eitaa logo
استاد مهدی طائب
8.7هزار دنبال‌کننده
320 عکس
221 ویدیو
53 فایل
❇ تنها کانال رسمی استاد مهدی طائب ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🖥 آدرس سایت: http://ostad-taeb.ir 📱 ارتباط با ادمین: @Admin_Ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ پرسش شما: آیا مختار، منتقم خون سیدالشهدا(ع) است؟ ✅ پاسخ استاد: 🔹 با شعار یا لثارات الحسین، مردم را برای تصرف مدینه تحریک کرد. با همین شعار به حکومت رسید. 🔹 به نظر می‌رسد هم به دنبال سوء استفاده از این شعار است. او می‌خواهد با ثبت عنوان خون خواهی (ع) برای خودش، زمینه‌های موقعیت اجتماعی را فراهم کند. 🔹 شیعه خون سیدالشهدا(ع) را، حضرت مهدی(عج) می‌داند، نه مختار. بنابراین، نه منتقم خون اهل‌بیت(ع) بوده و نه مورد حمایت ایشان. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/828592 🆔 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | پیامبر و یهود حجاز 📎 پیمان شکنی؛ بارزترین ویژگی یهود ✍ یکی از ویژگی که یهودیان به آن شهرت یافته‌اند شکستن که در طول تاریخ بارها از این گروه سرزده و و منابع اسلامی درباره‌ی آن فراوان سخن گفته‌اند. ✍ در آیه 56 سوره‌ی انفال آمده است « موجودات آنانند که هر بار با ایشان امضا کردی آن را نقض کردند و از پیمان شکنی پرهیزی ندارند.» ✍ با آن که در آیه نامی از نیامده و در ردیف آیات مربوط به یهود هم نیست بلکه به «الذین کفروا» تصریح شده است؛ می‌گویند مراد از آن یهود است که با پیمان می‌بستند و هر بار هم آن را به هم می‌زدند. ✍ رواج این خصلت در میان آنان سبب شد یهودیان برای پیمان شکنی شوند. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/264680 🆔 @Tarikh_org
هدایت شده از غیر فعال شد
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ضمن عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات به اطلاع فضلای گرامی می‌رساند: کلاس فقه و تاریخ به علت تشدید شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌گردد. 🎵 فایل‌صوتی درس فقه، در کانال فقه استاد به نشانی@feqh_ostad_taeb و فایل صوتی درس تاریخ در کانال تاریخ‌تطبیقی به نشانی @Tarikh_org بارگزاری خواهد شد. 🆔 @feqh_ostad_taeb
✂ برشی از یک کتاب | انسان 250 ساله 📎 امیرمؤمنان(ع)؛ درس جاودانه بشریت ✍ وجود (ع) از جهات متعدد و در شرایط گوناگون، برای همه‌ی نسل‌های بشر یک درس و فراموش‌نشدنی است. ✍ تا آخرین ساعات عمر با برکت (ص)، مجاهدت در راه برپا داشتن اسلامی و بعد حفظ کردن آن، لحظه‌ای امیرمؤمنان(ع) را فارغ نگذاشت. ✍ آن وقتی که هیچ‌کس در نمی‌ماند، ایشان می‌ماند. آن وقتی که هیچ‌کس به میدان قدم نمی‌گذاشت، ایشان می‌گذاشت. ✍ (ع) کمتر از پنج سال حکومت کردند. ولی که درباره ایشان می‌نویسند و کم نوشته‌اند و نتوانسته‌اند درست تصویر کنند. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/111660 🆔 @Tarikh_org
