eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 خانواده 🔸 مهم‌ترین اصل در جامعه, «خانواده» است كه اگر طیب و طاهر بود طیب و طاهر را می ‌سازد. 🔸 فرزندان را اگر عزیز و محترم و مؤدّب بار آوردند، اینها وقتی جوان شدند پرتوقّع نمی‌ شوند که به اندك حادثه ‌ای برنجند و ـ خدای ناكرده ـ زمینه طلاق طرفین پیدا بشود. این فرزند را انسان خوب بار بیاورد، نازپروردِ تنعّم نكند، او را وادار كند كه به سرّاء و ضرّاء زندگی عادت كند، اگر چنین فرزندی در خانواده رشد كرد وقتی ازدواج کرد و مسئول خانواده جدید شد، نمی ‌شود, نمی ‌شود، زود تصمیم نمی ‌گیرد و دست به طلاق نمی ‌زند. 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 11 تاریخ: 1392/02/03 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث روز 🔻 از اوضاع شما کاملا باخبریم 💠 حضرت مهدی(عج): فَاِنّا یُحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و لایَعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم. 💠 ما از اوضاع شما کاملاً باخبریم و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست. 📚 بحار الأنوار، ج ٥٣، ص ١٧٥ 🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️ سوال: 🔰 چرا امام زمان(عج) زودتر از زمانی که قرار است ظهور کند، متولد شده است؟ ✍️ پاسخ: ✅ پاسخ به این سؤال با تبیین فلسفه غیبت، مسئله‏ ى انتظار و آثار و برکاتى که بر وجود امام زمان (عج) در زمان غیبت مترتب است، ممکن مى شود. گفته مى‏ شود از حکمت‏ هاى غیبت امام زمان (عج) آن است که بیعت احدى در گردن آن حضرت نباشد و یا آن امام از خطر قتل نجات یابد. بدیهی است که این گونه حکمت ها اقتضا ندارند امام زمان (عج) قبل از ظهور متولد گردند، اما حکمت‏ هاى دیگرى وجود دارد که زنده بودن امام عصر (عج) را توجیه مى‏ کند و چنین فواید و آثارى بدون زنده بودن حضرت مهدى (عج) وجود نخواهد داشت. الف- بناست آن حضرت دنیا را متحول ساخته و بر اساس ارزشهای الهی تمدنى نو بنیان نهد، و این میسر نمی شود مگر آن که مردم جهان تجربه ی حکومت ها و تمدن های مختلف را دیده باشند و ناکامی آنها را در تحقق آرمان های بشریت به چشم مشاهده کرده باشند تا انتظار جهانی برای تشکیل حکومت حضرت تحقق پیدا کند و زمینه پذیرش آن فراهم آید. ب- غیبت امام زمان (عج) وسیله‏ اى است براى امتحان بندگان خدا. آنچه که ضرورت امتحان را تبیین مى ‏کند، ضرورت امام زنده‏ ى غایبى که وسیله ‏اى بشود براى اجراى این سنت الهى، را هم تبیین خواهد کرد. ج- در کنار واژه ‏ى غیبت امام زمان (عج) واژه انتظار قرار دارد. انتظار، هم موجب خودسازى فردى مى‏شود و هم خودسازى اجتماعى و این دو مقوله گرچه با معتقد نبودن به امام زنده هم قابل دسترسى است، اما تأثیر اعتقاد به امام زنده‏اى که هر لحظه امکان دارد ظهور کند، در حصول این دو اثر فردى و اجتماعى، دو صد چندان است. برکات امام زمان (عج) در زمان غیبت: در روایات، امام زمان (عج) در دوران غیبت به خورشید پشت ابر تشبیه شده و از برکات این خورشید مواردى است که در زیر مى‏ آید: ۱. زنده بودن فرمانده در میدان جنگ موجب دلگرمى سربازان است، لذا زنده بودن امام زمان امید بخش است. ۲. نظارت امام زنده ‏اى که ناظر بر اعمال پیروان خود ‏باشد، تأثیر تربیتى ویژه ‏اى بر افراد مى‏ گذارد و موجب خودسازى مى‏ گردد. ۳. تمامى امامان معصوم (‏ع) و اوصیاى الهى که خاتم آنان، امام زمان (عج) است در هر عصر و زمانى خزانه داران و گنجینه‏ هاى علوم الهى و مخازن اسرار و نگهبانان دلایل و اسناد دین مبین اسلام اند، خواه ظاهر و آشکار، یا مخفى و پنهان. از این رو آرایش‏ ها و پیرایش ‏هاى کوته بینانه‏ ى افراد و شاخ و برگ ‏هاى افزون شده بر پیکره‏ ى دین الهى را زدوده و مفاهیم جاوید اسلامى را در شکل اصلى خود احیا و حفظ مى‏ نمایند و "دین خاتم" را که با "ختم و منقطع شدن همیشگى وحى" کامل شده است، به طور گسترده به عرصه‏ ى زندگى وارد مى‏ نماید. این وظیفه ‏ى بزرگ الهى با وجود مبارک امام عصر (عج) تحقق مى ‏یابد. ۴. گروهى این توان را دارند که از ابرها بالا رفته و مستقیماً از شعاع خورشید (امام مهدى) استفاده نمایند و در پرتو این ارتباط، تدریجاً ساخته شوند. ۵. ما معتقدیم که امام زمان (عج) بر باطن و اعمال مردم ولایت دارد و در واقع، هدایت (سعادت و شقاوت) تحت نظر اوست و رساندن به مقصود از وظایف آن امام معصوم (عج) است و این هم مستلزم آن است که امام زمان (عج) زنده باشد. ۶. انسان کامل، هدف آفرینش است و اگر روزى انسان کامل در روى زمین نباشد، زمین واژگون مى‏ گردد و چه کسى جز امام معصوم (ع) مى‏تواند ادعا کند که انسان کامل است. ۷. براى ایجاد ارتباط بین عالم وحدت ذاتى و کثرت محضه، نیاز به مظهرى است که هم دستى در آن جا داشته باشد و هم دستى در این جا؛ یعنى جامع بین حق و خلق باشند و مجراى فیض الهى گردد و این همان انسان کامل (حجت) است که باید در هر زمانى در روى زمین وجود داشته باشد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ فلسفه غسل میت چیست و مرده چه نیازی به پاکی و طهارت دارد؟ 🔰 غسل مس میت؛ هم جنبه مادی و ظاهری و هم جنبه معنوی دارد 👈 جنبه ظاهری بر دو قسم است: 1️⃣ جنبه بهداشتی: میت با غسل دادن از آلودگی‌های جسمانی پاک می‌شود. بدیهی است که مرگ عموما به خاطر برخی امراض و عفونت‌هايی است که در بدن شخص باقی می‌ماند و می‌تواند منشا مفاسد بهداشتی نيز باشد، چرا که بعد از مرگ بازماندگان معمولا بدن میت را بوسیده و در بغل می‌گیرند. شستشو با سدر و کافور و آب خالص، از نظر بهداشت ظاهری، نقش ضد عفونی‌کننده جسد و حفظ محيط زيست از ميکروب‌ها و عفونت‌های احتمالی را دارد. 2️⃣ جنبه فقهی: به لحاظ فقهی نیز دلایل مختلفی برای تشریع غسل میت وجود دارد: 🔺انسان در حال احتضار و خروج روح از بدن، اختیار خود را ندارد و در این هنگام ممکن است منی از بدن خارج شده و جنب شود و نیاز به غسل جنابت باشد. 🔺 شاید میت پیش از مرگش، غسل جنابت و یا غسل‌های واجب دیگر به گردنش بوده باشد. 🔺 غالبا خانواده و آشنایان پس از مرگ، به خاطر مسائل عاطفی بسیار میت را لمس می‌کنند و اگر میت غسل داده نشود، کسانی که میت را لمس می‌کنند، غسل مس میت بر آن‌ها واجب خواهد شد و در آن گیر و دار مصیبت بسا تهیه آب و غسل مس میت به هنگام نماز وجود نداشته باشد، از این‌رو خدا غسل میت را وضع کرد تا میت پاک باشد، تا دیگرانی که می‌خواهند میت را لمس کنند با لمس میت، بر آنان غسل مس میت واجب نشود. 👈 جنبه معنوی: برای جنبه معنوی نیز جهات مختلفی وجود دارد: 1️⃣ در روایات آمده با غسل، میت در مواجهه با ملائک و لقای خداوند تطهیر می‌شود. 2️⃣ چون انسان اشرف مخلوقات است باید بین او و دیگر حیوانات فرق باشد، لذا اسلام برای تعظیم و تکریم میت مسلمان، غسل میت را وضع کرده تا احترامی به میت مومن و مسلمان باشد. 3️⃣ از مسلّمات علم فلسفه و کلام و نیز روایات ما این است که بین روح و بدن همواره تاثیر و تاثر متقابل وجود دارد و روح از آن جهت که سال‌ها به این بدن تعلق داشته و اکنون پس از مرگ نیز این علاقه و ارتباط تا حدی باقی است، لذا اعمالی که برای بدن میت انجام می‌شود در روح نیز اثرگذار خواهد بود و روح با غسل میت، سبک خواهد شد. ___________________________ 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ آیا با استفاده از قرآن می‌توان وجود امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) را در حال حاضر اثبات کرد؟ 🔰 به عقیده شیعه امامت از مهم‌ترین ارکان دین است، از این رو لازم است در هر زمانی، از جمله دوران کنونی، امامی معصوم وجود داشته باشد. اما چنین عقیده مهمی نمی تواند بدون ریشه قرآنی باشد. اگر قرآن کتاب هدایت است، حتماً در آن باید دلایل محکمی دال بر این عقیده وجود داشته باشد. ✅ آیات ثابت کننده امام زمان 1️⃣ آیه: «إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِکلِّ قَوْمٍ هَاد؛ تو تنها بيم دهنده ای و برای هر گروه هدايت کننده ای هست.» اين آيه به وضوح، امام معصوم را برای همه اقوام و زمان‌ها ثابت می‌کند. روایات تفسیری ذیل آیه نیز این حقیقت را تأیید می‌کند که امامی زنده تا روز قیامت در میان انسان‌ها حضور دارد. از جمله امام صادق(عليه السلام) ‌فرمود: «هر امام معصومی هدايت‌گر اقوامی است که در زمان او زندگی می‌کنند.» 👈 نکته قابل توجه این‌که فخر رازی ذیل آیه اقرار کرده بر اساس یکی از اقوال، مراد از «منذر» علی(علیه‌السلام) است. 2️⃣ آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا الله وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ: ای مومنان تقوا پيشه کنيد و با صادقان باشيد.» این آیه نیز به وضوح، بر وجود امام معصوم در همه زمان ها دلالت دارد. آيه کريمه بر همراه بودن با صادقان، به طور مطلق، و جدا نشدن از آنان بدون هيچ قيد و شرطی دلالت دارد و تنها «امام معصوم» است که می‌توان چنین با او همراهی کرد. این مطلب را روایات نیز تأیید می‌کنند، به عنوان نمونه امام باقر(عليه‌السلام) فرموده: «منظور از «صادقين» در آیه آل محمد است.» 3️⃣ آیه: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ؛ فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان براى [تقدير] هر كارى نازل مى شوند.» از جمله محکم ترین دلایل بر وجود امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) سوره قدر است. با توجه به اين‌كه «تَنَزَّلُ» فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد روشن می‌شود كه شب قدر، مخصوص به زمان پيامبر نبوده، بلكه امرى است كه همه ساله تكرار می‌شود و کسی که ملائک بر او نازل می شوند کسی جز امام معصوم نخواهد بود. _____________________ 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚کتاب علویه نرگس ✍نوشتۀ خدیجه بازون 🔹روایت حوادث روزهای آغازین جنگ تحمیلی در خرمشهر و حال و روز مردم جنگ‌زده است. شخصیت‌های این داستان و سرگذشت آن‌ها ساخته‌ی ذهن نویسنده است. 🔸داستان علویه نرگس در واقع ادای دینی است به زنان و دخترانی که گرچه در خط مقدم جبهه نبودند و سلاحی به دست نگرفتند، به شکلی دیگر و در خاک‌ریزی متفاوت، در مقابل دشمن ایستادند و آنچه داشتند، در طبق اخلاص نهادند. 💠در بخشی از کتاب علویه نرگس می‌خوانیم: سکوت و آرامش شب جای خود را به صدای انفجارها و نگرانی و ترس داده بود. صدای رفت‌وآمد و صحبت همسایه‌ها از توی کوچه شنیده می‌شد. همه در حال خبر گرفتن و خبر دادن بودند. کشیده‌ شدن دمپایی‌ها و به‌ هم‌ خوردن درها و حرف‌ زدن‌هایی که گاه بلند و گاه نجواگونه بود، خبر از بیداری خانه‌ها می‌داد. نگرانی، خواب را از چشم‌ها گرفته بود. این نگرانی نه‌ فقط از صدای درگیری و انفجارها، بلکه تا اندازۀ زیادی، ناشی از بی‌خبری از اوضاع بود. بچه‌ای یکریز گریه می‌کرد. صدای اذان بلند شد و سادات برای وضو گرفتن کنار حوض رفتند. صدای گریۀ بچه قطع شد. علویه شیرینه گفت: - به‌ گمونم از حال رفت. - بچۀ اقوام شریفه ایناست. - خدا به دادِ دل مادرها‌شون برسه. اگه جای ام‌ جاسم بودم، با دعوا هم که شده، می‌آوردمشون خونه. تا صبح، دم در بیمارستان منتظر باشی! خدایا توبه توبه توبه! خدایا توبه! 🔰 @p_eteghadi 🔰
