eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین عليه السلام: از خشم بپرهيز كه آغاز آن، ديوانگى و پایان آن، پشيمانى است إيّاكَ وَالغَضَبَ؛ فَأَوَّلُهُ جُنونٌ وآخِرُهُ نَدَمٌ غررالحكم حدیث 2635 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 حجاب شهود 🔹 انسان بخواهد خدا را ببیند باید باشد؛ تا از خودش خبری هست خبری نیست! این بیان نورانی را مرحوم صدوق نقل کرد که حضرت فرمود: «احْتَجَبَ بِغَیرِ حِجَابٍ مَحْجُوبٍ وَ اسْتَتَرَ بِغَیرِ سِتْرٍ مَسْتُور»؛ بین خدا و خلق هیچ حجابی نیست مگر خود خلق. 🔹 در معمولاً سه ضلع مطرح است می ‌گوییم بین این شخص و آن شخص، این آقا حاجب است؛ در حجاب حتماً سه ضلع مطرح است: یک محجوب؛ یک محجوب‌ عنه و یک حاجب؛ ولی در رابطه با ذات اقدس اقدس الهی، خود این شخص حاجب است؛ تا خودش هست خدا را نمی ‌بیند: «لَیسَ بَینَهُ وَ بَینَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَیرُ خلقه»، بعد آن بزرگوار گفت: «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز». وقتی که خلق خودش را می بیند پس محجوب است، وقتی محجوب است، نمی ‌تواند خدا را ببیند. نفس مادامی که غیر خدا را می ‌بیند که نمی ‌تواند خدا را ببیند، تا خودش را می ‌بیند که خدا را نمی ‌بیند؛ «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» می ‌شود . 🔹 حضرت به ابوبصیر کور می ‌گوید «الله» را الآن می ‌بینی؛ این أبو بصیر نه باید امام را ببیند نه باید خودش را ببیند نه باید چیز دیگر را ببیند تا «الله» را ببیند. خدا مرحوم را غریق رحمت کند! او در نمط نهم اشارات اینها را خوب تبیین کرده است؛ می گوید: «من آثر العرفان للعرفان فقد قال بالثانی»؛ حتی اگر کسی شهود را ببیند عارف نیست نه فقط شاهد را! 📚 دیدار جمعی از اعضای شورای علمی همایش عرفان اهل بیتی با حضرت استاد تاریخ: 1398/11/13 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚 📘«فقه و امنیّت (امنیت پژوهی در تراث فقه شیعه) 🔹کتاب «فقه و امنیّت (امنیت پژوهی در تراث فقه شیعه)» اثر محمداسماعیل نباتیان به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۵۱۵ صفحه منتشر شد. 🔹پژوهش حاضر، امنیت پژوهی در تراث فقه شیعه است که با محور قرار دادن اثر گرانسنگ جواهرالکلام و نیز دیگر آثار فقه شیعه در مقام استخراج و استنباط گزاره‌های فقهی ناظر بر امنیت و وجوه و سطوح مختلف آن با روش استنباط استنادی برآمده است. 🔹اثر حاضر با هدف بررسی مسئله امنیت از منظر فقه شیعه نوشته شده است؛ از این رو با تطبیق و رصد ابواب مختلف فقه در آثار فقهای شیعه تلاش شده گزاره‌های فقهی ناظر بر امنیت از این منابع استفاده شود و زمینه تأملات فقه امنیت را فراهم کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ✍ بداخلاقی و خشونت (خصوصا در خانواده) : در این رابطه داستان عجیب و بسيار قابل توجهی در رابطه با سعدمعاذ که از اصحاب بزرگ رسول اکرم صلی الله علیه و آله بود در روایات وارد شده است. که سعد وقتی از دنیا رفت پیامبر (ص) با پای برهنه در تشییع او شرکت کرد و وقتی کار دفن به پایان رسید مادر سعد کنار قبر آمد و گفت : ای سعد، بهشت بر تو گوارا باد! سپس پیامبر فرمود : همین حالا سعد را فشار قبر گرفت! وقتی دلیلش را پرسیدند پیامبر (ص) اینگونه فرمود : سعد در خانواده با آن‌ها تند و خشن بود و اخلاق خوبی نداشت. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
یک که زیر باران مانده بود را کردم. وقتی او را به رساندم کرایه نگرفتم و به او گفتم: به جای کرایه برای من بفرست... ....در آن سوی هستی کسانی را دیدم که پدران و مادران من به حساب می آمدند. به من گفتند: نمیدانی صلوات های آن پیرزن چقدر برای ما مثبت داشت... 📙 کتاب سه دقیقه در قیامت. ⚰ ‎‎‌‌‎‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✍️ یادداشت 📌 دلیل تداوم نیافتن امامت در نسل امام حسن‌ 🔹 از نگاه شيعه، امامت مقامی انتصابی است که هر کس لایق و شایسته این مقام باشد از سوی خداوند متعال معین می شود. چنان‌که نبوت تا عصر رسول الله در نسل اسحاق علیه‌السلام استمرار يافت و نه در نسل برادرش اسماعيل علیه‌السلام؛ همچنین، حضرت يعقوب دوازده فرزند داشت و رشته نبوّت در نسل يكى از آن‏‌ها استمرار يافت. 🔸 بعد از امام سجاد علیه‌السلام بقیه امامان شیعه، هم فرزند امام حسین و هم فرزند امام حسن علیهما‌السلام بودند؛ زیرا مادر امام باقر دختر امام حسن و پدرش پسر امام حسین علیهم‌السلام بود. بنابر این همه امامان فرزند هر دو امام هستند که از طرف پدر به امام حسین و از طرف مادر به امام حسن علیهماالسلام منتهی می شوند 🔹 این‌که امامت از نسل امام حسین علیه‌السلام تداوم یافته و پس از هر امامی، پسر او به امامت می رسید به این معنی نیست که سایر فرزندان اهل بیت علیهم‌السلام نزد خداوند دارای هیچ مقامی نبوده‌ و یا گناه‌کار بوده‌اند؛ بلکه بسیاری از فرزندان ائمه علیهم‌السلام نیز انسان‌های پاک، عالم و شجاع بوده‌اند و خدمات بسیار ارزشمندی به اسلام ارائه داده‌اند. 🔸 طبق آیات قرآن از جمله آیه 124 سوره بقره: «لَايَنَالُ‏ عَهْدِي‏ الظَّالِمِين‏؛ پيمان من به ستمكاران نمى‌رسد، مگر آن‌ها كه شايسته‌اند.» امام بايد افضل و معصوم باشد و جز خداوند كسى عالم به عصمت و افضليت افراد نيست. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210834 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠پرده‌ای از قیامت💠 ✅ امیرالمومنین در خطبه 83 تعابیر خاصی از قیامت بیان می‌کند که ما را به حال و هوای برپایی قیامت می‌برد: ◀️ تا آنجا كه امور زندگانى پياپى بگذرد و روزگاران سپرى شود و رستاخيز بر پاگردد 💢 در آن زمان، انسان‌ها را از شكاف گورها، و لانه‏ پرندگان، و خانه درندگان، و ميدان‌هاى جنگ، بيرون مى‏‌آورند كه با شتاب به سوى فرمان پروردگار مى‌‏روند و به صورت دسته‏‌هايى خاموش و صف‏هاى آرام و ايستاده حاضر مى‏شوند، ⭕️ چشم بيننده‌ی خدا آنها را مینگرد و صداى فرشتگان به گوش آنها مى‏رسد. ⭕️ در آنروز لباس نياز و فروتنى پوشيده و درهاى حيله و فريب بسته شده و آرزوها قطع گرديده است. ⭕️ دل‏ها آرام، صداها آهسته، عرق از گونه‌ها چنان جارى است كه امكان حرف زدن نمى‏باشد، 💢 اضطراب و وحشت همه را فرا گرفته و بانگى رعد آسا و گوش خراش همه را لرزانده و به سوى پيشگاه عدالت، براى دريافت كيفر و پاداش مى‏كشاند. 📕 نهج‌البلاغه خطبه 83 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 انسان های خوبی که سخت جان می دهند💠 ✅ بسياری از مؤمنين هستند که به سختی جان میکنند و درحالیکه انسانهای خوبی بودند، مرگ سختی دارند و این علامت معصیت‌کار بودن آنها نیست، بلکه به این خاطر است كه گناهان کوچکی داشته‌اند و لطف خداوند شامل حالشان شده و آن گناهان به واسطه سختی جان كندن جبران میشود، آنگاه پاک و زلال به عالم برزخ وارد میشوند. 🌷 امام موسی کاظم (ع) فرمودند: 🔹الْمَوْتُ هُوَ الْمِصْفَاةُ تُصَفِّي الْمُؤْمِنِينَ مِنْ ذُنُوبِهِم... 🔸سخت مردن مومنان به دلیل تصفیه حسابی است که خداوند نسبت به گناهان آنها انجام میدهد. 📕بحارالانوار، ج6، ص155 🌷 و از امام صادق (ع) هم آمده است: 🔹الْمَوْتُ كَفَّارَةُ ذَنْبِ كُلِّ مُؤْمِنٍ 🔸مرگ کفاره گناه مومن است. 📕من‏ لايحضره ‏الفقيه، ج1، ص134 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
اگر اين دنيا بد است، چرا امام علي علیه السلام فرمودند كه يک نسيم صبح اين دنيا مي ارزد به صد سال آن دنيا؟.mp3
1.42M
⭕️ سوال ⁉️ اگر اين دنيا بد است، چرا امام علي علیه السلام فرمودند كه يک نسيم صبح اين دنيا مي ارزد به صد سال آن دنيا؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/187712 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
AUD-20220518-WA0035.mp3
1.95M
⭕️ سوال ⁉️ اگر در دین اکراه و اجبار نیست و انسان اختیار داره پس چرا کسی که می خواهد دینش را تغییر دهد مرتد محسوب می شود و حکمش اعدام است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/187719 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا