eitaa logo
مهدی منصوری
1.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
21 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 mtabeen.ir ✅ درس شرح تفسیر المیزان ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )( ۱۰) باید فکر کرد شصت و یا هفتاد سال و یا حتی کمتر ، در نسبت به ابدیت و راه متناهی چقدر است ؟ انسان سیرش ابدی است و اتمامی برای اش نیست حال دنیا در برابر این چگونه است ؟ دیده اید وقتی در خوابید و خواب هولناکی می بینید ، تا وقتی که در خوابید گمان می کنید بسیار آرام و کند ، جلو می رود ولی صبح که بیدار می شوید ، تمام آن وقایع به اندازه یک لحظه به حساب می آید ؛ دنیا در برابر آخرت اینگونه است . : ✨ این قدر بدان که در این نشئه هر چه بمانی، نسبت به سرای ابدی که در پیش داری، آنی است؛ بلکه کمتر از آن است. عاقل را اشاره کافی است... 📖 نامه‌ها و برنامه‌ها ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
شجره ممنوعه صورت باطنی عالم ماده.mp3
8.72M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۲ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:شجره ممنوعه صورت باطنی عالم ماده... ۱۴۰۱/۱/۱۷حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
گفتگوی کتاب رشد۰۱.۱.۱۸.mp3
26.29M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری (جلسه دهم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1547897363.mp3
5.93M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۳ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:زندگی زمینی و نیاز به مدیریت آن... ۱۴۰۱/۱/۱۸حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ جمعه؛ ساعت ۱۱:۳۰ ✅کتاب رشد از مرحوم علی صفایی ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین
✍ فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )( ۱۱) ⬅️دنیا چه نسبتی با آخرت دارد ؟ ✅ انسان در این دنیا آمده است که انتخاب و گزینش داشته باشد ؛ ارزش انسان ها به نوع انتخاب و ارزش هایشان است . باید نوع انتخاب های انسان در دنیا در راستای ابدیت انسان باشد ، اگر انتخاب انسان به دنیا تعلق بگیرد به طوری که آخرت را از دست بدهد و نتواند ابدیت خود را تأمین نماید ، این دنیا نمی تواند از آن مشکلی حل کند و دنیا را هم از دست می دهد . ✳️کسانی می تواند حظ دنیا را ببرند که آخرت گرا باشند . آخرت گرایی ، کاری می کند که انسان بتواند در دنیا آرامش داشته باشد . ‼️داشتن دنیا به این نیست که بیشتر از دنیا داشته باشد و به عبارتی دنیاداری به آسایش نیست بلکه کسانی می توانند حظ و بهره دنیا را ببرند که در دنیا آرامش داشته باشند . ✅آرامش انسان موقعی است که سرمایه و نیازهای اصیل انسان به جریان بیفتد . در صورتی نیازهای انسان تأمین می شود و سرمایه های انسان به جریان می افتد که برای ابدیت خود کار کند . 🔴دانش آموزی که درس امروز را رها می کند تا لذت امروز را بچشد ؛ باید بداند که این لذت فقط تا چند روز است و پس از چند روز ، می بیند که هیچ چیزی ندارد . 👈هر چه که انسان در مقابل آنچه به درد ابدیت اش بخورد ، انتخاب کند ، باید بداند به همان هم نمی رسد . 🍃آیت الله حق شناس : در مواردی که دنیا برای آخرت مزاحمت ایجاد می‌کند ، اگر دنیا را انتخاب کردید از هر دو باز می‌مانید. ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار اشک ( از اشک کار بر می آید ) ( ۱) 🌺 استاد شیخ حسین انصاریان: 💠 من در قم، زیاد مرحوم (ره) را می‌دیدم، یکی به ایشان گفت: چه شد شما علامه شدید؟ فرمودند: با دوتا سرمایه: یکی و دیگری قلبی و اشک به حضرت سیدالشهدا(ع). ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
بی غیرتی و بی حیایی مدیریتی❌ 🔻همین چند روز پیش ویدیویی در فضای مجازی دست به دست شد که مرد و زنی در میدان امام اصفهان و با حضور جمعیت، مشغول خاص دونفره هستند. 🔴 متأسفانه در حال حاضر علاوه بر مواجه با بی حیایی و بی غیرتی فردی و اجتماعی ، با بی حیایی و بی غیرتی مدیریتی مواجه هستیم چوب این بی حیایی و بی غیرتی را خواهیم خورد دستگاه مسئول وقتی بی حیا و بی غیرت شود ، نتیجه اش همین می شود که فضا برای قشر متدین سنگین می شود‼️ متاسفانه همین وضعیت در غالب شهرها ، وجود داشته است سکوت مسئولان شهری تعجب آور است علی الخصوص از ائمه جمعه که مسئولیت شهری را عهده دارند ولی متأسفانه ....... 🔵سوال از مسئولین شاید آنها را متوجه به بی حیایی و بی غیرتی مدیریتی آنها بکند @ostadmahdimansoori
ارائه کلی از کتاب رشد مرحوم صفایی ✅ انسان ، سرمایه هایی دارد . ✅ سرمایه های انسان ، سرمایه های بس عظیم است . ✅ انسان باید متوجه به این سرمایه ها باشد . ✅ که در توجه به این سرمایه ها می تواند نیاز خود را در یابد . ✅ انسان ، نیاز دارد که سرمایۀ های خود را جهت ده کند . ✅ ممکن است که انسان سرمایه هایش را به کار بگیرد ولی جهت دار نباشد از اینرو می توان گفت که تکامل یافته است ولی رشد نکرده است و از اینرو در خسران است . ✅ اگر سرمایه های انسان ، جهت دار شد ، می توان گفت که رشد کرده است . - رشد انسان ، موقعی است که سرمایه های خود را در بازاری ببرد که خریدارش دارا باشد و بازارش قدرت جذب داشته باشد و راهی که می خواهد بپیماید ، راهی باشد که لایتناهی باشد . ✅ اگر خریدار و یا بازار ، در تناسب با سرمایه های انسان نباشد ، در اینصورت سرمایه های انسان یا احتکار می شود و یا اسراف . ✅ خریدار سرمایه ، همان هدفی است که انسان می تواند برای خود در زندگی گزینش کند . ✅هدف ، سرمایه های انسان را به کار می کشد . ✅ نسبت ما به هدف ، باید عشق و گرایش و ایمان باشد . ✅ ولی پیش از ایمان ، شناخت و انتخاب نیاز است . ✅ و پیش از شناخت و انتخاب ، فکر و عقل برای سنجش و ارزیابی و نظارت نیاز است . ✅ اگر فکر و عقل آمد و پس از آن شناخت آمد ، راه عشق باز می شود . ✅ اگر عشق آمد ، سازندگی ها به صحنه می آید . ✅ در این راستا ، اگر عشق اش به صالح بود که صالح ، صالح می خواهد ، از اینرو عاشق ، صالح می آورد . ✅ در راستای عشق و سازندگی ، راه برای مبارزه باز می شود . ✅ با عشق به هدف برتر و بهتر ، نه هدف مساوی و برابر و یا پست تر و پایین تر ، انسان رشد می کند و از خسران در می آید . ✅ ولی عشق تنها ، انسان را از خسران نجات نمی دهد بلکه سازندگی ها و استقامت ها هم نیاز است . ✅ ممکن است که برای انسان ، ته ماندگی در استعداد باشد از اینرو نیاز است که انسان به تواصی کشیده شود.
گفتگوی کتاب رشد۰۱.۱.۱۹.mp3
14.78M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری (جلسه یازدهم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده ✅ شنبه ؛ بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین ❇ شرایط حضور بانوان محترم در این جلسات فراهم می باشد.
1388_lobolmizan.ir_221_akharolzaman sharayete zohure batenitarine boede hasty.pdf
529K
✅ متن کتاب آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده
شهرداری کرج برای سفر نیم‌روزه رئیس‌جمهور تقاضای ۸۰۰ میلیون تومان کرده است!!! این تقاضا مورد سوءاستفاده اصلاح‌طلبان قرار گرفت تا علیه دولت جوسازی کنند. ✅ اولا با تقاضای شهرداری کرج موافقت نشده است. ✅ ثانیا اساسا این سفر هزینه چندانی نداشته است. به قول خود آقای رئیسی: «ما که با مترو آمدیم و افطار هم مهمان دانشجویان بودیم. نکند به نام ما و به کام دیگران آقای» ✖️ این درحالی است که سفر نیم‌روزه حسن روحانی به کرج یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است. شهرداری کرج ظاهرا از خواب بیدار نشده است و متوجه نشده که دولت را دیگر حسن روحانی اداره نمی‌کند و سکان کشتی در اختیار شخصیتی است که اهل اسراف نیست. من اگر عضو شورای شهر کرج بودم تقاضای استیضاح و عزل شهردار را می‌کردم که با این نامه احمقانه توپ توطئه برای تخریب دولت را به اصلاح‌طلبان بی‌وجدان پاس داده است. ✍️ قدیری ابیانه
انسان شناسی قرآنی تفسیرآیه 35 سوره بقره فلسفۀ جریان حضرت آدم و حوّا - آنچه خداوند حتمی الوجود قرار داده است ، وجود خلیفه در زمین است و اراده کرده بود که آدم زمینی باشد و در زمین قرار بگیرد . علامه طباطبایی می فرمایند : « ظهور عیب در زندگی زمینی و نیز خوردن از آن درخت یکی از قضاهای حتمی بوده است . » خدای متعال می فرماید که من می خواهم در زمین خلیفه ای قرار دهم . - زمین ظرفیّت تعیّن و ظهور یک جا و کامل حقایق را ندارد چرا که زمین موطنی است که در آن پراکندگی و پخشی وجود دارد و عالَمی است که عین تغییر می باشد از اینرو در جایی که در آن ثبات نیست و عین تغییر حرکت می باشدو زمانمند است نمی شود که حقایق را بکجا ارائه کرد و هر نوع ارائه ای ناچاراً در زمان و به طور تدریج است و به عبارتی چون زمین ، جای زمان است و زمان ، هویّت و ذاتش تدریج است از اینرو حقیقت ها خودش را به تدریج نشان می دهد لذا در زمین سال ها طول می کشد تا یک کلمه از غیب های انسان برای جان انسان روشن شود . در زمین اگر کسی بخواهد دارای اسماء شود به طور تدریج و در زمان می تواند خود را برخوردار از اسماء الهی کند . در زمین باید شرایط فراهم آید ، آن هم به طور تدریج تا محلّی باشد که انسان بتواند جان خود را محلّ ظهور و بروز اسماء الهی کند . - پس باید محلّی و نشئه ای و موطنی باشد که انسان بتواند همه حقایق را یکجا دریافت نماید . از اینرو سرّ آدم ، در ملکوت عالَم به آدم نشان داده شده است چون می توان همه حقایق را به طور دفعی و یکجا به او نشان داد . از اینرو آن جا باید همه ظرفیت ها و همه پتانسیل ها و همه ضعف ها و عیب ها و نقص ها یکجا به انسان نشان داده شود . آن نشئه ای که می شود انسان همه اسماء الهی را بیاموزد و بنمایاند و عرضه کند ، ملکوت عالَم است نه مُلک عالَم که زمین باشد . موطنی که می شود اسماء الهی یکجا به همه جان انسان بنشیند و به ملائکه عرضه شود و ملائکه بتوانند بر او سجده کنند و موطنی که امکان ظهور شیطان باشد و نشان داده شود که او سجده نمی کند ، نشئۀ دیگری غیر از عالَم دنیا و مادّه است که آن همان عالَم ملکوت است . - چون آن مقامی که همۀ حقایق در آن جمع است ، سرّ است ؛ از اینرو حقایق ملکوتی آدم و حوّا ، می شود سرّ حیات زمینی آدم و حوّا . پس سرّ حیات زمینی آدم ، در عالَم ملکوت ظهور می یابد . سرّ مقام باطنی و جمعی است و همان خصوصیات است که وقتی خودش را نشان می دهد به طور تفصیل در پایین تر نشان می دهد . خجالت ، سرّ برای سرخی صورت است و یا آنچه در ذهن می گذرد ، سرّ آن چیزی است که به زبان جاری می شود . از اینرو سرّ تا می آید خودش را در زمان نشان دهد ، بسیار طول می کشد . اگر کسی ذهن خوان شود ، بلافاصله به همه آنچه در ذهن است پی می برد ولی اگر کسی منتظر گشوده شدن زبان شد ، در اینصورت ، زمان باید بگذرد تا مقصود فهم شود . یک وحدتی در سرّ است که آن را در ظاهر نمی یابیم . همه عالَم مادّه با این همه کثرات وقتی خودش را در سرّ عالَم و ملکوت عالَم نشان می دهد در صورت شجره است که متناسب با ملکوت عالَم می باشد . @ostadmahdimansoori
بیستم فروردین ماه سالروز عروج متفکر، ادیب و هنرمندِ شهید «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی گرامی باد.
🌹شهید سید مرتضی آوینی:دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح چه بسیارند اهل دین ...
1_1549083738.mp3
5.89M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۴ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:انسان و زندگی زمینی... ۱۴۰۱/۱/۱۹حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
متن خوانی کتاب آخرالزمان۰۱.۱.۲۰.mp3
27.63M
متن خوانی و گفتگوی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی استاد طاهرزاده (جلسه اول) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
🔴سفر ۱ میلیون و ۱۰۰هزار گردشگر ایرانی به ترکیه در سال ۲۰۲۱/ کمک ۱ میلیارد دلاری ایرانی‌ها به گردشگری ترکیه ♦️ براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه، این کشور در سال ۲۰۲۱ پذیرای ۲۹ میلیون و ۳۵۷ هزار گردشگر از نقاط مختلف جهان بوده که این میزان نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۸۵ درصدی داشته است. ♦️ طبق گزارش مرکز آمار ترکیه، درآمد این کشور از گردشگران خارجی حدود نزدیک به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. ♦️ روس‌ها با ۴/۶ میلیون نفر در رتبه اول گردشگران خارجی ترکیه بوده‌اند. آلمانی‌ها با ۳ میلیون نفر در رتبه دوم، اوکراینی‌ها با ۲ میلیون نفر در رتبه سوم، بلغارستانی‌ها با ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر در رتبه چهارم و ایرانی‌ها با ۱ میلیون و ۹۰ هزار نفر در رتبه پنجم قرار داشته‌اند. ♦️ قابل ذکر است با فرض سهم ۳/۷ درصدی ایرانی‌ها از کل گردشگران ترکیه، شهروندان کشورمان در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰۶ میلیون دلار برای تفریح در ترکیه هزینه کرده‌اند.
جلسه ۸۵،تفسیر آیه ۳۵:حل جریان آدم و حوا=حل اسرار حیات زمین،استاد منصوری.mp3
5.44M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۵ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:حل جریان آدم و حوا=حل اسرار حیات زمین ۱۴۰۱/۱/۲۰حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
متن خوانی کتاب آخرالزمان۰۱.۱.۲۱.mp3
24.27M
متن خوانی و گفتگوی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی استاد طاهرزاده (جلسه دوم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
انسان شناسی قرآنی تفسیرآیه 35 سوره بقره - علامه طباطبایی می نویسد : « درختی که نباید آدم بدان نزدیک می شد ، درختی بوده که نزدیکی بدان مستلزم تعب و بدبختی و سختی در زندگی دنیا بوده و آن این است که پروردگار خود را فراموش می کند و از مقام او غفلت می ورزد » . با نزدیکی به درختی که ممنوع بود ، نقص ها و زشتی ها ، ظاهر می شود . و همچنین می نویسد : « به علّت نزدیکی به طبیعت ، نقص های آنها پیدا می شود ، حالا هر چه بیشتر به آن نزدیک شوند – به امید برطرف شدن نیاز – نیازشان بیشتر می شود . هر کس به طبیعت ، نزدیک شود ، نقص او مرتفع نمی شود بلکه نقص اش بیشتر می شود و بیشتر خودش را نشان می دهد . با نزدیک شدن به این شجرۀ ممنوعه که نمونۀ طبیعت است ، چون شاخه به شاخه است از اینرو به جای برطرف شدن