🔰جلسه ۲۰۱ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۴/۲۱
👈موضوع:
🔸آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آن ها
@OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۱ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۱ تیر ۹۷) در یک نگاه:
عنوان اصلی: آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آنها
💠مبحث اول: پیشینه خلقت انسان ازمنظر نظام تربیتی اسلام و نظام تربیتی غربی
💠مبحث دوم: بحثی پیرامون خلیفه الهی
🔸هدف خلقت در اندیشه نظام تربیتی
🔸مفهوم خلیفه
📖 تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره و ... إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً
💠مبحث سوم: ودایع الهی عرضه شده بر انسان در عالم ناسوت
✅اداره امور دنیایی (زیستی / ناسوتی)
✅اداره امور ملکوتی (پشت پرده عالم دنیا)
💠مبحث چهارم: ذکر برخی از احکام تشریعی در تربیت ودایع ناسوتی
💠مبحث پنجم: قلب روحانی
🔸قلب روحانی ؛ محور اصلی در ودایع الهی
🔸کارکرد قلب روحانی
🔸قلب روحانی ؛ محور عبادات و مناسک
🔸مفهوم حضور قلب
💠مبحث ششم: اهداف پرورش قوای ملکوتی
✅ مدیریت امور ملکوتی آدمی
✅پیدایش قدرت تشخیص از باطل
📖 تدبر در آیه ۲ سوره طلاق: وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا
📖 تدبر در آیه ۲۹ سوره انفاق: إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا
🔸 نورانیت و بصیرت، بازشدن چشم و گوش و فهم قلب روحانی و...
💠مبحث هفتم: عوامل رشد ودایع ملکوتی
✅مواجه با حقایق
✅مواجه با یقینیات
✅مواجه با ارزشها
✅مواجه با آیات جمال و جلال الهی
💠عناوین فرعی:
🔸اهمیت نماز اول وقت
🔸شاخص صداقت در وجود آدمی
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰١ نظامشناسی ٩٧/۴/٢١👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۱ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1048
متن کامل گزارش جلسه ۲۰۱👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1384
➡️ @OstadZahedi
🎥 برای مشاهده یا دانلود فیلم کامل سخنرانیهای استاد زاهدی در جلسات آموزشی دوره نظامشناسی، به لینک زیر در سایت صابره مراجعه نمایید👇
http://sabereh.ir/tasvir
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۲ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۸ 👈موضوع: 🔸ت
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگاه:
💠ادامه بحث خلقت انسان:
✅آشنایی با روانشناسی رشد اسلامی
🔸️۱- معرفی غرایز زیستی و نقش آن در حیات انسانی
🔸️۲- شباهتها و تفاوتهای انسانها و حیوانات در مواجهه با غرایز زیستی
📖تدبر در آیه ۶۸ سوره نحل↶
وَأَوْحَىٰ رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا
🔸️۳- تفاوت غریزه با روح
🔸️۴- کارکرد غریزه
🔸️۵- چگونه میتوان غرایز زیستی را کنترل نمود؟
📖تدبر در آیه ۴۰ سوره نازعات↶
وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَىٰ
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ نظامشناسی ۹۷/۴/۲۸👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۲ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1049
متن کامل گزارش جلسه ۲۰۲👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1385
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۵ دورۀ آموزشی نظام شناسی (۲۷ اردیبهشت ۹۷) در
📝گزارش کامل جلسه ۱۹۵ در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1378
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۳ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۵/۴ 👈موضوع: 🔸خر
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۳ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۴ مرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠عنوان اصلی: اهداف تعلیم و تربیت اسلامی
✅الف- نتیجه تدبر و تمسک به قرآن
✅ب- مفهوم فرقان (تشخیص راه حق از باطل)
📖تدبر در آیه ۲۹ سوره انفال↶
«یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا وَيُكَفِّر عَنكُم سَيِّئَاتِكُم وَيَغفِر لَكُم وَاللَّهُ ذُو الفَضلِ العَظيمِ»
✅ج- مفهوم بصیرت (حقیقتشناسی)
✅د- مفهوم نور (مرحلهی بعد از کسب فرقان)
📖تدبر در آیه ۲۸ سوره حدید↶
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَيَجْعَلْ لَكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ»
💠عنوان فرعی: شاخص های نایبان امام زمان (عج) در عصر غیبت
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۳ نظامشناسی ۹۷/۵/۴👇
http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۳ در سایت صابره🌐
http://sabereh.com/tasvir/f1050
👈لینک متن کامل گزارش این جلسه
http://sabereh.com/newsus/gozareshha/m1393
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۴ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
۹۷/۵/۱۱
👈موضوع:
🔸تشریح چگونگی استخراج فلسفه، اهداف، روشها و برنامههای تعلیم و تربیت از قرآن
🔸️مبانی تاسیس مدرسه بر اساس قرآن
🔸️شرط تحقق تعلیم و تربیت قرآنی، باز شدن چشم قلب و فهم قلب و گوش قلب است
🔸️تفاوتهای تعلیم و تربیت دختران و پسران بر اساس قرآن
@OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۴ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۱ مرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامههای تربیتی بر اساس مبانی انسانشناسی اسلامی (قسمت اول)
✅فلسفه، اهداف، روشها و برنامههای تعلیم و تربیت، از مبانی قرآنی میروید:
📖تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره↶
«وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً»
🔸️نتیجه: رسیدن به مقام خلیفهاللهی
📖تدبر در آیه ۳۱ سوره بقره↶
«وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها»
🔸️نتیجه۱: فهم حقیقتِ اشیاء و اسرار عالم
🔸️نتیجه۲: علم به معنای نورانیت و بصیرت، نه معلومات
🔸️نتیجه۳: تعلیم و تربیت انسان از علم شروع میشود نه از جهل
📖تدبر در آیه ۵۳ سوره فصلت↶
«سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في أَنْفُسِهِمْ»
🔸️نتیجه: بازشدن چشم ملکوتی با فعال شدنِ فهم، گوش و چشمِ قلب
📖تدبر در آیه ۱۷۲ سوره اعراف↶
«وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلي شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلينَ»
🔸️نتیجه۱: انسان در عالم ذر همه چیز را دیده، لذا در این عالم باید پردهها کنار برود و چشم قلب او باز شود تا اینجا هم بتواند ببیند
🔸️نتیجه۲: در مدارس و دانشگاهها تلاش کنید تا چشم، گوش و فهمِ قلب متربی را باز کنید
📖تدبر در آیه ۱ سوره نساء↶
«يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذي خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها»
🔸️نتیجه: شما از جنس هم و از عمق وجود هم هستید
📖تدبر در آیه ۲۱ سوره روم↶
«وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها»
🔸️نتیجه۱: زنان موجب آرامش مرد، خانواده و فرزندان هستند
🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس دخترانه این است که "لتسکنوا الیها" و وسیله آرامش تربیت شوند
📖تدبر در آیه ۳۴ سوره نساء↶
«الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَي النِّساءِ»
🔸️نتیجه۱: مردان موجب آسایش و برنامهریزی برای زن، خانواده و فرزندان هستند
🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس پسرانه این است که "قوّامون" و باعرضه و برنامهریز تربیت شوند تا بتوانند زندگی را مدیریت کنند
💠بحث فرعی: حضرت روح
✅الف: حضرت روح ذیل عنایات اهلالبیت علیهمالسلام، هدایت و حیاتبخشی به کل هستی را بر عهده دارد
✅ب: رابطه حضرت روح با تعلیم و تربیت:
۱. هدایت اندیشهها
۲. نشان دادن راهبردها
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ نظامشناسی ۹۷/۵/۱۱👇
http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۴ در سایت صابره🌐
http://sabereh.com/tasvir/f1051
👈متن کامل گزارش این جلسه:
http://sabereh.com/newsus/gozareshha/m1394
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۵ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
۹۷/۵/۱۸
👈موضوع:
🔸هدف تعلیم و تربیت قرآنی، باز کردن چشم ملکوتی است
🔸️برای شناخت این عالم، باید حقیقتشناس شویم
🔸️حقیقتِ هر عملی، ملکوت آن عمل است
🔸️ضرورت توجه به مهارت پیدا کردن در حقیقتشناسی برای خود و دانشآموزان و دانشجویان و...
@OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگا
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۲ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1049