447.2K
⭕️ سوال ❓سلام مردم نظام و دولت رو مقصر در اقتصاد خراب کشور می دانند آیا حق با مردم ؟اگر جواب شما منفی ،پس ایراد کار کجاست که اقتصاد ما درست نمیشه؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
577.1K
⭕️ سوال سلام علیکم، شنیدم که حضرت علی هم در حکومتشون اختلاس بوده، چرا مردم رو با وعده ایجاد حکومت عدل علی ترغیب به انقلاب کردید؟ چه فرق است بین حکومت اسلامی و غیر اسلامی؟ اگر قرار هست حاکم عادلی وجود داشته باشد ولی زیر دستانش ظالم باشند آن حاکم عادل عملا به چه درد میخورد؟ اگر حاکم طاغوتی آنقدر مقتدر باشد که زیر دستانش ظلم و اختلاس نکنند، بهتر از حاکم غیر طاغوتی نیست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
خون شهید در زمین مسجد.mp3
1.04M
⭕️ سوال ⁉️ آیا درسته که روایت داریم از امام صادق علیه السلام که از ایشان پرسیدند، در مساجد اهل سنت نماز بخوانیم؟ و حضرت فرمودند: در هر مسجدی قطره خون شهیدی قرار دارد؟ 🔰 پاسخ بله، روایت داریم که هر کجا مسجدی ساخته شده، قطره ای از خون شهید آن جا ریخته شده است. 👈حالا این قطره خون هم باید بیشتر بر آن دقت شود که منظور چیست؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 🎥 نظر صریح رهبرانقلاب درباره‌ی توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه‌ی شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول ⭕️ صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدسات اهل سنت مخالفیم! ⭕️ با رفتارهایی که برخی از گروه‌‌های شیعه انجام می‌دهند مخالفیم! 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام علی علیه السلام: زبان از دل نيرو مى گيرد، و دل به غذا برپاست. پس بنگر كه دل و جسمت را با چه تغذيه مى كنى، كه اگر غذا حلال نباشد، خداوند، نه تسبيح گويى تو را مى پذيرد و نه سپاس گزارى ات را 📚 تحف العقول، صفحه ۱۷۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
اهل بیت ع علم غیب داشتند؟ 💠پاسخ💠 ❗️واژه غیب در برابر شهود است و شهود در موردی گفته می شود که چیزی قابل مشاهده و محسوس باشد بنابراین غیب به کلیه اموری اطلاق می شود که از حس انسان پنهان است . 📚پیام قرآن ج7 ص217 👌برای اثبات علم غیب امامان از طریق قرآن به چند دسته از آیات می توان استدلال کرد؛ 1️⃣ قرآن در مورد کسی که تخت ملکه سبا را در یک چشم به هم زدن از یک فاصله دور نزد سلیمان آورد می گوید: « کسی که دانشی از کتاب داشت گفت من آن را پیش از آنکه چشم بر هم بزنی نزد تو خواهم آورد و هنگامی که ( سلیمان) آن را نزد خود دید گفت این از فضل پرودگار من است» 🔷نمل 40 ❗️در این آیه می بینیم که آصف بن برخیا وزیر حضرت سلیمان به سبب داشتن تنها اندکی از علم الکتاب ( عنده علم من الکتاب ) این قدرت و آگاهی غیبی را داشت که توانست تخت ملکه سبا را از یک فاصله دور در یک چشم بر هم زدن نزد سلیمان حاضر کند. ❗️در آیه دیگر خداوند می گوید: « بگو کافی است برای گواه میان من و شما ، خداوند و کسی که علم کتاب نزد او است» 🔶رعد43 ❗️در این آیه خداوند از کسی به عنوان گواه بر رسالت پیامبر نام می برد که تمام علم کتاب نزد او است « من عنده علم الکتاب» 👌در روایات ما بیان شده است که مراد از کسی که تمام علم الکتاب نزد او است حضرت علی است. 🔶پیامبر گرامی فرمود: « کسی که تنها اندکی از دانش کتاب نزد او بود وصی برادرم سلیمان است و کسی که تمام علم کتاب نزد او است برادرم علی بن ابی طالب است» 📚امالی صدوق ص337 ❗️امام صادق فرمود: « کسی که تمام علم الکتاب نزد او است علی بن ابی طالب است .نسبت کسی که تنها اندکی از علم الکتاب را دارا بود با کسی که تمام علم الکتاب را دارا است همانند آن مقدار آبی است که یک پشه با بال خود از دریا بر می دارد » 📚بحار الانوار ج35 ص429 👌در روایت دیگر امام باقر فرمود: « تمام علم الکتاب نزد ما است و علی افضل و اول ما و برترین ما بعد از پیامبر است» 📚بصائر الدرجات ج1 ص215 📚تفسیر عیاشی ج2 ص220 ❗️علامه مجلسی حدود 20 روایت در این زمینه نقل می کند؛ 📚بحار الانوار ج35 ص429 👌بنابراین اهل بیت که دارای تمام علم الکتاب هستند به طریق اولی دارای قدرت و آگاهی های غیبی هستند به گونه ای که قدرت و علم غیبی اندک آصف بن برخیا در برابر قدرت و علم غیبی آنان قابل مقایسه نمی باشد. 2️⃣خداوند می فرماید: « عالم غیب او است و هیچکس را بر اسرار غیبش آگاه نمی کند مگر رسولانی که آنها را برگزیده است» 🔶جن 25-28 ❗️به دو طریق می توان به این آیه بر اثبات علم غیب امامان استدلال کرد؛ 🔶1- مراد از رسولان الهی مطلق فرستاده شدگان برای هدایت انسان ها می باشد که هم شامل پیامبران می شود و هم شامل امامان زیرا خداوند همه آنها را برای هدایت انسان ها فرستاده است.بنابراین امامان نیز از جمله کسانی هستند که خداوند آنها را آگاه بر علم غیب کرده است و آنان را بر این آگاهی برگزیده است چنان که روایات فراوانی بر این مطلب گواهی می دهد. 📚بحار الانوار ج26 ص109 باب6 🔶2- بگوییم مراد از رسولان پیامبران الهی هستند .بنابراین خداوند پیامبرانش را آگاه بر علم غیب کرده است و امامان نیز که وارثان پیامبران هستند به علم غیب آگاهی دارند. ❗️خداوند در آیات متعددی تصریح می کند که پیامبرانش نسبت به علوم غیبی آگاهی داشته اند؛ 🔶حضرت آدم آگاه به علم اسماء بود ( بقره31-33) - نوح آگاه به سرانجام قومش بود( نوح 26-27)- ابراهیم آگاه به ملکوت بود( انعام 75) - لوط آگاه به سرانجام قومش بود( هود81) یعقوب آگاه به پیامبری یوسف و جایگاه والای او بود( یوسف4 و6)- یوسف آگاه به علوم غیبی تعبیر خواب بود( یوسف101)- صالح آگاه بود که ظرف سه روز قومش گرفتار عذاب می شوند ( هود64- 65) سلیمان آگاه به زبان حیوانات بود که این هم نوعی آگاهی غیبی محسوب می شود( نمل 16-18-19)- مسیح نیز صراحتا مردم را از غیب و آنچه در خانه هایشان بود آگاه می کرد( ال عمران 49)- 👌در روایات ما بیان شده است که امامان تمام علوم انبیا را دارا هستند و هر آنچه که خداوند به انبیا خود داده است به امامان نیز داده است؛ 📚بحار الانوار ج26 ص159 باب12 ❗️بنابراین اگر خداوند انبیا را از علم غیب آگاه ساخته است طبیعتا امامان را نیز بر علم غیب آگاه ساخته است. 3️⃣در روایات متعدد دیگری نیز آمده است که امامان عالم تر از تمام انبیا به غیر از پیامبر اسلام هستند .علامه مجلسی در این رابطه حدود 13 روایت نقل می کند؛ 📚بحار الانوار ج26 ص194 باب15 ❗️بنابراین اگر انبیاء الهی آگاه به غیب هستند امامان که عالم تر از آنان قلمداد می شوند به طریق اولی نسبت به غیب آگاهی دارند. 4️⃣در آیات متعددی تصریح شده است که پیامبر اسلام آگاه به علم غیب بوده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 بازی سالمندان 🔸 فرمود دنیا یا سرگرمی است یا بازی است؛ منتها این بازی دوران كودكی و نوجوانی و اوایل جوانی معلوم است که بازی است اما بازیِ دوران میانسالی و دوران كهنسالی معلوم نیست كه بازی است در حالی که حقیقتاً بازی است! آن تفاخر بازی است آن تكاثر بازی است؛ آن است كه خیر و رحمت است نه . 🔸 فرمود: ﴿وَمَا هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ﴾؛ خب اگر بگویید كه در سوره «حدید» غیر از این دو, سه مرحله دیگر هم آمده كه زینت و تفاخر و تكاثر است، می گوییم كه آنها هم است! یك سالمند وقتی بخواهد بازی كند می‌گوید این‌ قدر اعتبار دارم این ‌قدر موجودی دارم این ‌قدر قبیله دارم این ‌قدر عشیره دارم! بازی یك انسان هشتاد ساله با بازی انسان پنجاه ساله با بازی انسان چهل ساله فرق می ‌كند؛ بازی ‌ها فرق می‌ كند، بنابراین این‌چنین نیست كه آن مراحل پنج‌گانه سوره «حدید» مباین و منافی با این دو مرحله سوره مباركه «عنكبوت» باشد. 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 20 تاریخ: 1391/10/10 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚نقش حجاب در بازیابی هویت حقیقی زن 🔸 گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عفاف و حجاب منشور حاضر که برگرفته از کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» می‌باشد، گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب و عفاف می‌باشد. محتوای این کتاب اگر چه در اقتضائات و شرایط و زمان‌های مختلف افاضه و ایراد گشته، امّا از یک هماهنگی و ارتباط درونی و روح واحد بهره‌مند است و نیز این کلمات از زبان انسانی جاری است که با ره‌توشه دانش الهی در ثقلین و آگاهی به مسائل زمان و حوادث واقعه، وظیفه سنگین پاسخگویی به نیاز انسانی و هدایت‌گری را عهده‌دار است. این پیام‌ها از جان و اندیشه انسانی برخاسته که دو حیثیت معرفت نظری و عمل را در خود، ملکه ساخته است. احکام و آموزه‌هایی که نظام‌مند و مرتبط با هم بوده و گزاره‌های بی‌ارتباط با هم نمی‌باشند و به همه ابعاد وجودی زن در یک سیستم، نظر دارد و نیز شایسته است از موازی‌کاری و هرگونه چهره‌سازی، ارائه طریق و راه‌کار و تصمیم‌گیری بدون پشتوانه نقشه و الگوی جامع دوری جسته، راه را برای نفوذ افکار مخرّب و جریانات فاسد دشوار نمود. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ تفاوت اغتشاشات ایران با دنیا 💠 در دنیا خیلی اغتشاشات به وجود می‌آید؛ شما نگاه کنید در اروپا، در فرانسه، هر چند وقت یک بار، یک اغتشاش مفصّل در خیابان‌های پاریس به راه می‌افتد؛ من سؤال می‌کنم که آیا سابقه دارد رئیس‌جمهور آمریکا و مجلس نمایندگانِ آمریکا از اغتشاشگران حمایت کنند؟ ✍️ بیانات امام خامنه‌ای مدّ‌ظلّه‌العالی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح؛ ۱۴۰۱/۷/۱۱. 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ فرق سادات با علویون چیه؟ به چه کسانی سادات و به چه کسانی علویون می گویند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
149.4K
⭕️ سوال ❓دست گذاشتن روی قبر درگذشتگان برای فاتحه خواندن آیا لازم و واجب است؟ یا با سنگریزه ضربه زدن روی سنگ آیا از آداب زیارت اهل قبور است یا هردو خرافه است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌هشدار مرحوم آیت الله درباره‌ی رهبر معظم انقلاب 🔰 @p_eteghadi 🔰
📘رمان امنیتی «یک و بیست» این رمان به جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی و رویارویی فوق العاده جذاب نیروهای اطلاعاتی ایران با سرویس امنیتی اسرائیل می‌پردازد. 📙رمان امنیتی سوژه ترور این رمان به همکاری سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل با داعش برای ترور یک دانشمند هسته‌ای و چند تن از مردم بیگناه در قلب تهران می‌پردازد، که نیروهای امنیتی با طراحی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های چند سال اخیر سعی در خنثی سازی این توطئه به بهترین شکل ممکن دارند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 سلطنت وحی 🔹 ما در برابر وحی اصلاً قابل قیاس نیست؛ عقل در برابر نقل است. هرگز نه نقل در برابر وحی است نه عقل! نقل، دلیلی است كه زراره چنین گفته, محمد بن مسلم چنین گفته و مانند اینها که اینها كاشف از فرمایشات اهل بیت (علیهم السلام) هستند اما آنچه خود آن ذوات قدسی می ‌یابند، آن است آن یك امر یقینی است آن با است و معصومانه است. عقل در برابر نقل است نقل در برابر عقل است و هرگز اینها را در برابر وحی نمی ‌سنجند. 🔹 این شعر جناب حكیم سنایی بارها خوانده شد ایشان می ‌فرمایند: مصطفی اندر جهان آن‌گه كسی ‌گوید كه عقل ٭٭٭ آفتاب اندر فلک آن‌گه كسی گوید سها با بودِ پیغمبر در عالَم كسی اسم عقل را می ‌برد؟! در مقابل نقل است فیلسوف در مقابل فقیه است، هیچ كسی در برابر پیغمبر نیست! او علم شهودی دارد نه حصولی, علم معصومانه دارد كه مخصوص اوست، آن وقت او می ‌آید تمام این دفائن عقول را اثاره می ‌كند. عقول خود انبیا را ذات اقدس الهی اثاره می ‌كند آن وقت اینها عقول بشر را اثاره می ‌كنند. 🔹 مرحوم كلینی (رضوان الله علیه) از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) نقل كرده است كه وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در تمام مدت عمر به اندازه عقل خود با كسی حرف نزد: «مَا كَلَّمَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلّی الله علیه و آله و سلّم) اَلْعِبَادَ بِكُنْهِ عَقْلِهِ قَطُّ». مرحوم صدرالمتألهین اولین كسی است كه در این چند قرن اخیر (علیهم السلام) را استثنا كرده است، بعد مجلسی اول, بعد مجلسی دوم (رضوان الله علیهما) که اذعان کردند كه پیغمبر با هیچ كس به استثنای اهل بیت به اندازه كنه عقل خود سخن نفرموده است. 📚 سوره مبارکه لقمان جلسه 8 تاریخ: 1391/12/14 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 کثیف‌ترین گناهان 🔻امام جعفر صادق عليه‌السلام: أقذَرُ الذُّنوبِ ثلاثةٌ: قَتلُ البَهيمةِ و حَبسُ مَهرِ المرأةِ و مَنعُ الأجيرِ أجرَهُ ◻️ كثيف‌ترين گناهان سه گناه است: كشتن حيوان بی‌زبان، ندادن مهريه زن و نپرداختن مزد كارگر. 📚 مكارم الأخلاق: ۱/۵۰۶/۱۷۵۲ ‌ ‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚سه کاهن ✍️مجید قیصری 💠 داستان سه کاهن به یک روز از زندگی پیامبر اکرم (ص) در سن چهار سالگی بازمی گردد. در این داستان حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می خواهند بر اساس نشانه های ظاهری پیامبر خاتم (ص)، وی را در کودکی از بین ببرند. 🔹قیصری در مقدمه کوتاهی بر این رمان می نویسد: عاشورا بهانه ای شد تا شماس شامی را بنویسم. بهانه را منتهی الامال شیخ عباس قمی به دستم داد: روایت در روایت، ناب و خواندنی. داستان موسای دیگر و این آخری تا این ساعت، سه کاهن، نیز فرزند همین کتاب اند. کتاب شیخ پر از بهانه است و من هم بهانه جو. 🔸قیصری داستان خود را با عبارات منقطع و جملات کوتاه و پرضرب آغاز می کند و به جلو می برد. بر همین اساس بخش عمده ای از این داستان نیز با دیالوگ های حلیمه و اطرافیان او جلو می رود. اما نویسنده با شگردی قابل توجه هیچ کدام از این دیالوگ ها را از زبان پیامبراکرم (ص) بازگو نمی کند. او درحقیقت سعی دارد تا پیامبر را از زبان اطرافیانش توصیف کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