eitaa logo
در محضر استاد نظامی همدانی
133 دنبال‌کننده
438 عکس
57 ویدیو
96 فایل
(بسم الله الرحمن الرحیم) پایگاه تنظیم و نشر آثار دانشمند فرهیخته حجة‌الاسلام و المسلمین علی‌نظامی‌ همدانی (مد ظله العالی) ارائه‌ی👈تفسیر قرآن‌کریم و شرح ادعیه‌ی ائمه‌ی اطهار(علیهم السلام) ارتباط باخادم کانال : @parvaz1199
مشاهده در ایتا
دانلود
1_890092214.wav
5.71M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاهم -‐-------♧♧♧ ------- 《دور است مقصد، پای لنگ ره پُر خم و پیج است و تنگ ای پاک ساز من ز ننگ استغفرالله العظیم 》 ✅ در این بند شخص توبه کار به یکی دیگر از حوادث صراط اشاره می کند و آن تنگی راه است. 🔸️ پر پیچ و خم بودن این راه برای افراد نااهل است. 🔸️طرز برخورد شخص با نفس اماره اش بر عبور او از پل صراط تاثیر گذار است. 🤲 امیدواریم خدایتعالی همه ی ما را جزء گروه اول ( کسانی که به سلامت عبور می کنند ) قرار دهد . @ostadnezami
ج(3)مناجات الراغبین.mp3
9.28M
☘☘☘☘☘☘☘ 🌺شرح خمس‌عشره 👤شارح: استاد نظامی همدانی 🎙جلسه : سوم مناجات 🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾 بسم الله الرحمن الرحیم «اَسْئَلُكَ بِسُبُحاتِ وَجْهِكَ، وَ بِاَنْوارِ قُدْسِكَ، وَ اَبْتَهِلُ اِلَيْكَ‏ بِعَواطِفِ رَحْمَتِكَ، وَ لَطآئِفِ بِرِّكَ، اَنْ تُحَقِّقَ ظَنّى‏ بِما اُؤَمِّلُهُ مِنْ‏ جَزيلِ اِكْرامِكَ، وَ جَميلِ اِنْعامِكَ فِى الْقُرْبى‏ مِنْكَ، وَ الزُّلْفى‏ لَدَيْكَ، وَ التَّمَتُّعِ بِالنَّظَرِ اِلَيْكَ». از تو مسألت می‌کنم به تابش‌های چهره‌ات و به انوار قدست و تضرع و زاری می‌کنم به رحمت‌های به هم پیوسته‌ات و نیکی‌های لطیفت که محقّق کنی ظنّ مرا به آنچه که آروزی آن را دارم که عبارتند از اکرام فراوان و انعام جملیت در نزدیکی به تو و همچنین رسیدن به پیشگاه مقدست و کامیابی با نگاه کردن به سوی تو! 🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘ @ostadnezami
1_890093029.wav
6.45M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاه و یکم -‐-------♧♧♧ ------- 《وقتی گروه زشت رو آواره گردد سو به سو من زشت باشم یا نکو استغفرالله العظیم 》 ✅ در این بند شخص توبه کار اظهار ابهام از آینده ی خودش می کند ، و می گوید موقعی که سیاه چهره ها به این طرف و آن طرف می روند من نمی دانم که جزء آن ها هستم یا سفید چهره ها! ✅ در قیامت مردم به دو دسته ی ( سیاه رویان و سپید رویان ) تقسیم می شوند ، در سوره ی مبارکه عبس هم اشاره شده است. 🔸️ سیاهی و سپیدی چهره در قیامت چه معنا دارد؟ جواب : به یک معنا منظور باطن آن هاست و معنای دیگر این سیاهی و سفیدی چهره ی جسمانی آن هاست منتها این بازتاب سیاهی و سفیدی باطن در چهره ی آن ها نیز ظاهر می شود. 🤲 امیدواریم خدایتعالی قبل از اینکه ما به وضعیت نامطلوب مبتلا شویم گناهانمان را بیامرزد و مژده ی سفید چهره بودن ما از همان ابتدای برزخمان و آغاز مردن داده شود . @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
((ظهور قائم)) 《خلقی است در انتظارت ای منبع نور ازفجر ولادت تو تا ظهر ظهور کی میشود آن که ظهر موعود رسد؟ تا آن که جهان شود از آن، وادی طور》 شاعر: نظامی همدانی برگرفته از " هزار رباعی" از دانشمند فرهیخته استاد نظامی همدانی
ج(4) مناجات الراغبین.mp3
9.95M
☘☘☘☘☘☘☘ 🌺شرح خمس‌عشره 👤شارح: استاد نظامی همدانی 🎙جلسه : چهارم مناجات 🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾 بسم الله الرحمن الرحيم «وَهَا أَنَا مُتَعَرِّضٌ لِنَفَحاتِ رَوْحِكَ وَعَطْفِكَ ، وَمُنْتَجِعٌ غَيْثَ جُودِكَ وَلُطفِكَ ، فارٌّ مِنْ سَخَطِكَ إِلی رِضاكَ ، هارِبٌ مِنْكَ إِلَيْكَ ، راجٍ أَحْسَنَ ما لَدَيْكَ ، مُعَوِّلٌ عَلى مَواهِبِكَ ، مُفْتَقِرٌ إِلى رِعايَتِكَ». خدایا من هم‌اکنون خود را در معرض نسیم راحت‌بخش و عطف تو و پاکی پذیرِ باران جود و لطفت قرار داده‌ام و گریزان از ناخشنودی به جانب خشنودی توام و در حال فرار از تو به سوی توام.امیدواربه بهترین چیزی که نزد توست، می باشم. تکیه کرده‌ام به بخشش‌های تو و محتاجم به نگهبانی و نگهداری‌ات! 🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج(5) مناجات الراغبین.mp3
9.21M
☘☘☘☘☘☘☘ 🌺شرح خمس‌عشره 👤شارح: استاد نظامی همدانی 🎙جلسه : پنجم مناجات 🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾 بسم الله الرحمن الرحیم «إِلهِى مَا بَدَأْتَ بِهِ مِنْ فَضْلِكَ فَتَمِّمْهُ ، وَما وَهَبْتَ لِى مِنْ كَرَمِكَ فَلا تَسْلُبْهُ ، وَما سَتَرْتَهُ عَلَىَّ بِحِلْمِكَ فَلا تَهْتِكْهُ ، وَما عَلِمْتَهُ مِنْ قَبِيحِ فِعْلِى فَاغْفِرْهُ». خدای من آنچه را که ابتداء از فضلت آغاز کرده‌ای، تتمیم نما و آنچه را که از کرمت به من مرحمت کردی، بازنستان و آنچه از حلمت بر من پوشانده‌ای آن را بی‌پرده مدار و آنچه از بدیهای من می‌دانی، بیامرز. 🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘ @ostadnezami
🔵 روش درمان روح 💠 این دل ها همانند تن ها خسته مى شوند، براى نشاط آن به سخنان تازه حکیمانه روى بیاورید. نهج‌البلاغه ، حکمت ۱۹۷
اخلاق(1)-نتیجه راستگویی و دروغ.mp3
9.02M
💥 موضوع : جلسه اول: راست و دروغ 🎤 نظامی همدانی _______◇◇◇_______ بسم الله الرحمن الرحیم پیامبراکرم (صل الله علیه و آله وسلم): 《 اِنَّ العَبدَ اِذا صَدَقَ بَرَّ، و اذا بَرَّ اَمِنَ ، و اِذا اَمِنَ دَخَلَ الجَنَّة ،و اِنَّ العَبدَ اِذا کَذِبَ فَجَرَ، و اِذا فَجَرَ کَفَرَ ، و اِذا کَفَرَ دَخَلَ النّار》 موضوع : آثار راستگویی و عاقبت دروغگویی @ostadnezami
Voice558.wav
5.37M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاه و دوم -‐-------♧♧♧ ------- 《 ای باعث روح الامین بخشا مرا نور یقین داخل کنم در متقین استغفر الله العظیم》 ✅ شخص تائب درخواست خود را با ستایش و مداحی خدایتعالی آغاز کرده است. 🔸️ستایش بنده متناسب با شأن كبريايى خداوند نیست بلکه مطابق با درک و معرفت او از خداست. ✅ خداوند جبرئیل را برای آوردن وحی و کتاب به پیامبران برمی انگیزد. 🔸️روح الامین: جبرئیل ✅تائب از خداوند درخواست نورانیت دل می کند که با باور کامل وبدون ظن و تردید و بدون تقلید در دین و شریعت حاصل میشود. 🔸️هرگونه احتمال دادن و یا شک و شبهه در دین و شریعت ،ظلمت است. ✅ تقوای هر شخص متناسب با درجه یقین اوست. 🔸️گاهی درجه یقین درحدی است که باعث دوری از حرام میشود ،گاهی دوری از شبهه و در بالاترین درجه منجر به دوری دل از غیر خدا میگردد.... 🤲 امیدواریم این تقاضا نصیب همه ما شود. @ostadnezami
1_890205574.wav
5.1M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاه و سوم -‐-------♧♧♧ ------- 《زَهره شود چاک آن زمان از ناله ی پیغمبران فریاد وانفسا زنان استغفرالله العظیم 》 ✅ شخص مستغفر می گوید از ناله ی همه ی پیغمبران علیهم السلام و فریاد وانفسا زدن آن ها زهره ی انسان با ایمان چاک می شود. 🔸️ چاک شدن زهره در آن جا نیست . چون چاک شدنی که منجر به مرگ شود برای هر مستحق عذابی راحتی است در صورتی که شخص مجرم نمی میرد تا با مردن رها شود .( ثمّ لا یموت فیها و لا یحیی) 🔸️ اگر شخصی در این دنیا به خوبی به جزئیات و خصوصیات قیامت از عمق وجود فکر کند و باور داشته باشد در همین دنیا زهره چاک می شود . 🔸️فریاد زدن انبیا علیهم السلام برای آن نیست که خودشان را مستحق عذاب می دانند بلکه به دلیل وحشت از اوضاع طبیعی آن عالم است به عبارتی اوضاع آن عالم چنین حالی را ایجاب می کند. ✅ در روایات هست که آن زمان که انبیا علیهم السلام وانفسا می گویند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، وا اُمّتا می گویند . 🤲 امیدواریم خدایتعالی ما را از مخلصین امت آن بزرگوار قرار دهد و قبل از ابتلا به این وحشت ها گناهانمان را بیامرزد. @ostadnezami
اخلاق(2)- ویژگی مؤمن.mp3
8.45M
💥 موضوع : جلسه دوم: ویژگی مؤمن 🎤 نظامی همدانی ___◇◇◇_______ بسم الله الرحمن الرحیم پیامبراکرم (صل الله علیه و آله وسلم): 《كُلُّ خِلَّةِِ یُطبَعُ عَلَيها المُؤمِن اِلَّا الکَذِب وَالخِیانَة》 هر صفت بدى ممکن است در ذات و فطرت مؤمن ریشه بزند اما دروغ و خیانت در ذات مؤمن ريشه نمي‌زند..... ✅ هر گناهی با ذات مؤمن مانند آتش و پنبه نیست..... @ostadnezami
1_969421895.wav
5.91M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاه و چهارم -‐-------♧♧♧ ------- 《ای پادشاه ذوالجلال ای صاحب فضل و نَوال مَشمارم از اهل شِمال استغفرالله العظیم 》 ✅ در این بند شخص توبه کار خدایتعالی را به پادشاهی شکوهمند و صاحب فضل و بخشش وسیع توصیف می کند و تقاضا دارد که از اهل شمال به حساب نیاید . 🔸️ یکی از شئون الهی پادشاهی اوست که در سوره های مبارکه ناس و حشر به آن اشاره شده است. ⚠️سوال : اهل شِمال چه کسانی هستند ؟ 🔘جواب : کسانی که نامه اعمالشان به دست چپشان داده می شود . 🔸️ در سوره مبارکه واقعه بندگان سه دسته تقسیم می شوند و ویژگی های اهل شمال نیز بیان می شود . 🤲 امیدواریم که این دعا در حق همه ی ما به اجابت برسد . @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی. فایل صوتی جلسه ششم مناجات الراغبین در دسترس نیست . لذا متن این جلسه در دو قسمت جهت استفاده حضار محترم ارسال میگردد. با تشکر _خادم کانال
☘☘☘☘☘☘☘ 🌺شرح خمس‌عشره 👤شارح: استاد نظامی همدانی 🎙جلسه : ششم مناجات (بخش اول) 🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 💠« إلهی اِستَشفَعتُ بِکَ إلَیکَ وَاستَجَرتُ بِکَ مِنکَ، أتَیتُکَ طامِعاً فِی احسانک》 ✴خدای من! تو را به سوی تو شفیع قرار می‌دهم و از تو، به تو پناه می‌برم.به دربار تو آمدم، در حالی که طمع احسان تو را دارم . 1️⃣ :« إلهی اِستَشفَعتُ بِکَ إلَیکَ » این فراز از مناجات با ذکر صفات جمالیه خدای‌تعالی ، سراسر رغبت انگیز و جذب‌کننده است . 🔸️برخی از صفات الهی، مانند عفو، عطف، رأفت ، رحمت ، جود، کرم ، فضل ....که بنده را جذب خدای‌تعالی می‌کنند، صفات جمالیه الهی نامیده می‌شوند. 🔸️و صفاتی هیبت‌زا وحیرت انگیز، همچون قهر و غضب وانتقام گیری و....که در بنده موجب خوف وترس می‌گردد، صفات جلالیه الهی هستند. ✅امام در این تعبیر منیر خویش، صفات جمال الهی را برای رهایی از جلال و قهر و انتقام الهی شفیع قرار میدهد.و از آنجا که صفات الهی( چه جلالیه و چه جمالیه) عین ذات اقدس هستندـ زاید بر ذات نمی باشندـ امام تعبیربه: «اِستَشفَعتُ بِجمالک الی جلالکَ» نمی‌نماید. 2️⃣:« استشفعت...» ممکن است سوال شود بر اساس آیه شریفه:« قُلْ لِلَّهِ الشَّفاعَةُ جَمِيعاً » همه‌ی شفاعت، مخصوص خداست و تنها باید جمال خدا را شفیع قرار داد.چگونه شیعه به جز خدای‌تعالی هر چه را که در هدایت دارای نقش مثبتی باشد، مانند پیغمبر و امام و.... را نیز شفیع می‌داند؟ در پاسخ باید گفت : الف) شفاعتِ همه شفعاء مذکوره، در طول شفاعت الهی است و ازخود نقش مستقلی ندارند . ب) این شفاعت، ذاتی این شفعاء نیست؛ بلکه مأذون به اذن و مجعول به جعل الهی است. ج) همه شفعاء یاد شده( طبق مسلک عرفان) مَجلا و مَظهر همان شفاعت ذاتی الهی اند و با این بیان، اصلا غیر از صفات جمال خدا، شفیع دیگری نیست تا این سؤال پیش آید. 3️⃣ «وَاستَجَرتُ بِکَ مِنکَ» امام ع در این جمله اظهار می‌دارد که ازخدای‌تعالی به خودِ او پناه آورده و در جوار او قرار گرفته است . 🔸️در جمله پیشین امام ع، سخن از استشفاع به میان آورد و اینک « استجاره » مینماید .همانگونه که در عالم خَلق نیز استشفاع مقدم بر استجاره است . مثلا اگر مظلومی برای تظلم و دادخواهی، بخواهد به حضور شاه برسد، ابتدا باید واسطه مورد وثوقی را بیابد تا به وسیله او به بارگاه ملوکانه راه‌یافته و دادخواهی نماید؛ اما چه واسطه موثقی برای آن ستمدیده بهتر از عفو و گذشت خود شاه است !؟در این فراز نیز امام (ع) ابتدا صفات جمال الهی را شفیع قرار میدهد. به وسیله این شفاعت قرب حاصل می¬گردد ودر این حالت استجاره واقع می‌شود. در حقیقت امام عرضه می‌دارد : خدایا! گرچه به دلیل بی لیاقتی خودم، صفات جلالت مرا رانده و از تو دور می‌کند، اما صفات جمالت مرا مجذوب خود نموده ( استشفاع) ومی‌خواهم در جوار تو جایم دهد( استجاره) . 4️⃣: «أتَیتُکَ...» به محضر تو آمدم امام پس از استشفاع و استجاره ، اینک به بارگاه قدس الهی بار یافته عرضه می‌دارد:« اتیتک...» ✅ امام(ع) از این فراز مناجات تا پایان آن، باذکر یک فعل و یک فاعل ، چندین حال را برای فاعل ذکر می کند. 5️⃣«... طامِعاً فِی اِحسانِکَ».....در حالی که طمع احسان تو را دارم. 🔸️اولین حالتی که امام از خود ابرازمی‌دارد، طمع احسان الهی را داشتن است. طمع در عالم خَلق، بسیار مذموم و ناپسند است. در روایتی از امام هادی (ع) ذکر شده است:« الْطَّمَعُ سَجِيَّةٌ سَيِّئَةٌ » اما طمع از پیشگاه اقدس الهی که غنی بالذات است ،پسندیده است. همانگونه که قرآن مجيد از قول حضرت ابراهيم نقل مى كند: «وَ الَّذِي أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ » و(خداوند) آن کسی است كه طمع دارم روز جزا خطايم را بر من بيامرزد. 🔸️ لذا امام دلیل حضور در محضر قدس الهی را، اینگونه اظهار می‌دارد که چشم طمع به احسان او دوخته است. @ostadnezami
☘☘☘☘☘☘☘ 🌺شرح خمس‌عشره 👤شارح: استاد نظامی همدانی 🎙جلسه : ششم مناجات (بخش دوم) 🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 💠«...راغِباً فِی إمتِنانِکَ ، مُستَسقِیاً وابِلَ طَولِکَ » ✴ در حالی که چشم به منت‌گذاری ات دوخته‌ام و باران نیکی طولانی‌ات را برای سیرابی خواستارم. 1️⃣« راغِباً فِی إمتِنانِکَ» چشم به منت‌گذاری ات دوخته‌ام. این جمله بسیار التماس آمیز است.امام به دنبال حالت پیشین،که عرضه می‌دارد ؛خدایا! نه تنها با طمع به درگاه تو آمده ام ـ ادامه می‌دهدـ بلکه آمدم که بر من منت گذاری و از احسانت بر من دریغ نداری! ⚠️تذکر: منت‌گذاری از صفات خاصه الهی است چنانکه یکی از اسماء حسنایش «منان» است. و این صفت در غیر او سبحانه نکوهیده است . در قرآن کریم نیز فرمود : «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الأَْذى» ‏ 2️⃣:« مُستَسقِیاً وابِلَ طَولِکَ» باران نیکی طولانی‌ات را برای سیرابی‌ام خواستارم. 🔸️«طَول» به معنای احسان مداوم ومستمر و«وابل» بارانِ ریزانِ پیاپی است . امام در این جملات درخواست خود را این گونه ابراز می‌دارد که: اولا:چون مانند زمین خشکیده نیازمند رحمت واسعه است، ازخدای‌تعالی می‌خواهد که او را از باران احسانش سیراب نماید . ثانیا: لازمه سیراب شدن، بارانی طولانی و مستمر است . لذا عرضه می‌دارد خدایا من با طمع احسان به سوی تو آمدم و شوق برخورداری از احسان مستمر تو را دارم. یعنی من با این حال آمده‌ام که می‌خواهم از باران پی‌درپی احسان طولانی ات سیراب شوم. 《وَالحَمدُ لِله رَبِّ العالَمینَ》 @ostadnezami
1_890206975.wav
5.05M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاه و پنجم -‐-------♧♧♧ ------- 《ای مهربان مولای من این شیون و آوای من گر تو نبخشی وایِ من استغفرالله العظیم》 ✅ در این بند شخص توبه کار خدایتعالی را به مولویتی ستایش می کند که مهربان است و بعد از ذکر گناهانش در بندهای پیش و بعد از ذکر حوادث فوق تصور قیامت می‌گوید :( تو مولای مهربان من ناله و آوای مرا می شنوی و اگر مرا نبخشی وای به حال من) 🔸️در مناجات امیر المومنین علی علیه السلام( که در اعمال مسجد کوفه و در کتاب مفاتیح است ) داریم: مولایَ یا مولای ، انتَ الغنی و انا الفقیر و ... در واقع شخص تائب طلب مغفرت می کند که خداوند تمام نقص ها و نارسایی های او را بر طرف کند . 🤲 امیدواریم این مغفرت تامه عامه ی خدای غفور شامل حال ما هم بشود و همه ی نارسایی ها و نقص هایی که محصول بد انتخابی خود ماست جبران شود . @ostadnezami
1_890207736.wav
6.38M
✴شرح 👤 همدانی 🎵جلسه: پنجاه و ششم -‐-------♧♧♧ ------- 《ای خالق هر پیچ و بُن آسوده از دوریم کن گر ناری ام نوریم کن استغفرالله العظیم 》 ⚠️ در این بند به جای پیچ می توان بیخ هم خواند . ✅ قبل از دعا و عرض حاجت ابتدا باید خداوند را مدح و ستایش کرد ، در این بند نیز این کار شده است. 🔸️خدا خالق همه ی اصول و ریشه ها و پایه های همه موجودات عالم است. ✅ در این بند شخص توبه کار دو تقاضا دارد : 1️⃣ رهایی از درد هجران و فراق از خدا و اولیا در اثر گناهان خودش 2️⃣ در صورتی که اهل نار و آتش هست اهل نور و روشنایی شود ‌. ✅ متناسب با مفاهیم بالا ابیاتی از حافظ و باباطاهر است با معانی عمیق .... 🤲 امیدواریم این دعا نیز در حق ما به اجابت برسد و اگر ناری هستیم با مغفرت الهی نوری شویم . @ostadnezami
شهادت باب الحوائج "جواد الائمه" علیهم السلام تسلیت باد.
❇ زَيّارَةُ الإِمَامُ مُحمّدٌ الجَوَاد(عَليهِ السَلَامُ): 《ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا جَعْفَر مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ الْبَرَّ ٱلتَّقِيَّ ٱلإِمَامَ الْوَفِيَّ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلرَّضِيُّ ٱلزَّكِيُّ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نَجِيَّ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَفِيرَ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سِرَّ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ضِيَاءَاللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَنَاءَ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا كَلِمَةَ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا رَحْمَةَ اللهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلنُّوُرُ ٱلسَّاطِعُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْبَدْرُ ٱلطَّالِعُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلطَّيِّبُ مِنَ ٱلطَّيِّبِينَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلطَّاهِرُ مِنَ الْمُطَهَّرِينَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلآيَةُ الْعُظْمَىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْحُجَّةُ الْكُبْرَىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُطَهَّرُ مِنَ ٱلزَّلاَّتِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُنَزَّهُ عَنِ الْمُعْضِلاَتِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلِىُّ عَنْ نَقْصِ ٱلأَوْصَافِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلرَّضِيُّ عِنْدَ ٱلأَشْرَافِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَمُودَ ٱلدِّينَ، أَشْهَدُ أَنَّكَ وَلِيَّ اللهِ وَحُجَّتُهُ فِي أَرْضِهِ وَأَنَّكَ جَنْبُ اللهِ وَخَيَرَةُ اللهِ وَمُسْتَوْدَعُ عِلْمِ اللهِ وَ عِلْمِ ٱلأَنْبِيَاءِ، وَرُكْنُ ٱلإِيمَانِ وَتَرْجُمَانُ الْقُرْآنِ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مَنِ ٱتَّبَعَكَ عَلَىٰ الْحَقِّ وَالْهُدَىٰ، وَأَنَّ مَنْ أَنْكَرَكَ وَنَصَبَ لَكَ الْعَدَاوَةَ عَلَىٰ ٱلضَّلاَلَةِ وَٱلرَّدَىٰ أَبْرَأُ إِلَىٰ اللهِ وَ إِلَيْكَ مِنْهُمْ فِي ٱلدُّنْيَا وَٱلآخِرَةِ، وَٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ مَا بَقِيتُ وَبَقِيَ ٱللَّيْلُ وَٱلنَّهَارُ.》