eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
947 ویدیو
192 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
❓سوال : آیا اقوامی که بر کفر خود اصرار داشته و جامعه طوری بوده که احساس نیاز به حضور پیامبر و هادی نداشته، آیا باز هم پیامبر برای آن امت مبعوث می شده است یا نه؟ ✅پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم بله خب به هر حال باید اتمام حجت بشود :«رُسُلًا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ » این‌ها می‌آیند برای انذار و تبشیر و برای این‌که حجت تمام شود و مردم نگویند که چرا برای ما پیامبر نفرستادید،[ اگر] می‌فرستادید ما راه حق را انتخاب می‌کردیم. وجوه ارسال رسل و فلسفه‌های ارسال رسل زیاد است .شاید بشود ده، پانزده، بیست مورد گفت. یکی هم اتمام حجت است که در قرآن آمده و موارد دیگر هم‌ هست. صرفا این نیست که حالا مثلا افراد هدایت نشدند پس دیگر پیامبر نیاید. خداوند باید آن لطفش را اعمال بکند و از باب لطف خدا می‌فرستد. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1303821938.mp3
1.03M
استاد در پاسخ به برخی سوالات از دو مفهوم مقام (ثبوت) و (اثبات) استفاده می کنند که چندان برای بنده روشن نیست. در صورت امکان این دو مفهوم را با مثال هایی ساده توضیح بفرمایند. کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : استاد در پاسخ به برخی سوالات از دومفهوم مقام( ثبوت) و( اثبات) استفاده می کنند ،درصورت امکان با مثال ساده این دو مفهوم را توضیح بفرمایند. ✅ پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم " مقام ثبوت " آن مقام حقیقتی است که باید باشد. " مقام اثبات" آن مقامی است که رخ می دهد. ثبوتاً امیرالمومنین علیه السلام خلیفه پیامبر بود.بعد از پیامبر ،ایشان خلیفه، امام،همه کاره جهان اسلام ،ایشان بود، ولی اثباتاً خلیفه اول به عنوان خلیفه پیامبر، حکومت را به دست گرفت. در مقام ثبوت، خدا و پیغمبر و حق، مولا امیر المومنین را مشخص کرده بودند اما در مقام اثبات این اتفاق نیفتاد. حضرت را منزوی کردند و حضرت رفت زیر زمین و شروع کرد [ به ] قنات کندن ونخلستان آباد کردن و چیزهایی از این قبیل. همین طور در مقام ثبوت ، همیشه باید،حاکم اسلامی، شرایطی می داشت ، ولی خب،در طول تاریخ می بینیم که همیشه حاکمانی که ما داشتیم، نه درمقام اثبات، هی چکدام این صفات را نداشتند. پس مقام ثبوت آن جایی است که حقیقت است و باید باشد. مقام اثبات آن جایی است که محقق می شود ولو این که آن چیزی نیست که باید باشد.آن چه که باید باشد، نیست. 🖋 پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1303784511.mp3
1.13M
استاد می فرمایند که زن و مرد در حقیقت وجودی که همان روح مجرد است یکسانند و تفاوت های مابین آن ها مربوط به جسم ناسوتی آن هاست. حال سوال این است که این که می گویند زن ها عاطفی تر از مردها هستند و یا زن ها جزء نگر هستند و مردها کل نگر هستند. این اختلافات مربوط به تفاوت جسمی ان هاست یا مربوط به نفس آن هاست؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : استاد می فرمایند که زن و مرد در حقیقت وجودی که همان روح مجرد است یکسانند و تفاوت های مابین آنها مربوط به جسم ناسوتی آن هاست. این که می گویند زن ها عاطفی تر از مردها هستند و یا زن ها جزء نگر هستند و مردها کل نگر. این اختلافات مربوط به تفاوت جسمی ان هاست یا مربوط به نفس آن هاست؟ ✅ پاسخ : بسم اللّٰه الرحمن الرحیم این جای خودش ثابت شده که روح وقتی به بدن تعلق می‌گیرد که می شود نفس ، از بدن متأثر است. چنان که بدن از روح متأثر است. این ها تأثیر متقابل بر هم دارند .یعنی روح بر بدن تأثیر دارد .بدن بر روح تأثیر دارد . وقتی بدن لطافت خاصی دار،د خودبه‌خود قلب همان لطافت را پیدا می کند. مثلاً یک نسبتی است ، یک رابطه ای است بین قلب صنوبری شکل، همین عضوی که تلمبه بدن است ،با آن قلبی که در واقع مرکز انسانیت انسان است. چنان که وقتی که انسان یک حادثه سختی برایش پیش می آید ،این قلب درد می گیرد. نسبت است بین آن معنویت و این ناسوت. به همین دلیل هم خب زن ها که بدنشان این جوری است، روح از این بدن متأثر می شود و بر عکس این درست است .اما جُدای از این اگر ما بخواهیم بدن را کلٱ کنار بگذاریم، نفس که انسان به آن می گویند، با آن نفس ناطقه که روح الهی باشد ،آن یکی است « وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي » این این جوری نیست که یک روح در حوا دمیده باشد ، یک روح در آدم و این دو تا با هم فرق داشته باشند. یک روح است آن نفس ناطقه یکی است . بله نفس ناطقه از این بدن متأثر می شود چنان که بدن از آن نفس ناطقه متأثر می شود 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1307335240.mp3
768.9K
باطن ، ذات ، دل (که گفته می شود دلت پاک باشد ) و نفس این ها همه یکی هستند؟ لطفا یک تعریفی از این ها داشته باشید ؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1307332758.mp3
