eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.2هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰چرا امام حسين (عليه السلام)خانواده اش را باخود به كربلا برد؟ همراهى خانواده امام در حادثه عاشورا مي تواند به جهت عوامل زير باشد: 1- تأييدي بر هدف امر به معروف و نهي از منکر امام حسين(عليه السلام)هدف اصلي خود از بيعت نكردن با يزيد و عدم سازش با حكومت او را اصلاح دين اسلام و اجراي امر به معروف و نهي از منكر بيان کرده بودند و با بردن زنان و كودكان اين پيام را به بشريت داد که غرضشان جنگ طلبي و خونريزي نيست بلكه براي امر به معروف و نهي از منكر و هدايت نمودن مردم و جلو گيري از تحريف اسلام ناب محمدي از بيعت با يزيد سر باز مي زند. 2- پيام رساني امام حسين (عليه السلام) براي تحقق بخشيدن به هدف خود از قيام، نهضت و قيام خود را در دو مرحله برنامه‏ريزي كرد. مرحله نخست، مرحله خون، قيام و شهادت و مرحله دوم مرحله پيام رساني، بيدارگري، زنده نگهداشتن ياد و خاطره نهضت بود. مسئوليت مرحله نخست نهضت بر دوش مردان فداكار و از جان گذشته‏اي بود كه با تمام هستي خود در برابر ظلم و بيداد و انحراف ايستادگي كردند و در اين راه به شهادت رسيدند. ولي مسئوليت بخش دوم نهضت و قيام بر عهده بازماندگان بود. انقلاب امام تا عصر عاشورا مظهر خون و شهادت بود. رهبرى و پرچم‏دارى بر عهده ايشان قرار داشت. پس از آن، بخش دوم به پرچم‏دارى امام سجاد(عليه السلام) و حضرت زينب(عليها سلام) آغاز گرديد. آنان با سخنان آتشين خود، پيام انقلاب و شهادت سرخ حضرت سيدالشهدا ( عليه السلام ) و يارانش را به آگاهى افكار عمومى رسانيدند و طبل رسوايى حكومت پليد اموى را به صدا درآوردند. 👇👇👇
3- بي اثر سازي تبليغات دشمن: شام از آن روز كه به تصرف مسلمانان درآمد، تحت سيطره فرمان‏روايانى چون خالد پسر وليد و معاويه پسر ابوسفيان قرار گرفت. مردم اين سرزمين، نه سخن پيامبر( صلي الله عليه و آله و سلم) را دريافته بودند و نه روش اصحاب او را مى‏دانستند و نه اسلام را آن‏گونه كه در مدينه رواج داشت، مى‏شناختند. در نتيجه نسل جوان آن روز، از اسلام حقيقى چيزى نمى‏دانستند. شايد در نظر آنان، اسلام هم حكومتى بود مانند حكومت كسانى كه پيش از ورود اسلام بر آن سرزمين فرمان مى‏راندند! تجمّل دربار معاويه، حيف و ميل اموال عمومى، ساختن كاخ‏هاى بزرگ، تبعيد و زندانى كردن و كشتن مخالفان، براى آنان امرى طبيعى بود؛ زيرا چنين نظامى نيم قرن سابقه داشت و كسانى بودند كه مى‏پنداشتند آنچه در مدينه عصر پيامبر( صلي الله عليه و آله و سلم) گذشته، چنين بوده است.(1) معاويه حدود 42 سال در شام حكومت كرد و در اين مدت نسبتاً طولانى، مردم شام را به گونه ‏اى پرورش داد كه فاقد بصيرت و آگاهى دينى باشند و در برابر اراده و خواست او، بى‏چون و چرا تسليم شوند.(2)به طورى كه پس از پيروزى قيام عباسيان و استقرار حكومت ابوالعباس سفّاح، ده تن از امراى شام نزد وى رفتند و همه سوگند خوردند، كه تا زمان قتل مروان (آخرين خليفه اموى)، نمى‏دانستيم، كه رسول خدا( صلي الله عليه و آله و سلم) جز بنى‏اميه خويشاوندى داشت، كه از او ارث ببرند.(3) بنابراين، جاى شگفتى نيست، اگر در مقاتل مى‏خوانيم: به هنگام آمدن اسيران كربلا به دمشق، مردى در برابر امام زين‏العابدين(عليه السلام) ايستاد و گفت: سپاس خدايى را كه شما را كشت و نابود ساخت و مردمان را از شرّتان آسوده كرد! حضرت كمى صبر كرد تا شامى هر چه در دل داشت بيرون ريخت؛ سپس با تلاوت آياتى مانند: «إنما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت و يطهركم تطهيراً؛ خداوند مى‏خواهد هرگونه پليدى را از شما اهل بيت ببرد و شما را پاك سازد»(4) فرمود: اين آيات در حق ما نازل شده است. پس از آن بود كه مرد فهميد آنچه درباره اين اسيران شنيده، درست نيست. آنان خارجى نيستند؛ بلكه فرزندان پيامبر ( صلي الله عليه و آله و سلم) هستند؛ از آنچه گفته بود، پشيمان شد و توبه كرد.(5) بنابراين با حركت منزل به منزل خاندان امام( عليه السلام ) و خطبه‏ها و روشنگرى‏هاى امام سجاد(عليه السلام) و حضرت زينب(سلام الله عليها)، تحريفات چندين دهه بنى‏اميه - حتى در «شام» به عنوان مركز خلافت دشمنان - بي اثر شد. ?- افشاى ماهيت ستمگران حاکم:‏ بُعد ديگر علت حضور خاندان امام( عليه السلام)، نشان دادن چهره سفّاك، بى‏رحم و غيرانسانى يزيد و حكومت وى بود. يكى از عوامل مؤثر در پذيرش پيام از سوى مردم و رساتر بودن تبليغات از سوى پيام‏آوران، عنصر مظلوميت است. در همين راستا و بيان حقايق جنايات امويان در روز عاشورا امام سجاد(عليه السلام) در شام همين كه خواست دستگاه بنى‏اميه را رسوا كند، فرمود: پدرم امام حسين(عليه السلام) را با قطعه قطعه كردن، به شهادت رساندند. همچون پرنده‏اى در قفس، پر و بال او را شكستند تا جان داد. امام سجاد ( عليه السلام )فرمود: اگر قصد كشتن داريد، چرا اين گونه كشتيد؟ چرا مثل پرنده بدنش را پاره پاره كرديد؟ چرا كنار نهر آب، او را تشنه كشتيد؟ چرا او را دفن نكرديد؟ چرا به خيمه‏هاى او حمله كرديد؟ چرا كودك او را شهيد كرديد؟».(6) اين كلمات به قدرى نزد افراد غيرقابل خدشه بود كه شام را طوفانى كرد و جنبش فكرى و فرهنگى، عليه رژيم اموى به راه انداخت. يزيد مى‏خواست با كشتن مردان و به اسارت كشيدن خاندان اهل‏بيت (عليهم السلام )، همه حركت‏ها را در نطفه خفه كند؛ به طورى كه همگان از چنين سرنوشتى ترسان و بيمناك باشند و خود بر اريكه قدرت تكيه بزند. اما قيام با عزت امام و پيام رسانى افشاگرانه و مظلومانه خاندان او، هسته‏هاى ظلم‏ستيزى را براى خونخواهى امام حسين(عليه السلام ) و از بين بردن بنى‏اميه در نقاط مختلف سرزمين‏هاى اسلامى به وجود آورد. پي نوشتها: 1. سيد جعفر شهيدى، قيام امام حسين(عليه السلام)، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامى، چ دوازدهم، 1367، ص 185. 2 . محمد ابراهيم آيتي، بررسي تاريخ عاشورا، تهران، صدوق، چ هشتم، 1372ش، ص47. 3 . ابن أبي الحديد، شرح نهج البلاغة، قم، مكتبة آية الله المرعشي، 1404ق، ج7، ص159. (نرم افزار جامع الاحاديث2) 4 . احزاب / 33. 5 . موفق بن احمد خوارزمى، ‏مقتل الحسين، قم، انوار الهدى، چ دوم، 1423ق،‏ ج2، ص69. (نرم افزار سيره معصومان) 6 . عبد الرزاق مقرّم، ‏مقتل الحسين(عليه السلام)، بيروت، ‏مؤسسة الخرسان للمطبوعات، 1426ق، ص334. (نرم افزار سيره معصومان) 🔰 @p_eteghadi 🔰
ماجرای طفلان مسلم واقعیت دارد؟ اصل ماجرای طفلان مسلم؛ در کتب معتبر تاریخی ذکر شده و جای انکار ندارد. از جمله کتبی که به ماجرای اسارت و شهادت این دو گل وشکفته باغ مسلم ع که پر پر شدند؛ تصریح کرده اند، لذا از تحریفات عاشورا نبوده و واقعه ای مورد انکاری نمی باشد. شیخ صدوق ره در کتاب 📚امالی خود مجلس19 ص83-88ذکر نموده است . و حتی متقدم تر از شیخ صدوق ره ؛ محمدبن سعددر 📙طبقات کبیرص77 اصل ماجرا را ؛ذکر نموده است. همچنین📘 انساب الاشراف ص266 📙مقتل الخوارزمی ج2ص49-52 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قاصدک
از علائم کبدچرب،که به مرگ خاموش😱😱 معروف است میتوان به : ❌کسلی و بی‌حالی ❌جوش های بدن ❌داغی کف پا ❌کم اشتهایی ❌کاهش وزن شدید ❌اضافه وزن ناحیه شکم ❌و نفخ معده و..... اشاره کرد . ⚠️⚠️برای برطرف شدن کبد چرب لینک زیر را پرکنید و کبد چرب خودتون را برطرف کنید⚠️ https://formafzar.com/form/4kym2 https://formafzar.com/form/4kym2
یاد کردن از امامان با تعبیر " علیه السلام " !!!! 🤔 : ❓چرا شیعیان وقتی از امامان یاد می کنند از تعبیر علیه السلام استفاده می کنند ? بعضی شبهه می کنند که این مدل سلام دادن از بدعتهای آخوندای غالی است !!!! 💠💠 👌تعبیر " علیه السلام " که ما در مورد امامان ع به کار می بریم , تعبیری دعایی است یعنی از خداوند می خواهیم امنیت و سلامت از آفات و بلیات در تمام مراحل هستی برای امامان باشد و این چنین دعا کردنی , منشا قرآنی دارد , چرا که خداوند در قرآن در موارد متعددی بر انبیاء گذشته سلام می فرستد : " سلم على‏ نوح فى العالمين_ إنّا كذلك نجزى المحسنين. (صافات 79 و 80 ) "سلام على‏ إبرهيم_كذلك نجزى المحسنين. (صافات 109 و 110) " سلام على‏ موسى‏ وهارون_ إنّا كذلك نجزى المحسنين. (صافات 120 و 121 ) _ "سلام على المرسلين. " (صافات 181 ) 👌همینطور در آیه ای خداوند بر آل یاسین سلام می فرستاد و ما در ذیل گفته ایم که یکی از معانی آیه این است که آل یاسین شامل ائمه ع می شود و یاسین هم نام پیامبر اسلام است , یعنی سلام بر آل محمد " سلم على‏ إل ياسين _ إنّا كذلك نجزى المحسنين. (صافات 130 و 131 ) ❕همینطور در آیه ای دیگر بر بندگان صالح خداوند سلام فرستاده می شود : " وعباد الرّحمن ..._ أولك يجزون الغرفة بما صبروا ويلقّون فيها تحيّة وسلما. " ( فرقان 63 و 75 ) ❕روشن می شود که سلام فرستادن بر بندگان صالح خداوند , سنتی قرآنی است و خداوند با چنین سلام دادنهایی به ما آموزش می دهد که ما نیز بر بندگان صالح خداوند به مانند امامان علیهم السلام , سلام بفرستیم و از این طریق آن بزرگواران را تکریم و احترام کنیم . 👌در روایات اسلامی نیز می بینیم که به سلام فرستادن بر پیامبر و ائمه تاکید شده است و پیامبر اسلام می فرمود که بر من سلام بفرستید زیرا سلام شما به وسیله فرشتگان به من می رسد : " فَابْعَثُوا إِلَيَّ السَّلَامَ فَإِنَّهُ يَبْلُغُنِي _ إِنَّ لِلَّهِ مَلَائِكَةً سَيَّاحِينَ فِي الْأَرْضِ يُبَلِّغُونِّي عَنْ أُمَّتِيَ السَّلَامَ. " 📚کامل الزیارات ص 14 _ امالی صدوق ص 312 👌یا در روایت دیگر امام صادق علیه السلام فرمود که بر ائمه ع از دور سلام بفرست و علم داشته باش که سلام تو به آنان می رسد : " تُسَلِّمُ عَلَى الْأَئِمَّةِ ع مِنْ بَعِيدٍ كَمَا تُسَلِّمُ عَلَيْهِمْ مِنْ قَرِيبٍ غَيْرَ أَنَّكَ لَا تَقُولُ أَتَيْتُكَ بَلْ تَقُولُ مَوْضِعَهُ قَصَدْتُكَ بِقَلْبِي زَائِراً إِذْ عَجَزْتُ عَنْ حُضُورِ مَشْهَدِكَ وَ وَجَّهْتُ إِلَيْكَ بِسَلَامِي لِعِلْمِي بِأَنَّهُ يَبْلُغُكَ " 📚کتاب المزار مفید ص ٢١٥ _ وسائل الشیعه ج ١٤ ص ٥٧٧ 🔰 @p_eteghadi 🔰
