eitaa logo
استاد محمد بیابانی اسکوئی
335 دنبال‌کننده
105 عکس
45 ویدیو
170 فایل
کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی از اساتید مکتب معارفی خراسان و از شارحین آثار مرحوم آیت الله العظمی میرزا مهدی اصفهانی رضوان الله علیه آدرس سایت: https://biabanioskouei.ir/ ارتباط با ما @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
33.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سلسله مباحث 🎥 پاسخی بر عبارات و برداشت های غلط از متون منسوب به مرحوم آیت الله العظمی " رضوان الله تعالی علیه " از سوی 🔸استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ " حفظه الله تعالی " ( قسمت چهاردهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
معرفت که فعل خدای متعال می باشد، دارای مراتب و درجاتی است و بر هر مرتبۀ آن، وظایف و احکام خاصّی مترتبّ است. مرتبۀ اوّل این معرفت، همان معرفت ابتدایی است که خدای تعالی به همۀ بندگانش عطا نموده است. وظیفۀ هر بنده ای پس از اعطای این معرفت و شناخت خدا و خالق خویش، تسلیم در برابر خواسته های او و اطاعت از فرامینش می باشد. از آن جایی که خدای متعال وعده نموده است که: ﴿لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ﴾ « اگر شما شکر کنید، قطعاً فزونی خواهم بخشید »، هر بنده ای که در مقابل نعمت بزرگ معرفت، با خضوع و خشوع و بندگی اش، شکر این نعمت را به جای آورَد، خداوند بر نعمت او افزوده و مراتب بالاتری از معرفت را به او تفضّل می کند. هر مرتبه ای از معرفت، شکری خاص و وظیفه ای جدید در پی دارد و به سبب این اطاعت ها و شکرها، تقرّب به سوی خدای متعال بیش تر می گردد و معرفت او فزونی می یابد. ——————————————- [ توحید، خلاصه اعتقادات؛ بیابانی اسکوئی؛انتشارات ولایت؛ صفحه ۵۴-۵۵ ] کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
🔴 بررسی و نقد - مرحوم علامه طباطبایی جهت مشاهده کلیک کنید: https://www.aparat.com/v/HYbvR کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
1_879389591.MP3
40.34M
🔴 گفتگوی علمی حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ و حجت الاسلام والمسلمین در اعتقاد یا عدم اعتقاد مرحوم آیت الله العظمی به مساله و سایر مبانی ( قسمت یازدهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
25.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سلسله مباحث 🎥 پاسخی بر عبارات و برداشت های غلط از متون منسوب به مرحوم آیت الله العظمی " رضوان الله تعالی علیه " از سوی 🔸استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ " حفظه الله تعالی " ( قسمت پانزدهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
🔴 بررسی و نقد - مرحوم علامه طباطبایی جهت مشاهده کلیک کنید: https://www.aparat.com/v/uLUl3 کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
4_5929042751143282625.m4a
14.77M
🔴 گفتگوی علمی حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ و حجت الاسلام والمسلمین در اعتقاد یا عدم اعتقاد مرحوم آیت الله العظمی به مساله و سایر مبانی ( قسمت دوازدهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
25.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سلسله مباحث 🎥 پاسخی بر عبارات و برداشت های غلط از متون منسوب به مرحوم آیت الله العظمی " رضوان الله تعالی علیه " از سوی 🔸استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ " حفظه الله تعالی " ( قسمت شانزدهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
روایات به ظاهر مخالف با این که معرفت ، صنع خداست. در مقابل روایاتی که معرفت را فعل خدای متعال بیان می نمودند، با روایاتی مواجه می شویم که ظاهراً معرفت را همانند سایر وظایف دینی و اعمال عبادی، فعل بندگان دانسته و آنان را موظّف می نمایند تا همان گونه که سایر عبادات را انجام می دهند، برای به دست آوردن معرفت خداوند بکوشند. در نگاه نخست، از این بعضی حدیث و روایات مشابه آن ها چنین برمی آید که معرفت خدای متعال به عنوان مقدّمۀ عبادت و سرآغاز دیانت بیان شده و در نتیجه، همچون سایر عبادات، خود یکی از وظایف و اعمالی است که متدیّنین، موظّف به انجام آن می باشند. آنچه از این دسته روایات _ به کتاب [ توحید، خلاصه اعتقادات؛ بیابانی اسکوئی، انتشارات ولایت ؛ ص ۵۶ - ۵۷ ] مراجعه شود. _ در نگاه اوّل فهمیده می شود، آن است که معرفت خدای متعال در زمرۀ افعال و اعمال بندگان شمرده شده و برترین و بهترین آن ها دانسته شده است. با قرار دادن این روایات، در کنار روایاتی که به صراحت، معرفت را فعل خدای تعالی می شمارند، و روایاتی که بیانگر فطری بودن معرفت خداوند است، و همچنین احادیثی که نشان دهندۀ عجز قوای ادراکی بشر از معرفت خداوند متعال می باشد، به این نتیجه می رسیم که «معرفت» در روایات، دو معنای جدای از هم داشته و باید در هر روایت، برای فهم درست آن حدیث، مدلول متناسب با آن روایت را انتخاب نمود. معنای اوّل معرفت که مدلول دستۀ اوّل از روایات می باشد، شناخت و آگاهی نسبت به خدای متعال است که وظیفۀ بندگان نبوده، بلکه به عهدۀ خداوند عزّوجلّ و فعل و صنع او می باشد معنای دوم معرفت که در دستۀ دوم از روایات به آن اشاره شده، انفعال بندگان در مقابل این فعل الهی و تسلیم و تصدیق و ایمان آنان در برابر معرفتی است که خدای متعال به آنان عطا می نماید. به عبارت دیگر، معرفت در روایاتی که به عنوان فعل بشر به کار رفته، در برخی از آ نها به معنای تصدیق و تسلیم و ایمان است و در برخی دیگر به معنای معرفتی است که همیشه عملی مناسب خود را در پی دارد و از این جهت، آن را عبادت و شکر نیز میتوان دانست. برای شرح و بسط و توضیحات این آیات به کتاب [ توحید، خلاصه اعتقادات؛ بیابانی اسکوئی، انتشارات ولایت؛ ص ۵۶ - ۵۸ ] مراجعه شود. ——————————————- [ توحید، خلاصه اعتقادات؛ بیابانی اسکوئی؛ انتشارات ولایت؛ صفحه ۵۶-۶۰ ] کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
🔴 بررسی و نقد - مرحوم علامه طباطبایی جهت مشاهده کلیک کنید: https://www.aparat.com/v/4uXCg کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
4_5942501473546930382.m4a
13.05M
🔴 گفتگوی علمی حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ و حجت الاسلام والمسلمین در اعتقاد یا عدم اعتقاد مرحوم آیت الله العظمی به مساله و سایر مبانی ( قسمت سیزدهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
23.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سلسله مباحث 🎥 پاسخی بر عبارات و برداشت های غلط از متون منسوب به مرحوم آیت الله العظمی " رضوان الله تعالی علیه " از سوی 🔸استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ " حفظه الله تعالی " ( قسمت هفدهم ) کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani