eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
252 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
https://virasty.com/farbehi/1689821949276312175 از کجا باید شروع کرد؟ گاه وارد مجموعه‌ای تحت نظارت دولت می‌شوم به‌هر بخشی می‌روم خانم‌هایش بدحجاب‌اند با خودم می‌گویم: اول باید از خدمات‌رسانیِ خانم‌های بدحجاب جلوگیری کنند سپس از خدمات‌رسانی به خانم‌های بدحجاب حفظ مراحل اجرای قانون یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در اجرای قانون است. https://eitaa.com/farbehi
https://virasty.com/farbehi/1689821949276312175 از کجا باید شروع کرد؟ گاه وارد مجموعه‌ای تحت نظارت دولت می‌شوم به‌هر بخشی می‌روم خانم‌هایش بدحجاب‌اند با خودم می‌گویم: اول باید از خدمات‌رسانیِ خانم‌های بدحجاب جلوگیری کنند سپس از خدمات‌رسانی به خانم‌های بدحجاب حفظ مراحل اجرای قانون یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در اجرای قانون است. https://eitaa.com/farbehi
نکته مرحوم بهجت زیباترین نکته ای بود که این ایام مطالعه کردم و همیشه دوست داشتم چنین باشد. رفتار بزرگان و ائمه ی ما علیهم السلام بر مدار عقل بوده و این تفسیر عاقلانه ترین رفتار را نشان می دهد. عشقم به مولا امام حسین علیه السلام مضاعف شد.
3.77M
آیا ما این گونه ایم؟ هرگز
هدایت شده از {تلخند طب،‌تمدن و سیاست}🇵🇸
تصاویر | ۱۵ خرداد ۱۳۶۸؛ وداع مردم ایران با امام خمینی(ره) 👌هروله کردن در عزاداری بدعت نیست
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
🔹 قدیمی ترین مدرک برای اثبات وجود حضرت رقیه (سلام الله علیها) ✅ قدیمی ترین مدرک برای اثبات وجود حضرت رقیه (سلام الله علیها) کتاب لباب الأنساب ظهیر الدین بیهقی متوفی میانه قرن ششم می باشد. 🔹 در نسخه چاپی این کتاب این چنین آمده است: أما الحسينية، فهم من أولاد الحسين بن علي رضي الله عنهما، ولم يبق من أولاده إلا زين العابدين رضي الله عنه وفاطمة وسكينة و رقية @vajeazeh
هدایت شده از اَلمَجَالِس | Al-majales
منبر شب دوم محرم ۱۴۴۵_20-07-23_08-14-09-608.mp3
16.51M
*سیمای سید الشهدا علیه السلام در قرآن* جلسه دوم 🔸حدیث ثقلین 🔹آیات دربارهٔ شهادت امام حسین علیه السلام 🔸سوره احقاف، آیه ۱۵ : و وصّينا الإنسان بوالديه إحساناً حملته امّه كرهاً و وضعته كرهاً 🔹بیان احادیث در تفسیر این آیه‌ شریفه 🆔 Al-majales | اَلمَجَالِس : @al_majales
خلاصه فرمایشِ مرحوم آقای بهجت این است که: امام حسین علیه السلام بین باطن و ظاهر و شریعت و حقیقت جمع کردند در عین حالی که می دانستند پایان سفر به سمتِ عراق شهادت است؛ و به همین جهت در همان هنگامِ خروج از مکّه فرمودند: من کان باذلاً فینا مُهجته فلیرحل معنا در عین حال، وقتی با سپاه حُر برخورد کردند، فرمودند: شما برای من دعوت نامه فرستادید و اگر از دعوت خود منصرف شده اید، بر می گردم و در عین حال که می دانستند یزید ملعون مصمّم بر به شهادت رساندنِ حضرت است و به هیچ وجه پیشنهادِ بیعت را نمی پذیرد، به عمر سعد سه پیشنهاد دادند که یکی از آنها بیعت با یزید بود تا فردا کسی نگوید حسین بن علی خود را به کشتن داد بلکه اعتراض ها متوجّهِ یزید شود که چرا پیشنهاد بیعتِ حسین را نپذیرفتی؟!؟ حتی وقتی زهیر پیشنهاد کرد که با سپاه حُر بجنگیم، حضرت فرمودند: من هرگز آغازگرِ جنگ نخواهم بود حتی وقتی شمر روی سینه ی حضرت نشسته بود و می خواست کار حضرت را تمام کند، حضرت به او فرمودند: أما ترجو شفاعة جدّی هر کس حضرت را نشناسد، فکر می کند این سخن یعنی مرا نَکُش تا بیشتر زندگی کنم در حالی که ما می دانیم حضرت عاشق لقاء الله بودند در مورد پیشنهاد بیعت هم، مخالفان می پندارند پیشنهاد بیعت مساوی است با ذلّت و فرار از شهادت در حالی که حضرت با این پیشنهاد بالاترین سیاست را به خرج دادند و یزید را تا همیشه ی تاریخ خلع سلاح کردند گر چه یزید بعدها کوشید که تقصیر را به گردنِ ابن زیاد بیندازد که من راضی به قتل حسین نبود و ابن زیاد از پیش خود این کار کرد ولی هیچ گاه هیچ کس این ادعا را باور نکرد ملعون، تو اگر راضی نبودی چرا چوب بر لب و دندانِ سر مبارک حضرت می زدی و اشعار کفرآمیزِ حاکی از شادی می خواندی؟!؟ در حقیقت، مرحوم آقای بهجت با این فرمایش خود، پنجره ای جدید به سوی واقعه عاشورا به روی ما گشودند باشد که نویسندگان و گویندگان، آن را درست بفهمند و به خوبی برای دیگران تبیین کنند
عبارات شاگرد مرحوم آقای بهجت در تبیین سخن استادشان هم بسیار عالی و ارزشمند است تا چه کسی قدردانِ آن باشد: ربما يخطر في الذهن أنّه كيف يُجمع قول سيد الشهداء الإمام الحسين(ع): «مثلي لا يبايع مثله» مع ما نقله أهل السِّيَرِ أنّ عمر بن سعد كتب الى ابن زياد، و ذكر البيعة في ضمن ثلاث: بعث عمر بن سعد في ضمن كتاب إلى ابن زياد: «... أمّا بعد؛ فإنّ اللّه قد أطفأ النائرة و جمع الكلمة و أصلح أمر الأمّة؛ هذا حسين قد أعطاني أن يرجع إلى المكان الّذي منه أتى، أو أن نسيّره إلى أيّ ثغر من ثغور المسلمين شئنا، فيكون رجلاً من المسلمين له ما لهم و عليه ما عليهم، أو أن يأتي يزيد أمير المؤمنين فيضع يده في يده، فيرى فيما بينه و بينه رأيه، و في هذا لكم رضا و للأمّة صلاح». في البداية قبل ابن زياد رأي عمر بن سعد؛ و لكن الشمر قال: «و اللّه لئن رحل من بلدك و لم يضع يده في يدك ليكوننّ أولى بالقوّة و العزّة و لتكوننّ أولى بالضعف و العجز فلا تعطِ هذه المنزلة فإنّها من الوهن و لكن ينزل على حكمك هو و أصحابه، فإن عاقبت فأنت وليّ العقوبة و إن غفرت كان ذلك لك». فاستحسن ابن زياد رأيه و قال: «نِعْمَ ما رأيت! الرأي رأيك»؛ وقعة الطف، 187 إلى 188 ؛ تاريخ الطبري، ج 5، ص 414 و راجع أيضاً: الإرشاد، المفيد، ج‏ 2، ص 87 إلى 88 ؛ إعلام ‌الورى، ص 236؛ الكامل في التاريخ، ج 4، ص 55؛ بحار الأنوار، ج‏ 44، ص 389 إلى 390. فيقال في الجواب: أنّ سيد الشهداء(ع) لم يعمل على طبق ما يعلمه من الله تعالى بعاقبة الأمر و الشهادة الموعودة فحسب، بل كان عمله(ع)، خطوة بعد أخرى، وفقاً لظاهر الشرع الأنور، يدور بين الحرمة و الوجوب، فقال هذا الكلام «مثلي لا يبايع مثله» في المدينة، و أعلن لجميع البشر أنّ خلافة يزيد غاصبة و لا يجوز له أن يبايعه، و الوظيفة الشرعية تابعة لشرائط الموضوع و يمكن أن تتغيّر مرحلةً مرحلة، وفقاً للشرائط، فإنّ الإمام الحسن(ع) بدايةً لم يصالح معاوية، كما لم يبايع أميرُ المؤمنين(ع) أبا بكر طوال حياة السيدة فاطمة الزهراء(ع) نقلاً عن صحيح البخاري و مسلم: صحيح البخاري (5/139) ، صحيح مسلم (3/1380) «وكان لعلي من الناس وجه حياةَ فاطمة، فلما توفّيت استنكر عليٌّ وجوه الناس، فالتمس مصالحة أبي بكر و مبايعته، و لم يكن يبايع تلك الأشهر» http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-033-033-homfatemah/q-tfs-033-033-ahlbayt-05-00071.html
فرمایش مرحوم آقای بهجت و توضیحات شاگردِ ایشان، درست در نقطه مقابلِ فرمایشاتِ صاحبانِ کتاب های حماسه حسینی و انسان ۲۵۰ ساله است که هر گونه بیعت را مصداق ذلّت می دانند و حتی احتمالِ آن را با روحِ حرکت حضرت از مدینه تا کربلا، ناسازگار می بینند
هدایت شده از دین پرست
سلام و سپاس علاوه بر اینکه اگر هم یزید و امثال او، بیعت را می‌پذیرفتند، کار تربیتی امام حسین ادامه می‌یافت تا حدی که به تدریج و در طول تاریخ، تغییر حکومت جور به حکومت معصوم، به‌صورت طبیعی و با کمترین هزینه ممکن اتفاق بیفته. همانطور که معاویه علیه الهاویه درباره امام حسن ع پرسید و گفتند: کثرت النعال خلف الحسن (کنایه از زیاد شدن پیروان امام ارواحنا فداه).