هدایت شده از مسلم اسماعیل پور
توضیح خزعلی درباره طراحی موتورهای ویژه بانوان و عدم صدور گواهینامه - ایرنا
https://www.irna.ir/news/85349816/%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D8%AE%D8%B2%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87
هدایت شده از مهدی یار
سیاست کنترل جمعیت سیاست دولت هاشمی بود
علامه طهرانی در کتاب کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر اجتماع ص 159 نقل می کند که در سال 72 جمعی خدمت مقام معظم رهبری مد ظله العالی رسیدند و از سیاست کنترل جمعیت دولت هاشمی گلایه کردند
مقام معظم رهبری مد ظله العالی فرمودند بنده گمان می کنم این سیاست توطئه باشد و به هاشمی گفته ام اما ایشان می گویند این نظر شماست و به کار خود ادامه می دهند
راستی سیاست برجام سیاست رهبری و نظام بود یا سیاست دولت حسن فریدون
گمان می کنم هم شد حرف؟!؟
رهبری از عواقب خطرناکِ این سیاست بی اطلاع بودند و گر نه باید قاطعانه جلوی اجرای آن می ایستادند
چند سال پیش دکتر نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رهبری نوشت که ما تا به حال آمارهای غلط و اطلاعات دروغ به شما می دادیم.
در نت سرچ کنی پیدا می کنی
هدایت شده از سمیه دهشالی 🇮🇷🇵🇸
🔰 این اشکالی است که این آقایان باید به خود پیغمبر بگیرند.
🔸امام خمینی"ره":
اگر آقایان می گویند که چرا شما با آمریکا در افتادید که این جنگ واقع شود،که ما هم از اول می دانستیم که در افتادن با آمریکا و همه قدرت این توابع را دارد،ولی این اشکالی است که این آقایان باید به خود پیغمبر بکنند که چرا با ابوسفیانها در افتادید تا عمویت و افراد بزرگی از اسلام کشته شوند و می بایست تسلیم می شدی و در گوشه خانه ات می نشستی.
در این صورت به امیرالمؤمنین هم این اشکال وارد است که همه گفتند بگذار معاویه و اشعث در حکومت شام باقی باشد و همین مطلب اسباب این شد که اشخاصی مثل عمار و چندین هزار جمعیت کشته شوند. و با این تفکر، اشکال به حضرت سیدالشهدا هم وارد است.
...خوب اگر بنا باشد كه همه انبيا در تاريخ اشتباه كردهاند به منطق اين آقايان، همه بايد با قلدرها بسازند، ما هم اشتباهى كه انبيا كردهاند اعتراف به آن مىكنيم كه ما هم مثل انبيا اشتباه كرديم! و اگر مسأله اين نيست، مسأله، مسئله انسانيت است؛ ارزشهاى انسانى است، مسأله، مسئله جلوگيرى از اين جناياتى است كه دارند قلدرها به بشر مىكنند، به انسانها مىكنند، تباهى انسانهاست
📚صحیفه نور،ج۱۷، ص۱۷۶/ ۲دى۱۳۶۱
1402-10-20 توحید صدوق-51.mp3
29.1M
#توحید_صدوق
جلسه ۵۱
فرازی که این جلسه بحث شد (ص73)
وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ شَهَادَتَانِ تَرْفَعَانِ الْقَوْلَ وَ تُضَاعِفَانِ الْعَمَلَ
بحثی درباره ماده «ضعف» (بیان دو قاعده زبانشناسی)
کلمات عربی احتمالا در اصل دو حرفی بوده و بعدا ثلاثی و رباعی شده اند (زلزل در اصل زلّ زلّ بوده است؛ دحرج در اصل دحّ رجّ بوده است و ...)
درباره اینکه ثلاثیها چگونه از ثناییها پدید آمدهاند
یک قاعده قبلا مطرح شده بود که یک احتمال این است که حرف دوم مشترک بین کلمه اول و کلمه دوم بوده است (مثلا کفر در اصل کفّ فرّ بوده باشد)
امروز قاعده دیگری را مطرح شد که یک احتمال این است که حرفهای اول جدا شده و حرف دوم در آخر آمده (مثلا کفر در اصل کرّ فرّ بوده باشد)
بر این اساس شاید ماده «ضعف» که اغلب برایش دو اصل متباین «ضَعف» و «ضِعف» قائلند با سابقه متفاوت و دو تا ترکیب متفاوت بوده باشد
«ضَعف» ترکیبی از ضعّ و عفّ (عف در معنای سلبی اش که کاستن است)
و «ضِعف» ترکیبی از ضفّ و عف (عف در معنای زیادتیاش مانند یسئلونک ماذا ینفقون قل العفو)
و شاید این یکی از راه حل توجیه کلماتی باشد که بر معانی ضد هم دلالت دارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زرنگیِ هاشمی در اجرای نظرات خود بدون اصطکاک با رهبری
اگر سخنان تاج زاده صحیح باشد چقدر خاتمی مؤدب و نجیب و آب روی کاه بوده 🤔
25.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمول ابواب ثلاثی مزید
فرمولِ بی تاء و با تاء
استاد فیض پور
29.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر صرفی و مهندس نحوی
استاد فیض پور
🔴کاروان عتبات زمینی🔴
حرکت از قم: دوشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۳
سه شنبه و چهارشنبه (شب مبعث) : نجف
پنجشنبه (شب جمعه) و جمعه و شنبه (شب اول شعبان): کربلا
یکشنبه: طفلان مسلم و کاظمینِ عبوری و امامزاده سیدمحمد و استقرار در سامراء
شب دوشنبه در سامرا می مانیم
دوشنبه صبح: حرکت به سمت مرز
هزینه: علی الحساب ۳ ملیون و ۷۰۰ هزار تومان
البته ممکن است به خاطر بالارفتن کرایه هتل ها در مبعث و شعبان تا ۳ و ۹۰۰ افزایش پیدا کند
نجف و کربلا اِسکان در هتل
ثبت نام:
ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر
شماره تماس مسئول ثبت نام (آقای نادری)
09905832700
چون ایام رجب و شعبان متقاضی زیاد است، سریع تر ثبت نام کنید
هنگام ثبت نام بفرمایید: کاروان وافی
https://eitaa.com/Heyatsarallah_qom
هدایت شده از علی مهدی نژاد
برخیا فک کردن مقام نبوت، بچه بازیه
نمیدونن ک هر کسی لیاقت مقام نبوت رو ندارد چه برسه به اینکه بالاتر از همه انبیاء بنی اسرائیل علیهم السلام باشه و چه برسه ب اینکه از حضرت ابراهیم خلیل الرحمن عليه السلام بالاتر باشه.
هدایت شده از الاصفهانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنده نمیگویم مقام رهبر فقید انقلاب از حضرت ابراهیم بالاتر بوده اما بدون تردید جامعیّت او در کمتر فردی از فقهاء، در عصر غیبت است....در شجاعت تقریبا کم نظیر یا بی نظیر بود....به تعابیر شیخ الفقهاء و المجتهدین آیت الله اراکی ره درباره رهبر فقید انقلاب ره توجه کنید
هدایت شده از محمد
یکی از دوستان میگفت یه همایشی بودم در تجلیل از امام ره سخنران که سخنرانیش تموم شد اومد پایین یکی از معمرین که از نزدیکان امام ره بود هم اونجا بود اون معمر بهش گفت ببین فقه امام ره رو همه خیلیا داشتند اصول امام ره رو ایضاً فلسفه و عرفان ایشون هم ایضاً حتی جامعیت ایشون هم بودند افرادی که داشته باشند
اما اونی که امام ره داشت و بقیه نداشتند تخم بود
هدایت شده از کشکولِ احمدیاسر وافی یزدی
پدرم نقل می کردند که در دهه چهل یکی در قم رفته بود قصابی و گفته بود: گوشت نَر می خوام
و قصاب گفته بود: نَر فقط یکی بود که او را هم شاه تبعید کرده!
عید فطر گذشت و هیچ واکنشی نه از مراجعِ تقلید و نه حتی از علمای مشهور حوزه درباره سخنانِ آن زَنَکِ بی ادب، مشاهده نشد😔
امتحانات نیازمند بازنگری و اصطلاحات جدی است
مثلاً این طرز سوال در امتحانات روال است:
مِن در آیه ( اذا نودی للصلاة من یوم الجمعة ) به چه معناست؟
و طلبه جواب می دهد که به معنای (فی) است و نمره اش را می گیرد و خوشحال است که قبول شده است!
در حالی که پاسخ به سؤال فوق با چند دقیقه نگاه انداختن به معانی مِن در شب امتحان ممکن است
سؤال باید اینگونه باشد:
در کدام آیه از قرآن مِن به معنای فی آمده است؟
و طلبه باید پاسخ دهد: در آیه اذا نودی للصلاة من یوم الجمعة
592.1K
۱- ماده رأی را به باب اِفعال ببرید و صیغه ششمِ ماضی معلوم و دهمِ مضارع مجهول و هشتمِ امر معلوم و مصدرِ آن را بنویسید
۲- ماده مسس را به باب مفاعله ببرید و صیغه اولِ ماضی مجهول و هفتمِ امرِ معلومِ آن را بنویسید
۳- واژه های اِزَّیَّنَتْ و اِدّارَکَ و اِتَّحَدَ و مُخْتارٌ از چه بابی هستند و اصلشان چه بوده است
۴- صیغه هفتمِ امرِ حاضرِ معلومِ سارَ و مَدَّ وقتی به باب اِفعال می روند، چیست؟
۵- الف: هر کدام از دو فعلِ موجود در آیه ( یا ایّها الذین آمَنوا آمِنوا) قبل از تخفیفِ همزه چه بوده اند؟
ب: در واژه (ازدواج) دال در اصل چه بوده و طبق کدام قاعده به دال تبدیل شده است و چرا واو به یاء تبدیل نشده است؟
🌕#مناظره ا #فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار میکند؛
📍مناظره علمی با موضوع:
☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی
با حضور:
👤حجتالاسلام رئوفی
👤حجتالاسلام اکبرنژاد
📲 پخش زنده از کانال فکرت
⏰ یکشنبه ۲۴ دیماه، ساعت ۱۸:۳۰
🏢قم،خیابان بسیج، پایینتر از خیابان شهید نجفزاده، ساختمان فکرت.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
سخ مولا.mp3
15.74M
❎گپ و گفت خودمانی و روضه
⏱۱۶دقیقه
🗓 پنج شنبه 1402/10/21
1402-10-21 فقه هوش مصنوعی-13.mp3
29.07M
🔖#فقه_هوش_مصنوعی
استاد #مفیدی یزدی
جلسهی سیزدهم
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📌کلاستروم کاندیدی برای خود آگاهی و جزء لایتجزی خود آگاهی
📌به زودی بدلیل پیشرفت بشر در ابزارها، افلاطونگرایی مبنایی واضح برای کل بشر خواهد شد
📌پایهریزی غلط منطق ریاضی توسط فرگه
📌ساخت شبکههای عصبی پس از اشکالات دریفوس
📌شبکههای عصبی یکی از پایههای آگاهی
📌۸۵میلیارد نورون با هفت هزار ارتباط بین نورونی!