چه طور مي‌توانيم بفهميم عملمان قبول شده است؟ مرحوم خوانساری می فرمود : بعضی از نمازها را اگر به قرآن عرضه كنيم، يك مهر مردود پای آن می گذارد. فرمودند: اين نماز قرآنی است: نماز، انسان را از فحشا و منكر باز ميدارد. در حديث داريم: ميخواهيم ببينيم عبادت قبول است بايد ببينيم چقدر جلوی فحشا و منكر را می گيرد. نشانه پذيرش عمل اين است كه ببينيم چقدر ما را متعبد كرده است. چقدر خاشع كرده است. قدرت بازدارنگی ما چقدر زياد شده است. نشانه قبولی نماز اين است كه نماز سّد فحشا و منكر شده باشد. در سوره معارج نُه صفات براي نمازگزار واقعي ذكر شده است: نمازگراز كسي است كه از مالش به راحتی ميگذرد و وفا به عهد دارد و خيانت نميكند و... ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌷هشت خاصیت تربت امام حسین علیه السلام ◾️1- امام صادق عليه السلام مى فرمايد: سجده كردن بر تربت امام حسين عليه السلام هفت حجاب را از (منع قبولى آن) نماز بر مى دارد. ◾️2- ذكر با تسبيح تربت سيّدالشّهدا براى هر ذكر چهل حسنه در نامه اعمال مى نويسند، و حتّى بدون ذكر، تسبيح را در دست چرخاندن هر يك بيست حسنه دارد. ◾️3 - هر گاه كام نوزاد را با تربت سيّد الشّهداء باز كنند مانند اكسيرى كه مس ‍ را به طلا مبدل ميسازد و وجود نوزاد را از هر پليدى دور نموده و محبّت اهل بيت رسول خدا صلی الله علیه و آله را در دل او مى كارد. ◾️4 - بر لحد يعنى قبر هر ميّتى كه تربت كربلا باشد از عذاب قبر رهانيده ميشود. ◾️5 - تربت كربلا بر هر درد بى درمانى شفا بخش مى باشد كما اينكه بسيار تجربه شده است و در كتب مختلف ذكر گرديده است . ◾️6 - خاك مقتل حسين بن على عليه السلام حصن ، يعنى حصار مى باشد از هر آفات و هر گزندى ، و هر كس آن را با خود حمل نمايد، محفوظ خواهد ماند. ◾️7- آرام بخش تلاطم موّاج درياهاست يعنى هرگاه دريا به تلاطم آيد، و چاره از همه جا قطع گردد،كمى تربت كربلا بر آن بپاشند دريا آرام ميگيرد. ◾️8 - تربت مظلوم كربلا تحفه حوريان بهشت است آن گاه كه در روز قيامت ماه و خورشيدى نيست تا نور افشانى كند و ظلمات محشر همه جا را فرا مى گيرد، 🌹 به دستور خداوند خاك كربلا كه تربت سيّدالشّهداء عليه السلام مى باشد برداشته شده و در بالاى بهشت قرار داده مى شود ✨و نور عظيمى از تربت آن حضرت همه جا را روشن مى كند و همه ديدگان را خيره مى سازد كما اينكه خورشيد چشم انسان را مى زند و كسى نمى تواند مستقيم به آن نگاه كند... 📚كشكول النور ج 1 ص 186 📚سفينة النّجاة ص 72 📚 بحار الانوار ج 10 🔰 @p_eteghadi 🔰
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ 🎥 دروغ بزرگ کربلا و تاختن اسب بر بدن ها!! 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸✨دعایے از پیامبر ص که هرڪس صبح و شام آن را بخواند خداوند ۴ فرشتہ ‏گمارد تا او را محافظت نمایند و از شر جنّ و انس در امان باشد✨ 📚 مهج الدعوات و منهج العنایات 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 📘 لگوهای علم سیاست در حکمت متعالیه 🔹کتاب «الگوهای علم سیاست در حکمت متعالیه» اثر محمد پزشگی است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۲۵۴ صفحه منتشر شد. 🔹هدف این کتاب اتصال حکمت متعالیه به علم سیاست از طریق بازنمایی تصویر گونه و ساده شده پدیده های سیاسی است. ادعای کتاب حاضر آن است که آموزهای حکمت متعالیه می تواند برای ورود به علم سیاست، نقش، جایگاه و کارکرد داشته باشد و الگوهای سیاسی را برای مطالعه و تحلیل سیاسی فراهم کند و برای انجام این مهم، از روش شناسی تحلیل فرآیند استفاده شده است. 🔹از دستاوردهای این اثر می توان به فراهم آمدن ابزارهایی برای تحلیل و تبیین سیاسی اشاره کرد. نتایج این کتاب می تواند برای تحلیل و مطالعه موضوعات وسیعی در علم سیاسی کاربرد داشته باشد. 🔰 @p_eteghadi 🔰