19.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ_تصویری | #روزه
استاد زاهدی:
🔰روزه برای ما "طریقیَت" دارد. یعنی پله و نردبام پرواز است...
🔰روزه برای اولیای خدا، "موضوعیت" دارد و هدف است...
☑️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📹 #کلیپ_تصویری | #روزه استاد زاهدی: 🔰روزه برای ما "طریقیَت" دارد. یعنی پله و نردبام پرواز است... 🔰
🌐لینک این کلیپ با کیفیت HD در سایت صابره:
http://sabereh.ir/tasvir/f1039
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ_تصویری | #زیارت_مقبول
استاد زاهدی:
🔰شاخصهی قبولی توسل و زیارت نورانیت "قلب" است نه اجابت حاجتهای مادی
☑️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📹 #کلیپ_تصویری | #زیارت_مقبول استاد زاهدی: 🔰شاخصهی قبولی توسل و زیارت نورانیت "قلب" است نه اجابت ح
🌐لینک این کلیپ با کیفیت HD در سایت صابره:
http://sabereh.ir/tasvir/f1040
@ostadzahedi استاد مرتضی زاهدیمهمانی خدا.mp3
زمان:
حجم:
25.8M
🎤استادزاهدی
#قطعه_صوتی
#ورود_مجدد_به_نشئه_عالم_ذر
◾️قطعه پرنکته دربارهی حقیقتِ #ماه_مبارک_رمضان
⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س)
@OstadZahedi
📝استاد زاهدی: احساس نیاز به مناجات و گفتگو با خداوند، از نشانههای درک ماه مبارک رمضان است
💠ماه رمضان فرصت مناسبی است تا آدمی به برنامهريزی، اصلاح نقاط ضعف معنوی و كسب مدارج بالای روحی فكر كند.
💠پيامبراكرم(ص): «قل لا اسئلكم عليه اجرا الا المودة في القربي» پيامبر(ص) اجر رسالت خود را مودت نزديكانش مطرح میكنند و آن را شرط اساسی بهشتی شدن میدانند.
💠ما فکر میکنیم گریه کردن برای ائمه اطهار(ع) در سالروز وفات آنها و شادی در سالروز ولادت ایشان، یعنی دوست داشتن آنها و این را کافی میدانیم. اما مودت با محبت تفاوت دارد و به معنی تلاش و مجاهدت در راه عاشقی است، در حالی كه محبت آرزو در راه عاشقی است.
💠آیا تاکنون با ائمه اطهار(ع) حرف زدیم و دلتنگ و بیتاب این عزیزان شدیم؟ این ماه فرصت خوبی است که با حال و هوایی که پیدا میکنیم به گفتگو و در دل با امام معصوم(ع) بپردازیم.
💠آیا مهمانی خدا یعنی سحری و افطاری خوردن و نماز و دعا خواندن؟ این ماه مهمان و میزبان دارد. خداوند میزبان و ما میهمان هستیم. در اين ماه ميهمان و ميزبان قرار است به هم برسند و اين امر در زمانی رخ میدهد كه فرد مناجات میكند.
💠از نشانههای ورود به اين ميهمانی اين است كه آدمی احساس نیاز به مناجات میكند، دلتنگ ائمه اطهار(ع) شود و غم و غصه بشریت را بخاطر اذیت و آزاری را که به ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها روا داشتهاند بخورد.
💠در ماه مبارك نبايد دور خودمان را شلوغ كنيم، اطراف خود را خلوت كنيد تا فرصتي وجود داشته باشد كه بتوانيد فكر كرده و برای طول سال برنامهريزی كنيد.
💠ماه رمضان از هزار سال بالاتر و توفيقات الهی در آن بسيار است، اگر به دنبال گمشدهمان بگرديم، از اين ماه بيشترين استفاده را كرديم، وگرنه فقط تحمل گرسنگی، تشنگی و ضعف حاصل میشود.
💠گمشده اصلی ما، امام زمان(عج) است كه به گفته خود حضرت، اگر شيعيان ما به اندازه عطش به ذره آب و جستجوی آن به دنبال ما بودند، ظهور محقق میشد.
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در بخش تحول علوم انسانی نمايشگاه بینالمللی قرآن، با موضوع «راهبردهای قرآنی تربيت»، ۹۰/۵/۲۴
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🌺ضمن تبریک عید سعید فطر، جلسه زیارت عاشورا در روز جمعه ۲۵ خرداد، به دلیل مصادف شدن با نماز عید سعید فطر، تعطیل میباشد🌷
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۸ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۴خرداد ۹۷) در یک نگاه:
عنوان اصلی: شاخصهای مقبولیّت روزه در ماه مبارک رمضان
💠مبحث اول: مروری بر مباحث جلسۀ گذشته
✅مقامات روزه و کارکرد آن
💠مبحث دوم: شاخصهای مقبولیّت روزه
✅الف. ایجاد نورانیت در روح
📖تدبّر در آیۀ ۱۲۳ أنعام↶
«أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشي بِهِ فِي النَّاسِ...»
✅ب. ورود به هر گونه ابواب خیر و خروج از هر گونه ابواب شر
📖تدبّر در فرازی از ذکر قنوت نماز عید فطر↶
«...اَنْ تُدْخِلَنِی فی کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ...»
