مردها ماندگارتر است یا در زنان؟ کدام یک می توانند بیشتر بر وراثت غالب بشوند ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : می گویند که انسان با اراده اش می تواند بر وراثت غلبه کند . آثار وراثت در مردها ماندگار تر است یا در زنان؟ کدام یک میتوانند بیشتر بر وراثت غالب شوند؟ ✅ پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم اراده مربوط به نفس انسان است ،نفس انسان هم مجرد است،مرد و زن برنمی دارد. این مرد و زن بودن مربوط به بدن انسان می شود، به بعد حیوانی انسان مربوط می شود. اراده از آثار نفس انسان است.بنابراین فرقی بین زن و مرد نیست. چون هردو انسانند و هردو نفس مجرد و نفس ناطقه دارند.از آن حیث تفاوتی بین زن و مرد نیست .زن و مرد بودن مربوط به جسم انسان است. 🖋پیاده شده از صوت استاد محمدی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1249423519.mp3
1.81M
این که علم یک تصدیق قلبی است و باید تبدیل به حقیقت وجدانی بشود به چه معناست؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : این که علم یک تصدیق قلبی است و باید تبدیل به حقیقت وجدانی بشود به چه معناست؟ ✅پاسخ : بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم اوّلا که علم (به) دو شاخه تقسیم می شود ، علم و معرفت دو قسم است : تصوّر و تصدیق ؛ تصوّر ، همان درکِ مفاهیم است.تصدیق ، درکِ قضایا است. که هر دو آن ها هم علم است. هم تصوّرِ مفاهیم که به آن می گویند:«تصوّر » ، علم است. درکِ مفاهیم که به آن می گویند :«تصوّر» ، علم است. هم درکِ قضایا که به آن می گویند :«تصدیق » علم است . پس تصدیق یکی از شاخه های علم است . مطلب دوم این که خودِ تصدیق یا تصوّر ، هر کدامشان ، این ها انواع و اقسام فراوانی دارند . ما هفت هشت ده نوع تصوّر داریم و بیش از ده نوع تصدیق داریم که هر کدام آن ها حکمی دارند . مطلب بعدی این که هم تصوّر هم تصدیق ، مراتبی دارد. یک وقت ، فقط ، انسان آگاهی دارد . اما آگاهیِ سطحی . یک وقتی نه ، آگاهیش یقینی است ، به آن می گویند :«علم الیقین ». یک وقت نه فراتر از این است ، عین الیقین است نه علم الیقین . یک وقت ، از این هم بالاتر است ، حقّ الیقین است . یک وقت شما از دور نگاه می کنید دود می بینید ، علم پیدا می کنید که آن جا ، آتش است . این علم ، علم عادی است . جلوتر می روید ، نزدیک آن ، آتش را با چشم می بینید ، حرارتش را حس می کنید ، این می شود علم الیقین . علمتان یقینی می شود . یک وقت انسان خودش آتش می شود ، یعنی عالم و معلوم یکی می شود . که درعلم حضوری این جوری است ، در علم شهودی این جوری است . آن دیگر حقّ الیقین است . آن دیگر عین الیقین است . که تبدیل به یقین شده . پس علم خودش مراتبی دارد . تصدیق وقتی که به قلب یعنی علاوه بر مغز ( عقل) (وارد می شود ). عقل می گوید آن جا دود است پس آتش هست ، وقتی که می رود ، با همۂ ابعاد وجودی اش حس می کند ، آن علم از عقل اش به قلبش وارد می شود. آن وقت این می شود تصدیق قلبی که می شود علم الیقین ،یا عین الیقین یا حق الیقین . 🖋 پیاده شده از صوت استاد محمدی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا