eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام علی علیه السلام جان‌های شما بهایی جز بهشت ندارد، پس به کمتر از آن نفروشید. 📚نهج البلاغه،حکمت 456 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢قرآن به سر گرفتن💢 قرآن به سر گرفتن سند معتبری دارد؟ 1️⃣اولا قرآن به سر گرفتن و قسم دادن خدا به حق خودش و قرآن واهل بیت ع ؛ درروایات معصومین ع ذکر شده است. سند خصوص قرآن به سرگرفتن وتوصیه به آن در 📙الأمالي (للطوسي) ص 292 / المجلس الحادي عشر 📒مكارم الأخلاق ص : 326 سند قسم دادن خدا به حق خودش و قرآن واهل بیت ع درکتبی چون 📚الکافی، ج۲، ص۶۲۹، حدیث ۹ 📙طوسی، الامالی، ص۲۹۳ 📕قطب راوندی، سلوة الحزین، ص۲۰۶ 📒مفید، المقنعه، ص۱۹۰ 📘دعوات راوندی، ص۲۰۶ 📕إقبال الأعمال / ج1 / 187 /(از كتاب إغاثة الداعي خودشان باذکرسندش نقل کرده است.) از امام باقرو صادق و کاظم علیهم السلام این عمل را نقل کرده اند. پس نه تنها دليلي بر حرمت نيست؛ بلكه علماي اهل سنت با سند صد در صد صحيح نقل كرده اند كه اميرمؤمنان عليه السلام همين كار را انجام مي داد. ابو يوسف فسوي در كتاب المعرفة والتاريخ با سندي كه تمام راويان آن از راويان بخاري و يا مسلم هستند مي نويسد: عَنْ أَبِي صَالِحٍ الْحَنَفِيِّ، قَالَ: رَأَيْتُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام أَخَذَ الْمُصْحَفَ فَوَضَعَهُ عَلَي رَأْسِهِ حَتَّي لَأَرَي وَرَقَهُ يَتَقَعْقَعُ... از ابو صالح حنفي نقل شده است كه ديدم علي بن أبي طالب عليه السلام را كه قرآن را مي گرفت و بر سر مي گذاشت؛ تا جائي كه من صداي حركت ورق هاي آن را مي شنيدم .... 📚المعرفة والتاريخ، ج 2، ص751 📕البداية والنهاية، ج 7، ص610 📒أنساب الأشراف، ج1، ص 348 📘سير أعلام النبلاء، ج 3، ص 144 2️⃣ثانیا با قطع نظر از بحث سندی؛ این عمل هیچ منع و اشکالی ندارد. وتالی یا توالی فاسد و استلزامات باطلی ندارد چراکه در واقع اینکار نمادی از پناه بردن به خدا و قرآن و اهل بیت ع می باشد. و با وجود عدم منع و مصداق ذکر و توسل و استغاثه بودن این عمل.؛ هیچ ممنوعیتی در آن نیست بلکه مستحب و مطلوب می باشد... 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢قسم دادن بحق ائمه ع💢 چرا خدا را بحق ائمه ع قسم می دهیم؟ايشان مگر حقي بر خداوند داشتند؟ 1️⃣اولا بحق ائمه ع قسم دادن خدا در مراسم شبهای قدر و دیگرمراسم و اعمال و زیارات؛ مورد توصیه اهل بیت ع بوده است.و عملی مستند می باشد.لذا بدعت و خرافات نمی باشد. 📕المعرفة والتاريخ، ج 2، ص751 📙البداية والنهاية، ج 7، ص610 📔أنساب الأشراف، ج1، ص 348 📕سير أعلام النبلاء، ج 3، ص 144 📙الکافی، ج۲، ص۶۲۹، حدیث ۹ 📒طوسی، الامالی، ص۲۹۳ 📙قطب راوندی، سلوة الحزین، ص۲۰۶ 📒مفید، المقنعه، ص۱۹۰ 📘دعوات راوندی، ص۲۰۶ بلکه سیره انبیاء بخصوص آدم ع بوده است.که برای پذیرش توبه اش خدا را بحق آل عبا ع قسم داد. 📚الدر المنثور في تفسير المأثور، ج1، ص: 59 📕بحار الأنوار / ج44 / 245 / باب 30 چرا كه اگر مخلوق حقي بر ذمه خالق نداشت، چگونه حضرت آدم و پيامبر اسلام(ص) يا ائمه اطهار در ادعيه و زيارات كه از ايشان نقل شده است، خداوند را به حق بندگانش قسم داده اند؟ پس اشکال نداشته و ندارد 2️⃣ثانیا در قرآن از حقی که خدا برای خود نسبت به مومنان ثابت دانسته سخن فرموده است. «وَكانَ حَقّاً عَلَيْنا نَصْرُ المُؤْمِنِينَ» و ياري مؤمنان، همواره حقي است بر عهده ما. 📖روم آيه47. «كَذلِكَ حَقّاً عَلَيْنا نُنْجِ المُؤْمِنِينَ» همين گونه بر ما حق است كه مؤمنان را رهائي بخشيم. 📔يونس آيه109. 3️⃣ثالثا رواياتي وجود دارد كه به وجود حق مخلوق بر ذمه خداوند اشاره مي كند. 📙المحاسن / ج1 / 42 / 📕الأصول الستة عشرص 50 📒الكافي ج2 / 176 / 📘نهج الفصاحه، ، ص448. 📒لسان العرب، ج13، ص168. 📘تفسير القمي / ج1 ص : 180 واضح است که هیچ بنده ای بر خدا نمیتواند حقی داشته باشد و حتی رسول خاتم ص که در افق فراسوی عبودیت بود نیز حقی برخدا نداشته و به فرموده خود مستحق بهشت نیست مگر از بای تفضل عنایتی بشود... 📙أمالي المرتضى / ج1 / 344 / معناي حق بنده بر خداوند و منظور از حقّ بندگان خدا، در ادعيه و احاديث، مقام و منزلتي است كه خداوند در مقابل طاعت و فرمانبرداري آنها به آنان مي بخشد و اين بخشش، از روي فضل و عنايت حق است نه به جهت استحقاق بندگان. بنابراين، حقّي كه خدا را به آن قسم مي دهيم، حقي است كه خود خداوند بر ذمه خود پذيرفته است، نه حقي كه بنده بر خداوند پيدا كرده باشد و اينگونه تعابير، ناشي از لطف و عنايت خداوند متعال به بندگان صالح و شايسته است، تا جايي كه خود را مديون و بندگان خود را ذي حق مي شمارد. در واقع اين تعابير، انسانها را به طاعت و بندگي خداوند ترغيب و تشويق مي كند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
بسم الله الرحمن الرحیم 🌙 رمضان ، 🌸 بهار قرآن 📋 امتحان دشوار داوود؛ در آیات سوره ص خداوند جریانی را از قضاوت داوود نقل می کند. قضاوتی در شرایط نامتعادل، به دلیل اینکه طرفین دعوا به جای آمدن از در، از دیوار پایین پریدند! داوود در همان شرایط حکم می کند و با اینکه می دانست قضاوتش عادلانه بوده است، پشیمان می شود. چون آداب قضاوت حکم می کرد که داود سخن دو طرف را بشنود، اما به دلیل شرایط خاص، فراموش کرد که از متشاکی توضیح بخواهد. پس یقین کرد که خداوند او را امتحان کرده و بلافاصله از این لغزش خود استغفار کرد. اینچنین بود که در امتحان خداوند نمره قبولی گرفت و بلافاصله در آیات بعد خداوند او را خلیفه خود در زمین قرار می دهد. 🔷 آیه روز : قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلَى نِعَاجِهِ و َإِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْخُلَطَاءِ لَيَبْغِي بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا و َعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ و َقَلِيلٌ مَا هُمْ و َظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ و َخَرَّ رَاكِعًا و َأَنَابَ (ص / آیه 24) 🔶 ترجمه : (داود) گفت: مسلما او با درخواست يك ميش تو براي افزودن آن به ميشهايش بر تو ستم كرده، و بسياري از دوستان به يكديگر ستم مي‏كنند مگر آنها كه ايمان آورده‏ اند و عمل صالح دارند، اما عده آنان كم است!، داود گمان كرد ما او را (با اين ماجرا) آزموده‏ ايم، از پروردگارش ‍ طلب آمرزش نمود و به سجده افتاد و توبه كرد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
📌 حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ حقیقت و باطن شب قدر 🔸 روایتی از امام صادق عليه‌السلام در تفسير فرات كوفی نقل شده، كه در اين حديث در تبیین آیه اول سوره قدر «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» آمده است: «منظور از ليله (شب) فاطمه و منظور از قدر، الله است. پس هر كس فاطمه را آن گونه كه حق شناخت ايشان است بشناسد فيض ليلة القدر را درك كرده است.» این روایت به صراحت فضیلت بسیار مهم درک شب قدر را در گرو درک حضرت زهرا علیهاالسلام می‌داند. 🔹 علامه مجلسی در توضیح این حدیث می‌نویسد: «اما تأويل حضرت صادق عليه‌السلام از ليلة القدر به فاطمه در واقع بطنی از بطون آيه است و تشبيه حضرت فاطمه سلام‌الله‌عليها به ليله (شب) يا به خاطر ستر و عفاف فاطمه است يا به خاطر آن ظلم وجوری است كه ايشان را فرا می گيرد و می‌پوشاند.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر مراجعه فرمایید: https://btid.org/fa/news/94987 📎 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 📘 منیة الطالبین فی تفسیر القرآن المبین 🔹«منیة الطالبین فی تفسیر القرآن المبین»، از جدیدترین تفاسیری است که به قلم آیت‌الله العظمی سبحانی نوشته شده و انتشار آن در شروف اتمام است. 🔹ایشان در یک دهه گذشته و از سال ۱۳۹۱، یک دوره تفسیر ترتیبی قرآن کریم را با نام «منیه الطالبین فی تفسیر القرآن الکریم» به پیروان قرآن و هدایت جویان از معجزه جاودانه رسول خاتم (ص) تقدیم نموده است. این تفسیر را می‌شود جدیدترین تفسیر نوشته شده به قلم عالمان بزرگ شیعی قلمداد کرد که پس از تفسیر نمونه، تفسیر من وحی‌القرآن و تفسیر تسنیم، نوشته شده است؛ تفسیری ترتیبی که دربردارنده تفسیر همه سوره‌های قرآن است. 👈 معرفی کامل کتاب 🔗 ofoghhawzah.ir/Newspaper/item/87298 🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا کسانی که ولایت و امامت ائمه علیهم السلام را قبول ندارند جهنمی می شوند؟.Mp3
927.2K
⭕️ سوال ⁉️ آیا کسانی که ولایت و امامت ائمه علیهم السلام را قبول ندارند جهنمی می شوند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/186034 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
✅توبه یعنی در آغوش رحمت خدا... ✍امیرالمومنین علی علیه السلام: استغفار شش شرط دارد: پشیمانی و حسرت از اعمال گذشته، عزم بر ترک گناه برای همیشه، اداء کردن حقوق مردم که بر عهده اش است. اداء کردن حقوقی که از جانب خدا بر او واجب بوده و قضاء شده. ،آنچه از گوشت بدنش از حرام روئیده با گرسنگی و پشیمانی و گریه بر گناهان آبش کند تا پوست به استخوان رسیده و از نو گوشت بروید(در صورت خوردن مال حرام )،زحمت عبادت را به خود بچشاند چنانچه خوشی و شیرینی گناه را به خود چشانده است. 📚وسائل الشیعه ج ۱۱ صفحه ۳۶۱ 🔰 @p_eteghadi 🔰
. 💠 دعاهای مخصوص دهه آخر ا - - - - - (۱) 🔅 : در دهه آخر ماه رمضان، هر شب چنين مى‌گويى : 🔸 أعوذُ بِجَلالِ وَجهِكَ الكَريمِ، أن يَنقَضِيَ عَنّي شَهرُ رَمَضانَ أو يَطلُعَ الفَجرُ مِن لَيلَتي هذِهِ، ولَكَ قِبَلي ذَنبٌ أو تَبِعَةٌ تُعَذِّبُني عَلَيهِ. ▫️ «به شُكوه ذات كريم تو پناه مى‌برم كه ماه رمضان بر من بگذرد، يا سپيده امشب بدمد و مرا نزد تو، گناه يا خطايى باشد كه بر آن، عذابم كنى». 📚 الكافی : ج ۴ ص ۱۶۰ ح ۱ ا - - - - - (۲) در هر شب از دهه آخر، امام صادق عليه السلام، پس از نمازهاى واجب و مستحب مى‌گفت: 🔸 اللّهُمَّ أدِّ عَنّا حَقَّ ما مَضى مِن شَهرِ رَمَضانَ وَاغفِر لَنا تَقصيرَنا فيهِ، وتَسَلَّمهُ مِنّا مَقبولاً، ولا تُؤاخِذنا بِإِسرافِنا عَلى أنفُسِنا، وَاجعَلنا مِنَ المَرحومينَ ولا تَجعَلنا مِنَ المَحرومينَ. ▫️ «خداوندا! حقّ آنچه را از ماه رمضان گذشته است، از سوى ما ادا كن و كوتاهىِ ما را در آن بيامرز و آن را قبول شده از ما تحويل بگير و ما را به سبب اسرافمان بر خويشتن، كيفر مكن و ما را از رحمت يافتگان، قرار بده و ما را از محروم شدگان قرار مده!». 📚 المصباح للكفعمی : ص ۷۷۳ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ⁉️ آیا ممکنه خدای به این مهربانی بنده هاشو بخاطر نگرفتن نماز روزه به جهنم ببره؟ میگن خدا از حق الله میگذره باید مواظب حق الناس بود؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗https://btid.org/fa/video/205798 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیر المؤمنین سلام الله علیه فرمودند: «من در قلعه خیبر را با نیروی حاصل از اثر غذا و خوراک نکندم؛بلکه آن قدرت ملکوتی و نفس منوّر به نور الهی مرا به این کار واداشت.» حکمت عبادات ص ۲۶۰ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌙دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان 🤲 اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِيهِ مَا يُرْضِيكَ، وَ أَعُوذُ بِكَ مِمَّا يُؤْذِيكَ، وَ أَسْأَلُكَ التَّوْفِيقَ فِيهِ لِأَنْ أُطِيعَكَ وَ لا أَعْصِيَكَ، يَا جَوَادَ السَّائِلِينَ. 📿 خدایا در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم، و از آنچه تو را ناخشنود می کند به تو پناه می آورم، و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان. 🔰 @p_eteghadi 🔰
بسم الله الرحمن الرحیم 🌙 رمضان ، 🌸 بهار قرآن 📋 باز بودن در توبه؛ از آنجا كه خداوند راه بازگشت را همواره به روى بندگان باز مى گذارد بارها در آيات قرآن بعد از نکوهش اعمال زشت مشركان و گنهكاران به مساءله گشوده بودن درهاى توبه اشاره می کند. همانند اینجا که می فرماید: او كسى است كه توبه را از بندگانش پذيرا مى شود، و گناهان را مى بخشد. اما اگر تظاهر به توبه كنيد، ولى در خفا كار ديگر انجام دهيد، تصور نكنيد كه از ديده تيزبين علم پروردگار مخفى خواهد ماند. پس در انتهای آیه تاکید می فرماید که او آنچه را انجام مى دهيد، مى داند! 🔷 آیه روز : وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ (شوری / آیه 25) 🔶 ترجمه : او كسي است كه توبه را از بندگانش مي‏پذيرد، و گناهان را مي ‏بخشد و آنچه را انجام مي‏دهيد مي ‏داند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 💠انواع برخورد انسان با نعمت‌های دیگران... ✅ آدم وقتی می ‌بیند که دیگران نعمتی دارند، مثلاً یک کسی خانه‌، ماشینی، درآمدی، شکلی، جهیزیه‌ ای، تجارت موفقی دارد، در انتخابات رأی می‌ آورد و... چهار رقم برق او را می‌گیرد: 1⃣ «غبطه» می‌ خورد. می‌ گوید: خوب نعمت دارد، الحمدلله! خدایا تو که به او دادی، نوش جانش! به من هم بده! این مثبت فکر می‌ کند. به قول سیاسیون برد برد است. 2⃣ «حسادت» می‌ کند. می‌گوید: من ندارم، ان شاء الله او هم نداشته باشد. این فکر منفی است. باخت باخت است. 3⃣ «بخل» می ‌ورزد. می‌ گوید: من داشته باشم، او نداشته باشد. این هم بد است. 4⃣ «ایثار» می‌ کند. می‌ گوید: او داشته باشد، من نداشته باشم. مثل مادری که پتو را از روی خودش برمی‌ دارد و روی بچه‌ اش می‌ اندازد. می‌ گوید من سرما بخورم طوری نیست، این بچه سرما نخورد. ❌ ما باید حساب کنیم که خداوند اگر چیزهایی به دیگران داده است، در عوض چیزهایی دیگری به ما داده است که به آن‌ ها نداده است. «نَحْنُ قَسَمْنا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» (زخرف/32)‌ «ما معيشت آنان را در زندگى دنيا ميانشان تقسيم كرده‏ ايم‏» 🔰 @p_eteghadi 🔰
➖چرا گاهی بدون دلیل غمگین میشویم❓ 🖊گاهی غمی در جان انسان رخنه کرده و حزنی بر قلب او می نشیند بی آنکه علت و سببی برای آن بیابد. مانند غروب غمگین جمعه ها. اما در روایت علتی بسیار زیبا برای این لحظات سراسر غم وجود دارد. ابابصیر می گوید: به خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم و عرض کردم: جُعِلْتُ فِدَاکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی لَأَغْتَمُّ وَ أَحْزَنُ مِنْ غَیْرِ أَنْ أَعْرِفَ لِذَلِکَ سَبَباً فدایتان شوم ای فرزند رسول خدا! من گاهی غمگین و محزون می شوم بدون آنکه علت و سببی برای آن بدانم. حضرت فرمودند: إِنَّ ذَلِکَ الْحَزَنَ‏ وَ الْفَرَحَ یَصِلُ إِلَیْکُمْ مِنَّا إِذَا دَخَلَ عَلَیْنَا حَزَنٌ‏ أَوْ سُرُورٌ کَانَ ذَلِکَ دَاخِلًا عَلَیْکُمْ لِأَنَّا وَ إِیَّاکُمْ مِنْ نُورِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَجَعَلَنَا وَ طِینَتَنَا وَ طِینَتَکُمْ وَاحِدَهً این حزن و یا سروری که به شما می رسید از سوی ماست. هرگاه ما محزون یا مسرور شویم این حزن و سرور بر شما نیز وارد می شود. زیرا ما و تنها شما از نور الهی هستیم و خدا طینت ما و طینت شما را یکی خلق کرد. 📚علل الشرائع: ج۱، ص۹۳٫ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌼بزرگ‌ترین مصیبت ✍آیت الله مظاهری: بزرگ‌ترین مصیبت برای انسان این است که از مناجات با خدای خویش نبرد. حضرت موسی علیه السلام برای مناجات با خدا می‌رفت، یک بی‌ادبی به او گفت: از طرف من به خدا بگو: چقدر گناه کنم و تو کیفر نکنی؟! حضرت موسی علیه السلام رفت، مناجات کرد و قصد بازگشت داشت که از سوی خدای متعال خطاب آمد: چرا پیام بنده‌ام را نمی‌رسانی؟ گفت: خدایا تو می‌دانی او چه گفت. خداوند فرمود: به او بگو بالاترین بلا را بر تو نازل کرده‌ام و تو نمی‌فهمی! بلا و کیفر تو این است که از مناجات با من لذت نمی‌بری و توجه به این مصیبت نداری. 📚 از کتاب « ارتباط عاطفی با خداوند» 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ ✅افطاری مورد علاقه‌ی رهبر انقلاب ✍رهبر انقلاب نقل می‌کنند ماه رمضان ۱۳۹۰(قمــری) در زندان از راه رسید. با فرا رسیدن این ماه، دلم غرق شادی شــد؛ چون از کودکی این ماه را دوست می‌داشتم. هنگام افطار فرا رسید، اما چیزی برای من نیاوردند. نماز را خواندم. لحظات شادی‌آور سر سفره افطار در کنار خانواده، با سماوری که در برابر ما می‌جوشید، در خاطرم گذشت. خوردنی‌های سبک مخصوص افطار را به یاد آوردم؛ بویژه مختص خود را(غذای معروف مشهدی‌ها که ظاهراً مختص خود آنها است) به یاد آوردم؛ که از هر غذایی برای افطار، آن را بیشتر دوست می‌داشتم. این «ماقوت» از آب و نشاسته و شکر تهیه می‌شود و به شیوه خاصی آن را می‌پزند. همسر من نیز در پختن آن، همانند پختن سایر غذاها، بخوبی وارد است. ناگهان به خود آمدم و از خداوند مغفرت طلبیدم. شاید این گرسنگی بود که خاطرات یاد شــده را در ذهنم برانگیخت. شاید تنهایی بود. به هر حال باید صبر کرد. نیم ساعت پس از مغرب، یک فنجان چای به دست آوردم. مدتی بعد شــام آوردند، که به خاطر نامرغوبی، دل بدان رغبت نمی کرد. اما قدری از آن را خوردم و بقیه را برای سحری گذاشتم. در سحر هم مابقی آن را با اکراه خوردم، زیرا این غذا از اصل نامطبوع بود و بعد از مانده شدن نیز نامطبوع‌تر شده بود. نخستین روز بر این منوال گذشت. روز دوم، نگهبــان اطلاع داد که چیزی برای شــما فرستاده شــده. آن را گرفتم و باز کردم، دیدم انواع غذاهایی که در افطار به آنها میل دارم، در چند بشقاب برایم فرستاده شده اســت. این غذاها برای چند نفر کافی بود. همسرم آن را آماده ساخته بود و توانسته بود به زندان برساند. همچنین در همان روز، از منزل برایم وســایل تهیه و صرف چای آوردند. لذا افطاری خوشــمزه و مطبوعی بود که به قــدر کفایت از آن برداشتم و باقی را برای زندانیان فرستادم. این کار هر روز تکرار شد. 📙 کتاب خون دلی که لعل شد 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚ضیافت حقیقی کتاب "ضیافت حقیقی" مجموعه یازده سخنرانی است که درباره ماه مبارک رمضان و روزه در دهه شصت ایراد کرده اند. وی با بیان صمیمانه که شنوندگان سخنرانی ها و خوانندگان کتاب های پرطرفدار ایشان، از قبیل مجموعه سه جلدی "مقالات" و نیز "حضرت بقیه الله" و "چراغ هدایت" با آن آشنا هستند به ترغیب مومنان به و راهنمایی برای بهره گیری کامل از ایام و لیالی ماه مبارک، به ویژه شب های قدر، به منظور تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت می پردازند، و توصیه هایی برای حفظ رقت قلب حاصل شده در این ماه برای باقی ایام سال و عمر دارند و با طرح مباحث ارزشمند در بطن خود توانسته نیاز معنوی بسیاری از مخاطبان را پاسخ دهد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 اخلاق مومنانه 💠 ✍وقتی که در جنگ احد، دندان حضرت محمد (ص) شکست و صورتش مجروح شد، اصحاب ایشان، ناراحت شدند و عرض کردند: یا رسول الله!دشمن را نفرین کنید. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خدايا قوم مرا هدايت كن زيرا نا آگاه هستند. یکی از اصحاب برآشفته شد و به پيامبر گفت : اى رسول خدا ! حضرت نوح علیه السلام بر قوم خود نفرين كرد و گفت: "پروردگارا در روى زمين احدى از كافران را زنده مگذار"حالا كه صورتت مجروح و دندانهايت شكسته شده به جاى نفرين، براى دشمن دعا مى كنید؟ 💥حضرت محمد فرمودند: من برای نفرین کردن مبعوث نشده ام بلکه مبعوث شده ام برای دعوت مردم به سوی حق، و رحمت برای آنها . 📚بحارالانوار ، ج ۱۸ ، ص ۲۴۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ بهترین نتیجه ای که در ماه مبارک رمضان برای ما اتفاق بیفتد چیست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/video/187514 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام علی(ع) دنیا فریب می دهد، زیان می رساند، و سریع می گذرد. نهج البلاغه، حکمت۴۱۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 دعای روز بیست‌وپنجم ماه رمضان خدایا کاری کن دوست دوستات و دشمن دشمنات باشم 🔰 @p_eteghadi 🔰