eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
252 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج آقا اشکوری 😔😔😔😔😔
پیمان رکن الدینی اون زمان هم فکرش خراب بود: https://eitaa.com/vafivafi/15395
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طلبه فقیری که قیافه هم نداشت ولی چهارتا خانم دکتر همسرش شدند @vafivafi
بسه دیگه بریم مجلس روضه
هدایت شده از احمدرضا اخوان
🌹باسلام محضر شما 🔹اخلاق نیکو پیامبرِ اکرم فرمودند :  اَوَّلُ ما يوضَعُ فى ميزانِ الْعَبْدِ يَوْمَ الْقيامَةِ حُسْنُ خُلْقِهِ. نخستين چيزى كه روز قيامت در ترازوى اعمالِ بنده گذاشته مى شود، اخلاقِ خوبِ اوست. ونیز فرمودند: اِنَّكُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِأموالِكُم فَسَعُوهُم بِأخلاقِكُم. شما با مال و ثروتتان نمی توانید همه مردم را جذب کنید ولی با اخلاق نیکو می توانید مردم را جذب کنید. مولانا نیز می گوید: من در این دنیای تلاش و تجربه ،هیچ چیزی شایسته تر از اخلاق نیکو ندیدم. ●من ندیدم در جهانِ جست و جو ●هیچ اهلیّت بِهْ از خویِ نِکو ■مولانا در تفسير چهار جوی آب و شراب و شير و شهدکه درقرآن (سوره محمد/آیه ۱۵)آمده است ،گفته است: ●جُوی آب و جوی خَمر و جُوی شير ●نيست جز خُلق لطيف و دلپذير ●من ندیدم در جهانِ جست و جو ●هیچ اهلیّت بِهْ از خویِ نِکو
هدایت شده از احمدرضا اخوان
🌹باسلام محضر نیک سیرتان 🏴شروط رفاقت با امام حسن مجتبی علیه‌السلام ●عارضش را به مثل ماه فلک نتوان گفت ●نسبت دوست به هر بی سر و پا نتوان کرد ■مردی محضر امام مجتبی علیه‌السلام رسید و از ایشان خواست مدتی رفیق (شاگرد) حضرت باشد. امام علیه‌السلام سه شرط مهم برای او گذاشتند: ۱. مبادا در جایی مرا مدح و ثنا کنی، زیرا من به خودم آگاه‌تر هستم. ۲. مبادا در حضور من دروغ‌بافی کنی، زیرا دروغ‌گو، رأی و نظر شایسته‌ای ندارد. ۳. مبادا نزد من از کسی غیبت کنی. ▪️مرد که دید توان رعایت شروط امام علیه‌السلام را ندارد، گفت: پس اجازه بده مرخص شوم. حضرت که حاضر نبودند از شرط‌های خود عقب‌نشینی کنند، فرمودند: باشد، هر وقت خواستی برو؛ بله: ●نخست موعظه پیر صحبت این حرف است ●که از مصاحب ناجنس احتراز کنید و: ●چاک خواهم زدن این دلق ریایی چه کنم ●روح را صحبت ناجنس عذابیست الیم و: ●بیاموزمت کیمیای سعادت ●ز همصحبت بد جدایی جدایی و: ●نازنینی چو تو پاکیزه دل و پاک نهاد ●بهتر آن است که با مردم بد ننشینی ■وَ سَأَلَهُ رَجُلٌ أَنْ يُخِيلَهُ. قَالَ ع: إِيَّاكَ أَنْ تَمْدَحَنِي فَأَنَا أَعْلَمُ بِنَفْسِي مِنْكَ، أَوْ تَكْذِبَنِي فَإِنَّهُ لَا رَأْيَ لِمَكْذُوبٍ، أَوْ تَغْتَابَ عِنْدِي أَحَداً. فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ: ائْذَنْ لِي فِي الِانْصِرَافِ؟ فَقَالَ ع: نَعَمْ إِذَا شِئْتَ.