eitaa logo
استاد محمد بیابانی اسکوئی
314 دنبال‌کننده
88 عکس
32 ویدیو
164 فایل
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی از اساتید مکتب معارفی خراسان و از شارحین آثار مرحوم آیت الله العظمی میرزا مهدی اصفهانی رضوان الله علیه آدرس سایت: https://biabanioskouei.ir/ ارتباط با ما @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
ج 20 ت 4 - 8 - 90.m4a
12.72M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه دوم - شبهه مالکیت خداوند 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/شبهه-مالکیت-خداوند 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/765tcnUQq8U 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/FaCRZ 🔸لینک فایل صوتی: https://t.me/biabanioskouei/535 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
🔴امام رضا علیه السلام می‌فرماید: لَوْ أَنَّ اَلنَّاسَ قَصَدُوا فِی اَلمَطْعَمِ لاَسْتَقَامَتْ أَبْدَانُهُمْ. [۱] ؛ اگر مردم در خوراکشان میانه روی کنند، بدن هایشان پایدار و استوار خواهد بود. این سخن معصوم دلالت دارد که نه تنها پرخوری امری مذموم است، بلکه گرسنه ماندن هم امر پسندیده ای نیست. باید مراعات سلامتی و صحت بدن را نمود و نیازهای آن را برآورد؛ نه آن قدر کم خورد که احساس ضعف، مانع کار شود و نه آن قدر پرخوری کرد که احساس سنگینی و کسالت مجالی برای چابکی نگذارد. به همین جهت است که حضرت عیسی علیه السلام بنی اسرائیل را این چنین توصیه می‌کند: نخورید تا گرسنه شوید و آن گاه که گرسنه شدید به اندازه ای بخورید که سیر نشوید؛ زیرا اگر به اندازهء سیری بخورید، گردن هایتان کلفت و پهلوهایتان از چربی می‌شود و پروردگار خویش را فراموش می‌کنید. [۲] 📚[۱]: المحاسن، ج ۲، ص ۴۳۹؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۳۳۴. 📚[۲]: بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۳۳۷؛ المحاسن، ج ۲، ص ۴۴۷ اخلاق فطری ، ص ۱۳۸ ، ۱۳۹ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
🔴۲. عسل امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: العَسَلُ شِفاءٌ مِن کُلِّ داءٍ، وَ لا دَاءَ فیهِ یُقِلُّ البَلغَمَ وَ یَجلُو القَلبَ [۱] ؛ عسل شفای هر دردی است. و در آن دردی نیست. بلغم را کم می‌کند و قلب را جلا می‌دهد. در روایت دیگر آمده عسل آن گاه که خالص و شهد باشد در آن شفا قرار داده شده است. [۲] در حدیثی دیگر تأکید شده است که عسل حافظه را زیاد می‌کند [۳] و عسل مانند عطر و نگاه کردن به سبزی و سواری نشاط آور است. [۴] پس خوردن عسل از چند جهت در اخلاق تأثیر می‌گذارد: اول این که نشاط و شادابی می‌آورد و حزن و اندوه را برکنار می‌کند و نشاط چنان که در جنود عقل اشاره شد از اخلاق و آداب پسندیده آدمی است. دوم این که قلب و دل آدمی را جلا و صفا می‌دهد. و وقتی دل آدمی صفا پیدا کند و زنگارها از آن زدوده شود و مشغولیت هایش کاهش یابد، پرخاشگری و عصبانیت در انسان کاهش می‌یابد. سوم این که امراض جسمانی را علاج می‌کند و بدیهی است که اگر بدن صحیح و سلامت باشد، راه اخلاق خوب و عبادت و قرب به خدا برای انسان هموار می‌گردد. 📚[۱]: مستدرک الوسائل، ج ۱۶، ص ۳۶۷؛ مکارم الأخلاق، ص ۱۶۶؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۲۹۴ 📚[۲]: بحارالانوار، ج ۶۶، ص۲۹۲؛ المحاسن، ج ۲، ص ۴۴۹. 📚[۳]: بحارالانوار، ج ۶۶، ص۲۹۰؛ عيون الاخبار، ج ۱، ص ۴۲ 📚[۴]: بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۲۹۱؛ عيون الاخبار، ج ۱، ص ۴۴. اخلاق فطری ، ص ۱۳۹ ، ۱۴۰ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 21 ت 7 - 8 - 90.m4a
18.9M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه سوم - مخالفت مرحوم آیت الله میرزای اصفهانی و مرحوم آیت الله مجتبی قزوینی با فلسفه 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/مخالفت-میرزای-اصفهانی-و-مجتبی-قزوینی 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/VwH099zJOh0 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/IbaVK 🔸لینک فایل صوتی: https://t.me/biabanioskouei/547 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
▪️فرا رسیدن سالروز اربعین حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه را به محضر مبارک آقا امام زمان سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان حضرت تعزیت و تسلیت عرض می نمائیم.
