eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
935 ویدیو
191 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1289230530.mp3
907K
اجازه نداریم تصوری از خداوند متعال داشته باشیم .از طرفی در نماز بایست خداوند را مورد خطاب قرار دهیم و برای داشتن حضور قلب در نماز هم می بایست به چیزی جز خداوند متعال فکر نکنیم ، این چطور امکان پذیر است ؟ تا مدتی به معانی کلمات حمد و سوره در نماز توجه می کردم تا این با آن جمله معروف شیخ سید هاشم حداد رحمه‌الله علیه به شهید مطهری مواجه شدم که فرمودند .پس تو کی نماز می خوانی؟ به طور دقیق برای ما مشخص کنید در هنگام نماز خواندن ما به چه چیزی باید و یا مجاز هستیم فکر کنیم. کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : اجازه نداریم تصوری از خداوند متعال داشته باشیم. داشته باشیم.از طرفی در نماز می بایست خداوند متعال را مورد خطاب قرار دهیم و برای داشتن حضور قلب در نماز هم می بایست به چیزی جز خداوند متعال فکر نکنیم.این چطور امکان پذیر است ؟ تا مدتی به معانی کلمات حمد و سوره در نماز توجه می کردم تا این با آن جمله معروف شیخ سید هاشم حداد رحمه‌الله علیه به شهید مطهری مواجه شدم که فرمودند پس تو کی نماز می خوانی؟ به طور دقیق برای ما مشخص کنید در هنگام نماز خواندن ما به چه چیزی باید و یا مجاز هستیم فکر کنیم. ✅پاسخ : بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم خدا را نمی شود تصوّر کرد. چون شما تصوّر می کنید (پس) مخلوق ذهنِ ماست . یعنی در ذهن خودمان اول یک صورتی را خلق می کنیم. بعد آن صورت را تصوّر می کنیم . خدا نه صورت دارد ، نه قابل تصوّر است ، نه ماهیّتی دارد که انسان بخواهد محدودش کند و در ذهن خودش جا بدهد ، بنا براین خدا قابل تصوّر نیست . امّا ما توصیه می کنیم که کما فی السابق ، در نماز ، به همان معانی نماز توجّه بفرمایید ، بهترین راه برای حضور قلب ، یکی از گام ها برای حضور قلب ، همان توجّه به معانی نماز است . بعد یواش یواش دیگر معانی جا می افتد و معنا راسخ می شود در نَفْسِ انسان و آن وقت نیازی به این که بخواهد به معنا توجّه کند ندارد. یعنی وقتی می گوید « ایّاک نعبد» دیگر مثل فارسی که صحبت می کند ، کاملاً متوجّه می شود چه دارد می گوید . امّا حالا تا آن وقت به همان معنا توجه کنید و برخی از حرف های ذوقی که افراد می گویند را واگذار کنید به همان اهل ذوق و ارباب قلوب (و ) آن ها را خیلی برایشان حساب باز نکنید . 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1292177663.mp3
835.6K
از مال حلال سوال می شود یعنی چه ؟یعنی ما می رویم رستوران یا خرید منزل می کنیم یا چیزهایی که خانواده را شاد می کنه حساب کتاب می شود که چطور پول خرج شده ؟ این جوری خیلی سخت است یعنی همه اش باید انفاق کرد ،حق نداریم خوش باشیم ؟ ما فریزرمان را پر می کنیم سر ماه ، حساب کتاب باید پس بدهیم؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : از مال حلال سوال می شود یعنی چه ؟یعنی ما می رویم رستوران یا خرید منزل می کنیم یا چیزهایی که خانواده را شاد می کنه حساب کتاب می شود که چطور پول خرج شده ؟ این جوری خیلی سخت است یعنی همه اش باید انفاق کرد ،حق نداریم خوش باشیم ؟ ما فریزرمان را پر می کنیم سر ماه ، حساب کتاب باید پس بدهیم؟ ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم از حلال حساب می شود ، یعنی همان انفاقی هم که کردی حساب می شود ،نه این که انفاق را حساب نکنند. منتهی اگر کسی در مجموع، کارهایش کار خیر بوده وعرض کنم که در خرجش حرام نبوده ، در دخلش حرام نبوده، اجمالا بررسی می کنند ، خیلی گرفتارش نمی کند. پس ، بله! در حلال که حساب هست ،حتی برای ان انفاقی هم که کردید، ان هم باید حسابش را بدهید ، مثلا این قدر انفاق کردم ، این قدر برای خانواده خرج کردم . فرقی هم نمی کند، یعنی از لحاظ استحباب، چه بسا گاهی همان هزینه ای که برای خانواده می گیرید و باعث خوشحالی شان می شود ،ثوابش از انفاق بیشتر باشد. پس نه! لازم نیست ، شما که خیلی دلتان همیشه پر است، عیب ندارد، اشکال ندارد ، برای خانه خرج کنید ، منتها خرج معمول باشد اسراف و تبذیر در ان نباشد اشکالی ندارد. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1286535455.mp3
