eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
913 ویدیو
234 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از .
چند سال قبل که درباره بیت شیرازی و ریشه اختلافات آنها با جمهوری اسلامی با چند نفر از روحانیون عراقی گفت و گو کردم، به این نتیجه رسیدم: در عراق دو جریان سیاسی شیعی فعال بوده اند؛ در کربلا مرحوم سیدمحمد شیرازی و حزب الدعوة نیز با مرکزیت نجف. میان این دو جریان رقابت و اختلافهایی بوده بعد از پیروزی انقلاب به تدریج جریان حزب الدعوة و شاگردان شهید صدر در ساختار جمهوری اسلامی جایگاه برتر را به دست آوردند از یک سو حزب الدعوه‌ای ها علیه بیت شیرازی اقدام می کردند و از سوی دیگر شیرازیها در مقابله با رقبای عراقی خود با نهادهای جمهوری اسلامی که در اختیار آنها بود درگیر می شدند تداوم این روند به جدایی و نهایتا تقابل بیت شیرازی با جمهوری اسلامی انجامید
هدایت شده از دکتر مسعود پزشکیان
دکتر پزشکیان در دیدار با نخست وزیر اتیوپی : از هر اقدامی که منجر به صلح شود، پشتیبانی میکنیم رسانه رسمی دکتر مسعود پزشکیان 🔰 @drpezeshkian
⭕️آقای پزشکیان! شما رئیس جمهور ایرانی چرا باید در برابر یک شیخ عرب که کشورش اندازه خوزستان ما نیست دست به سینه وایسی؟! 🆔 https://eitaa.com/pedarefetneh/246950 🔜
کانالِ ۳۴۱ هزار نفری و این قدر بی شعوری، نوبره!
ولی اینش جالبه 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ 💤 اسرائیل چه غلطی میتونه بکنه؟؟ تا کنون👇👇👇 دانشمندان هسته‌ای حاج قاسم هواپیمای عازم اوکراین فرماندهان نظامی فخری‌زاده گلزار کرمان کنسولگری زاهدی رییسی هنیه نیل‌فروشان سیدحسن نصرالله یحیی سنوار سیدصفی و 💤💤💤 و...... https://eitaa.com/pedarefetneh/246992
آقای حکیم از کجا مطمئن بود که شاه، امام را اعدام نمی کند؟ 🤔🤔🤔
🔰اختتامیه دوره تخصصی ده شب در محضر بحارالأنوار 🎙  اساتید بزرگوار: آیت الله نجم الدین طبسی حجت الاسلام والمسلمین سید رضا هاشمی گلپایگانی 📌پنج شنبه، ۳ آبان ماه    🕰 ساعت ۹ صبح  📍قم. عماریاسر.کوچه ۴.پلاک ۱۴۸ ❖ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❖ 🔰مؤسسه علمی فرهنگی امام هادی علیه السلام 🔰 👇 راه های ارتباطی  👇 02537725225-7 @emamhadi_qom اینستاگرام| آپارات
امروز دوستان را اینجا👆ببینم
هدایت شده از مسلمان
شما یک پدیده در زندگی من بودید❤️
7.95M
دلیل انسداد
۲میلیون تومن ۲ماهه قرض لازم دارم باسفته ممنون میشم لطف کنید
💥 سید مرتضی علم الهدی ره: قرائات مختلف؛ ایجاد شده توسط خداوند در آن واحد یا تدریجاً «فإن قيل‌: فما قولكم في القراءات المختلفة و الحروف المتباينة التي قرأ بها القراء و معاني أكثرها متضادة و مختلفة؟ أ تذهبون إلى أن القرآن نزل ببعضها؟ فيجب على هذا أن لا يقرأ بسائرها؛ بل بما تعين نزول القرآن به. و إن قلتم: إن القرآن نزل بالجميع‌، فكيف يكون ذلك مع التضاد و الاختلاف و زيادة الحروف و نقصانها و الاختلاف في الإعراب و تباينه‌؟ قلنا: ليس يمتنع أن يكون الله تعالى علم من مصلحة المكلفين أن يدرسوا القرآن و يقرؤوه على هذه القراءات المختلفة‌، و أن المصلحة في كل ذلك متساوية‌؛ فجعلهم مخيرين فيما المصلحة فيه متفقة‌، فأباح النبي صلى الله عليه و آله أمته هذه القراءات المختلفة، و أن المصلحة لهذا الوجه‌.و ليس يمتنع أن يكون جبرئيل عليه السلام إنما هبط و أدى ما يوافق بعض هذه الحروف‌، ثم خير فيما عداه؛ فكأنه أدى إلى النبي قوله تعالى‌: «يا أيها الذين آمنوا إذا ضربتم في سبيل الله فتبينوا» ، فيؤديه بالنون‌، ثم يقول للنبي صلى الله عليه و آله: «و من شاء أن يقرأ: «فتثبتوا» فذلك له»، و كذلك في سائر الحروف المختلفة‌. فإن قيل: إذا كان الله تعالى المتكلم بالقرآن‌، فلا بد عند افتتاح إحداثه من أن يكون تكلم به على بعض هذه الحروف و القراءات المختلفة‌؛ لأن الجمع بين الكل محال في لفظ واحد. و إذا كان منزلا على بعض هذه الوجوه و الحروف‌، فيجب فيمن تلاه على غير ذلك الوجه و بغير ذلك الحرف أن لا يكون حاكيا لكلام الله تعالى‌، و لا مؤديا للفظه؛ و في هذا ما تعلمون‌. قلنا : الواجب أن يقال في هذا الباب أنه تعالى إذا كان قد أباحنا القراءات المختلفة و الحروف المتباينة‌، و ثبت أيضا أن كل قارى بحرف من هذا حاك لكلام الله تعالى و مؤد للفظه، فلا بد من أن يكون الله تعالى في ابتداء إحداثه لهذا القرآن قد تكلم به - إما في حال واحدة‌ أو أحوال متغايرة - على هذه الوجوه كلها و الحروف‌، حتى يتم القول مع إباحته تعالى القراءة بأي شيء شئناه من هذه الحروف‌، بأن يكون القارئ بكل واحد منها حاكيا لكلامه و مؤديا لمثل لفظه؛ و إلا فلا يجوز أن يكون من قرأ: «فتبينوا» بالنون حاكيا لكلام‌ من قال‌: «فتثبتوا» بالتاء‌.» 📚 جواب المسائل الطرابلسیات الاولی، ص ۲۵۱-۲۵۳ 🖊پ.ن: مطالعه کلمات تفصیلی سید مرتضی ره در اینجا
هدایت شده از کارآفرین بین الملل
سلام شما نوشتی من غدیری ام اما بصیرت غدیری دارید؟ حرفهایتان خیلی بودار و نشان غدیری بودن نمی دهد البته غدیری ها هم چند دسته بودند یکی نبودند افرادی مثل حاج قاسم بودند که مکتب حاج قاسم نتیجه آن است افرادی مثل رفاعه بودند که در صفین جو را بنفع اشعثیها تغییر دادند مشخص کنید شما جزء کدام دسته اید؟!! البته جسارت نمیکنم شما استاد هستید بنده فقط خواستم روشنگری بفرمایید مخصوصا الان که جبهه باطل خود را خوب نشان داده است تزویرهای ظریف دیگر آشکار شده سادگی پزشکیان و فریب خوردن او هم که مشخص است و خودی هایشان هم اذعان دارند دشمن هم که تا دندان مسلح است مرتب در فضای مجازی خوبهای ما را بده جلوه می دهد که این کار تزویر است.... و من الله التوفیق
در این کانال همه حرف می زنند و من فقط حاضر و ناظر هستم
هدایت شده از داریوش سلیمانی
✅پیش بینی ۳ سال قبل سازمان برنامه و بودجه از قیمت در سال ۱۴۰۳ درست از آب در آمد! دلار در صورت تحریم سال آینده ۱۱۰ هزار تومان خواهد بود
هدایت شده از کتابخانه فضائل
- آن‌چه از مصائب نشنیدی، عجیب‌تر است! 📚 کامل الزیارات، باب ۲۶، ح ۷ @ketabkhaneh_fazael
هدایت شده از علی مددی
فدایت شوم دست به سینه شدن مقابل شیخ عربی که چند روز قبل گستاخانه مدعی مالکیت بخشی از سرزمینت شده است ، قابل قبول نیست.
یکی از ایراداتِ انقلابی ها این است که: بین ضدّ انقلاب و غیر انقلابی فرقی نمی گذارند و همه را با یک چوب می رانند در حالی که: از بقال و غصاب گرفته تا مرجع تقلید بر سه قسمند: انقلابی؛ غیر انقلابی و ضدّ انقلاب و نظام ولی بعضی دوست دارند فقط دو قسم ببینند: انقلابی و ضدّ انقلاب یا همان خودی و غیر خودی و استدلالشان هم این است که: در نبرد حقّ و باطل، بی طرف معنا ندارد یا با نظامی یا علیهِ نظام! حتّی اگر دقت کنیم ضدّ انقلاب ها هم یک دست نیستند بلکه درجات و مراتب دارند و هر درجه، برخورد مناسب با خودش را می طلبد ولی کو کسی که این ها را بفهمد!
مثلاً علامه طباطبایی قطعاً یک عالم انقلابی نبود و حتّی یک جمله در تأیید انقلاب و نظام از دهانش خارج نشد با این‌ که سه سال بعد از پیروزی انقلاب زنده بود ولی یک ضدّ انقلاب هم‌ محسوب نمی شود
البته انقلابی ها هم به دو دسته تقسیم می شوند: انقلابی با بصیرت و انقلابی بی بصیرت! مثلاً آقای جوادی آملی قطعاً یک عالم انقلابی و مدافع نظام است ولی از سال ۸۴ به بعد به عنوان یک عالم انقلابی بی بصیرت شناخته می شود🤔
هدایت شده از . سلام
سلام و رحمت میگن که مبانی انقلاب از المیزان علامه قابل استخراجه،