eitaa logo
استاد زاهدی
794 دنبال‌کننده
385 عکس
27 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
روضه حمعه 10.8.98.mp3
9.02M
🎤روضه‌ی برادر عبدالحسین کریما در مراسم روضه‌ی هفتگی و زیارت عاشورای جمعه ۱۰ آبان ۹۸ ➡️ @OstadZahedi
شبهه‌ی محسنیه.mp3
20.31M
🎤پاسخ استاد زاهدی به شبهه‌ی ایام محسنیه! 🔹️اعیاد و عزاداری‌های ما طبق دستور اهل‌بیت(ع) است نه سلیقه‌ی شخصی خودمان... 🔹️طبق صلوات شعبانیه نباید از اهل بیت(ع) جلو زد یا عقب ماند... 💠برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در مراسم روضه‌ی هفتگی و زیارت عاشورای جمعه ۱۰ آبان ۹۸ ➡️ @OstadZahedi
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۵۳ در تاریخ ۹۸/۸/۲ با موضوع "در اهمیت حرکت عظیم راهپیمایی اربعین" و 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۵۴ در تاریخ ۹۸/۸/۹ با موضوع "علم از نگاه اسلام" در سایت صابره👇 http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1194 ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۵۵ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۱۶ آبان ۹۸) موضوع: 👈چگونگی کسب معرفت به ساحت مقدس معصومین (سلام‌الله علیهم اجمعین) و آمادگی قلب برای درک ظهور. 👈آنهایی که قلبشان سلیم است و تربیت شده و رشد کرده و بیدار، بینا، شنوا و فهیم شده، می‌توانند پیام حضرت ولی‌عصر(عج) را درک کرده و نور حضرت را مشاهده کنند. 👈ماجرای ظهور و آرزوی فرج به معنای آن است که همه علاقمندان به انوار مطهر حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، فرصت پیدا کنند تا با خودسازی‌ها و خودسوزی‌ها به جایگاه درک معرفت اهل بیت(ع) برسند. ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۵۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۲۳ آبان ۹۸) موضوع: 👈 یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های ائمه اطهار(ع) باز کردن چشم باطنی و ایجاد بصیرت در پیروان و ارادتمندان اهل بیت(ع) است. 👈بصیرت سازنده شخصیت باطنی فرد است. ➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۵۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۲۳ آب
👈 خلاصه‌ای از اهم مطالب جلسه ۲۵۶ دوره‌ی نظام‌شناسی (با تدریس استاد زاهدی، ۲۳ آبان ۹۸) 💠برخی از عناوین مطرح شده: 🔹️نه تنها رسول خدا و چهارده معصوم علیهم السلام، بلکه تمام پیغمبران و اولیاء خدا مامور بودند که انسان را به نورانیت و بصیرت برسانند. چشم قلب ما را باز کنند، ما را با آیات و اسرار خلقت آشنا کنند. زیرا ما در اصل، مسافر برزخ هستیم و به اندامی نیاز داریم که در آن عالَم ما را کمک و هدایت کند. 🔹️ما در آن دنیا به چشم، گوش، فهم و شعور و دست و پایی از نوع باطنی و حقیقی نیاز داریم. دیدنی‌های آن عالم، شنیدنی‌های آن عالم، طی مسافت‌های آن عالم، گرفتنی‌های آن عالم، گفتنی‌های آن عالم و... را باید با اندام باطنی خود انجام دهیم. 🔹️داستان حضرت آدم و حوا در بهشت قرب، داستان آن حیات معنوی ماست و تماماََ در ارتباط با رفتارهایی است که وجود ما در حیات برزخی باید انجام دهد. 🔹️به ما آموزش دادند که در این عالم مسافر عالم دیگری به نام برزخ هستیم و باید ابزار زندگی در برزخ را برای خود فراهم کنیم. 🔹️قرآن فرموده "وَ مَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ" (عنکبوت:۶۴) 🔹️زندگی در دنیا بازیچه و سرگرمی است و اصل زندگی در عالم بعد از این دنیا است. شما خودتان را برای آن "اصل زندگی" آماده کنید. غذا، لباس، شغل، فرزند، خانواده، جامعه، ارتباطات اجتماعی و... هدف نیستند، بلکه فقط برای فراهم ساختن و کسب آمادگی لازم برای زندگی در عالم برزخ هستند. 🔹️آن کسانی که میلاد رسول الله(ص) و حضرات اهل البیت(ع) را برای ایجاد نورانیت و بصیرت می‌فهمند، حرکت و برنامه صحیحی برای زندگی خود طراحی می‌کنند. مبارک باد بر کسانی که هدف خلقت قرآن و رسول خدا(ص) و اولیاء خدا را متوجه شدند، خوشا به حال آنانکه برای وصول به اهداف خلقت آن بزرگواران، برنامه‌ریزی می‌کنند... . ➡️ @OstadZahedi
