eitaa logo
اساتید برتر
4.3هزار دنبال‌کننده
121 عکس
27 ویدیو
60 فایل
کانال اطلاع رسانی (اساتید برتر )استادان معارف اسلامی معاونت آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه ها
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Rahim Dehghan
✅ رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند‌ رشته ای" 🔴برگزارکننده: آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند، انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن ها و مراکز علمی و فرهنگی ☑️ مزایا: بهره‌مندی از ایده‌های ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی/ اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی 📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ 👈 آی‌دی ثبت نام: @Ethics_academy (پیام‌رسان ايتا، بله) 🌐اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu 🌐 دفتر هم اندیشی دانشگاه شهید بهشتی https://eitaa.com/joinchat/252314002Ce534996685 📌 جزئیات رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند‌ رشته ای"👇👇
هدایت شده از Rahim Dehghan
1_6654450333.pdf
1.8M
جزئیات عناوین نشست ها و جدول زمان بندی برگزاری 👆👆 🌐 دفتر هم اندیشی دانشگاه شهید بهشتی https://eitaa.com/joinchat/252314002Ce534996685
🔸قابل توجه اساتید محترم! 🔸آشنایی با طرح «سبک های موفق» و «پیش ثبت نام»: sama.nahad.ir/اخبار/سبکهای-موفق
نشریه اصلاحیه آرمان1.pdf
1.06M
📛 فوری و مهم👇 ✅ پاسخگویی به شبهات ابتدای ترم با مطالعه بولتنی مختصر ✅ شبهات مهم در ارتباط با: 👈اغتشاشات 👈اخراج اساتید 👈 جریان ززآ، 👈حادثه شاهچراغ 👈بی‌حجابی اجباری ✅ بولتن برای همه گرایش‌های معارف تهیه شده نه فقط گرایش انقلاب. ✍ به قلم جمعی از شما استادان معارف 👈با توجه به حجم زیاد فعالیت رسانه‌ای دشمن در محیط های دانشجویی، مطالعه «بولتن آرمان» را قبل از شروع ترم جدید به استادان معارف موکدا توصیه می‌کنیم. مدیریت امور دروس معارف🌹
ویژه اساتيد معارف: جلسه مجازی توضیح و پرسش و پاسخ پیرامون طرح سبک های موفق. زمان: یکشنبه 1402/6/26 ساعت 20 https://room.nahad.ir/ch/amozesh معاونت آموزشی نهاد
🔸نکته ی قابل توجه: 🔹یکی از رویه های اساتید معارف آن است که ابتدای هر ترم باید اندک اندک باب ارتباط را با دانشجویان باز کرده، یخ ها را آب کنند و اعتماد دانشجویان را جلب کنند. مشکل آن است که هنوز آشنایی، ارتباط و اعتماد کامل نشده است که ترم تمام می شود مشکل دوم آن است که این امر هر ترم باید تکرار شود. 🔹 اما یکی از ویژگی های تدریس در طرح سبک های موفق این است که از ترم دوم به بعد استاد اصلا چنين مشکلی را ندارد و از اولین جلسه دانشجویان او را و او دانشجویان را می شناسد و به راحتی می تواند درس خود را شروع کند. تأثیر گذاری او هم به دلیل زمینه آشنایی و اعتماد فی مابین بیشتر است. ☘️
🔹لینک گروه اساتيد طرح سبک های موفق: https://eitaa.com/joinchat/487719438C2e32322e04
🔸قابل توجه مدیران گروه های معارف دانشگاه های آزاد اسلامی! طبق «ضوابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری» و مکاتبات صورت گرفته «از نهاد به سازمان مرکزی» و «از سازمان مرکزی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی» به کارگیری استادان فاقد مجوز، تحت هر عنوانی ( هیأت علمی وابسته، دستیار آموزشی و....) اکيداً ممنوع است و رؤسای واحدها یا سایر افراد ملزم به تبعیت از قانون هستند.
