eitaa logo
استاد زاهدی
793 دنبال‌کننده
385 عکس
27 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙اعمال شب آخر ماه مبارک رمضان 💠 @OstadZahedi
🌺ضمن تبریک عید سعید فطر، جلسه زیارت عاشورا در روز جمعه ۲۵ خرداد، به دلیل مصادف شدن با نماز عید سعید فطر، تعطیل می‌باشد🌷
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۸ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۴خرداد ۹۷) در یک نگاه: عنوان اصلی: شاخص‌های مقبولیّت روزه در ماه مبارک رمضان 💠مبحث اول: مروری بر مباحث جلسۀ گذشته ✅مقامات روزه و کارکرد آن 💠مبحث دوم: شاخص‌های مقبولیّت روزه ✅الف. ایجاد نورانیت در روح 📖تدبّر در آیۀ ۱۲۳ أنعام↶ «أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشي‏ بِهِ فِي النَّاسِ...» ✅ب. ورود به هر گونه ابواب خیر و خروج از هر گونه ابواب شر 📖تدبّر در فرازی از ذکر قنوت نماز عید فطر↶ «...اَنْ تُدْخِلَنِی فی کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ...» ✅ج. وصول به مقام شناخت و معرفت به اولیای الهی و وِداد 📖تدبّر در آیۀ ۹۶ سورۀ مريم↶ «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» 📖تدبّر در فرازی از زیارت امین‌الله↶ «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيآئِک» 📖تدبّر در فرازی از زیارت امین‌الله↶ «مَحْبُوبَةً فى‏ اَرْضِک وَ سَمآئِک» ✅د. وصول به مقام خشیّت 📖نشانه‌های خشیّت: (با تدبّر بر فرازهای زیارت امین الله)↶ 🔸️صابِرَةً عَلى‏ نُزُولِ بَلائِک 🔸️شاکرَةً لِفَواضِلِ نَعْمآئِک 🔸️ذاکرَةً لِسَوابِغِ آلآئِک 🔸️مُشْتاقَةً اِلى‏ فَرْحَةِ لِقآئِک 🔸️مُتَزَوِّدَةً التَّقْوى‏ لِيوْمِ جَزآئِک 🔸️مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِيآئِک 🔸️مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک 🔸️مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيا بِحَمْدِک وَ ثَنآئِک 🔸️اَللّهُمَّ اِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتينَ اِلَيک والِهَةٌ 🔸️وَ سُبُلَ الرَّاغِبينَ اِلَيک شارِعَةٌ 🔸️وَ اَعْلامَ الْقاصِدينَ اِلَيک واضِحَةٌ 🔸️وَ اَفْئِدَةَ الْعارِفينَ مِنْک فازِعَةٌ 🔸️وَ اَصْواتَ الدَّاعينَ اِلَيک صاعِدَةٌ 🔸️وَ اَبْوابَ الْإِجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ 🔸️وَ دَعْوَةَ مَنْ ناجاک مُسْتَجابَةٌ 🔸️وَ تَوْبَةَ مَنْ‏ اَنابَ اِلَيک مَقْبُولَةٌ 🔸️وَ عَبْرَةَ مَنْ بَکى‏ مِنْ خَوْفِک مَرْحُومَةٌ 🔸️وَ الْإِغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِک مَوْجُودَةٌ 🔸️وَ الْإِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِک مَبْذُولَةٌ 🔸️وَ عِداتِک لِعِبادِک مُنْجَزَةٌ 🔸️وَ زَلَلَ مَنِ اسْتَقالَک مُقالَةٌ 🔸️وَ اَعْمالَ‏ الْعامِلينَ لَدَيک مَحْفُوظَةٌ 🔸️وَاَرْزاقَک اِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْک نازِلَةٌ 🔸️وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ اِلَيهِمْ واصِلَةٌ 🔸️وَ ذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرينَ مَغْفُورَةٌ 🔸️وَ حَوآئِجَ خَلْقِک عِنْدَک مَقْضِيةٌ 🔸️وَ جَوآئِزَ السَّآئِلينَ عِنْدَک مُوَفَّرَةٌ 🔸️وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ مُتَواتِرَةٌ 🔸️وَ مَوآئِدَ الْمُسْتَطْعِمينَ مُعَدَّةٌ 🔸️وَ مَناهِلَ الظِّمآءِ مُتْرَعَةٌ 💠مبحث سوم: نماز عید فطر و مقامات آن ✅عناوین فرعی: 🔸️خشمگین‌ترین حالات شیطان در کجا است؟ 🔸️آثار ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۸ نظام‌شناسی، ۹۷/۳/۲۳👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181 متن کامل گزارش ۱۹۸👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1381 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۱۹۹ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۷ 👈موضوعات: 🔸️تفاوت مبانی تعلیم و تربیت غربی با تعلیم و تربیت اسلامی درباره پیشینه انسان 🔸️تشریح ودایع الهی برای مدیریت زندگی دنیایی و اشاره به ودایع الهی برای مدیریت زندگی ملکوتی 🔸️تعریف هوش و انواع هوش از دیدگاه روانشناسی اسلامی 🔸️تفاوت قوه خیال با قوه وهم @OstadZahedi 💠