📌هوای طلق(انسان معلق) ابن سینا
📌خودآگاهی طبیعی است که مجلاهای مختلفی دارد
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📮@hoomas
هدایت شده از محمد کاظم 🇵🇸
مردان سخت برای انجام کارهای سخت آفریده شدهاند
یکی از راحتترین کارهای حوزه تدریس کتابهای حوزوی میباشد
چون متنی است که قبلاً یک دانشمند آن را نوشته است و زحمت فکری آن را انجام داده است
اما پاسخ به سوالات جدید و تحلیل حوادث جدید که نیازمند فکر است کاری دشوار است غالباً کسی زیر بار آنها نمیرود.
سعی کنید علاوه بر تدریس کتابهای دانشمندان قبلی کمی هم راجع به این سوالات فکر کنید و جواب آنها را بیابید.
خیلی ممنون از لطف شما و زحمات بسیار زیادی که میکشید🌹🌹🌹
هدایت شده از امیدوار
سلام و عرض ادب
در پاسخ به آقا محمد کاظم و دوستانی که احیانا مدرسین کتب اصیل و سنتی (کلاسیک) رو به ادله مختلف زیر سوال می برند
باید توجه داشته باشیم که در عرصه علم وظایف مختلفی وجود دارد
یک وظیفه و مسئولیت ، وظیفه حفظ و انتقال میراث علمی هست
مثال: در زمان سابق برخی کتب لغت، طبی و نجومی و امثال اینها در حوزه تدریس می شد اما چون وظیفه مذکور به دلایل مختلف ترک شده لذا امروزه طلاب با چنین مسائلی بیگانه شده اند
مبادا با دلسرد کردن اساتید و طلاب نسبت به دروس فعلی حوزوی کار به جایی برسد که حوزه های علمیه با تراث ارزشمند خود بیگانه شوند
هدایت شده از محمد کاظم 🇵🇸
بنده نگفتم تدریس را کنار بگذارید
ولی در کنار تدریس
اگر دانشجو یک سوال خارج کتاب پرسید که مصنف آن را جواب نداده
باید قدرت تحلیل داشته باشیم
نه این که صرفا با متن کتاب پیش برویم.
اصلا پیشرفت علوم در این سوالات است در تحلیل کردن هاست
در امور اضافه ای است که استاد میگوید و در کتاب نیست.
بحث ولایت فقیه را در مکاسب تدریس کردید
بنده سه سوال خارج از متن کتاب پرسیدم
کمی مرتبط با این بحث بود
انتظار میرود که با فکر جوابش را بدهید ولو چند روز دیگر.
سوالات کمک میکند به شما در اجتهاد
سوالات اینها بودند:
🔹آیا امام و رهبر جامعه باید در جزییات دخالت کند یا صرفا باید در کلیت امور باشد؟
🔹ضرر دخالت نکردن در جزییات چقدر است؟
🔹آیا امیرالمومنین علی علیه السلام در جزییات امور دخالت میکردند؟
🔹آیا مقایسه رفتار امیرالمومنین با مقام رهبری درست است؟ با توجه به تغییر شرایط ؟
🔹مثال برای جزییات
آیا رهبر باید تحقیق کند که واکسن کرونا مفید است یا خیر؟
آیا رهبر باید تحقیق کند که سند ۲۰ _۳۰ در حال اجراست یا خیر
آیا رهبر باید تحقیق کند که کنترل جمعیت لازم است انجام شود و آیا در حال انجام است یا خیر
و ...
پاسخ سؤالاتِ شما:
- خیر، فقط باید در کلّیات دخالت کند
- خیلی کم
- خیر، هرگز و ابدا
- بله کاملاً درست است؛ چون در هر زمانی علیّ و معاویه ای وجود دارد
پاسخ مثال ها:
- خیر
- خیر
- خیر و خیر
و . . . تا دلت بخواد خیر
عوامل جرجانی در ۱۲۵ دقیقه
https://eitaa.com/joinchat/996933661Ce797826174