🔔اولین جلسه درس 🔔 📍قسمت اول 🔰باتوجه به هجمه همه جانبه دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و نظام اسلامی چند پیشنهاد برای شروع سال تحصیلی و جلسه اول تقدیم می گردد: 1⃣ معرفی مبسوط خود ✅ شیوه ارائه و معرفی بایستی صمیمانه، صادقانه و با چاشنی طنز باشد. از جمله نکاتی که خوب است بر آنها تاکید شود: ✳️ ذکر برخی خاطرات شیرین و بازیگوشی های دوران کودکی و نوجوانی و تحصیلی. ✳️ چگونگی و چرایی ورود به حوزه و توضیح سبک و نظام حوزوی، زندگی طلبگی ✳️ مراتب علمی، تحصیلات و شغل و اشتغالات فعلی 2⃣ درخواست از دانشجویان برای معرفی اجمالی خود. ✅در این بخش با توجه به تعداد دانشجویان، هر کدام رشته تحصیلی، فعالیت های غیر درسی، مانند: مطالعات جنبی، فیلم، سفر، شغل، ورزش و تفریح، علایق شخصی و ... را مختصراً توضیح میدهند. ✅ و بعد، انتظارات و توقعشان از کلاس و استاد، و تصوری که از استاد دارند با توجه به آنچه که از او قبلا شنیدند! و نیز تصورشان از آنچه که در کلاس ارائه خواهد شد ✅ همچنین هدف از این درس و فایده آن را بیان می کنند. ✳️ شاید بتوان این نکات رو در قالب یک متن نوشته از دانشجویان خواست اگرچه پرسش شفاهی بسیار با اهمیت است و اولین مواجهه مستقیم بین دانشجو و استاد است. ✳️ حتما مطالب دانشجویان ثبت شود تا هم اهمیت این فعالیت معلوم شود و هم در ادامه ترم بتوان با مراجعه به آنها طرح درس و شیوه ارائه را برنامه ریزی کرد. ✳️ اشکالی ندارد اگر این بخش حتی به جلسه بعد برسد. زیرا علاوه بر شناخت استاد از دانشجویان، با شناخت دانشجویان از هم و یافتن علائق مشترک رابطه صمیمی تری بین ایشان برقرار میشود و در گروهی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود با یکدیگر انس خواهند داشت. حامد آل یمین ۲۸ شهریور ۴۰۲
📢📢اطلاعیه 🔹طرح پرسش محور (سؤالات پرتکرار) 📚 پنج کتاب از هشت کتاب طرح در کانال طرح بارگذاری شد. علاقمندان می توانند برای تدریس از این متون استفاده کنند. لینک کانال: https://eitaa.com/prsemanasatid
معرفی کتب منتخب (اولویت‌دار) درسی معارف 🇮🇷 کتاب اندیشه تمدن‌ساز(1) 1. این درسنامه توسط پنج نفر از پژوهشگران بازنویسی شده است. 2. کتاب ذیل اندیشه اسلامی١ تدریس می‌شود. 3. این کتاب همان سخنرانی رهبری در سال 1353 می‌باشد که قبلا متن پیاده شده آن، با نام «طرح کلی» چاپ شد. 4. به مدد الهی فیزیک کتاب تا پایان مهرماه برای اساتید محترم اندیشه ارسال می‌شود. 5. دانشجویان میتوانند نسخه دیجیتال کتاب را در پاتوق مبی دریافت نمایند که ابتدا باید نرم افزار را از سایت پاتوق مبی نصب کنند و بعد از آنجا جستجو و خرید کنند. ۶. این کتاب اولین کتاب سبک‌های موفق(بسته اندیشه رهبری) نیز می‌باشد. تهیه کتاب از پاتوق مبی با آدرس: https://patogh.mobi/book/49132مدیریت امور دروس معارف
✍ معرفی کتب منتخب (اولویت‌دار) درسی معارف 🇮🇷 کتاب اندیشه اسلامی (١) و (٢) 1. نویسنده درسنامه؛ مهدی ترتیفی 2. رویکرد تازه به اندیشه اسلامی با تمرکز بر الحاد مدرن 3. به مدد الهی فیزیک کتاب تا پایان مهرماه در فروشگاه‌های نشر معارف عرضه می‌شود. 4. دانشجویان میتوانند نسخه دیجیتال کتاب را در پاتوق مبی دریافت نمایند که ابتدا باید نرم افزار را از سایت پاتوق مبی نصب کنند و بعد از آنجا جستجو و خرید کنند. _ تهیه اندیشه یک از پاتوق مبی با آدرس: https://patogh.mobi/book/47647 _ تهیه اندیشه دو در پاتوق مبی؛ https://patogh.mobi/book/49456 ✍ مدیریت امور دروس معارف
✍ معرفی کتب درسی منتخب (اولویت‌دار) معارف 🇮🇷 کتاب اندیشه اسلامی (١) 1. نویسنده درسنامه؛ محمد اصلانی 2. اندیشه اسلامی یک با قلم و ادبیات جدید (جلد دوم هنوز به نگارش درنیامده) 3. به مدد الهی فیزیک کتاب تا پایان مهرماه در فروشگاه‌های نشر معارف عرضه می‌شود. 4. دانشجویان میتوانند نسخه دیجیتال کتاب را در پاتوق مبی دریافت نمایند که ابتدا باید نرم افزار را از سایت پاتوق مبی نصب کنند و بعد از آنجا جستجو و خرید کنند. _ تهیه اندیشه یک از پاتوق مبی با آدرس: https://patogh.mobi/book/49494 ✍ مدیریت امور دروس معارف
یادآوری: دو درس باقی مانده از طرح پرسش محور یعنی انقلاب اسلامی(برمدار امید) و آیین زندگی(زندگی زیباست) در کانال پرسش محور بارگزاری شد. آدرس کانال طرح پرسش محور : https://eitaa.com/prsemanasatid ✍️مدیریت امور دروس معارف اسلامی
درخواست اطلاع رسانی به مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های اجرا کننده طرح سبک های موفق.pdf
157.7K
مجوز موقت تدریس برای اساتيد ثبت نام کننده در طرح سبک های موفق
همیاران همتا18-4-1402.pdf
929K
✍ طرحنامه همیاران همتا ✅ این طرح با هدف استفاده از دانشجویان فعال فرهنگی(مثل اعضای حامیم) در کلاس‌های معارف طراحی گردیده است. ✅ دانشجویان همیار زیر نظر استاد معارف، به افزایش اثربخشی کلاس معارف، کمک می‌کنند. ✅ طرح همیاران همتا، مکمل دو طرح‌ دیگر درسی(پرسش محور و سبک‌های موفق) بوده و آن دو، بستر مناسبی برای اجرای همیاران همتا می‌باشند. ✅ از مدیران گروه انتظار می‌رود، طرح را (طبق مصوبه هیئت رئیسه نهاد) حداقل در سه کلاس اجرا نمایند.
🌹بارگزاری دو کتاب جدید از سبک‌های موفق در نرم افزار پاتوق؛ ١. کتاب اخلاق آیت الله مصباح https://patogh.mobi/book/49783 ٢. کتاب درسنامه نهج‌البلاغه مبتنی بر اندیشه مقام معظم رهبری https://patogh.mobi/book/49439 👈 کتاب نهج‌البلاغه رهبر انقلاب، طبق نامه معاونت آموزش نهاد جزو کتب منتخب ذیل درس منابع اسلامی هم معرفی شده است. 👈 برای مطالعه، ابتدا نرم‌افزار پاتوق را از بالای همان صفحه دانلود و نصب کنید.
🛑 روش تدریس کشف تحلیلی سیال 📎تعریف: کشف تحلیلی سیال یعنی فرایند تحلیل و توسعه روابط میان محتواها و پدیده های خارجی با متن درسی که در 5 مرحله جذاب و مشارکتی در کلاس پیاده می شود: 🔶گام اول: مقدمه استاد و بارش ذهنی: یک محتوای خبری یا رسانه ای از کتاب درسی به دانشجویان عرضه می شود. مثل محتوای زیر که در آن طبق نظرسنجی موسسه گالوپ، اعلام شده که فقط ۳۸ درصد از بزرگسالان امریکایی، به امریکایی بودن خود افتخار می‌کنند! حالا استاد از دانشجویان می خواهد تا اصطلاحات و واژگان کلیدی ناظر به محتوا را استخراج کنند. 🔶گام دوم: کشف معنایی: در این مرحله به دانشجویان فرصت داده می شود تا صفحات مربوط به فصل را مرور کرده تا بتوانند قسمت یا قسمت های مرتبط متن را با محتوا کشف کنند. 🔶گام سوم: تحلیل ضریبی سپس از دانشجویان خواسته می شود تا پیرامون رابطه و یا روابط کشف شده، برداشت خود را بیان کرده و به بحث و گفتگو بپردازند و به میزان ارتباط متن با محتوای رسانه ای امتیاز و ضریبی بدهند. 🔶گام چهارم: تبیین افزوده استاد: در این گام، استاد به تبیین و تشریح موضوع پرداخته تا ابهامات احتمالی دانشجویان برطرف شده و رابطه میان متن درسی با محتوای رسانه ای هر چه بیشتر تبیین و تکمیل گردد. 🔶گام پنجم: توسعه کاربردی: نهایتا از دانشجویان خواسته می شود محتواها و موقعیت های مشابه را برای بخش مرتبط متن درسی پیدا کنند تا قدرت تحلیل و کاربرد دانشجویان تقویت گردد (میزان سیالیت محتوا). 👌این روش در چند دانشگاه اجرا شده و در نظرسنجی ها مورد استقبال دانشجویان، استادان و کارشناسان روش تدریس و تکنولوژی آموزش قرار گرفته است. 🔴 در صورت تمایل جهت آشنایی و اجرای این روش و دریافت جزوات درسی از طریق پیوند زیر وارد گروه شوید: https://eitaa.com/joinchat/3543859510C5ca4f7f6e8 🌸کشف تحلیلی سیال؛ گامی به سوی تحول با رویکرد علمی- فرهنگی و غایت تبیینی و تربیتی
استاد پناهیان: الان نباید حوادث فلسطین را به جنگ اسرائیل و فلسطین تقلیل داد. جنگ واقعی، جنگ با تمدن غرب، جنگ با تکنولوژی غرب و جنگ با لیبرال دموکراسی غربی است. دموکراسی ای که همیشه مبتنی بر زور بوده است. این مساله باید تببین شود.
887627520_-377588530.pdf
197.9K
کنفرانس ملی تخصصی نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیشکی می‌دونه چرا به اسرائیل حمله می‌کنه؟🧐 ┏━━ °•📥•°━━┓ @nasherat1401 ┗━━ °•📤•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ کوتاه به شبهه معروف «خود فلسطینی ها مقصرند، چون زمینهایشان را به یهودی ها فروختند» 👈 از زبان مسعود اسداللهی
📣📣قابل توجه استادان محترم معارف: 📍اساتيد دروس اخلاق، اندیشه ١و٢ و تفسیر موضوعی نهج البلاغه که مایل باشند برخی از مباحث کلاس خود را با روش کشف تحلیلی سیال ارائه دهند، می توانند به این نشانی مراجعه کنند: https://eitaa.com/joinchat/3543859510C5ca4f7f6e8