🔴۳. انار امام صادق علیه السلام می‌فرماید: مَا مِنْ رُمَّانَةٍ إِلَّا وَ فِيهَا حَبَّةٌ مِنَ الْجَنَّةِ فَإِذَا شَذَّ مِنْهَا شَيْ ءٌ فَخُذُوهُ وَ مَا وَقَعَتْ أَوْ قَالَ مَا دَخَلَتْ تِلْكَ الْحَبَّةُ مَعِدَةَ امْرِئٍ قَطُّ إِلَّا أَنَارَتْهَا أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَ نَفَتْ عَنْهُ مِنَ الشَّيْطَانِ الْوَسْوَسَةَ [۱] هیچ اناری نیست، مگر این که در آن دانه ای بهشتی وجود دارد. پس هرگاه دانه ای از انار افتاد آن را برگیرید. آن دانه در معده مردی واقع نمی شود، جز این که آن را چهل شب نورانی می‌کند و شیطان وسوسه خود را از آن بر می‌گیرد. در این حدیث و برخی از احادیث دیگر که در این زمینه وارد شده، اگر چه در ظاهر مرجع ضمير «ها» در «أنارتها» و «عنه»، معده و مرد است، ولی در حقیقت نورانی شدن صفت قلب است؛ زیرا وسوسه شیطان به قلب منتسب می‌شود. شاهد این مطلب روایتی است که صدوق رحمة الله در خصال از امیر المؤمنين علیه السلام نقل می کند که فرمود: کُلُوا اَلرُّمَّانَ بِشَحْمِهِ فَإِنَّهُ دِبَاغٌ لِلْمَعِدَهِ وَ فِی کُلِّ حَبَّهٍ مِنَ اَلرُّمَّانِ إِذَا اِسْتَقَرَّتْ فِی اَلْمَعِدَهِ حَیَاهٌ فِی اَلْقَلْبِ وَ إِنَارَهٌ لِلنَّفْسِ وَ تَدْفَعُ وَسَاوِسَ اَلشَّیْطَانِ أَرْبَعِینَ لَیْلَهً [۱] انار را با پیه آن بخورید که معده را دباغی و پاکیزه می‌کند و در هر دانه ای از آن وقتی در معده قرار می‌گیرد، حیاتی برای قلب و نوری برای نفس است و وسواس شیطان را چهل شب ناتوان و مریض می‌کند. در حدیثی دیگر، امام صادق علیه السلام می‌فرماید: مَنْ أَکَلَ حَبَّهً مِنْ رُمَّانٍ أَمْرَضَتْ شَیْطَانَ اَلْوَسْوَسَهِ أَرْبَعِینَ یَوْماً [۲] ؛ آن که دانه ای از انار را بخورد، شیطان وسوسه گر را چهل روز ناتوان می‌کند. در این دو روایت ناتوانی وسوسه شیطان و دباغی معده به هر دانه ای از انار منتسب شده است. روشن است که وجود این خصوصیت برای هر دانهء انار، وجود اثر یا آثاری دیگر برای دانه بهشتی را نفی نمی کند. به خاطر همین نکته است که در برخی از روایات تأکید شده است که انار را به تنهایی میل نمایید و کسی را در آن شریک نکنید و اگر دانه ای بر زمین افتاد، آن را هم بردارید. 📚[۱]: دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۱۱۲؛ المحاسن، ج ۲، ص ۵۴۰؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۱۵۷؛ 📚[۲]: خصال، ج ۲، ص ۶۳۶؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۱۵۶. 📚[۳]: الكافي، ج ۶، ص ۳۵۳؛ وسائل الشيعة، ج ۲۵، ص ۱۵۳. اخلاق فطری ، ص ۱۴۰ ، ۱۴۱ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 22 ت 8 - 8 - 90.m4a
12.02M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه چهارم- شبهه مبتدی و اهل سواد و علم نبودن شاگردان میرزا مهدی اصفهانی در مشهد 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/شاگردان-میرزا-مهدی-اصفهانی 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/mL6mNEyv904 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/L7Etp 🔸لینک فایل صوتی: https://t.me/biabanioskouei/553 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
🔴یزید بن عبد الملک گوید: بر امام صادق علیه السلام وارد شدم در دست ایشان اناری بود. حضرت به خادم خویش فرمود: ای معتب به ایشان اناری ده که من شراکت در انار را به هیچ وجه دوست نمی دارم. بعد حجامت فرمود و مرا هم امر به حجامت کرد و سپس اناری دیگر طلب کرد و فرمود: هر مؤمنی اناری را کامل بخورد، خدای تعالی شیطان را از دل او چهل روز دور می‌کند و آن که در انار کامل بخورد صد روز شیطان را از قلب او بیرون می‌کند و آن که سه انار کامل بخورد شیطان را یک سال از قلب او دور می‌کند و کسی که شیطان از نورانیت قلب او دور شود، گناه نمی کند و کسی که گناه نکند وارد بهشت می‌شود. [۱] در روایت دیگر توصیه به خوردن انار شیرین کرده و فرموده است: هیچ دانه ای از آن در معده واقع نمی شود، جز این که مرض را از بین می‌برد و شیطان وسوسه اش را از او خاموش می‌کند». [۲] در روایتی دیگر امام صادق علیه السلام فرمود: مَنْ أَکَلَ رُمَّانَهً عَلَی اَلرِّیقِ أَنَارَتْ قَلْبَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً. [۳] ؛ آن که ناشتا اناری را بخورد، دلش چهل روز نورانی می‌شود. انار از میوه‌هایی است که در کلمات معصومان علیهم السلام سفارش فراوان به خوردن آن شده و آثار فراوانی برای آن بیان گردیده است که از مهم ترین آنها می‌توان به ناتوانی و ضعف و سوسه شیطان اشاره کرد. این ویژگی‌ها با توجه به زندگی و حیات پیدا کردن دل آدمی و نورانی شدن آن به واسطهء خوردن انار، روشن و بدیهی است؛ زیرا آن چه از شیطان است، ظلمت و تاریکی است و انار نورانیت و حیات برای قلب به ارمغان می‌آورد. پس در تصرف قلب آدمی با شیطان مقابله می‌کند. 📚[۱]: الكافی، ج ۶، ص ۳۵۳. 📚[۲]: همان، ص ۳۵۴ 📚[۳]: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۴؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۱۶۱. اخلاق فطری ، ص ۱۴۱ ، ۱۴۲ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 23 ت 11 - 8 - 90.m4a
11.22M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه پنجم- شبهه در بیانات آیت الله وحید خراسانی پیرامون میرزا مهدی اصفهانی 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/بیان-آیت-الله-وحید-خراسانی 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/gX3hFFfljWY 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/e2IAD 🔸لینک فایل صوتی: https://t.me/biabanioskouei/560 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
🔴۴. گلابی امام صادق علیه السلام فرمود: کُلُوا اَلْکُمَّثْرَی فَإِنَّهُ یَجْلُو اَلْقَلْبَ وَ یُسَکِّنُ أَوْجَاعَ اَلْجَوْفِ بِإِذْنِ اَللَّهِ تَعَالَی [۱] ؛ گلابی را بخورید که قلب را جلا می‌دهد و دردهای شکم را به اذن خدا برطرف می‌کند. و نیز می‌فرماید: الکُمَّثری یَدبَغُ المَعِدَهَ ویُقَوّیها، هُوَ وَالسَّفَرجَلُ سَواءٌ، وَ هُوَ عَلَی الشِّبَعِ أنفَعُ مِنهُ عَلَی الرِّیقِ، وَ مَن أصابَهُ طَخاءٌ فَلیَأکُلهُ یَعنی عَلَی الطَّعامِ [۲] ؛ گلابی معده را دباغی کرده و تقویت می‌کند. گلابی و به مساوی اند. خوردن گلابی پس از غذا بهتر از ناشتا خوردن آن است. کسی که دلش بگیرد، پس از غذا گلابی بخورد. بر اساس روایت دیگر امام صادق علیه السلام برای کسی که از دل درد شکایت می‌کرد، خوردن گلابی را توصیه فرمود. [۳] 📚[۱]: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۸؛ المحاسن، ج ۲، ص ۵۵۳. 📚[۲]: الکافی، ج ۶، ص ۳۵۸. 📚[۳]: مستدرک الوسائل، ج۱۶، ص ۴۰۵ اخلاق فطری ، ص ۱۴۲ ، ۱۴۳ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 24 ت 14 - 8 - 90.m4a
12.01M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
▪️سالروز شهادت حضرت محمد المصطفی صل الله علیه و آله و سبط اکبر حضرت امام حسن صلوات الله علیه را به محضر امام زمان سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم.
82.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه ششم- شبهه مکاشفه تقطیع نامناسب دست آویزی برای توهم باطل 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/شبهه-مکاشفه 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/3Q0n17Yu7xE 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/jzw2d93 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
▪️فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء را به محضر امام زمان سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم.
🔴۵. آب نیل امیر المؤمنین علیه السلام می‌فرماید: مَاءُ نِیلِ مِصْرَ یُمِیتُ اَلْقَلْبَ [۱] ؛ آب رودخانه نیل در مصر قلب را می‌میراند. 🔴۶. خون و حيوان مرده امام صادق علیه السلام فرمود: خدای تعالی خون ریخته شده را حرام کرده، به جهت آن که قساوت به بار می‌آورد و مهربانی و رحمت را از دل انسان سلب می‌کند. [۱] امام رضا علیه السلام بد خلقی و قساوت قلب و کمی رأفت و رحمت را از علل حرمت خوردن حیوان مرده شمرده، می‌فرماید: آن که حیوان مرده می‌خورد از کشتن فرزند و پدر و دوست خویش هم ابایی ندارد. [۲] خوردنی‌هایی که ذکر شد نمونه‌هایی از انواع مختلف خوراکی هاست که در احادیث معصومان علیهم السلام به تأثیر آنها بر قلب انسان تصریح شده است. در بحث بعدی نیز به مواردی دیگر اشاره خواهد شد. به طور کلی همه خوردنی‌ها آثاری در جسم و جان آدمی دارد. مهم آن است که انسان بتواند آثار هر چیزی را تشخیص دهد، ولی این امر بدون توجه به پروردگار و خالق موجودات، برای انسان ناممکن است. شاید انسان به برخی آثار در قسمتی از خوراکی‌ها دست پیدا کند، ولی هیچ گاه نخواهد توانست تمام آثار آنها را کشف کند؛ زیرا انسان به ابعاد وجودی خود و موجودات دیگر احاطه کامل ندارد. پس ناچار باید از انبیای الهی اطاعت و پیروی نماید تا سالم و صحیح بماند و از جهت روح و بدن کامل باشد و زندگی همراه با شادی و شادابی برای خود فراهم سازد. 📚[۱]: بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۴۴۹؛ وسائل الشيعة، ج ۲۵، ص ۲۷۱؛ مکارم الاخلاق، ص ۱۵۶. همچنین ر. ک: بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۴۵۰. 📚[۲]: بحارالانوار، ج۶۵، ص ۱۶۲؛ احتجاج، ج ۲، ص ۹۲ 📚[۳]: بحارالانوار، ج۶۵، ص ۱۶۵- ۱۶۶؛ علل الشرایع، ج ۲، ص ۱۷۰ - ۱۷۱. اخلاق فطری ، ص ۱۴۳ ، ۱۴۴ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 25 ت 18 - 8 - 90.m4a
11.13M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
84.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه هفتم- میزان تشخیص صحت 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/میزان-تشخیص-صحت-اعتبار-مکاشفه 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/3MYm8J6DhQI 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/uiry9n3 🔸لینک فایل صوتی: https://t.me/biabanioskouei/584 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
🔴د. نقش پوشیدنی‌ها در اخلاق پوشاک از جهت نوع لباس، پارچه، رنگ و تمیزی آثاری در انسان دارد، که در اینجا در هر مورد روایتی بیان می‌شود: رسول خدا فرمود: ثَلاَثٌ یَفْرَحُ بِهِنَّ اَلْجِسْمُ وَ یَرْبُو اَلطِّیبُ وَ اَللِّبَاسُ اَللَّیِّنُ وَ شُرْبُ اَلْعَسَلِ [۱] ؛ سه چیز است که جسم را شاداب می‌کند و موجب رشد آن می‌گردد: عطر، لباس نرم و نوشیدن عسل. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: يَا أبا ذرٍّ، اِلبَسِ الخَشِنَ مِن اللِّباسِ، والصَّفیقَ مِن الثِّیابِ لِئلّا یَجِدَ الفَخرُ فیکَ مَسلَکاً [۲] ای ابوذر لباس زبر و ضخیم بپوش تا فخر و مباهات در تو راه پیدا نکند. امام صادق علیه السلام فرمود: آن گاه که به دره مکه فرود می‌آیید، لباس‌های کهنه یا ژنده یا زبر خود را بپوشید؛ زیرا کسی بدون هیچ کبر و غروری به دره مگه فرود نمی آید، جز این که خدای تعالی او را می‌آمرزد. [۳] 📚[۱]: مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۴۱۹؛ بحارالانوار، ج ۵۹، ص ۲۹۵. 📚[۲]: امالی طوسی، ص ۵۳۷؛ مکارم الاخلاق، ص ۴۷۱؛ بحارالانوار، ج ۷۴، ص۹۲. 📚[۳]: بحارالانوار، ج ۷۹، ص۳۱۲. اخلاق فطری ، ص ۱۴۴ ، ۱۴۵ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
ج 26 ت 21 - 8 - 90.m4a
11.1M
🔴صوت جلسات درس استاد محمد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
70.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سلسله مباحث اعتقادی در گفت و گوی استاد حجت الاسلام و المسلمین بیابانی اسکویی با آیت الله سید جعفر سیدان 🔴جلسه هشتم- مکاشفه راهی غیر عادی برای امور برخی حقایق 🌐 متن کامل این گفت و گو در وبسایت : https://biabanioskouei.ir/مکاشفه-راهی-غیر-عادی 🔸 لینک مشاهده در یوتوب: https://youtu.be/-xZF2UIK4gQ 🔸 لینک مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/xjc5c73 🔸لینک فایل صوتی: https://t.me/biabanioskouei/602 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a
🔴عبدالله بن يعفور از امام صادق علیه السلام پرسید: مَا حَدُّ اَلْکِبْرِ؟ قَالَ: اَلرَّجُلُ یَنْظُرُ إِلَی نَفْسِهِ إِذَا لَبِسَ اَلثَّوْبَ اَلْحَسَنَ یَشْتَهِی أَنْ یُرَی عَلَیْهِ ثُمَّ قَالَ: «بَلِ اَلْإِنْسانُ عَلی نَفْسِهِ بَصِیرَهٌ» [۱] حد کبر چیست؟ فرمود: مردی وقتی لباس خوب می‌پوشد و به خود نگاه می‌کند، دوست دارد به این حال دیده شود. سپس فرمود: بلکه انسان به نفس خویش آگاه است. گروهی از خوارج بصره بر امیر المؤمنین علیه السلام وارد شدند و در میان آنها مردی بود به نام جعد بن بعجة، او به حضرت در مورد لباسش خرده گرفت وگفت: مَا یَمْنَعُکَ أَنْ تَلْبَسَ؟ فَقَالَ: مَا لَکَ وَ لِلِبَاسِی! هَذَا أَبْعَدُ لِی مِنَ اَلْکِبْرِ وَ أَجْدَرُ أَنْ یَقْتَدِیَ بِیَ اَلْمُسْلِمُ [۲] ؛ چه چیز باعث می‌شود که لباس خوب نپوشی؟ حضرت فرمود: تو چه کار با لباس من داری؟ این لباس انسان را از کبر دورتر می‌کند و سزاوارتر است که مسلمان بر من اقتدا کند. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: غَسْلُ الثِّیابِ یُذهِبُ الهَمَّ وَ الحُزنَ [۳] شستن لباس حزن و اندوه را بر طرف می‌کند. حنان بن سدير می‌گوید: بر امام صادق علیه السلام وارد شدم در حالی که در پایم نعلین سیاه داشتم، حضرت فرمود: یا حَنَانُ مَا لَک وَ لِلسَّوْدَاءِ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ فِیهَا ثَلَاثَ خِصَالٍ تُضْعِفُ الْبَصَرَ وَ تُرْخِی الذَّکرَ وَ تُورِثُ الْهَمَّ وَ مَعَ ذَلِک مِنْ لِبَاسِ الْجَبَّارِینَ قَالَ: فَقُلْتُ: فَمَا أَلْبَسُ مِنَ النِّعَالِ؟ قَالَ: عَلَیک بِالصَّفْرَاءِ فَإِنَّ فِیهَا ثَلَاثَ خِصَالٍ: تَجْلُو الْبَصَرَ وَ تَشُدُّ الذَّکرَ وَ تَدْرَأُ الْهَمَّ وَ هِی مَعَ ذَلِک مِنْ لِبَاسِ النَّبِیین [۴] ؛ ای حنان، تو و نعلین مشکی؟! آیا نمیدانی که در آن سه خصوصیت است: دیده را ضعیف و آلت مردانگی را سست می‌کند و موجب غم و اندوه است؛ با این همه، لباس ستمگران نیز است. می‌گوید: گفتم پس کدام نعلین را بپوشم؟ فرمود: نعلين زرد، که در آن سه ویژگی وجود دارد: دیده را جلا می‌دهد، آلت مردانگی را محکم می‌کند و غم و اندوه را برطرف می‌نماید و با وجود اینها لباس پیامبران هم است. 📚[۱]: مکارم الاخلاق، ص ۱۱۳؛ بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۱۲. 📚[۲]: مستدرک الوسائل، ج ۳، ص ۲۵۸؛ بحارالانوار، ج۳۳، ص ۳۸۲. 📚[۳]: خصال، ج ۲، ص ۶۱۲؛ وسائل الشيعة، ج ۵، ص ۱۴؛ بحارالانوار، ج ۶۴، ص ۲۷۸. 📚[۴]: الكافي، ج ۶، ص ۴۶۵. اخلاق فطری ، ص ۱۴۵ ، ۱۴۶ ، ۱۴۷ کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی https://eitaa.com/joinchat/1465450678C012e77867a