eitaa logo
اساتید برتر
4.3هزار دنبال‌کننده
121 عکس
27 ویدیو
60 فایل
کانال اطلاع رسانی (اساتید برتر )استادان معارف اسلامی معاونت آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه ها
مشاهده در ایتا
دانلود
📢📢اطلاعیه 🔹طرح پرسش محور (سؤالات پرتکرار) 📚 پنج کتاب از هشت کتاب طرح در کانال طرح بارگذاری شد. علاقمندان می توانند برای تدریس از این متون استفاده کنند. لینک کانال: https://eitaa.com/prsemanasatid
معرفی کتب منتخب (اولویت‌دار) درسی معارف 🇮🇷 کتاب اندیشه تمدن‌ساز(1) 1. این درسنامه توسط پنج نفر از پژوهشگران بازنویسی شده است. 2. کتاب ذیل اندیشه اسلامی١ تدریس می‌شود. 3. این کتاب همان سخنرانی رهبری در سال 1353 می‌باشد که قبلا متن پیاده شده آن، با نام «طرح کلی» چاپ شد. 4. به مدد الهی فیزیک کتاب تا پایان مهرماه برای اساتید محترم اندیشه ارسال می‌شود. 5. دانشجویان میتوانند نسخه دیجیتال کتاب را در پاتوق مبی دریافت نمایند که ابتدا باید نرم افزار را از سایت پاتوق مبی نصب کنند و بعد از آنجا جستجو و خرید کنند. ۶. این کتاب اولین کتاب سبک‌های موفق(بسته اندیشه رهبری) نیز می‌باشد. تهیه کتاب از پاتوق مبی با آدرس: https://patogh.mobi/book/49132مدیریت امور دروس معارف
✍ معرفی کتب منتخب (اولویت‌دار) درسی معارف 🇮🇷 کتاب اندیشه اسلامی (١) و (٢) 1. نویسنده درسنامه؛ مهدی ترتیفی 2. رویکرد تازه به اندیشه اسلامی با تمرکز بر الحاد مدرن 3. به مدد الهی فیزیک کتاب تا پایان مهرماه در فروشگاه‌های نشر معارف عرضه می‌شود. 4. دانشجویان میتوانند نسخه دیجیتال کتاب را در پاتوق مبی دریافت نمایند که ابتدا باید نرم افزار را از سایت پاتوق مبی نصب کنند و بعد از آنجا جستجو و خرید کنند. _ تهیه اندیشه یک از پاتوق مبی با آدرس: https://patogh.mobi/book/47647 _ تهیه اندیشه دو در پاتوق مبی؛ https://patogh.mobi/book/49456 ✍ مدیریت امور دروس معارف
✍ معرفی کتب درسی منتخب (اولویت‌دار) معارف 🇮🇷 کتاب اندیشه اسلامی (١) 1. نویسنده درسنامه؛ محمد اصلانی 2. اندیشه اسلامی یک با قلم و ادبیات جدید (جلد دوم هنوز به نگارش درنیامده) 3. به مدد الهی فیزیک کتاب تا پایان مهرماه در فروشگاه‌های نشر معارف عرضه می‌شود. 4. دانشجویان میتوانند نسخه دیجیتال کتاب را در پاتوق مبی دریافت نمایند که ابتدا باید نرم افزار را از سایت پاتوق مبی نصب کنند و بعد از آنجا جستجو و خرید کنند. _ تهیه اندیشه یک از پاتوق مبی با آدرس: https://patogh.mobi/book/49494 ✍ مدیریت امور دروس معارف
یادآوری: دو درس باقی مانده از طرح پرسش محور یعنی انقلاب اسلامی(برمدار امید) و آیین زندگی(زندگی زیباست) در کانال پرسش محور بارگزاری شد. آدرس کانال طرح پرسش محور : https://eitaa.com/prsemanasatid ✍️مدیریت امور دروس معارف اسلامی
درخواست اطلاع رسانی به مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های اجرا کننده طرح سبک های موفق.pdf
157.7K
مجوز موقت تدریس برای اساتيد ثبت نام کننده در طرح سبک های موفق
همیاران همتا18-4-1402.pdf
929K
✍ طرحنامه همیاران همتا ✅ این طرح با هدف استفاده از دانشجویان فعال فرهنگی(مثل اعضای حامیم) در کلاس‌های معارف طراحی گردیده است. ✅ دانشجویان همیار زیر نظر استاد معارف، به افزایش اثربخشی کلاس معارف، کمک می‌کنند. ✅ طرح همیاران همتا، مکمل دو طرح‌ دیگر درسی(پرسش محور و سبک‌های موفق) بوده و آن دو، بستر مناسبی برای اجرای همیاران همتا می‌باشند. ✅ از مدیران گروه انتظار می‌رود، طرح را (طبق مصوبه هیئت رئیسه نهاد) حداقل در سه کلاس اجرا نمایند.
🌹بارگزاری دو کتاب جدید از سبک‌های موفق در نرم افزار پاتوق؛ ١. کتاب اخلاق آیت الله مصباح https://patogh.mobi/book/49783 ٢. کتاب درسنامه نهج‌البلاغه مبتنی بر اندیشه مقام معظم رهبری https://patogh.mobi/book/49439 👈 کتاب نهج‌البلاغه رهبر انقلاب، طبق نامه معاونت آموزش نهاد جزو کتب منتخب ذیل درس منابع اسلامی هم معرفی شده است. 👈 برای مطالعه، ابتدا نرم‌افزار پاتوق را از بالای همان صفحه دانلود و نصب کنید.
🛑 روش تدریس کشف تحلیلی سیال 📎تعریف: کشف تحلیلی سیال یعنی فرایند تحلیل و توسعه روابط میان محتواها و پدیده های خارجی با متن درسی که در 5 مرحله جذاب و مشارکتی در کلاس پیاده می شود: 🔶گام اول: مقدمه استاد و بارش ذهنی: یک محتوای خبری یا رسانه ای از کتاب درسی به دانشجویان عرضه می شود. مثل محتوای زیر که در آن طبق نظرسنجی موسسه گالوپ، اعلام شده که فقط ۳۸ درصد از بزرگسالان امریکایی، به امریکایی بودن خود افتخار می‌کنند! حالا استاد از دانشجویان می خواهد تا اصطلاحات و واژگان کلیدی ناظر به محتوا را استخراج کنند. 🔶گام دوم: کشف معنایی: در این مرحله به دانشجویان فرصت داده می شود تا صفحات مربوط به فصل را مرور کرده تا بتوانند قسمت یا قسمت های مرتبط متن را با محتوا کشف کنند. 🔶گام سوم: تحلیل ضریبی سپس از دانشجویان خواسته می شود تا پیرامون رابطه و یا روابط کشف شده، برداشت خود را بیان کرده و به بحث و گفتگو بپردازند و به میزان ارتباط متن با محتوای رسانه ای امتیاز و ضریبی بدهند. 🔶گام چهارم: تبیین افزوده استاد: در این گام، استاد به تبیین و تشریح موضوع پرداخته تا ابهامات احتمالی دانشجویان برطرف شده و رابطه میان متن درسی با محتوای رسانه ای هر چه بیشتر تبیین و تکمیل گردد. 🔶گام پنجم: توسعه کاربردی: نهایتا از دانشجویان خواسته می شود محتواها و موقعیت های مشابه را برای بخش مرتبط متن درسی پیدا کنند تا قدرت تحلیل و کاربرد دانشجویان تقویت گردد (میزان سیالیت محتوا). 👌این روش در چند دانشگاه اجرا شده و در نظرسنجی ها مورد استقبال دانشجویان، استادان و کارشناسان روش تدریس و تکنولوژی آموزش قرار گرفته است. 🔴 در صورت تمایل جهت آشنایی و اجرای این روش و دریافت جزوات درسی از طریق پیوند زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3543859510C5ca4f7f6e8 🌸کشف تحلیلی سیال؛ گامی به سوی تحول با رویکرد علمی- فرهنگی و غایت تبیینی و تربیتی
استاد پناهیان: الان نباید حوادث فلسطین را به جنگ اسرائیل و فلسطین تقلیل داد. جنگ واقعی، جنگ با تمدن غرب، جنگ با تکنولوژی غرب و جنگ با لیبرال دموکراسی غربی است. دموکراسی ای که همیشه مبتنی بر زور بوده است. این مساله باید تببین شود.
887627520_-377588530.pdf
197.9K
کنفرانس ملی تخصصی نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیشکی می‌دونه چرا به اسرائیل حمله می‌کنه؟🧐 ┏━━ °•📥•°━━┓ @nasherat1401 ┗━━ °•📤•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ کوتاه به شبهه معروف «خود فلسطینی ها مقصرند، چون زمینهایشان را به یهودی ها فروختند» 👈 از زبان مسعود اسداللهی
📣📣قابل توجه استادان محترم معارف: 📍اساتيد دروس اخلاق، اندیشه ١و٢ و تفسیر موضوعی نهج البلاغه که مایل باشند برخی از مباحث کلاس خود را با روش کشف تحلیلی سیال ارائه دهند، می توانند به این نشانی مراجعه کنند: https://eitaa.com/joinchat/3543859510C5ca4f7f6e8
📣📣اطلاعیه مهم: بسم الله الرحمن الرحیم 🏴انا لله و انا الیه راجعون🏴 حمله وحشیانه به مردم بی پناه و مظلوم غزه و بمب باران بیمارستان المعمدانی در غزه، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت، توحش و درندگی گرگ های آمریکایی و صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطینیان به نمایش گذاشت. بر این اساس در محکوم کردن اقدام مزبور، و واکنش گروه ها و استادان معارف به این اقدام وحشیانه، انتظار می رود موارد زیر انجام شود: ۱- تعطیلی کلاس ها یک ساعت قبل از ظهر و حرکت دسته جمعی استادان و دانشجویان به سمت مسجد و تجمع در مسجد همراه با سخنرانی امام جماعت یا یکی از اساتید. ٢- صدور بیانیه اساتید و دانشجویان و محکوم کردن جنایات اخیر ٣- تلاش حداکثری جهت بازتاب این رویدادها در فضای مجازی ۵_ تشویق دانشجویان به محکوم کردن این جنایت و انعکاس اخبار مربوط به آن 🏴🏴
شاخصه های مورد نظر ستاد درباره جذب استادان معارف.pdf
180.1K
📍قابل توجه مدیران گروه های معارف و مسؤلان محترم دفاتر نهاد: شاخص های جذب استادان معارف به ویژه هیأت علمی. معاونت آموزشی نهاد.
