eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
988 ویدیو
244 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یا علی مدد
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ مَاجِيلَوَيْهِ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنِي عَمِّي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي اَلْقَاسِمِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْكُوفِيِّ عَنِ اِبْنِ فَضَّالٍ عَنِ اَلْمُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: لَيْسَ اَلنَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ لِأَنَّكَ لاَ تَجِدُ أَحَداً يَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَكِنَّ اَلنَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَكُمْ وَ هُوَ يَعْلَمُ أَنَّكُمْ تَتَوَلَّوْنَا أَوْ تَتَبَرَّءُونَ مِنْ أَعْدَائِنَا وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَنْ أَشْبَعَ عَدُوّاً لَنَا فَقَدْ قَتَلَ وَلِيّاً لَنَا. معانی الاخبار
هدایت شده از یا علی مدد
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى اَلْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: لَيْسَ اَلنَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ لِأَنَّكَ لاَ تَجِدُ رَجُلاً يَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَكِنَّ اَلنَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَكُمْ وَ هُوَ يَعْلَمُ أَنَّكُمْ تَتَوَلَّوْنَّا وَ أَنَّكُمْ مِنْ شِيعَتِنَا . علل الشرایع
⭕انتقاد شدید میرزای نائینی از ادعای اجتهاد برخی ... مرحوم آشیخ حسین حلی فرمود: استاد ما، مرحوم نائینی یک مرتبه در بالای منبر تدریس فرمود: 🔸یا أیها الطلاب! مرحوم حاج ملا علی کنی (صاحب کتاب نفیس قضاء) و معاصر شیخ انصاری و از اعلام شاگردان و شاید هم ردیف شیخ انصاری که اول عالم و اول مجتهد تهران بود... 🔹و اگر کسی بخواهد از علمیت او مطلع بشود، کتاب "قضاء" ایشان را ببیند. چرا که کتاب "قضاء" حاج ملا علی کنی معروف است. 🔸ایشان به تهران رفت و تمام علماء تهران که در مقابل او خاضع و خاشع و به أعلمیت او اذعان داشتند، نزد او آمده و تقاضا کردند که: شما متصدی أمور مردم باشید، و در أمر قضاء و مرافعات، مردم به شما مراجعه کنند و شما نظر بدهید و فصل خصومت نمائید. 🔹استاد ما می فرمود: مرحوم حاج ملا علی کنی گفت: من این کار را نمی کنم. زیرا من در اجتهاد خود شک دارم. 🔸تا اینکه پنجاه نفر از مجتهدین تهران آمده و بر اجتهادشان شهادت دادند، آن وقت ایشان این پیشنهاد را پذیرفت. اما شما، جالسین و حاضرین در مجلس درس، اگر پنجاه نفر از مجتهدین هم شهادت بدهند که شما مجتهد نیستید، باز قبول نمی کنید و ادعای اجتهاد میکنید!! 🆔 @miras_shia
منو یاد اون کسانی میندازه که به سقراط میگفتند خطرناکه و جوانان ما رو داره منحرف میکنه کلا یک چهارچوب مشخصی داره که هی در تاریخ تکرار میشه یکی میاد میگه فلانی گمراهه، خطرناکه، وای جلوشو بگیرید یک کتاب نوشته چه غوغایی کرده (تازه معلوم نیست چقدرشو باد برده!)
