eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
252 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدباقر معرفت
مشهد در صحن آزادی بودم خانومی آمد جلو و با شور عجیب با لهجه‌ی مشهدی گفت حاج‌آقا چرا حوزه نسبت به بی‌حجاب‌ی ساکت است. گفتم ساکت نیست و سال‌های سال است مجتهدین و صاحب‌نظران، گفتند و می‌گویند آنچه باید می‌گفتند. گفت خیر ، ما هیچ حرکت عملی از حوزه ندیدیم. گفتم حرکت عملی اگر به معنای بگیر و ببند است نه که انجام نمی‌دهند بلکه با کسانی که این راه را بخواهند ادامه دهند برخورد می‌کند حوزه. گفت ما خانم‌ها در حرم به بست نشسته‌ایم ولی شما چه؟ گفتم این تفکر که ما چنین هستیم و شما هم باید مثل ما باشید خیلی خطرناک است. گفت نه حوزه با ما همکاری نکرد بلکه آقای مروی به ما گفته نماز شما در حرم، باطل است که بست نشسته‌اید. گفتم ایشان متولی است و اگر حرف‌ش را گوش ندهید، نمازتان باطل است. گفت نه اینکه از ما که عملا با بی‌حجابی در حال مبارزه هستیم همکاری نمی‌کنید تازه با آنها هستید؟ گفتم بنده معتقدم بست نشستن شما، نه مبارزه با بی‌حجاب‌ی نیست بلکه نوعی با نظام درافتادن است. خلاصه دیگه وقت نماز شد و خدا را شکر بدون خداحافظه‌ای رفت.
هدایت شده از یا علی مدد
گاهی بست نشینی خواص ، روحانیون و بانوان شرایط را تغییر داده و گاهی سکوت خواص و روشنفکر بازی برخی ، فرهنگ غربی و بی حیایی و بی عفتی را به عنوان یک فرهنگ ترویج نموده در جامعه ما مسئولین نظام که سالها در دولت های اصلاح طلب و ضد اسلام و دین رشد کردند و در دولت رییسی ادامه دارند با این بست ها متوجه می شوند که باید قانون الهی را پاش وایسن بست نشینی اعتراض به یک ناهنجاری مداوم و پیوسته و اعتراض به کم کاری مسئولین امر است نه لزوما تقابل با شخص بد حجاب ها یا بی حجاب ها اعتراض به ترتیب اثر به این پدیده شوم به معنای برخورد خشن نیست بلکه اجرای قوانین حجاب و عفاف در کشوری است که نود و هشت درصدش مسلمان اند مشهدی ها همیشه فرسنگ ها از بقیه شهرها جلوتر بودند
تدریس گلستان سعدی به زودی در همین کانال
هدایت شده از یادِ یارِ عزیز
دو نکته تکمیلی در تقویت اختصاص تبصبص به فقره اخیره دعا: 💠نکته اول: یکی از دوستان از یکی از علمای برجسته نقل کردند که حالت تبصبص و گرفتن ریش در دست تناسب با محتوای فقره اخیره دعا دارد، چنانکه در پایان این عبارت هم می‌خوانیم «حرّم شیبتی علی النار». 💠نکته دوم این است که اگر حضرت سلام الله علیه در تمام دعا این عمل را انجام دادند، چرا در همه نقل‌های این روایت نقل این عمل حضرت در فاصله بین فقره اول و دوم ذکر شده است. اقتضای عرفی این است که اگر حضرت سلام الله علیه از ابتدای دعا این کار را انجام می‌دادند، راوی قبل از شروع دعا یا بعد از اتمام دعا، این حالت حضرت علیه السلام را نقل نماید و نه اینکه در میان دو فقره دعا چنین حالتی را از فعل حضرت علیه السلام نقل کند. اما به نظر می‌رسد اگر حضرت علیه السلام تنها در قسمت پایانی دعا چنین عملی را انجام داده‌اند، در اینجا اقتضای عرفی این است که در قسمتی که حالت حضرت تغییر می‌کند، راوی تذکر بدهد. نقل حالت تبصبص در میانه‌ی دعا را هم می‌توان به عنوان شاهدی دانست که فعل حضرت علیه السلام اختصاص به فقره اخیره داشته است. در هر صورت اینها تنها شواهدی هست که ذهن انسان را به یکی از دو طرف متمایل می‌کند و نردّ علمه الی اهله علیهم صلوات الله. •┈┈••✾••┈┈• 🔺🔻کانال یادِ یارِ عزیز🔻🔺 https://eitaa.com/yadeyareaziz