Palestine-1402-07-29.pdf
754.1K
📛 اطلاعیه مهم قابل توجه استادان معارف👇 ✍طبق نامه معاونت آموزش نهاد، اساتید محترم معارف لازم است بلحاظ اولویت موضوع فلسطین و ضرورت پاسخگويي به شبهات رایج، این متن را که حاوی شبهات پرتکرار و پاسخ آن است، در یک جلسه درسی در کلاس به بحث بگذارند. ✍ نامه مذکور در مورخ ٢۶ مهرماه از طريق سامانه plo به کارتابل کلیه مدیران گروه ارسال شد. ✍ متن فوق بدلیل انطباق با کلیه گرایش‌ها، در همه دروس معارف قابل ارائه است(با حفظ جهت‌گیری همان گرایش) ✍ مدیریت امور دروس معارف
✳️ اطلاعیه 0⃣ ارسال کتاب اندیشه تمدن ساز برای اساتید معارف 👈 با توجه به چاپ کتاب اندیشه تمدن ساز، معاونان آموزشی نهاد استان، لیست اساتیدی که در این ترم این کتاب را تدریس می‌کنند به کارتابل مدیریت امور دروس ارسال نمایند تا در اسرع وقت کتاب برای ایشان ارسال گردد. 🍎 ضمنا دانشجویان هم می‌توانند فیزیک کتاب را با تخفیف ۵۵ درصد در این آدرس خرید نمایند. اندیشه تمدن ساز یک http://yun.ir/2u8332 اندیشه تمدن‌ساز دو http://yun.ir/3vmja4 توضیح: کتاب بصورت دورنگ و با صفحه آرایی زیبا بچاپ رسیده است.
مدیران محترم گروه های معارف اساتید محترم گروه های معارف ضمن عرض سلام و احترام توجه حضرات را به نکاتی درباره جلب می کنم: ١- نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۲، معاونت آموزشی نهاد در قالب نامه ای طرحنامه این پویش را از طریق سامانه مکاتبات نهاد (https://plo.nahad.ir) به همه مدیران گروه ها و نیز مسوولین دفاتر نهاد ابلاغ کرده است. ٢ - با هدف ترویج سنت کتابخوانی و نیز بهره گیری از ادبیات داستانی در آموزش و تربیت دینی با عنایت به تاکیدهای مکرر رهبر انقلاب طراحی شده است. ٣- در این طرح به ازاء هر درس معارفی یک کتاب داستانی اختصاص یافته است، کتاب هایی که ضمن تناسب نسبی با محتوای دروس، از کشش و جذابیت بالایی برخوردارند. ۴- اطلاعات مربوط به کتاب ها، اعم از معرفی کتاب، برش هایی از کتاب، نظر رهبر معظم انقلاب درباره کتاب، لینک خرید نسخه چاپی و دیجیتالی کتاب و نحوه شرکت در آزمون کتابخوانی در سامانه نهاد بارگذاری شده است. ۵- به جهت پیشگیری از تقلب های احتمالی، آزمون کتابخوانی به صورت آنلاین برگزار می شود، ضمن آنکه سوالات و گزینه ها به صورت تصادفی از بانک سوالات (هزار سوالی) انتخاب می شوند. با اضافه شدن کتاب های جدید در ادامه طرح، میزان تقلب های احتمالی به حداقل خواهد رسید. ۶- پس از ورود به سامانه نهاد و تعریف دوره فعالیت کلاسی با انتخاب درس (به اسم پویش رفیعا در زبانه همه دروس) امکان بهره برداری از طرح فراهم می شود. بدیهی است پس از تعریف دوره، دانشجویان جهت ثبت نام در این طرح به سامانه نهاد هدایت می شوند. ٧- شایان ذکر است این طرح به مدت چند ترم به صورت آزمایشی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و در ترم اول 1401-1402 با مشارکت 2098 نفری دانشجویان اجرا شده است. این پویش در ترم دوم سال تحصیلی گذشته، مشارکت ۷۰۰۰ نفری را تجربه کرد. ٨- این طرح با مساعدت تیم مهندسی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و همراهی و تاکید معاونت آموزشی نهاد در حال اجرا می باشد. ٩- در صورت هر نوع ابهام یا اشکال، شماره تماس جناب آقای دکتر محمد ناصحی جهت پاسخگویی مدیران محترم گروه و اساتید معزز، تقدیم می شود: 09132614606 از حسن همراهی و بذل عنایت همکاران گرامی سپاسگزاری می شود.