eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠 👌بارها گفته ایم که کسانی به اسیری و بردگی و کنیزی گرفته می شوند که به سرزمین اسلامی حمله کرده باشند و قصد نابود سازی مسلمین و دین و آیین آنها را داشته باشند ، اینان همان کفار حربی هستند که تنها اجازه جهاد با آنان داده شده است ، در گذشته در رابطه چرایی به بردگی گرفتن چنین کفاری توضیحات لازم را داده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9717 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12052 ❕حال معاند با استدلال به نقلی از کتاب مغازی واحدی مدعی شده است که مسلمین به کسانی که در نبرد شرکت نداشتند هجوم می بردند و آنان را اسیر می گرفتند , در حالی که استدلال به نقل واقدی در جایی که نقل واقدی خلاف مسلمات تاریخی و حدیثی است , نمی تواند صحیح باشد , چرا که واقدی حتی در نزد علمای اهلسنت هم جایگاهی ندارد و علمای اهلسنت , نقلهای او را جعلی و دروغین تلقی می کنند . ❕ ❕بخاری و ابوحاتم در مورد واقدی می گفتند متروک است و به نقلهای او توجه نمی شود ، احمد در موردش می گفت احادیث رادگرگون می کند ، ابوحاتم و نسائی می گویند وضع و جعل حدیث می کرده است ، ابن راهویه می گوید او در نزد من از جاعلان حدیث است ، ابن معین گفته است او ثقه نیست ، دار قطنی گفته است در او ضعف است ، ابن خلکان گفته است او را در حدیث تضعیف کرده اند ، یافعی گفته است ، ائمه حدیث او را ضعیف می دانند ، ذهبی نیز گفته است بر ترک نقلهای او اجماع است » 📚میزان الاعتدال ج 6 ص 273 _ المغنی فی الضعفاء ، ج 2 ص 354 _ الکاشف ج 3 ص 65 _ مراه الجنان ج 2 ص 36 _ الانساب ج 5 ص 567 _ تقریب التهذیب ج 2 ص 117 _ طبقات الحفاظ ص 149 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 2⃣اهلسنت در بیان جریان مذکور ضد و نقیض سخن گفته اند که این تضاد و تناقض گواه بر جعلی بودن اصل داستان می تواند باشد . مثلا بر خلاف نقل واقدی , طبری مدعی می شود که فرمانده گروهی که اعزام شد , زید نبوده است , بلکه ابوبکر بوده است ❗️❗️ ❕طبری بر خلاف واقدی , چنین نقل می کند : " روايت ديگر درباره اين سفر جنگى از سلمة بن اكوع هست كه سالار قوم ابو بكر بن ابى قحافه بود. گويد: پيغمبر ابو بكر را سالار ما كرد و به جنگ بنى فزاره رفتيم و چون به آب آنها نزديك شديم ابو بكر گفت بخوابيم، و چون نماز صبح بكرديم، ابو بكر گفت تا به آنها حمله برديم و بر سر آب، كسان بكشتيم و من گروهى از كسان را ديدم كه با زن‏ و فرزند سوى كوه مى‏رفتند و تيرى ميان آنها و كوه انداختم و چون تير را بديدند بايستادند و من آنها را سوى ابو بكر آوردم. زنى از بنى فزاره در آن ميان بود كه پوستين به تن كرده بود و دخترش را كه از زيباترين زنان عرب بود، همراه داشت. گويد: و به مدينه آمدم و پيغمبر مرا در بازار بديد و گفت: «اى سلمه اين زن را به من ببخش.» گفتم: «اى پيغمبر بخدا فريفته او شده‏ام و هنوز دست به او نزده‏ام.» پيغمبر چيزى نگفت و روز ديگر باز مرا در بازار بديد و گفت: «اى سلمه اين زن را به من ببخش.» گفتم: «اى پيغمبر بخدا هنوز دست به او نزده‏ام و متعلق به تو است.» و پيغمبر او را به مكه فرستاد كه چند تن از اسيران مسلمان كه در چنگ مشركان بودند در عوض وى آزاد شدند. " 📚ترجمه تاریخ طبری ج ٣ ص ١١٣١ 3⃣اگر از نکات پیش گفته هم چشم پوشی کنیم , باز هم گفتنی است که علت ایجاد این جنگ خود قبیله بنی فزاره و شخص ام قرافه بوده است و زنان این قبیله , در کنار مردان , در صدد بودند که پیامبر اسلام و مسلمین را بکشند و وقتی تعدادی از مسلمین را کشتند , پیامبر گروهی را برای مقابله با آنان روانه کرد , بنابراین آنچه واقع شده است , اسیر گرفتن زنانی است که در کنار مردان با مسلمین دشمنی و نبرد می کردند , و سخن ابتدای کلام ما نقض نمی شود . ❕ یعقوبی نقل می کند : " نيز زيد را بر لشكرى به وادى القرى گسيل داشت 👈چه ام قرفه دختر ربيعة بن بدر كه مالك بن حذيفة بن بدر او را به همسرى گرفته بود، چهل مرد از نسل خود را نزد رسول خدا فرستاده و گفته بود: بر او در مدينه هجوم آوريد. 👉پس رسول خدا زيد بن حارثه را با سوارانى فرستاد تا در وادى القرى با آنها نبرد داد ليكن شكست خورد و👈 زيد از ميان كشتگان جان بدر برد، 👉 پس سوگند ياد كرد كه شستشو نكند و روغن نمالد تا با آنان بجنگد. پس از رسول خدا خواستار شد كه او را بر سر آنها بفرستد، پس او را با لشكرى بزرگ فرستاد و در وادى القرى با هم روبرو شدند و نبردى سخت كردند، پس بنو فزاره شكست خوردند و كشته شدند و در همان روز ام قرفه دستگير شد، پس او را به سختى كشت و در ميان دو شتر جوان بدو نيم كرد، اما دخترش در بخش قيس بن محسر افتاد پس رسول خدا از او خواست تا او را بدائيش حزن بن ابى وهب بن عائذ بن عمران ابن مخزوم ببخشد، پس عبد الرحمن بن حزن را زاييد " 📚ترجمه تاریخ یعقوبی ج ١ ص ٣٤ 🔰 @p_eteghadi 🔰
از آن جا كه روح انسان جاودانه، آيا انسان مي تواند همانند جسم روح خود را در راهي فدا نمايد ؟ اگر آري چگونه ؟ و اگر نيست منظور از عبارت «امام زمان روحي و ارواح العالمين له الفدا» چيست؟ 👇👇👇👇
پاسخ: اما در پاسخ به سوال كه در مورد فدا كردن جسم و روح درباره امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ مي باشد مي گوئيم. عبارت روحي و ارواح العالمين له الفداء كه در مورد حضرت صاحب الزمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ به كار مي رود، اين عبارت، از سر محبت و شوق نسبت به امام خودمان خدمت ايشان عرضه مي شود معنا و مفهوم از اين عبارت، در واقع نوعي احترام و تكريم بياني نسبت به آن بزرگوار است كه از سر معرفت و محبت حقيقي از طرف شيعيان و پيروان و محبين آن حضرت نسبت به ايشان عرضه مي شود. اما در پاسخ به شبهه شما كه مراد از فدا كردن روح چيست؟ مي گوئيم معناي فدا كردن روح را بايد در كنار فدا كردن جسم و جان توضيح و تبيين كنيم به اين معنا كه شخص با از دست دادن جسم خود در واقع روح او هم از بدنش جدا مي شود و چنين نيست كه يك بار جسم و يك بار روحش را بتواند فدا كند و در ثاني فدا كردن و نابود كردن روح معني ندارد به جهت اين كه روح امري نابود شدني نيست لذا مراد از فدا كردن روح در واقع از دست دادن و جدا شدن از حيات و زندگي اين جهاني مي باشد يعني وقتي روحش از بدنش جدا مي شود، زندگي و حيات دنيوي او هم تمام مي شود مثلاً كسي كه در راه اهداف امام در جنگي كه به دستور امام ـ عليه السلام ـ باشد شركت مي كند با تير خوردنش و شهيد شدنش در راه حضرت، شخص علاوه بر اين كه جسمش را از دست داد در واقع روح او نيز از بدنش جدا و لذا حيات و زندگي اين جهاني نيز از وي گرفته شد. بنابر اين در اين عبارات نمي توانيم معناي روح، در مقابل جسم را مورد نظر بگيريم يعني شخصي روح خودش را فدا كند چون كه همان طور كه گفتيم روح نابود شدني نيست. بنابراين مراد از معناي روحي و ارواح العالمين له الفداء اين مي باشد كه در راه آن بزرگوار و به خاطر آن نازنين حاضريم همه هستي و دارايي خودمان و به عبارتي بالاترين سرمايه و با ارزش ترين دارايي خودمان كه همان جان و حيات مان مي باشد را در راه آن بزرگوار فدا كنيم. كه اين عبارت در واقع اوج ابراز محبت و شوق نسبت به اين بزرگوار است. نتيجه گيری : در تعابيري كه مورد سوال واقع شد ما نبايد روح را مقابل جسم مورد دقت قرار دهيم و هر يك را جداگانه در نظر بگيريم بلكه مقصود و منظور حقيقي از اين تعابير ابراز محبت حقيقي نسبت به امام زمان است و مراد از فدا كردن روح در واقع همان فدا كردن جسم و جان و حيات دنيوي و زندگي اين جهاني است كه شخص حاضر است جانش و حياتش را در راه آن بزرگوار فدا كند. منبع: نرم افزار پاسخ - مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات 🔰 @p_eteghadi 🔰
شهید حجت الاسلام محمد حسن شریف قنوتی، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس است که سالروز شهادت ایشان، به عنوان روز بسیج طلاب و روحانیان نامگذاری شده است. وی در سال 1332 وارد حوزه علمیه آبادان می شود و پس از دو سال تحصیل، برای بهره بردن از محضر حضرت آیت الله بروجردی به حوزه علمیه بروجرد می رود. سپس به قم عزیمت می کند و با شرکت در درس حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله گلپایگانی از محضر آنان استفاده می برد. شهید شریف از هر فرصتی استفاده می کند برای ادای تکلیف. در جریان مبارزه با رژیم پهلوی، با گروه فداییان اسلام و شهید نواب صفوی نیز همکاری داشت، و بعد از دستگیری نواب صفوی، در خیابانها و بازار قم، درباره قیام نواب سخنرانی می کند. پس از شهادت نواب، همواره مورد تعقیب رژیم بود و به‏طور مرتب در شهرهای گوناگون تردد می‏کرد. الگوگیری از شیوه مبارزه گروه فداییان اسلام در مبارزه با رژیم، او را به «نواب ثانی» معروف کرده بود. همین شیوه را در دوران انقلاب امام خمینی (ره) و در مبارزه با ارتش عراق حفظ می کند. 👇👇👇
شهید شریف قنوتی هم‏زمان با تحصیل، مبارزه با ستم رژیم پهلوی را آغاز کرد و از سوی امام خمینی (ره) برای تبلیغ به اردکان اعزام شد. او هم‏زمان با مبارزات سیاسی، به فعالیت‏های اجتماعی نیز پرداخت. بازسازی مساجد جامع و ساختن حمام و مسجد در روستاهای اطراف منطقه اردکان، سبب شد تا خیلی زود مورد احترام و اعتماد مردم قرار گیرد؛ آن‏گونه که وقتی به دلیل فعالیت‏های سیاسی، ساواک وی را دستگیر کرد و به زندان انداخت، طوایف اطراف شیراز و اردکان خواستار آزادی وی شدند و رژیم نیز برای آرام ساختن ایل‏های منطقه، او را آزاد کرد. شریف قنوتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، به عنوان دادستان انقلاب بروجرد به خدمت مشغول می شود. با شروع جنگ، محمد محسن پسر ارشدش که هیجده سال داشت را بلافاصله از روز اول جنگ روانه خوزستان می کند. دو سه روز بعد از آن که بسیاری از جنگ زده ها به بروجرد آمده بودند، آنها را اسکان می دهد و برایشان لباس و غذا و رختخواب تهیه می کند. خودش کیسه به دست می گیرد و برای آنها کمک مالی جمع آوری می کند. شهید محمد حسن شریف قنوتی با شروع جنگ تحمیلی، نخستین ستاد کمک رسانی و پشتیبانی جنگ را در بروجرد دایر کرد و برای کمک به جبهه‏های نبرد، در سوم مهر 1359 همراه کاروانی متشکل از 21 کامیون آذوقه، به خرمشهر رفت. او پس از بازگشت از خرمشهر، گروه‏هایی از جوانان بروجرد(از جمله فرزند دومش که شانزده ساله بود) را آماده کرد و دوباره به خرمشهر بازگشت.او اولین کسی است که رزمنده و کمک های مردمی روانه جبهه می کند. همسر شهید شریف قنوتی در خاطراتش می گوید: وقتی که برای خداحافظی به منزل آمد، گفتم: «آقا خودتان می روید، بچه ها را کجا می برید؟» به شوخی گفت: من آنها را می برم که مواظبشان باشم! اینگونه مرا آرام کرد، بعد هم قضایای حضرت زینب (س) را به من متذکر شد. بعد گفت: «ما اولاد بزرگ کرده ایم برای کی؟ الان اسلام خون لازم دارد. اسلام جوان می خواهد. مگر می شود ما بنشینیم و خرمشهر از دست برود؟ بیست سال است که منتظر چنین روزی هستیم و الان موقعی است که باید حرکت کنیم.» گفتم: «آقا بروید، انشاءا... موفق باشید». بعد از رسیدن به خرمشهر، گروه چریکی «ا... اکبر» را پایه گذاری می کند. کارهای آموزشی نظامی توسط سروان امان اللهی صورت می گرفت و شیخ شریف، هم به کار تبلیغ می پرداخت و هم به کار رزم. شیخ نیروها را اعزام می کند و خودش مهمات ، سلاح و تجهیزات برایشان فراهم می کرد. همرزمان ایشان نقل می کنند که: شیخ شریف یک عنصر پرشتابی بود، با یک جدیت عجیبی که هیچ وقت از حرکت باز نمی ایستاد. در تمام ساعات شب و روز آرامش نداشت. در محورهای عملیاتی با آن لباس روحانی می آمد و به بچه ها روحیه می داد. وقایع را دنبال و کمبودها را برطرف می کرد. اگر اسلحه کم داشتند می رفت مسجد جامع و مهمات می آورد. نیرو کم داشتند، نیرو می آورد. علت اینکه بچه های خرمشهر همه از شیخ خاطره ای دارند، این است که شیخ در همه محورها حضور داشت. به هر مقری سرکشی می کرد و می گفت: «بچه ها شما کم و کسری ندارید؟» وقتی فرزند شیخ مجروح می شود، گفته بودند شهید شده است. با یک حالی اشک می ریخت، گریه می کرد و می گفت: «ببین این پسر چه مقامی نزد خدا داشت، چه قدر خدا او را دوست داشت که به این زودی او را طلبید و من پیرمرد را لایق ندانست». یکی دیگر از همرزمان شهید شریف می گوید: شیخ در میدان جنگ می گفت: «مولا امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید: هنگام نبرد داندانها را به هم بفشارید و خیلی محکم و استوار حمله کنید و بدانید که اگر سست باشید، دشمن بر شما تسلط پیدا می کند». شیخ خودش به این گفته ها عمل می کرد. به گونه ای استوار بود که گویا زمین زیرپایش به لرزه می آید. همراه دیگر شهید شریف در خصوص بصیرت و تیزبینی او می گوید:«در پلیس راه خرمشهر جلسه ای با حضور بنی صدر ریاست جمهوری، شیخ شریف، شهید جهان آرا، شهید کلاهدوز و ... برگزار شد. شیخ به بنی صدر گفت: «چرا نیرو نفرستادید؟» بنی صدر گفت: «شما از آمدن نیرو چه می دانی؟ چرا ما یک نیرو را فدا کنیم؟ در صورتی که شهروندان می توانند از آن دفاع کنند.» شیخ شریف عصبانی شد و گفت: یکباره بگویید ما می خواهیم شهر را تحویل بدهیم با مردمش. بنی صدر گفت: «شما که تکنیک رزمی ندارید. چرا احساساتی عمل می کنید؟ شما از جبهه و جنگ چه می دانید؟» شیخ گفت: «شما چه باشید و چه نباشید، تا وقتی ما هستیم خرمشهر سقوط نمی کند.» پس از آنکه جر و بحث اوج گرفت. شیخ جلسه را ترک کرد. در بین راه به شیخ گفتم: «الان بنی صدر رئیس جمهور است. شما نباید با او این طور حرف می زدی.» شیخ پس از مدتی در جواب من گفت: «تو هنوز بنی صدر را نمی شناسی، ولی من او را می شناسم. وقتی بنی صدر عبور می کند، من از یک فرسخی بوی خیانت او را حس می کنم. به تو هم این مسأله ثابت می شود. اگر ثابت نشد من را لعنت کن.» 👇👇
با نگاهی به وضعیت خرمشهر و شرایط حساس زمان جنگ، به جرات می‏توان گفت شهید شریف قنوتی، یکی از عوامل اصلی و اساسی توقف ارابه جنگی عراق در منطقه بود. عراق با توان نظامی خود باید در همان یکی دو روز اول، خرمشهر را اشغال می‏کرد، چنان‏که با همین تصور وارد خرمشهر شده بود، ولی مقاومت سرسختانه نیروهای دفاعی شهر و مردم، مانعی بر سر تحقق این هدف بود. مقاومتی که برخاسته از حضور نیروهای نظامی و امکانات نظامی نبود، بلکه از شجاعت‏ها، رشادت‏ها و ایثارگری‏های نیروهای مردمی سرچشمه می‏گرفت. شهید شریف قنوتی به عنوان نقطه ثقل وحدت میان نیروها و عامل اصلی و قوی شکل‏دهی این مقاومت مردمی در خرمشهر، نقشی انکارناپذیر داشت. درگیری در کوچه‏های خرمشهر، درگیری چریکی در خیابان‏ها و حتی در مناطق مسکونی، سبب زمین‏گیر شدن دشمن شده بود. این حرکت‏های مردمی و انسجام و اتحاد در برابر دشمن که بر محور شهید شریف قنوتی می‏چرخید، سبب اصلی کند حرکت کردن عراق شمرده می‏شد. در کتاب "سه مزار برای یک شهید" آمده است که یک افسر عراقی را که اسیر کرده بودند، میگفت: «ما قصد داشتیم در طول سه چهار روز خرمشهر را تصرف کنیم و حتی خوزستان را بگیریم. به ما اطلاع دادند که ارتش در خرمشهر نیرو ندارد. نیروی مقاومت زیادی هم از سپاه و مردم در شهر نیست.» به آن افسر عراقی گفتیم: «پس این مقاومت چیست؟» افسر عراقی گفت:« در خرمشهر یک شیخ لجوجی هست به نام شریف که تعدادی از جوانهای شهر را جمع کرده و مانع آمدن لشکر عراق به داخل شهر و مانع سقوط خرمشهر شده است. اگر عراقی ها به شیخ شریف دست پیدا کنند، او را قطعه، قطعه می کنند».آن ها فکر می کردند با کشتن و شهادت شریف قنوتی می توانند خرمشهر را تصرف کنند. حقیقت هم همین بود؛ لذا پس از شهادت شیخ شریف دشمن توانست شهر را تصرف کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ✍ متوجه شدم که یک خانم با شخصیت و نورانی پشت سر من، البته کمی با فاصله ایستاده اند! از احترامی که بقیه به ایشان گذاشتند متوجه شدم که مادر ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند. وقتی صفحات آخر کتاب اعمال من بررسی می شد و خطا و اشتباهی در آن مشاهده می شد، خانم روی خودش را بر می گرداند. اما وقتی به عمل خوبی می رسیدیم، با لبخند رضایت ایشان همراه بود. تمام توجه من به مادرم حضرت زهرا (س) بود. من در دنیا ارادت ویژه ای به بانوی دو عالم داشتم. مرتب در ایام فاطمیه روضه خوانی داشتیم و سعی می کردم که همواره به یاد ایشان باشم. ناگفته نماند که جد مادری ما از علما و سادات بوده و ما نیز از اولاد حضرت زهرا (س) به حساب می آمدیم. حالا ایشان در کنار من حضور داشت و شاهد اعمال من بود. نه فقط ایشان که تمام معصومین را در آنجا مشاهده کردم! برای یک شیعه خیلی سخت است که در زمان بررسی اعمال، امامان معصوم (ع) در کنارش باشند و شاهد اشتباهات و گناهانش باشند. از اینکه برخی اعمال من، معصومین را ناراحت می کرد. می خواستم از خجالت آب شوم... 📚 منبع: کتاب سه دقیقه در قیامت 🔰 @p_eteghadi 🔰
پنج کار موجب دور شدن شیطان می‌شود پیامبر اکرم(ص): 💠 آیا شما را از چیزى خبر ندهم كه اگر به آن عمل كنید، شیطان از شما دور شود، چندان كه مشرق از مغرب دور است؟عرض كردند:بله. 🔻فرمودند: 1⃣روزه روى شیطان را سیاه مى كند، 2⃣صدقه پشت او را مى شكند، 3⃣دوست داشتن براى خدا، 4⃣همیارى در كار نیك، ریشه او را می‌كَند، 5⃣و استغفار شاهرگش را مى زند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
بسم الله الرحمن الرحیم یاحی و یا قیوم امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ هجری شمسی ۶ ربیع الاول ۱۴۴۳ هجری قمری ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠حدیث امام على عليه السلام: كُن كَالطَّبيبِ الرَّفيقِ الَّذي يَضَعُ الدَّواءَ بِحَيثُ يَنفَعُ چونان طبيب مهربانى باش كه دارو را آن جا مى نهد كه سود مى بخشد مصباح الشريعة، صفحه370 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️اوضاع امت اسلام در آخرالزمان 🌴امام صادق(ع)از پيامبر اكرم(ص)نقل مى‌كند كه فرمود: «چگونه است حال شما آن هنگام؟ روزی كه زنان شما فاسد، و جوانان شما فاسق شوند و امر به معروف نكنيد و نهى از منكر ننماييد؟» 🍃عرض شد:«يا رسول‌الله!چنين روزگارى خواهد آمد؟» ✨حضرت فرمود:«روزى مى‌رسد كه بدتر از اين خواهد شد.در آن روز مردم را به منكر امر مى‌كنند و از كارهاى خوب و معروف نهى مى‌نمايند». اصحاب با تعجب عرض كردند:«امت اسلامى به چنين وضعى مبتلا خواهد شد؟» ✨حضرت فرمود:«بدتر از اين خواهد شد.در آن روز،كار خوب را بد مى‌دانند و كارهاى بد را خوب».[١] بازبان به يكديگر اظهار علاقه مى‌كنند و در دل با يكديگر در نزاع و جنگ‌اند و...[٢] 📚١)وسائل الشيعه،ج11،ص396؛ بحارالانوار،ج 52،ص 181. 📚٢)ر.ك:منتخب الأثر،ص424؛ روضه كافى،ص36؛ كفاية الموحدين،ج2،ص844 و جزوه امام زمان،نوشته مؤسسه در راه حق،ص82. 🔰 @p_eteghadi 🔰