eitaa logo
استاد زاهدی
791 دنبال‌کننده
385 عکس
27 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰جلسه ۲۰۱ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۱ 👈موضوع: 🔸آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آن ها @OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۱ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۱ تیر ۹۷) در یک نگاه: عنوان اصلی: آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آنها 💠مبحث اول: پیشینه خلقت انسان ازمنظر نظام تربیتی اسلام و نظام تربیتی غربی 💠مبحث دوم: بحثی پیرامون خلیفه الهی 🔸هدف خلقت در اندیشه نظام تربیتی 🔸مفهوم خلیفه 📖 تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره و ... إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً 💠مبحث سوم: ودایع الهی عرضه شده بر انسان در عالم ناسوت ✅اداره امور دنیایی (زیستی / ناسوتی) ✅اداره امور ملکوتی (پشت پرده عالم دنیا) 💠مبحث چهارم: ذکر برخی از احکام تشریعی در تربیت ودایع ناسوتی 💠مبحث پنجم: قلب روحانی 🔸قلب روحانی ؛ محور اصلی در ودایع الهی 🔸کارکرد قلب روحانی 🔸قلب روحانی ؛ محور عبادات و مناسک 🔸مفهوم حضور قلب 💠مبحث ششم: اهداف پرورش قوای ملکوتی ✅ مدیریت امور ملکوتی آدمی ✅پیدایش قدرت تشخیص از باطل 📖 تدبر در آیه ۲ سوره طلاق: وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا 📖 تدبر در آیه ۲۹ سوره انفاق: إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا 🔸 نورانیت و بصیرت، بازشدن چشم و گوش و فهم قلب روحانی و... 💠مبحث هفتم: عوامل رشد ودایع ملکوتی ✅مواجه با حقایق ✅مواجه با یقینیات ✅مواجه با ارزش‌ها ✅مواجه با آیات جمال و جلال الهی 💠عناوین فرعی: 🔸اهمیت نماز اول وقت 🔸شاخص صداقت در وجود آدمی 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰١ نظام‌شناسی ٩٧/۴/٢١👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۱ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1048 متن کامل گزارش جلسه ۲۰۱👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1384 ➡️ @OstadZahedi
🎥 برای مشاهده یا دانلود فیلم کامل سخنرانی‌های استاد زاهدی در جلسات آموزشی دوره نظام‌شناسی، به لینک زیر در سایت صابره مراجعه نمایید👇 http://sabereh.ir/tasvir
🔰جلسه ۲۰۲ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۸ 👈موضوع: 🔸تعریف غریزه و نقش آن در تاسیس مدارس اسلامی 🔸️اهمیت غریزه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی 🔸️کنترل غریزه، مبنای اخلاق اسلامی @OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۲ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۲۸ 👈موضوع: 🔸ت
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگاه: 💠ادامه بحث خلقت انسان: ✅آشنایی با روانشناسی رشد اسلامی 🔸️۱- معرفی غرایز زیستی و نقش آن در حیات انسانی 🔸️۲- شباهت‌ها و تفاوت‌های انسان‌ها و حیوانات در مواجهه با غرایز زیستی 📖تدبر در آیه ۶۸ سوره نحل↶ وَأَوْحَىٰ رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا 🔸️۳- تفاوت غریزه با روح 🔸️۴- کارکرد غریزه 🔸️۵- چگونه می‌توان غرایز زیستی را کنترل نمود؟ 📖تدبر در آیه ۴۰ سوره نازعات↶ وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَىٰ 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ نظام‌شناسی ۹۷/۴/۲۸👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۲ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1049 متن کامل گزارش جلسه ۲۰۲👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1385 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۳ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۵/۴ 👈موضوع: 🔸خروجی تدبر در قرآن و شرکت در این کلاس‌ها، می‌بایست بصیرت و فرقان (شناخت راه حق و راه باطل) باشد @OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۳ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۵/۴ 👈موضوع: 🔸خر