✅ج. وصول به مقام شناخت و معرفت به اولیای الهی و وِداد
📖تدبّر در آیۀ ۹۶ سورۀ مريم↶
«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»
📖تدبّر در فرازی از زیارت امینالله↶
«مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيآئِک»
📖تدبّر در فرازی از زیارت امینالله↶
«مَحْبُوبَةً فى اَرْضِک وَ سَمآئِک»
✅د. وصول به مقام خشیّت
📖نشانههای خشیّت: (با تدبّر بر فرازهای زیارت امین الله)↶
🔸️صابِرَةً عَلى نُزُولِ بَلائِک
🔸️شاکرَةً لِفَواضِلِ نَعْمآئِک
🔸️ذاکرَةً لِسَوابِغِ آلآئِک
🔸️مُشْتاقَةً اِلى فَرْحَةِ لِقآئِک
🔸️مُتَزَوِّدَةً التَّقْوى لِيوْمِ جَزآئِک
🔸️مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِيآئِک
🔸️مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک
🔸️مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيا بِحَمْدِک وَ ثَنآئِک
🔸️اَللّهُمَّ اِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتينَ اِلَيک والِهَةٌ
🔸️وَ سُبُلَ الرَّاغِبينَ اِلَيک شارِعَةٌ
🔸️وَ اَعْلامَ الْقاصِدينَ اِلَيک واضِحَةٌ
🔸️وَ اَفْئِدَةَ الْعارِفينَ مِنْک فازِعَةٌ
🔸️وَ اَصْواتَ الدَّاعينَ اِلَيک صاعِدَةٌ
🔸️وَ اَبْوابَ الْإِجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ
🔸️وَ دَعْوَةَ مَنْ ناجاک مُسْتَجابَةٌ
🔸️وَ تَوْبَةَ مَنْ اَنابَ اِلَيک مَقْبُولَةٌ
🔸️وَ عَبْرَةَ مَنْ بَکى مِنْ خَوْفِک مَرْحُومَةٌ
🔸️وَ الْإِغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِک مَوْجُودَةٌ
🔸️وَ الْإِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِک مَبْذُولَةٌ
🔸️وَ عِداتِک لِعِبادِک مُنْجَزَةٌ
🔸️وَ زَلَلَ مَنِ اسْتَقالَک مُقالَةٌ
🔸️وَ اَعْمالَ الْعامِلينَ لَدَيک مَحْفُوظَةٌ
🔸️وَاَرْزاقَک اِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْک نازِلَةٌ
🔸️وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ اِلَيهِمْ واصِلَةٌ
🔸️وَ ذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرينَ مَغْفُورَةٌ
🔸️وَ حَوآئِجَ خَلْقِک عِنْدَک مَقْضِيةٌ
🔸️وَ جَوآئِزَ السَّآئِلينَ عِنْدَک مُوَفَّرَةٌ
🔸️وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ مُتَواتِرَةٌ
🔸️وَ مَوآئِدَ الْمُسْتَطْعِمينَ مُعَدَّةٌ
🔸️وَ مَناهِلَ الظِّمآءِ مُتْرَعَةٌ
💠مبحث سوم: نماز عید فطر و مقامات آن
✅عناوین فرعی:
🔸️خشمگینترین حالات شیطان در کجا است؟
🔸️آثار ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۸ نظامشناسی، ۹۷/۳/۲۳👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181
متن کامل گزارش ۱۹۸👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1381
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۱۹۹ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۴/۷
👈موضوعات:
🔸️تفاوت مبانی تعلیم و تربیت غربی با تعلیم و تربیت اسلامی درباره پیشینه انسان
🔸️تشریح ودایع الهی برای مدیریت زندگی دنیایی و اشاره به ودایع الهی برای مدیریت زندگی ملکوتی
🔸️تعریف هوش و انواع هوش از دیدگاه روانشناسی اسلامی
🔸️تفاوت قوه خیال با قوه وهم
@OstadZahedi 💠
🔰جلسه ۲۰۰ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۴/۱۴
👈موضوع:
🔸ادامۀ سیر خلقت انسان از منظر نظام تربیتی اسلام
@OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۴ تیر ۹۷) در یک نگاه:
عنوان اصلی: ادامۀ سیر خلقت انسان از منظر نظام تربیتی اسلام
💠مبحث اول: اقسام ودایع الهی
✅الف. ودایع مربوط به مدیریت زندگی زمینی
🔸غریزه، ذهن، جسم
✅ب. ودایع مربوط به مدیریت زندگی ملکوتی و آسمانی
🔸قلب روحانی، عقل ملکوتی، اراده
💠مبحث دوم: تفاوت حیات زیستی با حیات ملکوتی
🔸مفهوم دنیا
📖تدبّر در آیۀ ۷ سورۀ روم «يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ»
🔸مفهوم آخرت
📖تدبّر در آیۀ ۶۴ سورۀ عنكبوت «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ»
💠مبحث سوم: آیا حیات ملکوتی تنها در عالم آخرت به وقوع میپیوندد؟
💠مبحث چهارم: مفهوم واقعیت امور و باطن و حقیقت امور
💠مبحث پنجم: مهارتهای زندگی آخرتی چیست و چگونه میتوان با حیات ملکوتی ارتباط برقرار نمود؟
🔸حقایق (آخرت) امور
🔸ابزار ارتباط با حیات ملکوتی
🔸همراهی با قوانین هستی
💠مبحث ششم: بایستههای ارتباط با حیات ملکوتی
🔸تمرین حضور قلب در تمامی امور
💠مبحث هفتم: آثار حقیقتشناسی و حقیقتبینی
✅عناوین فرعی:
🔸حضرت زهرا سلام الله علیها؛ مادر همۀ شیعیان
🔸بحثی پیرامون هستیشناسی
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ نظامشناسی، ۹۷/۴/۱۴👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181
متن کامل گزارش جلسه ۲۰۰👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1383
➡️ @OstadZahedi