هدایت شده از و علی الدنیا بعدک العفا
هدایت شده از احمدرضا اخوان
🌹باسلام محضر حافظ دوستان ۱-هرگزم نقشِ تو از لوحِ دل و جان نَرَوَد هرگز از یادِ من آن سروِ خُرامان نَرَوَد ۲-از دِماغِ مَنِ سرگشته خیالِ دَهَنَت به جفایِ فلک و غُصهٔ دوران نرود ۳-در ازل بست دلم با سرِ زلفت پیوند تا ابد سر نَکَشَد، وز سرِ پیمان نرود ۴-هر چه جز بارِ غمت، بر دلِ مسکینِ من است برود از دلِ من وز دلِ من آن نرود ۵-آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت که اگر سر برود، از دل و از جان نرود ۶-گر رَوَد از پِی خوبان دلِ من معذور است درد دارد چه کُنَد کز پِی درمان نرود ۷-هر که خواهد که چو حافظ نشود سرگردان دل به خوبان ندهد وز پِی ایشان نرود 🔹بیان ابیات: ۱-ای معشوق!نقش و تصویر تو هرگز از صفحه ی دل و جان من پاک نمی شود؛ هیچ گاه از یاد و خاطر من، تصویر آن یار سرو قامت خوشرفتار محو نمی شود.عاشق واقعی، هیچ گاه معشوق خود را فراموش نمی کند. ۲-ای یار!با همه ظلم و اندوهی که فلک و روزگار، نصیب من کرده، از خاطر و اندیشه ی من عاشق و حیران، نقش دهان زیبا و شیرین تو هرگز بیرون نخواهد رفت. ۳-ای معشوق!در ازل، دل من با زلف زیبا و تابدار تو پیوند عشق و محبت بست و تا ابد پیمان شکنی نخواهد کرد و بر سر عهد خود باقی خواهد ماند. ۴-ای محبوب!هر غم دیگری که در دل بیچاره ی من است، فراموش می شود و از خاطر می رود، به جز غم عشق تو که هرگز از دل عاشق من بیرون نخواهد رفت و فراموش نمی شود. ۵-ای یار!عشق تو چنان در دل و جان من جای گرفته که اگر در این راه، سر خود را از دست بدهم، همچنان عشق تو در دل و جانم باقی است و هرگز بیرون نمی رود.عاشق واقعی، هیچ گاه دست از عشق نمی کشد. ۶-اگر دل من به دنبال زیبارویان می رود، عذرش پذیرفته است؛ زیرا درد عشق دارد و عاشق دردمند اگر در پی درمان درد خود نباشد، چه می تواند بکند؟ ۷-هر کس که می خواهد مانند حافظ، حیران و سرگشته نشود، باید به زیبارویان دل نبندد و به دنبال آنها نرود؛ عاشق شدن با سرگردانی و بیچارگی همراه است؛ هرکس به دنبال آرامش است نباید عاشق شود.
شانزده فرمایش گهربارِ امیر المؤمنین علیه الزمان از زبان امام جواد علیه السلام به نقل عبدالعظیم حسنی قال الشیخ الصدوق فی کتاب عیون اخبار الرضا علیه السلام: حدثنا علي بن احمد بن عمران الدقاق قال حدثنا محمد بن هرون الصوفي قال حدثني أبو تراب عبيد الله بن موسى الروياني عن عبد العظيم بن عبد الله الحسني قال قلت لابي جعفر محمد بن علي الرضا عليهما السلام يا بن رسول الله حدثني بحديث عن آبائك عليهم السلام فقال حدثني أبي عن جدي عن آبائه عليه السلام قال قال امير قوله المؤمنين عليه السلام: لا يزال الناس بخير تفاوتوا فإذا استووا هلكوا قال فقلت له زدني يا بن رسول الله قال: حدثني ابي عن جدي عن آبائه قال قال امير المؤمنين عليه السلام لو تكاشفتم ما تدافنتم قال فقلت له زدني يا بن رسول الله قال حدثني أبي عن جدي عن آبائه عليهم السلام قال قال امير المؤمنين عليه السلام انكم لن تسعوا الناس باموالكم فسعوهم بطلاقة الوجه وحسن اللقاء فاني سمعت رسول الله " ص " يقول انكم لن تسعوا الناس بأموالكم فسعوهم باخلاقكم قال فقلت له زدني يا بن رسول الله قال حدثني ابي عن جدي عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام من عتب على الزمان طالت معتبته فقلت له زدني يا بن رسول الله فقال حدثني ابي عن جدي