🔰جلسه ۲۰۰ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۱۴ 👈موضوع: 🔸ادامۀ سیر خلقت انسان از منظر نظام تربیتی اسلام @OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۱۴ تیر ۹۷) در یک نگاه: عنوان اصلی: ادامۀ سیر خلقت انسان از منظر نظام تربیتی اسلام 💠مبحث اول: اقسام ودایع الهی ✅الف. ودایع مربوط به مدیریت زندگی زمینی 🔸غریزه، ذهن، جسم ✅ب. ودایع مربوط به مدیریت زندگی ملکوتی و آسمانی 🔸قلب روحانی، عقل ملکوتی، اراده 💠مبحث دوم: تفاوت حیات زیستی با حیات ملکوتی 🔸مفهوم دنیا 📖تدبّر در آیۀ ۷ سورۀ روم «يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ» 🔸مفهوم آخرت 📖تدبّر در آیۀ ۶۴ سورۀ عنكبوت «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ» 💠مبحث سوم: آیا حیات ملکوتی تنها در عالم آخرت به وقوع می‌پیوندد‌؟ 💠مبحث چهارم: مفهوم واقعیت امور و باطن و حقیقت امور 💠مبحث پنجم: مهارت‌های زندگی آخرتی چیست و چگونه می‌توان با حیات ملکوتی ارتباط برقرار نمود؟ 🔸حقایق (آخرت) امور 🔸ابزار ارتباط با حیات ملکوتی 🔸همراهی با قوانین هستی 💠مبحث ششم: بایسته‌های ارتباط با حیات ملکوتی 🔸تمرین حضور قلب در تمامی امور 💠مبحث هفتم: آثار حقیقت‌شناسی و حقیقت‌بینی ✅عناوین فرعی: 🔸حضرت زهرا سلام الله علیها؛ مادر همۀ شیعیان 🔸بحثی پیرامون هستی‌شناسی 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ نظام‌شناسی، ۹۷/۴/۱۴👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181 متن کامل گزارش جلسه ۲۰۰👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1383 ➡️ @OstadZahedi
غربت امام صادق ع.mp3
2.52M
🎤استاد زاهدی 📕برگرفته از جلسات هفتگی نظام شناسی ⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س) ➡️ @ostadzahedi
🔰جلسه ۲۰۱ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۱ 👈موضوع: 🔸آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آن ها @OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۱ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۱ تیر ۹۷) در یک نگاه: عنوان اصلی: آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آنها 💠مبحث اول: پیشینه خلقت انسان ازمنظر نظام تربیتی اسلام و نظام تربیتی غربی 💠مبحث دوم: بحثی پیرامون خلیفه الهی 🔸هدف خلقت در اندیشه نظام تربیتی 🔸مفهوم خلیفه 📖 تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره و ... إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً 💠مبحث سوم: ودایع الهی عرضه شده بر انسان در عالم ناسوت ✅اداره امور دنیایی (زیستی / ناسوتی) ✅اداره امور ملکوتی (پشت پرده عالم دنیا) 💠مبحث چهارم: ذکر برخی از احکام تشریعی در تربیت ودایع ناسوتی 💠مبحث پنجم: قلب روحانی 🔸قلب روحانی ؛ محور اصلی در ودایع الهی 🔸کارکرد قلب روحانی 🔸قلب روحانی ؛ محور عبادات و مناسک 🔸مفهوم حضور قلب 💠مبحث ششم: اهداف پرورش قوای ملکوتی ✅ مدیریت امور ملکوتی آدمی ✅پیدایش قدرت تشخیص از باطل 📖 تدبر در آیه ۲ سوره طلاق: وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا 📖 تدبر در آیه ۲۹ سوره انفاق: إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا 🔸 نورانیت و بصیرت، بازشدن چشم و گوش و فهم قلب روحانی و... 💠مبحث هفتم: عوامل رشد ودایع ملکوتی ✅مواجه با حقایق ✅مواجه با یقینیات ✅مواجه با ارزش‌ها ✅مواجه با آیات جمال و جلال الهی 💠عناوین فرعی: 🔸اهمیت نماز اول وقت 🔸شاخص صداقت در وجود آدمی 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰١ نظام‌شناسی ٩٧/۴/٢١👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۱ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1048 متن کامل گزارش جلسه ۲۰۱👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1384 ➡️ @OstadZahedi
🎥 برای مشاهده یا دانلود فیلم کامل سخنرانی‌های استاد زاهدی در جلسات آموزشی دوره نظام‌شناسی، به لینک زیر در سایت صابره مراجعه نمایید👇 http://sabereh.ir/tasvir
🔰جلسه ۲۰۲ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۸ 👈موضوع: 🔸تعریف غریزه و نقش آن در تاسیس مدارس اسلامی 🔸️اهمیت غریزه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی 🔸️کنترل غریزه، مبنای اخلاق اسلامی @OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۲ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۸ 👈موضوع: 🔸ت
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگاه: 💠ادامه بحث خلقت انسان: ✅آشنایی با روانشناسی رشد اسلامی 🔸️۱- معرفی غرایز زیستی و نقش آن در حیات انسانی 🔸️۲- شباهت‌ها و تفاوت‌های انسان‌ها و حیوانات در مواجهه با غرایز زیستی 📖تدبر در آیه ۶۸ سوره نحل↶ وَأَوْحَىٰ رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا 🔸️۳- تفاوت غریزه با روح 🔸️۴- کارکرد غریزه 🔸️۵- چگونه می‌توان غرایز زیستی را کنترل نمود؟ 📖تدبر در آیه ۴۰ سوره نازعات↶ وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَىٰ 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ نظام‌شناسی ۹۷/۴/۲۸👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۲ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1049 متن کامل گزارش جلسه ۲۰۲👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1385 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi