eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹در قيامت شفاعت شامل چه کسانی می‌شود؟🌹 با توجه به آیات و روایات، شفاعت برای هیچ فرد یا گروهی تضمین شده نیست؛ بلكه شرايطی دارد که باید آنها باشد تا انسان مشمول شفاعت شود؛ 👇👇👇
بعضی از شرایط عبارتند از: 🌹۱- رضایت خداوند. قرآن کریم می‌فرماید: «در آن روز، شفاعت کسی سودمند نیست؛ مگر آن کسی که خدای رحمان به او اجازه دهد»(۱). همچنین شفاعت در حق کسانی موءثر خواهد شد که در دنیا در مسیر اطاعت، بندگی و رضایت خداوند قرار داشته باشند. قرآن کریم می فرماید: «و شفیعان شفاعت نمی کنند، مگر برای کسی که مورد رضایت و پسند خداوند باشد»(۲). 🌹۲- حفظ اصل ایمان. رسول اکرم می‌فرماید: «شفاعت، برای تردیدکنندگان، مشرکان و کافران نیست؛ بلکه برای موءمنان یکتاپرست است»(۳). 🌹۳- عمل به دستورات دینی. امام صادق می‌فرمایند: «هرکس دوست دارد شفاعت در مورد او سودمند واقع شود، باید درصدد جلب رضایت خداوند برآید؛ بدانید که هیچ کس، رضایت خداوند را جلب نخواهد کرد، مگر با اطاعت از خدا و پیامبر و اولیای الهی از آل محمد علیهم السلام»(۴). پیامبر اکرم می‌فرمایند: «شفاعت من به کسی که نمازش را سبک بشمارد، نمی رسد»(۵). خداوند در قرآن می‌فرماید: «از اهل دوزخ سؤال می‌کنند که: چه چیزی شما را جهنمی کرد؟ می‌گویند: ما از نمازگزاران نبودیم و بینوايان را اطعام نمی‌کردیم و با اهل باطل، همراه (و هم صدا) بودیم و روز پاداش را دروغ می‌انگاشتیم تا این که مرگ ما فرا رسید؛ پس شفاعت شافعان، به حال آنان، سودی نمی‌بخشد»(۶). 🌹٤- رابطه معنوی شفاعت شونده و شفیعان. یکی از شرایط شفاعت آن است كه در دنیا بين شفاعت كننده و شفاعت شونده ارتباط روحی و معنوی خاصی برقرار شده باشد؛ در روايات آمده: «امامان معصوم علیهم السلام برای شیعیان و پیروان خود شفاعت می کنند»(۷). و البته پیامبر اکرم در مورد شفاعت نکردن می‌فرمایند: «به خدا سوگند! برای کسانی که فرزندان و ذریه ام را آزار کرده باشند، شفاعت نمی‌کنم»(۸). همچنین خداوند در قرآن می‌فرماید: « و هر كه از خدا و پيامبرش اطاعت كند، همراه با كسانى خواهد بود كه خدا نعمتشان داده است، چون انبياء و صديقان و شهيدان و صالحان. و آنان چه خوب رفيقانی هستند»(۹). چه خوب رفیقانی هستند کسانی که در دو دنیا دوست انسان هستند. 🌹 أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ…🤲🏼 🌹 (۱)(طه،آیه۱۰۹) (۲)(انبیاء،آیه۲۸) (۳)(میزان الحکمه،ج۴ص۱۴۷۲) (۴)(بحار،ج۷۵ص۲۲۰) (۵)(میزان الحکمه،ج۴ص۱۴۷۲) (۶)(مدثر آیات ۴۲ تا ۴۸) (۷)(میزان الحکمه،ج۴ص۱۴۷۶) (۸)(امالی، ص۳۷۰) (۹)(نساء آیه۶۹) 🔰 @p_eteghadi 🔰
رابطه بین زدن موهای زائد بدن و تعدیل میل جنسی !!!!! 🤔 : ❓موى زياد شهوت را كم ميكند : در كتاب من لايحضر الفقيه نوشته شيخ صدوق يكى از موسسين مذهب شيعه روايتى عجب اما واقعى آمده است بدين مضمون؛ : امام على گفت: موى هيچ مردى زياد نميشود مگر اينكه شهوتش كم شود(موى زياد مردان شهوت آنها را كم ميكند) : جعفر عن أبيه قال : قال على: ما كثر شعر رجل قط إلا قلت شهوته. : الف) من لايحضر الفقيه ج ٣ ص ٤٧٢ ب) وسائل الشيعه ج ٢٠ ص ٢٤١ ▪️اما اين ادعاى على دقيقا برعكس واقعيت علمى است. سايت رويان كلينيك ميگويد: اگر سطح تستوسترون به شدت کاهش یافته و بسیار پایین تر از حد طبیعی شود، این علایم بروز خواهند كرد: ١) کاهش میل جنسی ٢) انرژى کمتری ٣) افزایش وزن ٤) احساس افسردگی ٥) کم مویی بدن(ريزش مو) پس هرمون تستسترون باعث پر پشتى مو و زياد شدن ميل جنسى ميشود نه برعكس ❗️❗️ 👇👇👇👇
💠💠 👌از برخى روايات، استفاده مى‏شود كه موى بدن انسان، در تعديل ميل جنسى ( نه از بین بردن میل جنسی ) مؤثّر واقع مى‏شود. ❕آنچه در روايات وارد شده، اين است كه اگر موى زائد بدن، كوتاه نشود، موجب تعدیل شهوت جنسى مى‏گردد. ازاين‏رو براى تعدیل و کنترل شهوت جنسى، مى‏توان از اين راه‏كار استفاده كرد. 👌 در روايت، وارد شده است كه روزى مردى نزد پيامبر ص آمد و عرض كرد: يا رسول اللّه! من وضع مالى خوبى ندارم كه با زنان ازدواج كنم. به خاطر مجرّد بودنم، چه كنم؟ پيامبر فرمود: « [دو كار انجام بده: يكى اين‏كه‏] موى بدن خود را زياد كن و [ديگر اين‏كه‏] بر روزه گرفتن، مداومت كن». پس آن شخص رفت و چنين كرد و درنتيجه، شهوتش تعدیل شد " " جَاءَ رَجُل‏ إِلَى النَّبِيِّ ص فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ- لَيْسَ عِنْدِي طَوْلٌ فَأَنْكِحَ النِّسَاءَ فَإِلَيْكَ أَشْكُو الْعُزُوبِيَّةَ فَقَالَ وَفِّرْ شَعْرَ جَسَدِكَ وَ أَدِمِ الصِّيَامَ فَفَعَلَ فَذَهَبَ مَا بِهِ مِنَ الشَّبَقِ " 📚الکافی ج ٥ ص ٥٦٤ ❕امام على عليه السّلام مى‏فرمايد: " ما كثر شعر رجل قطّ إلّا قلّت شهوته. " " موى هيچ مردى زياد نمى‏شود، مگر اين‏كه شهوتش كم شود. " 📚وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٤١ ❕از سوى ديگر، از اين روايات استفاده مى‏شود كه اگر شخص، موى بدن خود را كوتاه كند، شهوتش زياد خواهد شد. پس مى‏توان چنين نتيجه گرفت كه فردى كه بخواهد از ناتوانى جنسى رها شود، مى‏تواند از اين راه، بهره گيرد و شهوت جنسى‏اش را بالا ببرد. 📚تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها ... ، ص: 165 ❕آنچه گفته شد , موافق یافته های علمی نیز است , چنان که برخی از سایتهای علمی می نویسند : " دکتر لورن استریکر استاد برجسته سلامت زنان در دانشکده ی پزشکی دانشگاه نورث وسترن است .این، متخصص زنان و زایمان در این زمینه گفت : در حالی که بسیاری از زنان به خاطر دلایل مذهبی موی خود را می زدایند٬ بسیاری معتقدند که بی مویی آلت باعث افزایش میل جنسی حین رابطه شده و احساس پاکیزگی و تمیزی بیشتری به شما می دهد. ❕اخیرا طی تحقیقی که دانشمندان دانشگاه هندوستان بر روی خاطرات زنان بین 18 تا 68 سال انجام دادند دریافتند که کسی که موی خود را می زداید٬ میزان علاقه اش برای داشتن رابطه ی جنسی و فعالیت های جنسی خاص بیشتر است " 🌐https://b2n.ir/f42319 ❕بنابراین بین زدن یا نزدن موهای زائد با میل جنسی ارتباط است , زدن موهای زائد موجب افزایش میل جنسی و نزدن موجب تعدیل و کنترل میل جنسی می گردد . 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ ✍آیت‌الله بهجت (ره) مکرر می‌فرمودند: «ذکری از امام سجاد علیه‌السلام است که اگر گفته شود و تسبیح، بدون گفتن ذکر چرخانده شود برای گوینده ثواب گفتن ذکر خواهد بود و همچنین برای او مایۀ فرج و گشایش است». امام سجاد علیه‌السلام از پدران خود از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نقل می‌کند که حضرت هرگاه نماز صبح را به پایان می‌برد با کسی سخن نمی‌گفت و تسبیح خود را به دست می‌گرفت و می‌فرمود: اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ وَ أُكَبِّرُكَ وَ أُمَجِّدُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي؛ خدایا! همانا صبح می‌کنم در‌حالی‌که تو را تسبیح می‌گویم و تو را تمجید می‌کنم و تو را ستایش می‌کنم و تو را تهلیل (لااله‌الا‌الله گفتن) می‌گویم به عدد آنچه می‌چرخانم تسبیحم را. 💥سپس تسبیح را می‌گرداند، بدون آنکه تسبیح گوید و با دیگران صحبت می‌کرد. همین‌گونه بود تا وقتی به رختخواب می‌رفت، پس دوباره آن ذکر را تکرار می‌کرد و تسبیح را زیر سر خود می‌گذاشت. 📚 بهجت‌الدعا، ص ٣۵۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴عملیات پنهانی و تدریجی شیطان برای تباه‌ساختن عقاید انسان ✍علامه جعفری: امیر المؤمنین علیه السلام دو مسئله را درباره‌ی اغواهای شیطانی متذکر شده است: یکی این‌که شیطان طرق مختلف فریفتن مردم را می‌داند و می‌فهمد که از چه راهی به گمراه‌کردن انسان وارد شود. دوم این‌که شیطان برای سلب عقاید اولاد آدم دست به حمله‌ی آشکار و ناگهانی به‌یک‌بار نمی‌برد، بلکه با نیرنگ‌هایی بسیار پنهانی و تدریجی دست‌به‌کار می‌شود و از اعمال کینه‌توزی خود درباره‌ی فرزندان آدم خوشحال می‌گردد‌. این روایت از پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم نقل شده است که: إنّ الشّیطان یجری من ابن آدم مجری الدّم ‌‌‏(شیطان در وجود اولاد آدم علیه السلام مانند خون در رگ‌هایش در جریان ‌‌‏است) بدان‌جهت که قدرت اغواگری شیطان در حد علت تامه نیست و انسان می‌تواند با قدرت شخصیت خود، شیطان را از خود دور نماید، لذا این موجود خبیث دفعتا و با یک حمله وارد عرصه‌ی پیکار با عقاید انسان نمی‌گردد بلکه همچنان‌که با مهارت در کیفیت اغواء دست‌به‌کار می‌شود، حمله‌ی خود را به‌تدریج از نقاط ضعف آدمی شروع می‌کند و همان‌گونه که امیر المؤمنین علیه السلام فرمود، به تباه ساختن یکایک عقاید و باورهای آدمی می‌پردازد. شیطان نخست معاصی را در نظر انسان سبک جلوه می‌دهد و با تاریک ساختن تدریجی درون آدم، به دستبرد به عقاید او می‌پردازد. 📚 شرح نهج‌البلاغه ج21 ✅ نشر آثار استاد قرائتی 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢چاقی امام باقر علیه السلام💢 👇👇👇
ابتدا به آنچه در پرسش در مورد چاقی امام پنجم(ع) مطرح شده می‌پردازیم: محمد بن منکدر نقل می‌کند: با توجه به ویژگی‌هایی که از امام سجاد(ع) سراغ داشتم، هرگز گمان نمی‌کردم که دیگر همانندی برایشان بیابم؛ تا این‌که روزی با فرزندشان امام باقر(ع) روبرو شده و خواستم حضرتشان را پندی دهم، ولى ایشان مرا پند داد! یارانش گفتند: پندش چه بود؟! جواب داد: در یکی از گرم‌ترین ساعات روز، به یکی از محلات مدینه رفته و با حضرتشان روبرو شدم، او مردى تنومندی بود و به دو نفر از غلامان سیاه و یا دو نفر از پیروانش تکیه زده بود، پیش خودم گفتم: بزرگی از بزرگان قریش، در این ساعت گرم، آن هم با این حال در طلب دنیاست!! حتماً پندی به او خواهم داد! سپس نزدیکش رفتم و سلام دادم، نفس نفس زنان و در حالی که عرق تمام بدنش را پوشانده بود، پاسخ سلامم را داد. گفتم: خدا کارتان را سر و سامان دهد. بزرگی از بزرگان قریش، آن هم در این ساعت گرم با این وضعیت به دنبال دنیا هستید! اگر در همین حالت بمیرید(چه پاسخی به خدا خواهید داد؟) حضرتشان به دیوار تکیه کرد و فرمود: اگر در چنین وضعیتی مرگم فرارسد، به خدا سوگند که مرگم در زمانی رخ داده که در حال اطاعت از خدا هستم، زیرا با کار و تلاشم، خود را از تو و دیگر مردم بی‌نیاز می‌کنم! من زمانی از مرگ خواهم ترسید که مشغول ارتکاب گناهى از انواع گناهان باشم، (با شنیدن این سخن بود که) گفتم: خدایت رحمت کند خواستم شما را پندی دهم ولی شما پندم دادید! 📚شیخ مفید، الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج ‏2، ص 161، با توجه به متن حدیث بالا، مشخص می‌شود که گرچه امام باقر(ع) نسبتاً فربه بودند اما این به دلیل شدت خستگی بود که دو نفر زیر بغلشان را گرفته بودند و نه تنها برای چاقی مفرط، زیرا اگر کسی بیش از اندازه چاق باشد توان چنین کار و فعالیتی را کلّاً از دست خواهد داد! به هر حال، آنچه در سخنانی؛ مانند خطبه همام وجود دارد، نشانگر آن است که برای زهد و تقوا، سزاوار است تا این حد هم پیش برویم که بدنمان به شدت نحیف و لاغر شود. دلیلش هم این است که حتی خود امیر المؤمنین(ع) نیز تا این اندازه لاغر و ضعیف نبودند. به سخن دیگر، «اجسادهم نحیفه»، 📚سید رضی، نهج البلاغة، ص 303، که در کلام حضرت امیر(ع) آمده، معنایش این است که بدن بیشتر پرهیزکاران ضعیف و لاغر است نه آنکه هر کس چاق باشد، تقوا ندارد و هر کس لاغر باشد، اهل تقواست! نه لاغری علامتی از تقوا است و نه چاقی نشانه‌ای از بی‌تقوایی زیرا ممکن است فردی به صورت ارثی و ژنتیکی حتی اگر به خوراک اندکی قانع باشد، ولی باز هم بدنش لاغر نشود! و در مقابل، افرادی هرچند که شکمبارگی کنند، اما بر وزنشان چندان افزوده نشود. این سخنان اخلاقی نشانگر آن است که پرهیزکاران اهل شکم‌پروری نیستند و یکی از هدفهای مهمشان خوردن و آشامیدن نیست. آنان قناعت می‌کنند و بسیاری از عمر خود را به روزه می‌گذرانند؛ در همین راستاست که خود امیر المؤمنین(ع) با این‌که غذایشان در بیشتر موارد، آب و نمک و خرما و مقداری شیر بود، تا این اندازه لاغر و ضعیف نبودند و رشادت‌‌ها و توان رزمی بی‌نظیر آن‌‌حضرت را در جنگ‌‌ها می‌بینیم. این‌که حضرت می‌فرمایند: هم و غم متقین، مؤمنان و اولیای الهی شکم نیست. آنها دنیا را برای رسیدن به آخرت خود، وسیله گرفتند. می‌دانند دنیا وسیله است. در این بیان، آن‌حضرت شاگردان مکتبشان را سوق می‌دهند به این‌‌که دنیا را هدف خودتان قرار ندهید و همِّ خود را شکم خودتان ندانید. در خطبه‌­های متعددی از نهج البلاغه این مطلب وجود دارد. علی(ع)، در نامه‌‌ای به عثمان بن حنیف، استاندار بصره می‌نویسد: به من خبر رسید که جایی به مهمانی رفته‌‌ای که گرسنگان پشت در بودند و ثروتمندان بر سر سفره! از تو انتظار نداشتم که چنین کنی. تو از طرف من استاندار بصره شدی و نماینده‌ام هستی! ببین من چه می‌کنم، رفتارم چگونه است. تو که مرام مرا می‌بینی؛ چرا این‌‌طور رفتار می‌کنی؟! هر کسی باید از امامش پیروی کند و رهبر شما از دنیا به دو لباس کهنه و دو قرص نان جو اکتفا کرده است. اگر چه شما نمی‌توانید کاملاً مانند من باشید؛ ولی مرا با تقوایتان یاری کنید. 📚همان، ص 416‏. پس مراد از این‌‌که حضرت فرمودند: «اجسادهم نحیفه» یعنی مردان خدا و با تقوا کسانی هستند که همّ آنها شکم آنها نیست. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ 🔸امام حسین (ع): 🔹بر هیچ چشم مؤمنى روا نیست که ببیند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد، مگر آن که آن وضع را تغییر دهد. (الأمالى، طوسى، ص ۵۵) 🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️سؤال: منظور از «عارفاً بحقها» در حدیث امام رضاعلیه السلام در مورد زیارت حضرت معصومه علیها السلام چیست؟ بحث از کدام معرفت است؟ 👇👇👇👇