1.49M
شیطان که میل به برتری داشت و سجده نکرد جن بود و دوست داشت بالاترین بنده خدا باشد. اما به او گفتند که انسان اشرف مخلوقات هست و از تو بالاتر است ،حالا به او سجده کن. تقابل میان این میل (که خدا در او قرار داده چون هرچه در وجود ماست از خداست ) با این بیان که انسان اشرف است و تو پایین تر را چطور می شود حل کرد؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: شیطان که میل به برتری داشت و سجده نکرد جن بود و دوست داشت بالاترین بنده خدا باشد. اما به او گفتند که انسان اشرف مخلوقات و از تو بالاتر است حالا به او سجده کن. تقابل میان این میل (که خدا در او قرار داده چون هرچه در وجود ماست از خداست ) با این بیان که انسان اشرف است و تو پایین تر را چطور می شود حل کرد؟ ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم چند تا نکته رو باید توجه داشته باشید : نکته اول این که خداوند متعال خالق است و شیطان و فرشتگان همه مخلوقند او ربّ است و این ها بنده هستند. وقتی که ربّ دستور می دهد بنده باید مطیع باشد. چون و چرا کردن از دستور عبودیت و از دستور ربوبیت خارج است. و مطلب دوم این که خدا مشخص می کند چه کسی بالا باشد،چه کسی پایین باشد. و مطلب آخر این که واقعا ظرفیت های معنوی انسان از جن بالاتر است .این بدیهی است. این روح الهی که در انسان هست، در جن نیست. ان «نَفَختُ فیهِ مِن روحی» در جن نیست. و حالا از همه این ها گذشته شیطان نه به خاطر این که بین دو میلش تعارض بود یکی مثلا خودخواهی ، یکی دستور خداوند متعال ، نه! شیطان از یک نوع استکبار برخوردار بود.تکبّر داشت. ان هم که عبادت می کرد، کافرانه عبادت می کرد!قرآن می فرماید :«کان من الکافرین»،نمی فرماید:« سار من الکافرین» ان استکبار او را به سقوط کشاند. خطبه قاصر را در نهج البلاغه بخوانید که مولی امیرالمومنین می فرمایند: «ببینید این دشمن خدا که شش هزار سال در صف فرشتگان خدا را عبادت کرد معلوم نیست که از سال های دنیویست یا اخرویست. به خاطر غرور و تکبّر در مقابل خدا ایستاد.کبریایی خاصّ خداست. هر کسی بخواهد در مقابل خدا کبریایی بکند، حتما سقوط خواهد کرد. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام👇 https://t.me/osooledin1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥برنامه کامل / پرسمان اعتقادی 1400.8.21 استاد محمدی✅ . . . ✍️در این برنامه از پرسمان اعتقادی استاد محمدی به پرسش های اعتقادی بینندگان از جمله پرسش های زیر پاسخ می دهند: 1.آیا ماهم میتوانیم به مقام شفاعت برسیم؟ 2.خواب میت را دیدن حجت است؟ 3.چرا خداوند انسان را معیوب آفرید؟ 4.فتنه در قرآن به چه معناست؟ 5.آیا عزاداری برای سلامت روانی بد است؟💯 . . 🖥 برنامه 📅روزهای چهارشنبه و جمعه ⏰ساعت 21:00 به وقت ایران 🗣با کارشناسی 📺جهت مشاهده این برنامه به صورت کامل می توانید از طریق لینک های زیر ذیل اقدام فرمائید😊|⏱⬇️ 🌐https://b2n.ir/q55662 📍 سایت 💠https://b2n.ir/w83202 📍 آپارات 🆔@velayattv
1_1275001188.mp3
486.9K
