eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.4هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.9هزار ویدیو
78 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت عليه السلام: تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ، فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ يُحْرِقُ وَ آخِرُهُ يُورِقُ در آغاز سردی هوا خود را از حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن ها همان می کند که با درختان می کند؛ در آغاز[برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫شهادت زائران حرم شاهچراغ به دست مزدوران استکبار را تسلیت عرض کرده و برای خانواده هایشان از خدا صبر و اجر طلب می کنیم⚫ 📋 سزای محاربه ؛ امنیت مومنان و جامعه اسلامی در اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس هیچگونه مماشاتی با کسانی که این امنیت را به دلایل مختلف بر هم بزنند، جایز نیست. در قرآن مجازات سنگینی برای محاربه با خدا و حکومت الهی رسول خدا وضع شده است. در احادیث مواردی چون تجاوز مسلحانه به جان و مال و ناموس مردم ، سرقت مسلحانه، تهدید مردم با اسلحه و ... به عنوان مصادیق محاربه معرفی شده است که با جزء سوم آیه که تلاش برای ایجاد فساد و تباهی در جامعه هست نیز همخوانی دارد. پس هیچگونه جای گذشت و بخششی نیست. فتواهای جنایتکارانه سران وهابیت که منجر به فساد و ریختن خون مومنان می شود، با هر معیاری مصداق این محاربه با خدا و رسول است. پس بر خورد لازم دارد، آن هم به شدیدترین وجه... 🔷 آیه روز: إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده / آیه 33) 🔶 ترجمه: كيفر آنها كه با خدا و پيامبر به جنگ بر مي‏ خيزند و در روي زمين دست به فساد مي‏زنند. (و با تهديد به اسلحه به جان و مال و ناموس ‍ مردم حمله مي‏ برند) اين است كه اعدام شوند يا به دار آويخته گردند يا (چهار انگشت از) دست راست و پاي چپ آنها بريده شود و يا از سرزمين خود تبعيد گردند، اين رسوائي آنها در دنياست و در آخرت مجازات بزرگي دارند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ مناظره زیبای امام صادق(علیه‌السلام) با «ابن‌ابی‌العوجا» رهبر دهریون و منکران خدا 🔰 در زمان امام صادق (علیه السلام) مکاتب مادی مسلک و به اصطلاح امروزی «ماتریالیسیم» رشد کرده و در جامعه اسلامی به راحتی فعالیت می‌کردند؛ «ابن ابى العوجاء» از بزرگان و استادان مکتب مادی گرایی در قرن دوم هجری قمری بوده است، آن‌ها منکر وجود خداوند متعال بودند و دنیا را پوچ می‌پنداشتند و اعتقادی به وجود آخرت نداشتند؛ آنان به «دهریه» یا «زندیق» مشهور بودند. ✅ راوی می‌گويد: من و «ابن‌ابى‌العوجاء» و «ابن‌مقفّع» در مسجدالحرام بوديم، ابن مقفّع با دست خود به محل طواف اشاره كرد و گفت: از اين مردمی که در حال طواف هستند، كسى را شايسته نام انسان نمی‌دانم، مگر آن شيخ که در آن محل نشسته است ـ مقصودش امام صادق (علیه السلام) بود ـ ابن ابى‌العوجاء گفت: به چه دلیل؟ گفت: زیرا آن‌چه را نزد او ديدم از علم و كياست و زیرکی، نزد احدی ندیده‌ام. ✳️ ابن ابى العوجاء گفت: لازم است گفته‌ات راجع به او را بيازمايم، برخاست و نزد امام رفت؛ من و ابن مقفّع نشسته بوديم، چون ابن ابى العوجاء از نزد امام برگشت، گفت: واى بر تو پسر مقفّع (كه مقام او را كوچك دانستى) اين مرد از جنس بشر نيست، بلكه اگر در دنيا روحى باشد كه هر گاه بخواهد با كالبد هويدا شود، اين مرد است! 🔶 نزد او نشستم چون ديگران رفتند و من تنها ماندم، بدون این‌که چیزی بگویم، فرمود: اگر حقيقت چنان باشد كه اين‌ها می‌گويند ـ که همان طور هم هست ـ آن‌ها رستگارند و شما هلاك می‌شوید و اگر چنان باشد كه شما می‌گویيد ـ در صورتی‌كه چنین نيست ـ شما با آن‌ها برابريد؛ من گفتم: خدايت رحمت كند، مگر ما چه می‌گویيم و آن‌ها چه می‌گويند، گفته ما و آن‌ها يكى است؟ ایشان فرمودند: چگونه گفتار تو با آن‌ها يكى است، در حالی‌که آن‌ها معتقدند كه جهان آخرت و پاداش و كيفرى وجود دارد و این‌که در آسمان معبوديست، اما شما عقيده داريد آسمان خراب است و كسى در آن نيست. ❇️ ابن ابى العوجاء گفت: من اين سخن از او را غنيمت شمرده و گفتم: اگر مطلب چنان است كه اين‌ها مي‌گويند (و خدائى هست) چه مانعى دارد كه بر مخلوقش آشكار شود، چرا از آن‌ها پنهان گشت و رسولانش را بسوى ايشان گسيل داشت؟ وی فرمود: واى بر تو! چگونه پنهان گشته بر تو كسى كه هر روز قدرتش را در وجود خودت میابی، پيدا شدنت بعد از نبودنت؛ بزرگ‌ساليت بعد از كودكى؛ نيرومنديت بعد از ناتوانى و ناتوانيت پس از نيرومندى؛ بيماريت بعد از تندرستى و تندرستيت پس از بيمارى... به همين ترتیب پشت سر هم قدرت خدا كه در وجودم بود و نمی‌توانستم آن‌ها را انكار كنم را بر می‌شمرد كه یقین کردم به زودى در اين مباحثه بر من غالب خواهد شد.» 🔺 نکته اول: این روایت گویای علم غیب امام به «مافی الضمیر» و درون آدمی است. 🔻 نکته دوم: در این مناظره امام صادق (علیه السلام) براى اثبات وجود خداوند متعال و ظهور و آشكارى او، آثار قدرت خدا در وجود خود ابن ابى العوجاء که از همه چيز به او نزديك‌تر است را گواه می‌گيرد؛ با اين بيان كه پيدا شدن انسان و پيرى و ناتوانى و شادى و خشم و ده‌ها حالت ديگرى از اختيار او خارج است و خود او علت اين حوادث و آثار نيست، پس علت ديگرى دارد و آن جز اراده و مشيت خداوند حى و توانا نیست. ___________________ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💢 تکامل آموزه‌های دین 🔸 خداوند متعال، تمام آموزه‌های اسلام را توسط پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در قالب قرآن و سنت، به مردم رسانید و از همان ابتدا نیز، جزء اعتقادات شیعیان بوده است؛ ولی برخی از جزئیات دین است که به مرور زمان کامل می‌شود. 🔹آموزه‌های اسلام به دو بخش عمده تقسیم می‌شوند. 1️⃣ آموزه‌هایی که از ابتدا جزء عقاید شیعیان بوده است و به آن نیز پایبند بودند و در حال حاضر نیز از اعتقادات و ضروریات آن‌ها است. 2️⃣ آموزه‌هایی که جنبه علمی دارد، روشن شدن این آموزه‌ها، نیاز به گذشت زمان دارد، از باب مثال: قرآن کریم 1400 سال قبل، از حرکت خورشید خبر داده است، در حالی‌که تا چندین سال قبل دانشمندان، خورشید را ساکن می‌دانستند. یعنی باید زمان بگذرد تا برخی جنبه‌های علمی قرآن، روشن شود. 🔸نتیجه اینکه: روشن شدن برخی از علوم و قواعد علمی و معنوی اسلام، نیاز به گذشت زمان دارد و این هرگز به معنای نبودن آنها در اسلام نیست؛ بلکه گذشت زمان، رشد فکری و پیشرفت علوم روز، باعث شد که آنها نیز روشن شوند. 🔹بنابراین تمام آموزه‌های دین 1400 سال قبل نازل شده است و هرگز ساخته و پرداخته دانشمندان و... نیست. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 معراج مؤمن 🔹 این معارفی را كه برای حضرت در جریان اسرا و معراج نقل كردند، آیا این از حوزه اسوه بودن و ائتسای ما و اسوه بودن او بیرون است یا هم ما باید ائتسا كنیم، اقتدا كنیم، ما هم باید داشته باشیم؟ 🔹 ... نمازی كه از معراج آمده ما را به معراج می ‌برد! اگر ما بخواهیم به آن حضرت تأسی كنیم ائتسا كنیم راه ما همین است! حالا سیر زمینی كه مهم نیست، قسمت مهم همان بود. 🔹 بعضی از بزرگان اهل معرفت می ‌گویند اینهایی كه نماز می ‌خوانند حواسشان پرت است و حضور قلب ندارند، چطور به خودشان اجازه می ‌دهند بگویند «السَّلامُ عَلَیكُم ورَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ»؟! 📚 سوره مبارکه اسراء جلسه 8 تاریخ: 1386/09/07 🔰 @p_eteghadi 🔰
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓چرا وهابیت می گویند که توسل به اهل بیت علیهم السلام و امام زادگان شرک هست؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
یکی میگفت از کجا معلوم احادیث بعد از 1400 تحریف نشده باشند و دقیقا همان هایی که پیامبر اکرم فرمودند به ما رسیده باشد؟ آیا بهتر نیست فقط به قرآن عمل کنیم؟.mp3
2.77M
⭕️ سوال ⁉️ یکی میگفت از کجا معلوم احادیث بعد از 1400 سال تحریف نشده باشند و دقیقا همان هایی که پیامبر اکرم فرمودند به ما رسیده باشد؟ آیا بهتر نیست فقط به قرآن عمل کنیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
1_1249200109.mp3
887.4K
⭕️ سوال ❓استاد قبلا گفته بودند شستن قبور مسلمین تاثیری ندارد و راه رفتن روی قبر اشکال ندارد!؟ آیا اینها بی احترامی محسوب نمی شود؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
54.5K
⭕️ سوال ❓آیا می‌شود با جادو، کاری کرد که طرف خودکشی کند یا بلای غیر طبیعی سرش بیایید؟ 🔰 پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم 💢 نه، طلسم و جادو این‌قدر قدرت ندارد که بخواهد کسی را[بکُشد]، باعث مرگ کسی بشود یا کسی را بخواهد زنده کند! 🔹 در حدّ این است که بخواهد اختلاف ایجاد کند، زن و شوهر را از هم جدا کند، یا دوستان را نسبت به هم دشمن کند یا گره به کار دیگران بیندازد در این حد طلسم اثر می‌کند نه این‌که بخواهد باعث مرگ کسی بشود! 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