نیازها ، آن نیازها افزون تر و متنوع تر می گردد . به انسان گفته می شود که به این شجرۀ ممنوعه که همان طبیعت است نزدیک نشود ؛ اگر انسان در دنیا طوری زندگی کند که مقصدش طبیعت باشد چون شاخه به شاخه است از اینرو با به دست آوردن جزئی و شاخه ای از این طبیعت ، باز جزء و شاخۀ دیگری از آن را می خواهد چون هر چه بیشتر به سمت آن رویم ، تولید نیاز می شود و در راستای رفع نیاز ، لازم است قدمی برداشته شود که آن هم نیازی تولید می کند که ناچاراً رفع نیاز را دوباره نیاز دارد . لازمۀ تصرّف در این طبیعت ، تعب و سختی و زحمت است و تصرّف بیشتر ، مساوی با زحمت بیشتر می باشد . از اینرو قناعت ، معنای فوق العاده حیاتی پیدا می کند و انسان نمی تواند از قناعت و کفاف صرف نظر کند . استقرار نیاز و رفع نیاز ، اگر در طبیعت و با طبیعت باشد در اینصورت نیاز پشت نیاز می آیدو تمامی ندارد و این سختی و مشکلات متعددی را در پی دارد . اگر انسانی به کمی در زندگی قانع شود ، خدا هم با کمی از عمل و تلاش در زندگی راضی م شود . عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَنْ رَضِيَ مِنَ اللَّهِ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْمَعَاشِ‏ ، رَضِيَ اللَّهُ مِنْهُ‏ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْعَمَلِ». انسانی که به کمی از حلال قانع شود ، زحمتش در زندگی کم می شود و نوع به دست آوردن و اکتسابش در دنیا ، پاک می شود و اهل فجور و طغیان در دنیا نمی شود .وَ مَنْ رَضِيَ‏ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْحَلَالِ، خَفَّتْ‏ مَؤُونَتُهُ، وَ زَكَتْ مَكْسَبَتُهُ‏ ، وَ خَرَجَ‏ مِنْ حَدِّ الْفُجُور كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏3 ؛ ص357 )عَن أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَنْ لَمْ يُقْنِعْهُ مِنَ الرِّزْقِ إِلَّا الْكَثِيرُ، لَمْ يَكْفِهِ مِنَ الْعَمَلِ إِلَّا الْكَثِيرُ؛ وَ مَنْ كَفَاهُ مِنَ الرِّزْقِ الْقَلِيلُ، فَإِنَّهُ يَكْفِيهِ مِنَ الْعَمَلِ الْقَلِيلُ» ( كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏3 ؛ ص357 ) امام صادق علیه السلام می فرمایند که امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : ای فرزند آدم ؛ اگر از دنیا به مقداری که تو را کافی باشد و کفایتت کند ، بخواهی ؛ کمی از دنیا هم تو را بس است ولی از دنیا مقداری بخواهی که تو را کافی نباشد ، همه دنیا را هم به تو بدهند ، کافی نیست . عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ- صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ- يَقُولُ: ابْنَ‏ آدَمَ، إِنْ كُنْتَ تُرِيدُ مِنَ الدُّنْيَا مَا يَكْفِيكَ، فَإِنَّ أَيْسَرَ مَا فِيهَا يَكْفِيكَ؛ وَ إِنْ كُنْتَ إِنَّمَا تُرِيدُ مَا لَايَكْفِيكَ، فَإِنَّ كُلَّ مَا فِيهَا لَايَكْفِيكَ» ( كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏3 ؛ ص358 ) @ostadmahdimansoori
1388_lobolmizan.ir_221_akharolzaman sharayete zohure batenitarine boede hasty.pdf
529K
✅ متن کتاب آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده