eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قاصدک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همیشه که نمیشه ساده پخت😛😛 بچه ها👨‍👩‍👧‍👦 عاشق تزیینات و کردن کیک هستن👯‍♀😁 کیک ای👆 رو پختم اونم به چه 😇 اونم خیلی سریع و آسون😳 بار اولم بودااا ولی عاااالی شد☺️ https://eitaa.com/joinchat/1154351125Cc04fa3d5ed مادرشوهرم بهم تیکه میندازه تو خونه بلد نبودی یه تخم مرغ نیمرو کنی حالا برای ما شدی 💃🤣
پرسمان اعتقادی
همیشه که نمیشه #کیک ساده پخت😛😛 بچه ها👨‍👩‍👧‍👦 عاشق تزیینات و #کاور کردن کیک هستن👯‍♀😁 کیک #قابلمه ای
👈 زن اگه زن باشه با صدگرم گوشت دل میبره 😋 معلومه کیلو کیلو آب پز هم کنی خوشمزه میشه 😒😒 بیا یاد بگیر با کمی و و جلوی خانوادت بزار🤓👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1154351125Cc04fa3d5ed الان که مرغ و گوشت گرونه، واقعا اینجا👆 به درد میخوره 👌👌😍اونم با کمترین زمان ⏰
┄┅═✼✿‍✵🌷♥️🌷✵✿‍✼═┅┄ 🏴شبهات_ماه_محرم 💢چرا عزاداري براي امام حسين (ع) وياران با وفايشان از اول محرم آغاز مي شود با اين كه ايشان در دهم محرم به شهادت رسيدند ؟ ✅با آغاز ماه محرم مصائب امام حسين (ع) ويارانش تداعي مي شود وسيره ائمه عليهم السلام نيز احياي دهه محرم بود همان طوري كه امام رضا (ع) مي فرمايند: كان أبي إذا دخل شهر المحرم لا يري ضاحكا و كانت الكآبة تغلب عليه حتي يمضي منه عشرة أيام فإذا كان يوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته وحزنه وبكائه ويقول: هو اليوم الذي قتل فيه الحسين صلي الله عليه. يعني: وقتي ماه محرم فرا مي رسيد در پدرم امام كاظم عليه السلام آثار شادي ديده نمي شد و همواره غمگين بودند ، روز دهم ، روز مصيبت و اندوه و گريهاو بود و مي فرمود : در اين روز بود كه حسين عليه السلام را به شهادت رساندند. 📚امالي صدوق، ص 78 و بحار الانوار، ج 44 ص 284. ✅در عرف رسم براين است كه تجليل از خاطره خوب و يا تلخ به صورت دهه برگذار مي شود مانند دهه فجر و دهه ولادت رسول اكرم (ص) و دهه فاطميه و غيره. ✅به خاطر اين كه در طول ده روز فرصت مناسي باشد براي تبين اهداف عالي حضرت سيد الشهداء عليه السلام و فلسفه سوگواري براي آن حضرت مانند: حيات مجدد اسلام واحياي سنت . حفظ مكتب و شريعت بود . تحكيم باورهاي ديني مردم با آشنا شدن توده هابا معارف ديني. پيوند عميق عاطفي ميان امت والگوهاي راستين. اعلام وفاداري نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏🎥 | توصیه‌های آیت الله مکارم شیرازی در آستانه محرم 🔹کسانی که مبتلا به کرونا هستند، نباید بگویند می‌رویم به مجلس امام حسین(ع) تا شفا بگیریم، رفتن این‌ افراد ممکنه باعث آلوده شدن دیگران بشود و این مسئولیت شرعی دارد.
هدایت شده از قاصدک
👍👌 🔴کشف شد 👇 🔵 که می کند 😱😚 باریختن این روغن درقسمت مشخصی از پا تمام بیماری های خود رادرمان کنید واز درمان خود شگفت زده شوید هرچه مرض وبیماری هست ازخودت دورکن🔴 (زانودرد ،دردمفاصل،دیسک،عفونت زنان، نازایی،پوستی و........ روش ساخت ودستورشو گذاشتم زودتر وارد بشین تاپاک نشده 👇😍 https://eitaa.com/joinchat/1936326679Ce504040f0b فقط با ریختن این .... 👆 🔵❌ظرفیت محدود ❌🔵👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌پاسخی به یک روحانی که سخنانش مورد تمسک معاندان قرار گرفته و مدعی است که حکومت علی علیه السلام پر از اختلاس خواص بوده است و یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس خواص است 👇 #سایت_ما ipasookh.ir 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔اين آخوند تمامى ادعاهاى ما در مورد حكومت على را تاييد ميكند و ميگويد: پر اختلاس ترين حكومت تاريخ، حكومت على بوده است. در واقع حكومتى كه پر از فساد و اختلاس باشد يعنى اينكه كسى كه در راس حكومت است يا خودش فاسد است و يا اينكه عرضه مديريت مجموعه زير دستش را ندارد. اينكه تمامى خواص در زمان على فاسد بوده اند دليلش بى عرضگى على و عدم كنترل او بر حكومتش بوده است. پس ادعاى علم غيب على و يا حكومت عدل على همه دروغ و داستان سازى است. اين اعتراف خود آخوندهاست براى توجيه فساد در حكومت آخوندهاى شيعه 💠💠 👌علی علیه السلام عادل ترین فرد امت طبق تصریح همگان بوده است و این مطلب چیزی نیست که تنها مورد تاکید شیعه باشد ، بلکه اهل سنت هم در نصوص متعددی ، علی علیه السلام را به این ویژگی ستوده اند . ❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛ « تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198 ❕در نقل دیگر فرمود ؛ « تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66 ❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛ « تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است » 📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165 ❕علی علیه السلام وقتی حکومت را به دست گرفت ، در اولین اقدام ، خیانتهایی که در دوران عثمان به بیت المال شده بود را اصلاح کرد و درباره بازگرداندن زمين‏هايى كه عثمان به تيول بنى اميه درآورده بود می فرمود ؛ « به خداوند سوگند، اگر هر تيولى را بيابم كه با آن، زنان به تزويج درآمده و كنيزكان خريدارى شده باشند، آن را بازخواهم گرداند. به درستى كه در عدالت، گشايش است و آن كه عدالت بر او تنگ باشد، ستم بر او تنگ‏ تر خواهد بود. » 📚نهج البلاغه خطبه 15 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 110 ❕علی علیه السلام از به کارگیری کارگزاران فاسد امتناع کرده و فرمود ؛ « مغيرة بن شعبه، به من پيشنهاد كرد معاويه را بر شام بگمارم و خود در مدينه باشم؛ ولى از آن، سر باز زدم، و هرگز خداوند نبيند كه گمراهان را به يارى گرفته ‏ام‏ » 📚تاریخ دمشق ج 59 ص 131 ❕در هنگام انتخاب کارگزاران هم به آنان گوشز می کرد که در صورت خیانت ، شدیدترین مجازات در انتظار آنان است چنان که به اشعث بن قيس فرمود ؛ «آنچه بر عهده توست، ادا نما؛ و گرنه تو را با شمشير خواهم زد». 📚نثر الدر ج 1 ص 292 ❕علی علیه السلام در نامه ‏اش به زياد بن ابيه نوشت ؛ « به خدا سوگند ياد مى‏ كنم، سوگندى راستين، كه اگر به من خبر رسد كه در ثروت مسلمانان خيانت كرده ‏اى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت بگيرم كه تو را اندك ْ‏مال كند، و بارِ هزينه عيال بر دوشت سنگينى كند و خوار و پريشان ْ‏حال شوى. والسلام » 📚نهج البلاغة نامه 20 _ بحار الأنوار: ج 33 ص 489 ❕ابن عبد البر عالم مشهور اهل سنت می نویسد ؛ « على عليه السلام بر شهرها، دينداران و امانت ‏پيشگان را مى‏ گماشت و اگر خيانتى از يكى از آنان به وى مى ‏رسيد، برايش مى‏ نوشت: «در حقيقت، شما را از جانب پروردگارتان پند و اندرزى آمده است. پس پيمانه و ترازو را دادگرانه تمام نَهيد، و اموال مردم را كم مدهيد و در زمين، به فساد سر برمداريد. اگر مؤمن باشيد، باقى ‏مانده [حلالِ‏] خداوند براى شما بهتر است » هنگامى كه نامه ‏ام به تو رسيد، وظايفى كه بر عهده ‏ات بود، سامان ده تا شخصى را روانه كنيم و از تو تحويل بگيرد». آن‏گاه رويش را به ‏سوى آسمان مى‏ كرد و مى‏ گفت: «بار خدايا! تو مى ‏دانى كه من نه آنان را به ستم كردن بر بندگانت فرمان دادم و نه به كنار گذاردن حقوق تو». سخنرانى‏ ها، موعظه‏ ها و سفارش‏هاى او به كارگزارانش هنگامى كه آنان را به سوى كارها روانه مى‏ كرد، بسيار است و از بازگو كردنش صرف ‏نظر كردم تا كتابم طولانى نشود؛ گرچه تمامى آنها زيباست » 📚الاستیعاب ج 3 ص 210 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕على عليه السلام هنگامى كه خيانت ابن هَرمَه، مأمور بازار اهواز را دريافت، به رفاعه چنين نوشت ؛ « هنگامى كه نامه ‏ام را خواندى، ابن هرمه را از بازار، بركنار كن و او را به خاطر [حقوق‏] مردم از كار، باز دار و سپس زندانى نما و خبر آن را اعلان عمومى كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت يا كوتاهى نكنى كه نزد خداوند، هلاك شوى و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار، تو را به خدا پناه مى‏دهم. هنگامى كه جمعه شد، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان. اگر كسى از او شكايت كرد و شاهد آورد، او را به همراه شاهدش سوگند ده و از درآمد ابن هرمه، طلبى را كه شاهد آورده، به او بپرداز. فرمان ده تا او را با خوارى و زشتى و فرياد كشيدن بر سرش، به زندان ببرند، با طنابى پاهايش را ببند » 📚دعائم الإسلام ج 2 ص 532 ❕و در سفارشی به مالك اشتر در مراقبت از كارگزاران نوشت ؛ « اگر يكى از آنان دست به خيانتى زد و گزارش بازرسان تو بر آن خيانت، هم‏داستان بود، بدين گواه بسنده كن و كيفر او را با تنبيه بدنى بدو برسان و از كارى كه كرده است، بازخواست كن. سپس او را خوار بدار و خيانتكار شمار و طوق بدنامى را بر گردنش بياويز » 📚نهج البلاغة نامه 53 _ تحف العقول ، ص 137 👌بنابراین ؛ 1⃣علی علیه السلام اسوه عدالت و تقوا است ، ایشان در انتخاب کارگزاران تمام دقت را می نمودند تا افراد کاردار را به مناصب بگمارند . 2⃣ایشان کارگزاران را به رعایت عدالت مامور کرده و در صورت تخطی آنان شدیدترین عقوبت ها را برایشان اعمال می کردند . 3⃣این که روحانی مزبور در کلیپ منتشر شده می گوید یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس اطرافیان و خواص علی علیه السلام است ، کذب محض است و تنها افراد محدود و انگشت شماری بوده اند که خیانت مالی کرده و علی علیه السلام هم با آنان شدیدترین برخوردها را داشته است ، کسانی چون زیاد بن ابیه ، نعمان بن عجلان ، یزید بن حجیه ، مصلقه بن هبیره و قعقاع بن شور که از خواص هم محسوب نمی شدند . 📚دانش نامه امیر المومنین ج 13 ص 10 ❕مثلا علی علیه السلام پس از اطلاع از خیانت منذر برای او نوشت ؛ «به من خبر رسيده كه فراوان، كارت را رها مى‏ كنى و تخت حكومت را به بازيچه وا مى‏ نهى و دنبال شكار و سگبازى مى‏ روى. سوگند مى‏ خورم كه اگر اين خبرْ حقيقت داشته باشد، سزاى كارت را بدهم و نادانِ خاندانت، از تو بهتر خواهد بود. پس چون نامه ‏ام را ديدى، نزد من بيا. والسلام!».منذِر آمد و على عليه السلام هم او را بر كنار كرد و سى هزار درهم [بدهى ‏اش‏] را طلب كرد » 📚تاريخ يعقوبي ج 2 ص 203 ❕یا در نقل دیگر آمده است على عليه السلام يزيد بن حجيّه را به حكومت رى گماشت. از خراج كم آمد و او بيت المال را براى خود برداشت. على عليه السلام او را زندانى كرد و غلام خود، سعد را [براى نگهبانى‏] همراه او قرار داد. در حالى كه سعد خواب بود، يزيد اسب خود را نزديك آورد و سوار شد و به معاويه پيوست. شعرى هم در نكوهش على عليه السلام گفت و دشمنى خود با امام عليه السلام را به وى خبر داد. لعنت خدا بر او باد! اين خبر كه به على عليه السلام رسيد، نفرينش كرد و به ياران خود فرمود: «شما هم دست برآوريد و نفرينش كنيد». على عليه السلام نفرين كرد و يارانش آمين گفتند. ابوصلت تيمى گفته است كه على عليه السلام گفت: «بار خدايا! يزيد بن حجيّه مال مسلمانان را برداشته و گريخته و به فاسقان پيوسته است. ما را از مكر و نيرنگ او كفايت كن و او را به كيفر ستمگران برسان». 📚الغارات ج 2 ص 525 4⃣در گذشته توضیح دادیم که علی علیه السلام مامور به استفاده از علم غیب در انتخاب کارگزاران نبوده است و مطابق علم ظاهری ، افراد دارای صلاحیت را به مناصب می گماشت. ❕اگر چه عده محدودی از کارگزاران به اعتماد امام علیه السلام خیانت می کردند و گرفتار مفاسد مالی می شدند ، امام علیه السلام هم بدون هیچ گونه مجالی آنان را برکنار و تنبیه کرده و اموال بیت المال را از آنان بازستانی می کرد که این برخورد ، بارزترین نشانه عدالت علی علیه السلام و حکومت ایشان بوده که بر محور حق و عدالت دور میزده است . ipasookh.ir 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔در مورد عدم درایت لازم امام على ميتوان به كتب خود علماى شيعه استناد كرد که امام على را بدون شناخت و فقط بخاطر نام پدرش او را والى شيراز كرد بعد طرف اختلاس كرده و ميگريزد ( نهج البلاغه ) 💠💠 👌آنچه مورد سوال و اشکال قرار گرفته است قضیه ای است که مربوط می شود به منذر بن جارود عبدی که از طرف امام علی عليه السلام به فرماندارى بعضى از مناطق ايران منصوب شده بود و دليل انتخاب او افزون بر حسن ظاهر، سابقه بسيار خوب پدرش «جارود عبدى» بود كه از افراد بسيار با استقامت و مدافع اسلام در عصر و اعصار بعد بود؛ ولى «منذر» مانند بسيارى از افراد كه وقتى به مقامى مى‏ رسند خود را گم مى‏ كنند، از مسير حق خارج شد و به هوا و هوس پرداخت و از موقعيت خود غافل شد و اموال بيت‏ المال را بى ‏حساب و كتاب خرج مى ‏كرد. هنگامى كه اين خبر به امام عليه السلام رسيد، نامه شديد اللحن مورد بحث را براى او فرستاد و او را به شدت توبيخ كرد و از مقامش عزل نمود. 🔸امام علیه السلام در نامه اش به منذر چنین نوشت ؛ « اما بعد (از حمد و ثناى الهى) شايستگى پدرت، مرا درباره تو گرفتارِ خوش‏بينى ساخت و گمان كردم تو هم هدايت و سيره او هستى و راه و رسم او را دنبال مى‏ كنى. ناگهان به من گزارش داده شد كه تو در پيروى از هواى نفست چيزى فروگذار نمى ‏كنى و براى سراى ديگرت ذخيره ‏اى باقى نمى‏ گذارى، با ويرانى آخرتت دنيايت را آباد مى‏ سازى و به بهاى رابطه با دينت با خويشاوندانت پيوند برقرار مى‏ سازى (و به گمان خود صله رحم مى‏ كنى) اگر آنچه از تو به من رسيده است درست باشد شتر (باركش) خانواده ‏ات و بند كفشت از تو بهتر است و كسى كه داراى صفات تو باشد نه شايستگى اين را دارد كه حفظ مرزى را به او بسپارند و نه كار مهمى به وسيله او اجرا شود، نه قدر او را بالا ببرند، نه در حفظ امانت شريكش سازند و نه در جمع ‏آورى حقوق بيت‏ المال به او اعتماد كنند. به محض رسيدن اين نامه به سوى من حركت كن » 📚نهج البلاغه نامه 71 ❕چنان که بارها توضیح داده ایم امامان وظیفه داشتند تا در زندگی اجتماعی خود همانند انسان های رفتار کنند وجز در موارد محدودی از علم باطنی خود استفاده نکنند و به زندگی عادی با مردم بپردازند تا نظام اجتماعی بر هم نخورد، چنان که پیامبر وامامان منافقان را به خوبی می شناختند ومی دانستند که ایمان واقعی ندارند ولی هرگز از علم غیب خود درباره آنان استفاده نکردند ودر معاشرت، ازدواج ودیگر احکام با آنان مانند سایر مسلمانان رفتار می کردند 🔶پیامبر فرمود: «من بین شما با بینات و قسم حکم می کنم ( و از طریق علم غیب حکم نمی کنم) .ممکن است برخی شما در بینه آوردن زیرک تر از دیگری باشد و من به نفعش در مال برادرش حکم کنم اما او بداند که آن مال ناحق برای او قطعه ای از جهنم خواهد بود» 📚الکافی ج7 ص414 _ معانی الاخبار ص279 👌در آمده است: « زمانی که امام علی ، ابوموسی اشعری را برای حکمیت در جنگ صفین می فرستاد به او گفت :به کتاب خدا حکم کن واز آن تجاوز نکن .پس از آن که او رفت امام فرمود:« دارم می بینم که چگونه به من خیانت می کند» ‌ ❗️یکی از اصحاب گفت چرا او را می فرستید درحالی که می دانید خیانت می کند❓ 👌امام پاسخ داد: «اگر خداوند به علم خودش با رفتار می کرد دیگر نیازی به ارسال رسل نبود» 📚مناقب ابن شهر آشوب ج2 ص261 🔶امام با این عمل نشان داد که او مامور است بر طبق علل و عوامل طبیعی عمل کند و مجاز به عمل کردن موافق علم نمی باشد 📚مفاهیم القرآن ،سبحانی ،ج3 ص455 👌امام فرمود: «خداوند به پیامبرش وحی کرد که تو موظفی بر طبق بینات حکم کنی» 📚وسائل الشیعه ج27 ص229 👌به يقين امام علی عليه السلام نیز در امور مربوط به زندگى مأمور به ظاهر است و بر طبق آن عمل مى‏ كند و به هنگام انتخاب «» براى اين مقام، قراين خلافى وجود نداشت؛ هم او ظاهرالصلاح بود و بدون سوء سابقه و هم جزو خانواده ‏اى معروف به صلاح و درستكارى و اين مقدار براى انتخاب او كافى بود؛ ولى همان‏گونه كه گفته شد افرادى هستند كه در حال عادى ظاهرا صالح و درستكارند؛ اما هنگامى كه به مال و برسند خود را گم مى ‏كنند و گاه مسير زندگيشان به طور كامل دگرگون مى‏شود و «منذر» از اين افراد بود. 📚پیام امام امیر المومنین ج11 ص 375 ipasookh.ir 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔این که در روایاتی آمده است که اگر کسی تا قبل ظهور ایمان نیاورد ایمان بعد از ظهور برایش ای ندارد چه معنایی دارد ❗️بیشتر مردم جهان ممکن است بعد ظهور به امام زمان ایمان آورد یعنی ایمان اینان بی فائده است و همه اهل دوزخند ❗️ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « آن روز كه آيات و نشانه ‏ها(ی قیامت ) تحقق پذيرد ايمان آوردن افرادى كه قبلا ايمان نياورده‏ اند و يا عمل انجام نداده‏ اند سودى به حالشان نخواهد داشت‏ » ( انعام 158) ❕خداوند در این آیه از بی فائده بودن ایمانی سخن می گوید که نزدیک قیامت و با دیدن نشانه های قیامت چون زلزله های وحشتناک و بی فروغ شدن خورشید و ماه و ستارگان و ... می گیرد زیرا چنین ایمانی از روی ترس و جبر بوده و فائده و ارزش ایمان اختیاری را ندارد . 📚تفسیر نمونه ج 6 ص 46 🔸در تفسير عياشى از امام باقر و صادق علیهما السلام روايت شده كه در ذيل آیه " يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آياتِ رَبِّكَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها" فرمودند ؛ « مقصود از اين آيات طلوع آفتاب از مغرب و خروج جنبنده زمين و پديد آمدن دود است كه انسان اگر به گناه ورزد و عمل ايمانى بجا نياورد و اين آيه ‏ها ظاهر شود ايمانش سودى نخواهد داشت‏ » 📚تفسیر عیاشی ج 1 ص 384 🔷البته در برخی روایات تفسیر معنوی و باطنی برای آیه مذکور صورت گرفته است و آیه فوق به زمان امام زمان علیه السلام تطبیق داده شده است . 🔹از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود ؛ « مراد از نشانه‏ ها امامان هستند و آن نشانه‏ اى كه انتظار كشيده مى ‏شود، قائم عليه السّلام است. در آن زمان ايمان كسى كه پيش از قيام آن حضرت با شمشير، ايمان نياورده براى او نخواهد داشت، اگرچه به پدران آن حضرت كه پيش از او بودند، ايمان آورده باشد.» 📚کمال الدین ج 1 ص 18 🔸 و در نقل دیگری در تفسیر آیه مذکور فرمود ؛ «[مراد از آن روز] زمان خروج قائم ماست كه انتظارش كشيده مى‏ شود، آنگاه فرمود: اى ابا بصير! خوشا به حال قائم ما كه در زمان غيبت او چشم به راه ظهور اويند و در زمان ظهورش او را پيروى مى ‏كنند. آنها دوستان خدا هستند كه نه بيمناك مى ‏شوند و نه اندوهگين مى‏ گردند. » 📚کمال الدین ج 2 ص 357 ❕این روایات اشاره به آن دارد که کسانی که قبل از ظهور امام عصر علیه السلام علی رغم وجود شواهد و ادله ، از روی عناد و لجاجت به آن حضرت ایمان نیاورده اند ، ایمان پس از ظهورش هم برایشان فائده ای ندارد ، زیرا قطعا این ایمان ، ایمانی حقیقی و خالص نیست بلکه ایمانی صوری و غیر حقیقی است . 🔰البته همین افراد یا از مردم اگر از روی خلوص و صداقت به حضرت حتی پس از ظهور و قبل از بروز نشانه های قیامت ایمان بیاورند ، بی شک ایمانشان خداوند واقع می شود چرا که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « همواره در روزى زمين از ناحيه پروردگار حجتى كه حلال و حرام خدا را بشناسد و به راه خدا دعوت كند بوده و خواهد بود، و اين رابطه بين خدا و خلق هيچگاه در زمين قطع نمى ‏شود مگر روز مانده به قيامت كه در آن چهل روز خداوند حجت خود را از زمين برمى ‏دارد، در آن روزها است كه در توبه به روى گنهكاران بسته مى‏ شود، و ايمان آوردن در آن ايام بى فايده است، گنهكاران و كفارى كه تا آن روز توبه نكرده و ايمان نياورده‏ اند از بدترين و كسانى هستند كه قيامت بر آنان قيام مى‏ كند » 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 2 ص 501_ المحاسن ص 236_ دلائل الامامه ص 229 ipasookh.ir 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