هدایت شده از Esmaeil Zandi
سلام الان بیمارستان گلپایگانی هستم ، یه تخفیف جالب دیدم . گفتم برای شما هم به اشتراک بزارم، شاید بتونید ازش استفاده کنید😍
✍️ آیت‌الله اعرافی خطاب به همه مسئولان، مدیران، استادان، فضلا و طلاب: بیانیه گام دوم را در متن برنامه‌های خود بگنجانید و آن را تبیین کنید. بیانیه گام دوم ماده درسی حوزه شود. بسم‌الله الرحمن الرحیم مسئولان، مدیران، کارگزاران، استادان، فضلا و طلاب گرانقدر حوزه‌های علمیه و روحانیت ارجمند (دامت معالیهم) با سلام و تحیت؛ اعیاد خجسته رجب الاصبّ و ایام حیاتبخش دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک و شادباش می‌گویم و بر اهتمام فزاینده نسبت به ادامه و تعمیق جهاد تبیین و روشنگری تأکید مجدد و ضرورت خلق حماسه‌ای نو و فراتر از انتظار در دهه فجر و بویژه راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه را یادآوری می‌نمایم. همزمان با ماه رجب، ماه پرفروغ معنوی و خودسازی، و ماه بهمن، ماه رهایی و آزادی و استقلال و نجاتبخش، برنامه راهبردی و تمدنی خوانش بیانیه گام دوم در حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شده است، این برنامه حلقه‌ای از زنجیره برنامه‌های بصیرتی و آشنایی با متون و منابع و تاریخ انقلاب اسلامی و نیازمند اهتمام فزاینده حوزه است، این زنجیره حاوی آشنایی با تاریخ حوزه و روحانیت و انقلاب اسلامی و وقوف بر اندیشه‌های امام راحل (ره) و رهبری گرانقدر (مدّظله) و بزرگان انقلاب و مراجع و متفکران اسلامی و منشورهای انقلاب اسلامی و مواریث انقلاب و دفاع مقدس و محور مقاومت و شهدای عالیقدر است و یکی از قله‌های آن بیانیه گام دوم بشمار می‌آید و اکنون گامی در این مسیر و برای جریان‌سازی و گفتمان‌پروری بیانیه آغاز شده است، متواضعانه از همه دوستان در سراسر کشور می‌خواهم به این کاروان معرفتی و اجتماعی و فرهنگی و انقلابی بپیوندند و در آن مساهمت ورزند. این بیانیه وزین و فاخر از یکسو حاوی معارف اساسی انقلاب اسلامی و جمع‌بندی تاریخ و درسهای تاریخی انقلاب اسلامی و از سوی دیگر پنجره‌ای به آفاق پیش روی انقلاب و گشاینده دروازه‌ای به سوی آینده گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی در ایران و جهان است، این متن استوار با خامه شخصیتی رقم خورده است که در بیش از شصت سال در همه فراز و فرودهای انقلاب حضور داشته و در عرصه‌های گوناگون آن نقش‌آفرین بوده است. بیانیه گام دوم منشور حرکت آینده گفتمان انقلاب اسلامی و ترسیم‌گر مسیر ملت شریف ایران است. این نوشتار اصیل و استوار، تحلیلی دقیق و جامع از حوادث انقلاب اسلامی است؛ بیانیه گام دوم، منشور انقلاب اسلامی و روشنگر مسیر آینده و نشانگر راه پیشرفت و شکوفایی است. در بیانیه قواعد و سنت‌های حاکم بر راه گذشته انقلاب اسلامی و ضوابط رشد و بالندگی و پیشرفت و اصول اصلاح و ترمیم کاستی ها تبیین شده