342.8K
می گویند همنشین روی ادم تاثیر می گذارد .چه جوریست طرف قران می خواند ولی بد اخلاقی می کند یا ظلم و اذیت می کند؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1307687203.mp3
492K
فرق معنا با مفهوم چیست؟ چنان چه مثال ساده هم بیان کنید ممنون می شوم . کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥برنامه کامل / پرسمان اعتقادی 1400.8.28 استاد محمدی✅ . . . ✍️در این برنامه استاد محمدی به پرسش های اعتقادی از قبیل پرسش های زیر پاسخ می دهند: 1.دنیا قبل از خلقت آدم چگونه بود؟ 2.چرا خداوند انسان را خلق کرد در حالیکه به او نیازی نداشت؟ 3.طی الارض چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ 4.معجزات پیامبر(ص) چیست؟ 5.عالم شهید در قیامت با علما مشهور می شود یا با شهدا؟💯 . . 🖥 برنامه 📅روزهای چهارشنبه و جمعه ⏰ساعت 21:00 به وقت ایران 🗣با کارشناسی 📺جهت مشاهده این برنامه به صورت کامل می توانید از طریق لینک های زیر ذیل اقدام فرمائید😊|⏱⬇️ 💠https://b2n.ir/z02073 📍 آپارات 🆔@velayattv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 یک ایه ✨مَنْ عَمِلَ سَیِّئَةً فَلاٰ یُجْزیٰ إِلاّٰ مِثْلَهٰا وَ مَنْ عَمِلَ صٰالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثیٰ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ یُرْزَقُونَ فِیهٰا بِغَیْرِ حِسٰابٍ ✨ (غافر/ ۴۰ ) ✳️هر کس کار بدی انجام دهد، جز به همان مقدار کیفر داده نمی شود و هر کس از مرد یا زن که مؤمن باشد و کار شایسته ای انجام دهد، پس اینانند که داخل بهشت می‌شوند و در آن جا بی حساب روزی داده می‌شوند.
🌟 دعای سلامتی حضرت حجة (عج) : ✨ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا✨
🌟 مَن أکرَمَکَ فأکرِمْهُ، و مَنِ استَخَفَّکَ فأکرِمْ نَفسَکَ عَنهُ. ✳️ امام صادق علیه السلام: هر کس تو را گرامی داشت، تو نیز او را گرامی بدار و هر کس به تو بی احترامی کرد، خودت را در مرتبه او قرار مده 📚 میزان الحکمه با ترجمه فارسی،ج ۱۰، ۳۴۴۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت 41 نهج البلاغه.mp3
1.13M
💠 شرح 🔸 حکمت 41 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💢 رابطه عقل و گفتار 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 قلب احمق در دهان اوست و زبان عاقل در درون قلبش! 🔹 قلْبُ الْأَحْمَقِ فِي فِيهِ، وَ لِسَانُ الْعَاقِلِ فِي قَلْبِهِ. 📚 نهج البلاغه حکمت 41 ✍️ قسمت عمده طاعات با زبان و قسمت مهم گناهان نیز با زبان است، بنابراین زبانى که در اختیار صاحبش نباشد بلاى بزرگى است و به عکس، زبانى که در اختیار عقل انسان باشد منبع برکات و طاعات فراوانى است. 📎 📎 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1307696408.mp3
965.5K
نگران تربیت فرزندانم هستم. آن هم در آخر زمان و فضای مجازی. آیا اراده ی خداوند بوده که این فرزندان را به من بدهد یا اگر جلوگیری کرده بودم بچه دار نمی شدم؟ ۲.چرا در مفاتیح آمدم در شب برای اموات خیرات ندهید یا فاتحه نفرستید؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : نگران تربیت فرزندانم هستم آن هم در آخر زمان و فضای مجازی. آیا اراده ی خداوند بوده که این فرزندان را به من بدهد یا اگر جلوگیری کرده بودم بچه دار نمی شدم ؟ پس آن هایی که لوله هاشان را می بندند چه؟ ۲. چرا در مفاتیح آمده در شب برای اموات خیرات ندهید یا فاتحه نفرستید. ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم برای تربیت فرزندانتان بچه های بیشتر دارید ، بهتر است .اگر تک فرزند بود تربیتش دچار مشکل می شد .خیلی از نقایص در [تربیتشان] پیش می امد که در [تربیت] الان نیست. خود داشتن دو تا برادر باعث می شود که خیلی راحت تر تربیت بشوند و نگران تربیتش نباشید. اگر از فضای مجازی می ترسید خب از یک فرزند هم باید بترسید . اگر فضای مجازی ممکن است باعث مشکل بشود ، برای یک نفر هم می شود ، برای سه نفر هم اتفاق [می افتد] و این ها همدیگر را پوشش می دهند .پس این فکر شما فکر درستی نیست [که] چون تعدا شما زیاده شده ، تربیتشان دچار مشکل می شود. نه! این جوری نیست. این که اگر می خواستید که به طور جدی جلوگیری بکنید ، خب ، بله ! می توانستید جلوگیری بکنید. خدا با اراده خودتان [که] خواستید بچه دار بشوید یا نشوید [به شما فرزند داد] . ولی کارتان کار درستی نبود اگر مثلا جلوگیری می کردید و خودتان را محروم می کردید از این دو تا فرزند.در واقع دو تا باقیات و صالحات را با دست خودتان از دست داده بودید . در مفاتیح هم فکر نمی کنم داشته باشیم که در شب خیرات ندهید . گفته در شب به زیارت اهل قبور نروید. این دو تا با هم فرق می کند .فاتحه فرستاده شود ، خیلی خوب است. خیرات دادن، خیلی خوب است. زیارتشان را گفتند که تا غروب بیشتر نباشد . شب به زیارت اموات عادی نروید. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