📝 یادداشت | یهودیان ایران در زمان پهلوی ✍ اقلیت به ویژه پس از رضاخان تا زمان سقوط محمدرضا از جایگاه بسیار ممتازی در کشور ایران برخوردار بودند و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی سیطره و تسلط داشته‌اند. ✍ در دهه 50 حدود 22 شهر ایران، یهودی نشین بوده‌اند. پس از روی کار آمدن حکومت پهلوی، مؤسسه اسرائیل شعبه‌هایی در تهران و اصفهان ایجاد کرد و وضع بهتر از قبل شد. ✍فعالیت سیاسی یهودیان ایران در دوران بیشتر در راستای تقویت دولت بود؛ زیرا فعالیت‌های در ایران قانونی اعلام شده بود. ✍ در این دوران بسیاری از یهودی‌های ایرانی با عناصر شامل اشخاص، کانون‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی در درون‌مرزی و برون مرزی ارتباط و آزادانه‌ای داشتند. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/097975 🆔 @Tarikh_org
📝 گزارش | نقش امام سجاد(ع) در پیشگیری از حمله روم ✍️ پس از اتمام حادثه و بازگشت اسرا به مدینه، بایستی نقاط جامعه آن روز را مورد مطالعه قرار داد؛ مکه، مدینه، شام و کوفه. 1️⃣ : با ورود اسرا و استقرار آن‌ها در شهر، از همان لحظه ورود حالت عزا به خودش گرفت. 2️⃣ : به دلیل حکومت عبیدالله اختناق در شهر زیاد است و به هر میزان اختناق بالا رود، حرکت‌های زیرزمینی هم اضافه خواهد شد. 3️⃣ : وضعیت بی‌سر و سامان این شهر که به‌خاطر واقعه عاشورا ایجاد شده بود، نتوانست با مرگ یزید سامان پیدا کند. 4️⃣ : با مرگ یزید، عبدالله‌بن‌زبیر در آنجا اعلام خلافت کرد. ✍️ بدین ترتیب، در آن برهه، یک قدرت در کوفه بود(عبیدالله)؛ یک قدرت در شام(مروان) و قدرت دیگر هم در مکه(عبدالله‌بن‌زبیر). ✍️ با وصل شدن این اجزا به هم، متوجه می‌شویم این مجموعه جغرافیایی که به نام اسلام است، آماده هست. ✍️ لذا اگر کسی در این برهه، طرح به‌هم ریختن و آشوب درست کردن و هموار کردن راه برای دولت روم را - که بیاید و این‌جاها را تصرف کند - ملاحظه کند، نقش (ع) را در حفظ حاکمیت اسلام متوجه می‌شود. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/475759 🆔 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | ، دفتر دوم 📎 تلاش برای جامعه پذیری یهودیان ✍ برخی افراد جریان حاکم(پس از پیامبر) به دنبال بازگرداندن آبروی از دست رفته و جایگاه اجتماعی آن‌ها بودند. نمونه‌های متعددی از این رفتار در گفتارهای و آن‌ها قابل مشاهده بود. ✍ برخی از سران در موارد متعددی، با جانبداری از یهود به دنبال قصاص از به نفع یهودیان و اهل کتاب بوده و تا زمانی که مخالفت خاصی در این زمینه نمی‌دیدند، حاضر به کوتاه آمدن از خود نبودند! ✍ ، با تمام جانبداری‌هایش، گوشه‌ای از این تلاش‌ها برای یهودیان و اهل کتاب را به ما رسانده است. ✍ برای نمونه وقت، یک بار تصمیم به قصاص مسلمانانی داشت که مردی از را مجروح کرده بود و وقتی با اعتراض عمومی رو به رو شد، هر چند دست از برداشت ولی دیه آن را دو برابر کرد! 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/611202 🆔 @Tarikh_org
هدایت شده از غیر فعال شد
📚ادامه دروس استاد طائب ⏰یک‌شنبه۱۳مهر، بعد از نماز مغرب و عشاء 📹پخش از طریق صفحه اینستاگرامی تاریخ تطبیقی به نشانی: 👇👇 www.instagram.com/tarikh_org 🆔 @feqh_ostad_taeb 🆔 @Tarikh_org