آبائه عليه السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام مجالسة الاشرار تورث السوء الظن بالاخيار قال فقلت له زدني يا بن رسول الله قال حدثني عن جدي عن آبائه عليه السلام قال قال امير المؤمنين عليه السلام بئس الزاد الى المعاد العدوان على العباد قال فقلت له زدني يا بن رسول الله فقال حدثني ابي عن جدي عن آبائه عليهم السلام قال قال امير المؤمنين عليه السلام قيمة كل امرء ما يحسنه قال فقلت له زدني يا بن رسول الله فقال حدثني ابي عن جدي عن آبائه عليهم السلام قال قال امير المؤمنين عليه السلام المرء مخبوء تحت لسانه قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله فقال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام ما هلك امرء عرف قدره قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله قال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام التدبير قبل العمل يؤمنك من الندم قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله فقال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام من وثق بالزمان صرع قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله فقال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام خاطر بنفسه من استغنى قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله فقال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال امير المؤمنين عليه السلام قلة العيال أحد اليسارين قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله فقال حدثني ابي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام من دخله العجب هلك قال فقلت له زدنى بن رسول الله فقال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام من ايقن بالخلف جاد بالعطية قال فقلت له زدنى يا بن رسول الله فقال حدثني أبي عن جدى عن آبائه عليهم السلام قال قال امير المؤمنين عليه السلام من رضى بالعافية ممن دونه رزق السلامة ممن فوقه قال فقلت له حسبى عیون اخبار الرضا ج یک ص ۵۸
امروز صبح یکی پرسید: کنود در آیه شریفه ی إنّ الإنسان لربّه لکنود، یعنی چه؟ گفتم نمی دانم ولی شاید به معنای لجوج یا معانِد باشد عصر که به لغت مراجعه کردم دیدم هر معنایی داره جز اونی که من گفتم! «کَنُود» به زمینى مى گویند که چیزى از آن نمى روید و به انسان ناسپاس و بخیل نیز اطلاق مى شود. مفسران براى «کَنُود» معانى زیادى گفته اند، «ابوالفتوح رازى» حدود پانزده معنى در این زمینه نقل کرده است ولى غالباً شاخ و برگ همان معنى اصلى است که در بالا آورده ایم، از جمله این که: 1 ـ «کَنُود» کسى است که مصائبش را با آب و تاب مى شمرد، ولى نعمت ها را فراموش مى کند. 2 ـ «کَنُود» کسى است که نعمت هاى خدا را تنها مى خورد و از دیگران منع مى کند، چنان که در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم«أَ تَدْرُونَ مَنِ الْکَنُودِ»؛ (مى دانید کنود کیست) عرض شد: خدا و رسولش آگاه تر است. فرمود:«اَلْکَنُودُ الَّذِى یَأْکُلُ وَحْدَهُ وَ یَمْنَعُ رِفْدَهُ وَ یَضْرِبُ عَبْدَهُ»؛ (کنود کسى است که تنها غذا مى خورد و از عطا و بخشش به دیگران خوددارى مى کند و بنده زیردستش را مى زند) 3 ـ «کَنُود» کسى است که در مشکلات و مصائب با دوستان خود هم دردى نمى کند. 4 ـ کسى که خیرش بسیار کم است. 5 ـ کسى که وقتى نعمتى به او برسد، از دیگران دریغ مى دارد و اگر گرفتار مشکلى گردد، ناشکیبائى و جزع مى کند. 6 ـ کسى که نعمت هاى الهى را در معصیت صرف مى کند. 7 ـ کسى که نعمت خدا را انکار مى کند. ولى همان گونه که گفتیم همه این معانى مصداق ها و شاخ و برگهاى همان ناسپاسى و بخل است
الشيخ إبراهيم الكفعمي في كتاب البلد الامين عن المهدي صلى الله عليه وسلم: من كتب هذا الدعاء في إناء جديد ، بتربة الحسين علیه اسلام وغسله وشربه ، شفي من علته: بسم الله الرحمن الرحيم ، بسم الله دواء ، والحمد لله شفاء. ولا إله إلا الله كفاء هو الشافي شفاء ، وهو الكافي كفاء ، اذهب البأس برب النسا شفاء لا يغادره سقم وصلى الله على محمد وآله النجباء https://lib.eshia.ir/11008/53/227/%22%D8%A8%D8%B1%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%B3%D8%A7%22 برب النسا، یعنی چه؟🤔
هدایت شده از سجاد وافى
وجوب دفاع شيعيانِ از اهل سنت در كلام شيخ الفقيه ايت الله وحيد خراسانى حفظه الله تعالى
مطالبِ طلبگی (وافی)
وجوب دفاع شيعيانِ از اهل سنت در كلام شيخ الفقيه ايت الله وحيد خراسانى حفظه الله تعالى
آمریکا در سال ۶۹ به عراق حمله کرد و هزاران تُن بمب بر سر عراقی ها ریخت ولی ایران همان اول اعلام بی طرفی کرد https://irdc.ir/fa/news/4608/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3 که کار عاقلانه ای هم بود، چون ورودِ در این باتلاق با ایران بود ولی خروجش با خدا در همه جنگ های بین المللی باید جانب احتیاط را رعایت کرد و بی گدار به آب نزد حتی اگر کشورِ موردِ تجاوز تماماً شیعه ی اثناعشری باشند
هدایت شده از دین پرست
سلام همین روایت دلیل بر این است که امروزه، ناصبی کسی نیست که با شیعیان دشمنی ورزد؛ چرا که ممکن است (و ظاهرا چنین است) عده‌ای بگویند این شیعیان در طول تاریخ، مرام و مسلک اهل بیت را تحریف کرده‌اند. بلکه از همین روایت و مجموع ادله‌ی فارق بین و معلوم است که ناصبی حتی لزوما کسی نیست که با اهل بیت و حتی با شخص رسول خدا (صلی الله علیهم اجمعین و اللعن علی اعدائهم) دشمنی کند؛ زیرا چه‌بسا شبهات ضد اسلام و اهل بیت، او را از تشخیص حق و باطل در این زمینه عاجز و قاصر کرده باشند. (که حکم دارد) کسی است که می‌داند پیامبر و آل او حقند، ولی با ایشان دشمنی می‌کنند، دقیقا به این دلیل که آنها حقند و فعل و قولشان، صدق و عدل است: { وَتَمَّتۡ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدۡقࣰا وَعَدۡلࣰاۚ لَّا مُبَدِّلَ لِكَلِمَـٰتِهِۦۚ وَهُوَ ٱلسَّمِیعُ ٱلۡعَلِیمُ } [سوره اﻷنعام: ۱۱۵]
هدایت شده از مهدیار
بنده چند سال پیش که این مطلب رو به نقل از حضرت آقای وحید روی جلد مجله مجمع تقریت(تخریب) مذاهب دیدم، پیگیرش شدم. ظاهرا صحت نداشت و به آقای وحید دروغ بستن.
هدایت شده از M.
چرا نیابتی؟ چرا بزدلانه؟ به نظرم رفتار بزدلانه رفتار جاری در این کاناله که اینقدر از هر تدبیر و عمل موفقی بر علیه جبهه صهیونیستی درد می کشه، اما جرات موضع گیری صریح نیست و به نفاق و شبهه افکنی های بی سر و ته پناه برده میشه. هفتاد ساله سرزمین فلسطین اشغال شده و انواع ظلم و کشتار نسبت به مردم اون سرزمین اعمال شده، اما این جنگ، جنگِ مردم آواره و تحت ظلم سرزمین فلسطین نیست، بلکه دارند به نیابت از دیگری می جنگند! گویا تعبیری که صاحب این کانال درباره بزرگان صنف تون به کار برد که معلوم نیست بدانند فلسطین با کدام سین نوشته میشه، به کوچک ترهای این صنف هم قابل تعمیمه.