برخی می گویند سیاست افزایش جمعیت در راستای منافع سرمایه داران است چون وقتی می‌گویند بچه دار بشوید، طبیعتاً قشر مستضعف زیاد بچه می آورند بر خلاف سرمایه دارها،وقتی بچه زیاد شد، کارگر زیاد می شود. وقتی کارگر زیاد شد، ارزان می شود کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: برخی می گویند سیاسیت افزایش جمعیت در راستای منافع سرمایه داران است چون وقتی می‌گویند بچه دار بشوید طبیعتاً قشر مستضعف زیاد بچه می آورند بر خلاف سرمایه دارها،وقتی بچه زیاد شد کارگر زیاد می شود وقتی کارگر زیاد شد ارزان می شود. ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم نه! این حرف درست نیست. دستور اسلام است پیامبر فرمودند ازدواج کنید، نسلتان را زیاد کنید من به شماها مباهات می‌کنم حتی به بچه‌هایی که سقط شدند. نه، دستور اسلام است و کی گفته است که کسانی که فرزند زیاد داشته باشند همه آن‌ها فقرا هستند و ثروتمندان بچه ندارند؛ بعد هم این‌ها می‌خواهند برای آن‌ها کار کنند. ان بحث فئودالیسم و آن‌ها یک حرف‌هایی بود که مارکسیسم‌ها می‌گفتند و آن دیگر دورش گذشت دیگر مارکسیسم هم تقش در آمد و... نه ! این حرف‌ها را گوش نکنید. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 یک ایه ✨ کَذَّبَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَأَتٰاهُمُ الْعَذٰابُ مِنْ حَیْثُ لاٰ یَشْعُرُونَ ✨ (زمر/۲۵ ) ✳️ کسانی که پیش از این کفّار بودند (نیز پیامبران را) تکذیب کردند پس از طریقی که توجّه نداشتند عذاب به سراغشان آمد.
✨ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلوانک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و کل الساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا ✨
🌟الإمامُ العسکریُّ علیه السلام: نائلُ الکریمِ یُحَبِّبُکَ إلَیهِ، و نائلُ اللَّئیمِ یَضَعُکَ لَدَیه ✳️امام عسکری علیه السلام: عطای بزرگوار تو را نزد او محبوب می‌گرداند و عطای فرومایه تو را پیش او پست می‌سازد. 📚میزان الحکمه با ترجمه فارسی ،بزرگوار ، جلد۱۰، ح ۳۴۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 ولادت پر نور و سرور امام حسن عسگری علیه السلام به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه مسلمانان مبارک باد.🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ترک آرزو و تمنّا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 برترین بی‌نیازی، ترک آرزوهاست. 🔹 أشْرَفُ الْغِنَى، تَرْكُ الْمُنَى. 📚 نهج البلاغه حکمت 34 📎 📎 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
حکمت 34 نهج البلاغه.mp3
2.68M
💠 شرح 🔸 حکمت 34 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1292155032.mp3
859.7K
در قرآن خداوند می فرماید که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد ،اما در بحث خمس همه مسلمانان باید یک پنجم مالشان را که ذخیره کرده به پیامبر و امامان بدهند که برای خودشان و فرزندانش یا نزدیکانشان باشد. کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: در قرآن خداوند می فرماید که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد اما در بحث خمس همه مسلمانان باید یک پنجم مالشان را که ذخیره کرده به پیامبر و امامان بدهند که برای خودشان و فرزندانش یا نزدیکانشان باشد . ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم این‌که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد که همه پیامبران ما گفتند ، بله برای خودش اجری نمی‌خواهد و "و ماسئلتکم من اجر فهو لکم" اجری هم که می‌خواهد برای خودتان است. اما چند نکته را باید توجه داشته باشیم : اولا که همه ثروت‌های عالم که مال خداست، در اختیار خلیفه خداست که پیامبر باشد و لذا ما معتقدیم که فقط خمس نیست که مال پیامبر است ،همه اش مال(پیامبر است) مثلا انفال همه اش مال پیامبر است ، گرچه پیامبر یک پنجمش را بر می‌دارد. غنائم جنگی همه اش برای پیامبر است، گرچه پیامبر یک پنجمش را (بر می دارد) ان یک پنجم را هم که نصف می‌کند و نصفش را به سادات فقیر می‌دهد ،نصفش هم در راه خدا مصرف می‌کنند. چیزی برای خودشان نیست. و آن‌که می‌گوید اجر نمی‌خواهم، یعنی اجر شخصی که (برای خودش)بخواهد ( نیست) مثلا فرض کنید که حالا که من قرآن را تبلیغ کردم، شما بیاید به من مزد بدهید (این طور نیست) اما اموال ، همه به خلافت از خدا ، در اختیار پیامبر است. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