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۳ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۴ مرداد ۹۷) در یک نگاه: 💠عنوان اصلی: اهداف تعلیم و تربیت اسلامی ✅الف- نتیجه تدبر و تمسک به قرآن ✅ب- مفهوم فرقان (تشخیص راه حق از باطل) 📖تدبر در آیه ۲۹ سوره انفال↶ «یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا وَيُكَفِّر عَنكُم سَيِّئَاتِكُم وَيَغفِر لَكُم وَاللَّهُ ذُو الفَضلِ العَظيمِ» ✅ج- مفهوم بصیرت (حقیقت‌شناسی) ✅د- مفهوم نور (مرحله‌ی بعد از کسب فرقان) 📖تدبر در آیه ۲۸ سوره حدید↶ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَيَجْعَلْ لَكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» 💠عنوان فرعی: شاخص های نایبان امام زمان (عج) در عصر غیبت 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۳ نظام‌شناسی ۹۷/۵/۴👇 http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۳ در سایت صابره🌐 http://sabereh.com/tasvir/f1050 👈لینک متن کامل گزارش این جلسه http://sabereh.com/newsus/gozareshha/m1393 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۴ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱۱ 👈موضوع: 🔸تشریح چگونگی استخراج فلسفه، اهداف، روش‌ها و برنامه‌های تعلیم و تربیت از قرآن 🔸️مبانی تاسیس مدرسه بر اساس قرآن 🔸️شرط تحقق تعلیم و تربیت قرآنی، باز شدن چشم قلب و فهم قلب و گوش قلب است 🔸️تفاوت‌های تعلیم و تربیت دختران و پسران بر اساس قرآن @OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۴ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۱۱ مرداد ۹۷) در یک نگاه: 💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامه‌های تربیتی بر اساس مبانی انسان‌شناسی اسلامی (قسمت اول) ✅فلسفه، اهداف، روش‌ها و برنامه‌های تعلیم و تربیت، از مبانی قرآنی می‌روید: 📖تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره↶ «وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً» 🔸️نتیجه: رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی 📖تدبر در آیه ۳۱ سوره بقره↶ «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها» 🔸️نتیجه۱: فهم حقیقتِ اشیاء و اسرار عالم 🔸️نتیجه۲: علم به معنای نورانیت و بصیرت، نه معلومات 🔸️نتیجه۳: تعلیم و تربیت انسان از علم‌ شروع می‌شود نه از جهل 📖تدبر در آیه ۵۳ سوره فصلت↶ «سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في أَنْفُسِهِمْ» 🔸️نتیجه: بازشدن چشم ملکوتی با فعال شدنِ فهم، گوش و چشمِ قلب 📖تدبر در آیه ۱۷۲ سوره اعراف↶ «وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلي شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلينَ» 🔸️نتیجه۱: انسان در عالم ذر همه چیز را دیده، لذا در این عالم باید پرده‌ها کنار برود و چشم قلب او باز شود تا اینجا هم بتواند ببیند 🔸️نتیجه۲: در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش کنید تا چشم، گوش و فهمِ قلب متربی را باز کنید 📖تدبر در آیه ۱ سوره نساء↶ «يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذي خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها» 🔸️نتیجه: شما از جنس هم و از عمق وجود هم هستید 📖تدبر در آیه ۲۱ سوره روم↶ «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها» 🔸️نتیجه۱: زنان موجب آرامش مرد، خانواده و فرزندان هستند 🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس دخترانه این است که "لتسکنوا الیها" و وسیله آرامش تربیت شوند 📖تدبر در آیه ۳۴ سوره نساء↶ «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَي النِّساءِ» 🔸️نتیجه۱: مردان موجب آسایش و برنامه‌ریزی برای زن، خانواده و فرزندان هستند 🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس پسرانه این است که "قوّامون" و باعرضه و برنامه‌ریز تربیت شوند تا بتوانند زندگی را مدیریت کنند 💠بحث فرعی: حضرت روح ✅الف: حضرت روح ذیل عنایات اهل‌البیت علیهم‌السلام، هدایت و حیات‌بخشی به کل هستی را بر عهده دارد ✅ب: رابطه حضرت روح با تعلیم و تربیت: ۱. هدایت اندیشه‌ها ۲. نشان دادن راهبردها 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ نظام‌شناسی ۹۷/۵/۱۱👇 http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۴ در سایت صابره🌐 http://sabereh.com/tasvir/f1051 👈متن کامل گزارش این جلسه: http://sabereh.com/newsus/gozareshha/m1394 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۵ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱۸ 👈موضوع: 🔸هدف تعلیم و تربیت قرآنی، باز کردن چشم ملکوتی است 🔸️برای شناخت این عالم، باید حقیقت‌شناس شویم 🔸️حقیقتِ هر عملی، ملکوت آن عمل است 🔸️ضرورت توجه به مهارت پیدا کردن در حقیقت‌شناسی برای خود و دانش‌آموزان و دانشجویان و... @OstadZahedi 💠