📝آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی(ره): روضه‌ی هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است... 💠 مراسم روضه هفتگی و قرائت زیارت عاشورا در موسسه قرآن و عترت صابره(س) 🔹️با سخنرانی استاد زاهدی 🔹️و مداحی برادر عبدالحسین کریما 👈 جمعه‌ اول آذر ۹۸ 👈از ساعت ۹ صبح @OstadZahedi 💠
🔰جلسه ۲۵۷ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۳۰ آبان ۹۸) موضوع: 👈 یکی از نشانی‌های ظهور، وجود علمای عامل، آگاه، دانا، فهیم و متقی هست که آنها کلامشان و هدایتشان ما را به سمت حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه آگاه می‌کند. 👈ذکر فضائل حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی 👈کسی که ولیّ امام زمان و عالم زمان و علمدار انقلاب را نشناسد، چگونه می‌تواند امام زمان(عج) را بشناسد و درک کند؟ ➡️ @OstadZahedi
n 257.mp3
46.54M
🎤فایل صوتی سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۵۷ دوره آموزشی نظانم‌شناسی در تاریخ ۳۰ آبان ۹۸ 🔹️علمایی مثل آیت‌الله بهجت‌ها، آیت‌الله بروجردی‌ها، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی‌ها، آیت‌الله بهاءالدینی‌ها و بزرگانی که با خود حضرت در ارتباط بودند، آمده‌اند تا ما را رشد دهند و پرواز بدهند. 🔹️چرا خدا این بزرگواران را معاصر ما و سرور ما قرار داده است؟ اینها همان دست‌های خدا هستند که بر عقول شیعیان کشیده می‌شوند و هر کدام ماموریت دارند که ما را رشد دهند تا قابلیت درک ظهور را پیدا کنیم. 🔹️ما اگر آیت‌الله بهجت(ره) و امام خمینی(ره) را درک نکنیم و نفهمیم، چگونه می‌خواهیم حضرت ولی‌عصر(عج) را درک کنیم؟ 🔹️با علمایی که همه‌شان مقدمه درک ظهور هستند، ما چقدر آشنا هستیم و درک‌شان می‌کنیم؟ 🔹️نشانی و علامت نزدیکی ما به امام زمان(عج)، نزدیکی به این علما و فهم و درک آنهاست. 🔹️ما وقتی قابلیت درک امام زمان(عج) را پیدا می‌کنیم که عالم‌ترین و شریف‌ترین و عامل‌ترین افراد معاصرمان را در روی زمین درک کنیم‌. 🔹️اینها همه پله‌ها و دست‌هایی از طرف حقتعالی هستند که بر عقول ما کشیده می‌شوند. اینها ما را رشد می‌دهند... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۵۸ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۷ آذر ۹۸) موضوع: 👈نظام تربیتی اسلام و غرب 👈نظر اسلام در مورد اصول و روش‌های تربیتی 🎤صوت کامل جلسه ۲۵۸ در سایت صابره: http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1194 ➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۵۸ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۷ آذر
👈 1⃣بخش اول از اهم مطالب جلسه ۲۵۸ دوره‌ی نظام‌شناسی (با تدریس استاد زاهدی، ۷ آذر ۹۸) 💠برخی از مطالب مطرح شده: 🔹️آیا تربیت، شدنی است یا باید تربیت را انجام داد؟ آیا بچه را باید رها کرد و آزاد گذاشت تا خودش تربیت شود، یا باید برنامه‌ریزی کرد و برنامه‌هایی را روی بچه پیاده کرد؟ 🔹️برای آزاد گذاشتن بچه، باید آموزش‌ها و مهارت‌هایی به او داده شود، در غیر این صورت آزادی، منجر به سقوط او می‌شود. اگر هم بدون برنامه و اصول صحیح تربیتی به بچه بیش از حد سختگیری کرد، بچه‌ها سرکش و لجباز و کند ذهن می‌شوند و منتظر فرمان می‌مانند. 🔹️ما هر دو روش (آزادی یا سختگیری) را محکوم می‌کنیم. زیرا هر دو نیاز به تمهید مقدمات دارند. آن مقدمات را باید فراهم کرد تا دانش‌آموز و نوجوان قدرت انتخاب پیدا کند. 🔹️اصل موضوع باطل نیست. نیاز به تمهید مقدمات دارد. در غیر این صورت جواب برعکس می‌دهد و با ادعای آزاد بودن بچه، فقط در حق او ظلم روا داشته‌ایم. 