است. از این رو عموم مردم و جوانان عزیز و بویژه نهادهای علمی و فرهنگی و بخصوص حوزه‌های علمیه باید برای آشنایی با اندیشه‌های امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به این بیانیه اقبال نشان دهند و آن را در متن برنامه‌ها و فعالیتهای خویش بگنجانند و در آغاز همه حوزویان با تفسیر آن آشنا و سپس در در ترویج و تبیین آن کوشا باشند. همه مدیران و کارکنان و استادان و طلاب عزیز باید در این زمینه همراهی و همکاری نمایند و بویژه در ماه بهمن، ساعاتی را از برنامه‌های مدارس و مراکز به این برنامه و ماده درسی اختصاص دهند و مسابقاتی را برای تثبیت و تعمیق آگاهی به بیانیه تدبیر نمایند. امیدوارم در برنامه سراسری خوانش بیانیه گام دوم همه مراکز، مدارس، مؤسسات، مجتمع ها و مجامع حوزوی و روحانی، حضور و مشارکت یابند و برای تداوم و تعمیق و گفتمان‌سازی آن برنامه‌ریزی و اقدام نمایند و ستاد مرکزی تحقق بیانیه گام دوم در مدیریت حوزه‌های علمیه به پیشبرد این برنامه اهتمام ورزد. صمیمانه از همه دوستان ستاد بیانیه و همه مساهمت‌کنندگان در سراسر کشور سپاسگزار و متشکرم. علی رضا اعرافی / مدیر حوزه‌های علمیه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ / ۸ رجب المرجب ۱۴۴۴ @sotohaali
امروز یکی از طلبه ها از قول یکی از اساتید حوزه که از دوستان ماست نقل کرد که: حدود ۱۵ سال پیش، بین دو عشیره از عشایرِ عراق، یک قتل عمد پیش آمده بود من رفتم تا میانجیگری کنم و اولیای مقتول از قصاص صرف نظر کنند و به دیه راضی شوند خلاصه بعد از صحبت های من راضی شدند که به پول ما شش ملیارد، بگیرند و از قصاص صرف نظر کنند دو طرف راضی و خوشحال بودند هنگام خداحافظی، اولیای قاتل، که از عدم قصاص خوشحال بودند، یک ملیارد بابت تشکر به من دادند یک ملیاردِ پانزده سالِ پیش یعنی می شد باهاش 200 پراید خرید! یکی از طلبه های عرب زبان گفت: عشایر عرب به سختی از خون قاتلِ عمد صرف نظر می کنند. این استاد خیلی هنرمندانه صحبت کرده که تونسته به دیه راضیشون کنه👏👏👏 نوووش جووونش
شاید در ادبیات جهان داستان‌های زیادی دربارۀ شخصیت‌های دینی و مذهبی و زندگی خصوصی‌شان نوشته شده باشد، اما در ایران کمتر این اتفاق افتاده.گذرِ خان برای اولین‌بار به درون حوزۀ علمیۀ قم و نیز  محافل و جلسات روحانیون سرک می‌کشد. رمان داستان پسری را روایت می‌کند که پدر روضه‌خوان نابینایی دارد و بنابراین ناچار است همه‌جا او را همراهی کند، از روضه‌های زنانه و مردانه گرفته تا مجالس و محافل مراجع تقیلد. گذرِ خان نام محله‌ای نام آشنا در قم است که بسیاری از اتفاقات این داستان در آن‌جا به وقوع می‌پیوندد
200 تا پراید، الآن میشه 60 ملیارد تومان 💪💪💪
حراج پیراهن های مردانه زیرقیمت بازار😍 به مناسبت میلاد اميرالمؤمنين علی (ع) روز پدر و روز مرد🌹🌸😍 ✅ یقه معمولی ✅یقه دیپلمات ✅ یقه طلبگی 🔴قیمت تکفروشی 110 ت 🔵 قیمت دوتا 105 ت ⚪️قیمت سه تا 100 ت ♻️ ⚫️قیمت عمده 90ت♻️ 🔺(عمده حداقل بالاتر از 100 پیراهن محسوب میشود) 🔹از سایز M تا ‌ XXL موجود است❗️ ✅ارسال رایگان در محدوده پردیسان و شهرک مهدیه داریم‼️ 🔸جهت خرید با شماره زیر تماس بگیرید⬇️ 0992 952 0918 کد تبلیغی : 141157