eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
12.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
344 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1297131398.mp3
زمان: حجم: 426.1K
این که حضرت سلیمان ثروت مند زندگی می کردند و کاخ سلیمان را داریم می بینیم. آیا این با ساده زیستی اسلام در تضاد نیست که حاکمان اسلامی کسی مثل امیرالمومنین ساده زیست بودند؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : این که حضرت سلیمان ثروت مند زندگی می کردند و کاخ سلیمان را داریم می بینیم آیا این با ساده زیستی اسلام در تضاد نیست که حاکمان اسلامی کسی مثل امیرالمومنین ساده زیست بودند؟ ✅پاسخ : بسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم این کاخ و آن ها، اقتضای حکومت و اقتضای ادارۂ مملکت و سلطنت بوده ، یک! و دو : حضرت سلیمان از طریق زنبیل بافی زندگی اش را اداره می کرد ، خودش زنبیل می بافت ، می فروختند و زندگی اش را اداره می کرد ، از بیت المال استفاده نمی کرد. و سه : در روایت داریم که آخرین پیغمبری که وارد بهشت می شود حضرت سلیمان است . به خاطر همین که آن ساده زیستی را نداشته ، آخرین پیغمبری است که وارد بهشت می شود. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1294902723.mp3
زمان: حجم: 666.1K
برخی در اذان و اقامه بعد از نام امیرالمومنین به حجت بودن حضرت زهرا شهادت می دهند، آیا این گونه رفتارها جزء مصادیق بدعت می شود ؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : برخی در اذان و اقامه بعد از نام امیرالمومنین به حجت بودن حضرت زهرا شهادت می دهند ، آیا این گونه رفتارها جز مصادیق بدعت می شود؟ ✅پاسخ بسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم بدعت یعنی این که ، آن چه که جزء دین نیست را ، ما به قصد این که جزء دین بشود و به دین اضافه شود ، بگوییم یا انجام بدهیم و آن چه را که جزء دین است را ، به قصد این که از دین جدایش کنیم ، نگوییم . این را به آن می گویند بدعت ؛ کم کردن یا زیاد کردن به قصد این که ، آن کار را ، ما جزء دین قرار بدهیم. این اگر باشد ، می شود بدعت. اما اگر نه ،قصدشان این نباشد . مثلاً رجاءً یا تبرّکاً یک جمله ای می گویند ؛ (وقتی) به آن ها میگوییم این جزء دین است ؟ می گویند نه ما نمی خواهیم این جزء دین باشد یا چیزی بخواهیم به دین اضافه کنیم . اگر با این قصد این کارها را انجام ندهند، بدعت نیست گرچه بهتر است این کار ها را نکنند ، که حالا هم دشمن سوء استفاده می کند ، هم این که ممکن است بعدها یواش یواش دیگران این را بخواهند جزء دین قرار بدهند و بدعت بشود . ولی این که (اگر) به این قصد نباشد بدعت نمی شود. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 یک ایه ✨ لَوْ أَنَّ لِلَّذِینَ ظَلَمُوا مٰا فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً وَ مِثْلَهُ مَعَهُ لاَفْتَدَوْا بِهِ مِنْ سُوءِ الْعَذٰابِ یَوْمَ الْقِیٰامَةِ وَ بَدٰا لَهُمْ مِنَ اللّٰهِ مٰا لَمْ یَکُونُوا یَحْتَسِبُونَ ✨( زمر/ ۴۷ ) ✳️ و کسانی که ستم کرده اند اگر تمام آن چه را که در زمین است و مانند آن را با آن مالک باشند، در روز قیامت برای نجات از عذاب سخت الهی همه ی آن را فدیه خواهند داد (ولی چه سود در آن روز) برای آن ستمگران از سوی خداوند چیزهایی روشن و ظاهر می‌شود که هرگز در محاسباتشان پیش بینی نمی کردند.
🌟دعای سلامتی حضرت مهدی (عج) : ✨ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا ✨
🌟 رسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله: یا علیُّ......... إیّاکَ و خَصلَتَینِ: الضَّجرَةُ و الکَسَلُ ؛ فإنّکَ إن ضَجِرتَ لم تَصبِرْ علی حَقٍّ، و إن کَسِلتَ لم تُؤَدِّ حَقا ✳️پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: ای علی!......... از دو خصلت بپرهیز: بی حوصلگی و تنبلی؛ زیرا اگر بی حوصله باشی، بر حق شکیبایی نکنی و اگر تنبل باشی، حقّی را ادا نکنی. 📚میزان الحکمه با ترجمه فارسی ، پرهیز از تنبلی و بی حوصلگی ، جلد۱۰، ح ۳۴۳۲