🔹️نتیجه گیری: دانش‌آموز و نوجوان آزاد باید باشند اما به شرط اینکه آموزش و مهارت‌های لازم در اختیارشان قرار گرفته باشد. 🔹️جالب است که حوزه‌های معظم علمیه به عنوان نماینده اسلام گفتند در هر مدرسه یک طلبه می‌فرستیم که بلد باشد در این محیط فعالیت اسلامی انجام دهد و رنگ اسلامی به فضای مدرسه بدهد و...، ولی این اقدام هم دارای نقص است. نقصشان این است که این نظام آموزشی (درسی) که در مدرسه حاکم است، خودش خیلی نقص دارد. همین شیمی، فیزیک و ریاضی دارد شخصیت کودک و جوان را می‌سازد. طلبه‌ای که می‌آید به مدرسه، به این دروس که نمی‌تواند ورود کند. نهایتاََ در زنگ دینی یا بچه‌ها را به اردوی زیارتی تفریحی ببرد و نماز جماعت برپا کند و... . 🔹️اما اصل مدرسه در دروس اصلی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی و... دارد سیر می‌کند و شخصیت و تفکر بچه از آنجا شکل‌گیری شده است. 🔹️در این دروس نوشته شده که داروین گفته انسان‌ها اول میمون بوده‌اند! و این را به خورد دانش‌آموز داده‌اند و عالم را شیر تو شیر معرفی کرده‌اند. اصلاََ از خلقت آدم و مبانی وحیانی حرفی زده نشده و می‌گویند ما اول حیوان بودیم، بعد به مرور به میمون تبدیل شدیم و بعد به آدم تبدیل شدیم! 🔹️در بقیه دروس هم همینطور به جهان و علوم و دانش و رشته‌ها نگاه شده است. مثلاََ در فیزیک بچه می‌پرسد چرا ابر بالا سر ما می‌آید؟ به بادها اشاره می‌شود. بادها از کجا می‌آید؟ به تغییرات آب و هوا اشاره می‌شود. به آفتاب و بخار آب اقیانوس‌ها اشاره می‌شود که در کوه‌ها سرد شده و به باران تبدیل می‌شود و... . 🔹️اما در همه این تحولات خدا کجا است؟ خدا جایی ندارد و اصلاََ مطرح نیست. دندان من چرا درد می‌کند؟ چون ضایعاتی در سطحش پیدا شده. چرا سرم درد می‌کند؟ چون شیر و گردو خوردی یا فشارت رفته بالا. همینطور برای هر چیزی، عوامل مادی مطرح می‌شود و از قدرت خدا و سنت‌های خدا در هستی و هدف از این تحولات، حرفی مطرح نمی‌شود. 🔹️آیا واقعا خدایی در کار نیست، یا این علوم، خدا را حذف کرده‌اند؟ اینها شروع ماجراهایی است که بچه‌ها را از خداشناسی دور می‌کند. 🔹️غربی‌ها ادعا دارند جهان همه‌اش علت و معلولی است و قضیه بخار و باد و ابر و باران را مثال می‌زنند، اما جای پای خدا را در هیچ درسی، نمی‌بینیم. 🔹️می‌گویند اگر خدا وارد دانش و علوم شود، این علوم از علمیت می‌افتند! خدا برای مذهبی‌ها است.‌ از اینجا کار خراب می‌شود. 🔹️مگر نمی‌‌گویید که همه علوم و مهندسی و اتم و... بر مبنای علت و معلولی است؟ حال بگویید علت نهایی کجاست؟ پشتوانه همه پیشامدهای این عالم و جریانی که ایجاد می‌شود کجا است؟ 🔹️علم جوابی ندارد و با صراحت نیز اعلام می‌کند که اولین سلول زنده که ایجاد شد اتفاقی بود! چطور شد؟ این همه از علت و معلولی و برهان در علوم تجربی و آزمایشی می‌گویید، حالا می‌گویید اتفاقی بوده؟! 🔹️علوم از اینجا لنگ می‌زند و جاهلانه نظر می‌دهد و از اتفاق و تصادف حرف می‌زند. لذا این علوم شخصیت کودک و نوجوان را می‌سازد و می‌بینید که بچه شما تا وارد دانشگاه می‌شود کم کم نماز را کنار می‌گذارد و خدا را هم انکار می‌کند. چون در مغزش فرو رفته که همه چیز مادی و درک آن فقط حسی است. 🔹️بدحجابی و بی‌حجابی نیز به اینگونه تربیت و تفکر بر می‌گردد. این ایرادات علوم را که به استاد دانشگاه بگویی وقتی کم می‌آورد می‌گوید، اینها علمی و اثبات شده نیست و قابل آزمایش نیست! 🔹️در این وضعیت فعالیت‌های مذهبی و طلبگی در مدارس اثر جدی نخواهد داشت و بیشتر به صورت یک امور تشریفاتی تلقی خواهد شد تا ایجاد تحول و شخصیت درونی و بینش الهی. 🔹️حالا من چه کنم؟ بچه را به دست این علم جاهلانه بسپارم یا خودم اداره کنم؟ باید اجبار باشد یا آزاد؟ اینها بحث‌هایی است که در علوم تربیتی مطرح است. حالا اسلام چه می‌گوید؟ با این اوضاع چکار باید کرد؟ ادامه دارد... ➡️ @OstadZahedi