هدایت شده از یاسین
جنابت ادامه پیدا کرد و بیمارستان المعمدانی هم پوخ شد .....😭😭😭😭
گفتی جنابت، به یاد غسل جنابتِ طائر گلشن قدس در ساعت ۱۲ ظهرِ روز مناظره با عموحسین افتادم😁
به خدا قسم من مخالف اسرائیل هستم
هدایت شده از کانال سید حسین کشفی
⚡️وجوب دفاع از مظلوم از دیدگاه آیت الله العظمی وحید خراسانی 🔻معظم له در این گفتار بر اهمیت ارتباطات اجتماعی مسلمان و وجوب دفاع از آنان بلکه وجوب دفاع از مظلوم _ فارغ از گرایشات و تفکرات دینی و مذهبی اش_ تاکید می کنند: 🔹«الناس صنفان: إما أخ لك في الدين، أو نظيرلك في الخلق» فإذا الواجب على كل مؤمن أن يكون تعامله مع الغير تعاملاً انسانياً، ويكون محباً له الخير والكرامة، نصوحاً نافعاً معينا له في الشدة والبلاء، مع الغضّ عن دينه ومعتقده ومذهبه. 🔸فهذه أخلاقيات الاسلام التي هي ترجمة عملية لسيرة رسول الله وأهل بيته الكرام صلوات الله عليهم أجمعين، وقد أكدت عليها الأخبار والروايات الواردة الائمة علیهم السلام، ولذلك أقولها صراحة: 🔹اعتقادنا وحكمنا وفتوانا في الفقه وجوب الاهتمام بأمور عامة المسلمين، والدفاع عن بلدانهم ونفوسهم وأعراضهم بلا فرق في ذلك بين الشيعي والسُّني، والمؤمن والمنافق العامل بالأحكام الشرعية أو التارك لها، لأن قضية التواصل الإجتماعي بين المسلمين قضية فوق الانتماء المذهبي، وتشمل جميع الفرق الاسلامية بلا فرق بين نوع مذهبهم الفقهي أو الكلامي. 🔸 بل هناك توجه اسلامي أهم مما ذكرنا وأوسع شمولاً منه، وهي قضية الدفاع عن المظلوم، فهي أوسع من الأول وتشمل جميع أفراد البشر، بلا فرق في ذلك بين المسلم والكافر، وفي الكافر بين الملحد وأهل الكتاب بل كل مسلم ملزم بالدفاع عن كل مظلوم ودفع الأذى عنه. 📚 التكفير في ضوء الفكر الشيعي، ص۲۳۲ @seyyed_hossein_kashfi
هدایت شده از العبد
باتوجه به اینکه یکی از مخاطبین در انتساب این فتوا و نظر آیت الله وحید تشکیک کردند، خوبه در کانالتون منتشر بشه
شکّی در وجوب دفاع از مظلوم‌ نیست امّا این وجوب هم مراحلی مانند مراحل نهی از منکر دارد یعنی ابتدا باید قلباً از ظالم و ظلم‌ بیزار و متنفر باشیم در مرحله دوم لساناً از ظالم تبرّی بجوییم و در مرحله سوم عملاً جلوی ظلم را بگیریم و مرحله سوم مشروط به قدرت و احتمال تأثیر است و اگر علم یا گمان بر این بود که نه تنها اقدام عملی مؤثر نیست بلکه باعث گسترده تر شدن ظلم ظالم می گردد، وجوب بلکه جواز ساقط می شود
هدایت شده از کانال حمید کثیری
یک مهم‌ترین اصل در جنگ به آن نیست، بلکه نحوه از آن است. اینکه چگونه و با چه حجمی از خسارات، ، آثار و تبعات می‌توان خارج شد؟ 👈 این نکته‌ای است که با آن می‌توان بسیاری از اقدامات امروز و آتیِ مقاومت را فهم کرد ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه و کافر در حرکت جهاد اسلامی جایی ندارند. حرکت جهاد اسلامی یک حرکت اسلامیِ سُنّی است
هدایت شده از محسن
زیاد النخاله «دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین»: طبق قوانین گروه جهاد اسلامی، ما یک گروه سُنّی هستیم و همه باید سُنّی باشند. کسی خواست شیعه باشد باید از گروه ما برود بیرون و جایی ندارد! شیعه بین ما جایگاهی نخواهد داشت. هرکس خواست شیعه باشد یا کافر باشد از گروه جهاد اسلامی خارج است.
هدایت شده از یاسین
اینکه نوشته شده ؛ شیعه بین ما جایگاهی نخواهد داشت رو از کجای کلیپ در آوردید ؟
ظاهراً نمی گه در بین ما جایگاهی ندارد می گه نمی تواند عضوی از گروه حرکت جهاد اسلامی باشد
همین که شیعه رو در کنار کافر میاره از صد تا فش بدتره
شاید منظوری نداره و فقط می خواد بر سُنّی بودنِ این حرکت تأکید کنه می گه غیر سنّی را در جمع خود نمی پذیریم حالا چه شیعه باشه چه کافر