📝 یادداشت | جریان‌های سلفی ✍️ سلفیه در جهان را براساس نوع نگاه نسبت به می‌توان به دو جریان 1 – سلفیت قائل به تقابل با تشیع و 2 – قائل به تعامل با تشیع تقسیم نمود. ✍️ دسته اول دو رویکرد و دانستن تشیع را در دستور کار داشته و دسته دوم تشیع را جز مذاهب اسلامی لکن می‌داند. 1️⃣ سلفی‌گری قائل به تقابل با تشیع ✍️ الف) سلفیه قائل به کافر بودن تشیع(تکفیریان): ، افراطی‌ترین گروه سلفیه‌اند و در حال حاضر می‌توان این جریان را به سه کلاسیک(حکومتی)، تبلیغی و ارهابی تقسیم نمود. ✍️ ب) سلفیه قائل به مشرک بودن تشیع: یکی از جریان‌های بسیار مهم در جهان اسلام، سلفیه(دیوبند) شبه قاره است و می‌توان به سه گرایش ارهابی، تبلیغی و تقریبی تقسیم نمود. 2️⃣ سلفی‌گری قائل به تعامل با تشیع(مسلمان دانستن شیعیان در عین آنان): معنای دیگری از سلفی‌گری نیز رواج دارد که به محمد عبده منتسب است. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/751878 🆔 @Tarikh_org
تاریخ تطبیقی990713.mp3
18.37M
🎙صوت| درس استاد طائب ⏰یکشنبه ۱۳مهر ۱۳۹۹ 🆔 @Tarikh_org
52.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم| درس استاد طائب ⏰یکشنبه ۱۳مهر ۱۳۹۹ 🆔 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | جلد 1 📎 علت مرگ یزید ✍️ گرچه در روایات در مورد چگونگی مرگ یزید نقل قول‌های متعددی وجود دارد، ولی در مورد صحت آن جدی وجود دارد. ✍️ باید علت مرگ را در سیستم و سازمان و در واقع در جریان براندازانه جست‌وجو کرد. ✍️ این احتمال قوی وجود دارد که علت مرگ یزید تصمیم درون و آن هم به دلیل به هم ریختگی و ماندن برنامه و اهداف آنان(سازمان) توسط وی بود که به بررسی جدی نیاز دارد. ✍️ به نظر می‌رسد سازمان یهود به واسطه عوامل خود و به دنبال تصمیم درون سازمانی و با استفاده از کسانی که به دنبال قدرت بودند یزید را کرده باشند. ✍️ برای همین منظور هم سازمان از قبل افراد مورد نظر خود را زیر نظر داشت، از این‌رو بعد از مرگ یزید بلافاصله را به شام منتقل کرد. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/009499 🆔 @Tarikh_org
📝 گزارش | چه کسی نبی اکرم(ص) را مسموم کرد؟ ✍️ در تاریخ نوشته‌اند: یک زن پیامبر(ص) را مسموم کرد. این یهودیه چه کسی بود؟ ✍️ گفته شده: وقتی خیبر فتح شد، یک زن یهودیه گوسفندی را سرخ کرد و آورد. پیامبر(ص) مقداری در دهان گذاشته و بیرون انداخت و فرمودند: این غذا است. ✍️ گفته‌اند: این لقمه‌ای که آن حضرت در دهان گذاشت، در بدنش باقی ماند تا این‌که ایشان را از پا درآورد. ✍️ سخن ما این است که یک فرمانده عادی هم این کار را نمی‌کند؛ چرا که دستور است که در منطقه دشمن، چیزی را تا مطمئن نشوید که مسموم نیست، نخورید. ✍️ آیا امکان دارد در این منطقه آلوده به دشمن، پیامبر(ص) که تمام اصول حفاظتی را رعایت می‌کرد، این قدر بی‌احتیاطی کند؟ یقیناً این داستان است. جعل شده تا برخی قضایا در تاریخ پنهان بماند. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/358350 🆔 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | 📎 صلح‌نامه ✍️ یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های (ع) در تدوین این چنینی صلح‌نامه، آن بود که مردم را نسبت به باطن غیر دینی و غیر مذهبی معاویه آگاه کنند. ✍️ ایشان با قرار دادن این بند که معاویه نباید برای بعد از خود انتخاب نماید، ذهن‌ها را منتظر اقدامات بعدی معاویه می‌کنند. معاویه اگر بود، باید به عهدی که داده بود، وفادار می‌ماند. ✍️ مردم، معاویه را مظهر (ص) می‌دانستند و در صورت تخلف او از عهدنامه، تمام بافته‌هایش پنبه می‌شد. بنابراین، امام(ع) با قرار دادن نکات حساس و مهم، سرنوشت و به تبع او را دستخوش تغییر کردند. 📌 ادامه در لینک زیر: 🌐b2n.ir/424849 🆔 @Tarikh_org
استاد طائب990724.mp3
6.97M
🎙| سخنرانی استاد 🔸موضوع: تبیین عملکرد علیه‌السلام در مواجه با معاویه و تحلیل اتفاقات روز ⏰ زمان: پنج‌شنبه۲۴مهر۱۳۹۹ 🆔 @Tarikh_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | سخنرانی استاد طائب 🔹موضوع: تبیین عملکرد علیه‌السلام در مواجه با معاویه و تحلیل اتفاقات روز ⏰ زمان: پنج‌شنبه۲۴مهر۱۳۹۹ 🆔 @Tarikh_org
📝به اطلاع مخاطبین گرامی‌ می‌رساند، بنابر درخواست‌های مکرر مبنی بر بارگذاری تمامی صوت‌های دروس تاریخ‌تطبیقی استاد در سایت و شبکه‌های اجتماعی، صوت مجموعه دروس استاد از سال۱۳۹۳ تاکنون پس از بازبینی و ویرایش، آماده گردیده و از این‌پس به صورت دوره‌ای در سایت و کانال ایتا منتشر خواهد شد. 🆔 @Tarikh_org
50.mp3
20.72M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: اول 🔹 موضوع: کلیاتی در تاریخ ⏰تاریخ: یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 🆔 @Tarikh_org
930221.mp3
20.99M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: دوم 🔹 موضوع: تاریخ‌های معتبر ⏰تاریخ: یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 🆔 @Tarikh_org
930228.mp3
18.88M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: سوم 🔹 موضوع: تاریخ خلقت آدم(ع) ⏰تاریخ: یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 🆔 @Tarikh_org
930311.mp3
14.25M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: چهارم 🔹 موضوع: عملیات روانی شیطان علیه آدم(ع) ⏰تاریخ: یکشنبه 11 خرداد 1393 🆔 @Tarikh_org
930318.mp3
14.57M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: پنجم 🔹 موضوع: تاریخ فرزندان آدم(ع) ⏰تاریخ: یکشنبه 18 خرداد 1393 🆔 @Tarikh_org
هدایت شده از غیر فعال شد
📚ادامه دروس و استاد طائب ⏰ از امروز، ۳۰ مهرماه، رأس ساعت۱۶:۳۰ 📹پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرامی تاریخ تطبیقی به نشانی: 👇👇 www.instagram.com/tarikh_org 🆔 @feqh_ostad_taeb 🆔 @Tarikh_org
930701.mp3
25.43M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: ششم 🔹 موضوع: تاریخ فرزندان آدم(ع)، حضرت نوح(ع) و حضرت ابراهیم(ع) ⏰تاریخ: سه شنبه 1 مهر 1393 🆔 @Tarikh_org
930708.mp3
17.58M
🎙 صوت| آرشیو دروس استاد مهدی‌‌طائب 🔸 جلسه: هفتم 🔹 موضوع: تاریخ حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) ⏰تاریخ: سه شنبه 8 مهر 1393 🆔 @Tarikh_org