eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امام باقر علیه السلام: انسان امين به تو خيانت نكرده بلكه تو به خائن امانت سپرده‌اى 📚 ميزان الحكمه ج ۱، ص۴۷۷ 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ توصیه‌ای به عظمت و زیارت عبدالعظیم حسنی ✍️ محمد بن یحیی عطّار از مردی از اهالی شهر ری -که به خدمت حضرت امام ‌هادی علیه‌السّلام شرفیاب شده بود- نقل کرده است که: به خدمت امام ‌هادی علیه‌السّلام رسیدم. 🔹 حضرت فرمود: «کجا بودی؟» 🔸 عرض کردم: «از زیارت قبر امام‌حسین علیه‌السّلام برمی‌گردم.» 🔹 فرمود: «اگر قبر عبدالعظیم علیه‌السّلام را -که در نزد شما قرار دارد- زیارت می‌کردی، به راستی مانند کسی بودی که قبر حسین بن علی علیه‌السّلام را زیارت کرده باشد.» 🔆 اگر توان زیارت حضرت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام را نداری و موقعیت نشد بری کربلا، زیارت حرم عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام را از دست نده؛ چراکه تنها کسی که زیارت او برابر است با زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام، زیارت حضرت عبدالعظیم در شهر ری است. 📚 ثواب الاعمال، ص 260. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ آیا بین اسلام، مسیحیت و یهودیت فرقی وجود دارد؟ همه دین خدا هستند و پیرو هر دینی باشیم چه اشکال دارد؟ 🔰 پاسخ: 1⃣ نکته اول: بله درست است که تمام ادیان الهی در زمان خود حق بوده اند؛ اما با گذشت زمان و تحریف آن شریعت، و آمدن شریعت های بعدی؛ شریعت قبلی منسوخ شده است. مثلا با آمدن حضرت عیسی علیه السلام شریعت حضرت موسی منسوخ شده و همه باید از حضرت عیسی علیه السلام پیروی می کردند و همچنین با آمدن اسلام؛ تمام پیروان انبیاء گذشته از آخرین پیامبر الهی تبعیت کنند. 👈 در واقع به استناد قرآن کریم ما یک دین بیشتر نداریم «إِنَّ الدّينَ عِندَ الله الإِسلامُ»(آل عمران/19) «قطعا دین نزد خداوند اسلام است.» بلکه این شریعت ها بوده است که یکی پس از دیگری آمده است. ✳️ قرآن به صراحت بیان می‌کند که بعد از آمدن قرآن و دین مبین اسلام، هیچ دین و آیینی از انسان‌ها پذیرفته نیست و تمام ادیان نسخ شده‌اند: «وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ (آل عمران/85) و هر كس جز دین اسلام، آيينى براى خود انتخاب كند، از او پذيرفته نخواهد شد، و او در آخرت، از زيان‌كاران است.» 2⃣ نکته دوم: چون در بین ادیان و اعتقادات و عمل‌کرد آن‌ها تضاد وجود دارد، بدون شک نمی‌توان گفت همه آنان حق هستند؛ چون عقل بشری حکم می‌کند در بین دو حکم متضاد، تنها یکی درست است و نمی‌تواند هر دو درست باشد؛ این مطلب بدیهی است و از باب «اجتماع نقیضین» است که امکان ندارد، مثلاً مسیحیت به سه خدا معتقد هستند و اسلام معتقد است جز یک خدا وجود ندارد. 🔺 حال یک یا سه؟ تنها یکی از این دو درست است و یکی باطل، پس نمی‌توان هر دو را حق و درست دانست. یا این‌که قرآن و اسلام می‌فرماید خداوند متعال جسم نیست و هیچ‌گونه زاد و ولدی ندارد، اما یهود «عزیر» که از پیامبران الهی بود را پسر خدا می‌نامند، حال یا خدا پسر دارد یا نه؟ نمی‌توان گفت هر دو درست می‌گویند و هم پسر دارد و هم ندارد. بالاخره یکی صادق است و یکی باطل. ❇️ یا آن‌که اسلام می‌گوید تنها یک خدا وجود دارد ولی زرتشتیان معتقد به دو خدا هستند خدای خوبی‌ها و خدای بدی‌ها، حال کدام یک درست می‌گویند؟ پس چون اجتماع نقیضین محال است، نمی‌توان گفت هر دو دین درست می‌گویند و هر دو دین حق هستند. ✳️ در رابطه با احکام هم این تضاد دیده می‌شود، مثلاً اسلام «شراب» را حرام می‌داند، اما مسیحیت آن‌را حلال می‌داند؛ حال باید پرسید در زمان کنونی حکم خدا چیست؟ نمی‌شود که هم حلال باشد و هم حرام؟! یک فعل ممکن است در دو زمان دو حکم را داشته باشد؛ اما در یک زمان هرگز یک فعل دو حکم را ندارد. _____________ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَنْ بِزِيَارَتِهِ ثَوَابُ زِيَارَةِ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ يُرْتَجَى 🔆حضرت عبدالعظیم‌حسنی علیه‌السّلام، یکی از شخصیت‌های بزرگ علمی، عملی و جهادی است که تاکنون آن گونه که شایسته است ، شناخته نشده است . 🌸حضرت عبدالعظيم تنظيم خودش را با امام خيلي عالي انجام داده بود. 🔰چند امام را ديده بود و همه از او تعريف مي‌کردند. در روايات هست وقتي حضرت عبدالعظيم تشريف مي‌بردند، حضرت مي‌فرمودند: بيا جلو زانو به زانوي حضرت مي‌نشستند. اين نشان دهنده است که جان به حضرت اينقدر نزديک است. 🔆 وقتي زيارتش ثواب زيارت امام حسين را دارد، يعني جانش به جان امام نزديک است وگرنه زيارت امام حسين(ع) کجا و زيارت حضرت عبدالعظيم کجا. 🔹اين يک واقعيت است،اينکه ثواب زيارت امام حسين را دارد، يعني اين جان تا کجاها رسيده و چقدر تابع اوامر الهی بوده است. 🔸امام هادي(ع) فرمود: «مرحبا بک أنت ولينا حقا» خوش به حال تو! خوش آمدي. وقتي مي‌آمد حضرت خوشحال مي‌شدند. 🌀با همه این جایگاه ایشان نزد امام عسکری مشرف میشدند و دینش را ارائه میکردند و میگفتند: ببینید اعتقادات من درست است یا نه؟ ⚠️ از خودش مراقبه می‌کند. امروز چه کاره بودم و طبق دین عمل کردم یا نه؟ 🌷چهارم ربیع‌الثانی سالرو ولادت حضرت علیه‌السلام مبارک‌باد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹 توصیه امام رضا علیه‌السلام عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 به سوی مقصود 🔸 ما هم باید بدانیم كه باید به طرف حركت كنیم و هرگز عقب نشینی نكنیم، هم باید بدانیم صاحب كار ما كیست و هم سهم ما در این كار چقدر است (این سه اصل). 🔸 اصل این امر كه ما یك مدینه فاضله می ‌خواهیم كه به صاحب اصلی اش یعنی وجود مبارك تحویل بدهیم، این برای ما قابل خرید و فروش و مصالحه و تساهل و تسامح نیست؛ همه عزیزان ما كه شربت شهادت نوشیدند برای این بود. این كار خیلی مهم است! سهم اساسی این كار به عهده است؛ كار سنگین است ولی خدای سبحان است! اگر كسی _ خدای ناكرده _ خیال خام داشت كه خودش جنگ را به مقصد رساند و پیروز كرد یا خیال خام در سر دارد كه خودش می‌ تواند مدینه فاضله داشته باشد، آبروی خودش را می ‌برد! 🔸 ما هم هدفمان مشخص است هم راهمان مشخص و هم می ‌دانیم صاحب كارمان كیست، به دلیل اینكه را او به ثمر رساند، را، را، تا الآن را او به مقصد رساند. ما از هر طرف در فشار بودیم و به حسب ظاهر باید پرس می‌شدیم ولی الآن از خیلی از كشورها بالاتریم، معلوم می‌ شود دیگری حفظ كرد! 1️⃣ اصل اول آن است كه ما را می ‌خواهیم، دنبالش هم هستیم، تساهل و تسامح هم در کار نیست، دست بردار هم نیستیم، معامله هم نمی ‌كنیم و به این سمت داریم حركت می ‌كنیم. 2️⃣ اصل دوم این است كه صاحب كار قوی است، برای چه كوتاه بیاییم. 3️⃣ اصل سوم این است كه ما سهممان چقدر است، ما سهممان حالا دو در صد است سه در صد است، این را كوتاهی نكنیم. 📚 دیدار ریاست سازمان بسیج با حضرت استاد تاریخ: 1383 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پست ویژه ولادت 💢 فضیلت های حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🎙 حجت الاسلام فرحزاد 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال ❓چرا باید امام زمان عج غائب باشند و ما از دیدن ایشان محروم باشیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال ❓چرا باید امام زمان عج غائب باشند و ما از دیدن ایشان محروم باشیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
175K
⭕️ سوال ⁉️ سیاست یعنی چی؟ این درسته که پیامبر گفتن علما و روحانیون فقط وظیفه ارشاد مردم و تبلیغ دین رو دارن و نباید در سیاست وارد بشن؟ اگه نه چرا علما سیاست دارن و اینکه سیاست گناه یا حرومه؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
133.3K
⭕️ سوال ❓آیا به امامان علیهم السلام هم وحی شده است یا نه؟ طبق آیه 68 سوره نحل خداوند به زنبور عسل وحی نموده است؟ ✅ پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم 🔰 وحی در لغت به معنای القای پیامِ سِرّی و صریح هست. 📌 در اصطلاح هم، خودش هفت هشت تا معنا دارد در قرآن؛ به هدایت تکوینی وحی گفته می‌شود، به آن هدایت غریزی که در زنبور عسل اینجوری است وحی گفته می‌شود، به الهام، وحی گفته می‌شود؛ «وَ أَوْحَيْنا إِلى‌ أُمِّ مُوسى‌» ما به مادر موسی وحی کردیم. 🔸 یکی از انواع وحی ها وحی رسالی است، ولی رسالی مختص انبیا است. خاص رسولان است. 🔹 [وحی]به امامان، نوع دیگری است که به آن می‌گویند "تحدیث"؛ یعنی فرشته‌ای آنچه را که باید به یک امام گفته شود را ، به آن امام می‌گوید و امام هم می‌فهمد این سخن، سخن فرشته است و دریافت می‌کند؛ شبیه وحی است ولی اسمش تحدیث است. پس وحی در قرآن معانی متعددی دارد. 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔵 در حالت قبض روحی، چه کار کنیم؟ ✅ از خدا بخواهیم که این توفیقات را از ما نگیرد که ما هر جایی چراغی به نام اهل‌ بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین به خصوص ابا‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه روشن شد، برای شرکت در چنین مجالسی از کارهای غیرضروری بگذریم. ✅ کاسبی ضروری نیست؛ برای اینکه روزیِ بنده و شما را حق‌تعالی تضمین کرده، این‌طوری نیست که کسبه بروند و روزی خودشان را پیدا کنند و بیاورند. نَه. روزیِ‌ ایشان درِ خانۀ ایشان می‌آید. خدا دستور داده که در خانه ننشین و کاسب باش. ✅ خدا مرحوم آیت‌الله گلپایگانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه را رحمت کند. در بعضی از نوشته‌هایش، شاید سی‌چهل سال پیش بود من دیدم، در زمان حیات‌شان بود، ایشان زنده بود، ایشان مرقوم فرموده بود که نه اینکه فقط کسبه به وظیفه عمل می‌کنند، کسانی هم که محصل هستند، دانشجو هستند و برای رضای خدا تحصیل می‌کنند، طلبه هستند و برای رضای خدا درس می‌خوانند این هم کار است، از کارهای واجب آنها است، بایستی این کار را رها نکنند، ولی همین کارهای واجب را برای اینکه عرض ارادت به اباعبدالله صلوات‌الله‌علیه بکنند لازم است و ضرورت دارد اگر سعادت خودشان را طالب‌اند، اینها عملاً اظهار اخلاص به عزاهای اباعبدالله صلوات‌الله‌علیه بکنند. ✅ شاید اینجا باشند یا نباشند که از من سؤال کرده بودند که، به من کتبی سؤال را نشان دادند که یکی از عزیزان گفته است که من در حال قبض روحی هستم، یعنی گرفته‌ام، روحم گرفته است، چه کار کنم؟ سایر کارهایش هم همین‌طور بستگی پیدا کرده. ✅ عرض کردم استغفار شب‌ها و روزها، به اضافۀ شرکت در عزای ابا‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه انقباض روح را، در مقابل بسط که شادی روح و بازبودن روح و سلامتی روح است، شرکت در عزای ابا‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه موجب سعۀ صدر می‌شود؛ موجب بازشدن روح می‌شود؛ انسان در باطن شادی پیدا می‌کند؛ سعۀ صدر پیدا می‌کند یعنی تحمل او در برابر ناراحتی‌ها، مصائب و بلاها خیلی زیاد می‌شود. دلیلش هم توسل به اباعبدالله صلوات‌الله‌علیه است. ✅ این چیزی نیست که انسان با درس‌خواندن و با به دست آوردن مدارک علمی کم کند، کنار بگذارد، یا در مجالس نرود. این کار شیطان است که نرو، یک وقتی تو می‌رفتی که این مدارک تحصیلی را نداشتی، حالا که داری نرو، می‌روی آنجا مثلاً در فلان مسجد یا در فلان روضه روی زمین می‌نشینی، پایت هم خسته می‌شود. یک کاری بکنید که به راحتی شیطان نتواند ما را فریب بدهد و بکشد و ببرد. برای او سخت باشد. ✅ ان‌شاء‌الله ان‌شاء‌الله، دیر و زود ندارد، ولی به تعبیر خودمانی سوخت و سوز ندارد، شیعیان ابا‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه و محبین آن بزرگوار موفقیت ندارند در این دنیا مگر اینکه از این کانال آن‌قدر حرکت را ادامه بدهند تا به آخر خط که موفقیت و پیروزی است برسند، راه دیگری حتماً ندارد. هر جایی این وسیله در اختیار او است، امید رسیدن او به سعادت هست. هر جایی این وسیله، یعنی عزای ابا‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه، در اختیار او نیست امیدی به سعادت او هم نیست. آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام صادق عليه السلام: من تَعَصَّبَ عَصَّبَهُ اللّهُ عزَّوجلَّ بِعِصابَةٍ مِن نارٍ هر كه تعصّب بورزد، خداوند عزّ و جلّ دستارى از آتش بر سر او ببندد. 📚 ميزان الحكمه جلد۷، صفحه ۴۱۹ 🔰 @p_eteghadi 🔰
معرفی کتاب معرفت شناسی در قرآن اثر ارزشمند حضرت آیت‌ الله العظمی جوادی آملی: «راه معرفت بس طولانی و كاوش علم بسیار دشوار است. امكان و حیطه معرفت آدمی به جهان پیرامون و عالم درون همواره به عنوان بحثی مهم و طرحی وسیع، بخش عمده‌ای از صفحه جان و عرصه نفس را به خود مشغول كرده است. قرآن كریم نگرش و چشم انداز ویژه‌ای به مسئله عمیق معرفت‌شناسی پیش روی بشر نهاده است. بر این اساس، سیزدهمین جلد از صحیفۀ گرانسنگ «تفسیر موضوعی قرآن كریم»، در سیزده فصل با موضوعاتی همچون جایگاه معرفت شناسی، اركان، مبانی و معیار معرفت، معرفت شهودی، مفهومی و عقلی، معرفت در قرآن كریم، شرایط و موانع معرفت از نگاه قرآن، ابزارها و راه‌های معرفت، مراحل معرفت، دگرگونی و اعتلای معرفت و... نگاهی نو در وادی معرفت‌شناسی را به روی علاقه‌مندان ‌می‌گشاید.» 🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️ عوام بودن یعنی چه؟ 🔷 جزو عوام قرار نگرفتن، بدین معنا نیست که حتماً در پی کسب تحصیلات عالیه باشید؛ نه! گفتم که معنای عوام این نیست. 🔶 ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم کرده‌اند، امّا جزو عوامند. ای بسا کسانی که تحصیلات دینی هم کرده‌اند، امّا جزو عوامند. ای بسا کسانی که فقیر یا غنی‌اند، امّا جزو عوامند. ✅ عوام بودن، دستِ خودِ من و شماست. باید مواظب باشیم که به این جَرگه نپیوندیم. یعنی هر کاری می‌کنیم از روی بصیرت باشد. هر کس که از روی بصیرت کار نمی‌کند، عوام است. ✍️ بیانات حضرت امام خامنه‌ای؛ 1375/03/20 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
آیت الله جوادی آملی .mp3
1.72M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «ما درباره شهدا چه مي‌گوييم؟ میگوييم: «فَيَا لَيْتَنِی كُنْتُ مَعَكُم‏»[۱] و اين آرزوی ماست! اما «شهيد» سوره «يس» حرف سائر شهدا را هم به ما منتقل می کند، ميگويد...» [۱].مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏۲، ص۷۲۳ ۹۵/١٠/١۵ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌙🌎انسانها در برزخ به چه کاری مشغولند؟ در جهان برزخ زمینه‌ای برای تكامل عملی نیست، تا انسان با انجام كاری واجب یا مستحب به كمال برتر عملی برسد، ولی راه تكامل علمی باز است؛ نظیر آنچه در خواب برای روح معلوم می‌شود و برای آگاهی به آنْ حركت فراگیری از قبیل كوششهای بدنی در زمان بیداری راه ندارد و بسیاری از علوم و معارف دین در آن جا برای انسانها روشن و مشهود خواهد شد و چون عدد درجات بهشت به عدد آیات نورانی قرآن كریم است، برای امضاء و نشانه‌گذاری درجات شیعیان، ابتدا از تعلیم قرآن بهره‌مند خواهند شد و سپس با فرمان «اقرأ وارق» می‌خوانند و در درجات بهشت صعود می‌كنند.اگر از شیعیان ما، كسی قرآن را به خوبی فرا نگرفته باشد (چون به حقیقت آن ایمان دارد) در جهان برزخ، قرآن به او تعلیم داده می‌شود تا خدای سبحان با معرفت قرآن بر درجات او بیفزاید؛ زیرا درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است؛ به قاری گفته می‌شود: بخوان و بالا برو. او نیز می‌خواند و بالا می‌رود.درواقع پرتو عنایت‌ها و لطف‌های خدای متعال بر مؤمنان می‌تابد و هر کسی در این دنیا توشه پربارتری داشته باشد، در آن عالم هم رشد بیشتر دارد و با سرعتی متناسب با رشد در این عالم، به ساحت و بارگاه قدس الهی نزدیک‌تر می‌شود. به نسبت همین تقرب به درگاه الهی هم از نعمت‌های بیشتر و بهتری بهره‌مند می‌شود. 🍀 تا هستیم توشه جمع کنیم که در آخرت حسرت نخوریم که چرا اعمال خوبمان کم است .بفکر توبه ی واقعی باشیم اعمالمان را برای خدا خالص کنیم ساعتها به سرعت میگدرد وحسابرسی ما نزدیک است وما از ان غافلیم .روزی چندصفحه از قران را با معنی بخوانیم وعمل کنیم . تمام سعادت دنیا وآخرت در قرآن است د.📚(بحار، ج 89، ص 348). [2] . جامع أحادیث الشیعه، ج 15، ص 15 [3]. تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ ✳️ چرا برای رسیدن به آزادی‌ واقعی نیاز به محدودیت داریم؟ ✍ امتی که آن را پرورده و را به روش خاص خود به او بخشیده است، به‌رغم این پوشش ظاهری از آزادی، به‌هیچ‌وجه مالک نیست و نمی‌تواند بر وجود خود حکم براند؛ زیرا درون‌مایه‌اش آزاد نشده، بلکه زیر پوشش آزادی شخصی، تسلیم و شده و خود را در برابر آن شهوت‌ها و لذت‌ها از دست داده است. ... به محدود است که آن را با از بندگی شهوت‌ها و از پرستش بت‌ها هماهنگ می‌سازد. اسلام هرگز اجازه‌ی چنین آزادی‌ای (آزادی غربی) را نمی‌دهد؛ زیرا از سویی این کار نابود کردن عمیق‌ترین معانی آزادی انسانی است و از سوی دیگر، اسلام، آزادی را نه به معنای فراهم کردن میدانی برای در وجود انسان، بلکه جزئی از برنامه‌ی فکری و روحی کاملی می‌داند که باید براساس آن بنیان بگیرد. 👤 📚 از کتاب | گفتارها و نوشتارهای قرآنی 📖 صص 85-82 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 📘جریان شناسی تفاسیر و برداشت های سیاسی از قرآن کریم در انقلاب اسلامی 🔹کتاب «جریان شناسی تفاسیر و برداشت های سیاسی از قرآن کریم در انقلاب اسلامی» اثر علیرضا دانشیار است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۶۰۰ صفحه منتشر شد. 🔹«در این پژوهش، تفسیر سیاسی چهار جریان عمده نقل محور، قرآن بسنده، اجتهادی – اصولی و رویکردهای تجددگرا به قرآن بررسی شده است. جریان های معاصرِ دخیل در انقلاب، از قران به عنوان نص معتبرِ تحول آفرین، حرکت ساز و نظام ساز استفاده کرده اند. این رویکردها در نوع تفسیر سیاسی، ویژگی ها، روش های فکریِ تأثیرگذار و قلمرو و گستره آن دارای تمایزند. 🔹هدف این تحقیق، صورت بندی، کاویدن آکادمیک و روشمند جریان های تفسیر سیاسی و نمایندگان فکری آنان، کمک به دانش افزایی، شناسایی و آشنایی با قوت و ضعف ها، کمک به حل معضلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جریان های تفسیر سیاسی از قرآن است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
1_1286863760.mp3
870.8K
⭕️ سوال ❓اینکه میگن درباره ی ازدواج بهتر است تا قطعی نشده به اطرافیان چیزی نگوییم ؟ چنین روایتی هست یا نه ؟ اگر بخواهیم در موردش با دوست صمیمی صحبت کنیم، مثل مشورت کردن یا دردل، اشکال دارد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
86.4K
⭕️ سوال سلام، این حدیث درسته؟ "در آخرالزمان و نزدیک قیامت که بدترین زمانهاست، زنانی هستند برهنه و آرایش کرده و بی دین و فتنه انگیز و شهوتران، هوس باز، حرامها را حلال می‌شمرند و در جهنّم جاودان خواهد بود." «من لا یحضره الفقیه،ج۳،ص۳۹۰» 🔰 پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم بله از این دست روایات باز هم داریم که چنین اتفاقاتی در آخر الزمان خواهد افتاد. منظور از جادوانه هم این‌ است که زمان طولانی در جهنّم خواهند ماند، البته اگر با ایمان از دنیا بروند، و اگر نه بخواهند اینها را حلال بدانند و بدیهیات اسلام را قبول نداشته باشند، که خب می‌شوند کافر و کافر معاند هم می‌شوند و کافران هم جادوانه در جهنّم خواهند ماند. به هر حال حدیث از لحاظ محتوا اشکال ندارد، سندش هم باید خب بررسی بشود. اشکالی ندارد. چون این همین تنها حدیث نیست، از این دست احادیث باز هم داریم. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢 هیچ اندیشمندی از بی‌حجابی دفاع نکرد 🎙 حجت الاسلام پناهیان 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴گاهی تقوا خود حربه سقوط می‌شود آیةالله‌العظمی مظاهری: مطلب عمده‌ای که بزرگان هم می‌گویند این است که در حالت عادی صفت رذیله کاری با انسان ندارد و از طرفی ممکن است انسان برسد به آن‌جا که به‌راستی متقی بشود و به واجبات اهمیت بدهد و از گناه واقعاً اجتناب داشته باشد، اما ناگهان همان تقوا حربه بشود. در روایت هم آمده که گاهی انسان صدیق و متقی وارد مسجد می‌شود و شیطان گولش می‌زند و از عبادت‌هایش مغرور می‌شود و لذا فاسق برمی‌گردد و برعکس انسان فاسق در مسجد دلش می‌شکند، حال خجالت‌زدگی پیدا می‌کند و به‌صورت صدیق از مسجد بیرون می‌آید. گاهی اوقات آدم متقی است، اما حسادت یا ریاست‌طلبی او را زمین می‌زند و بد هم زمین می‌زند مثل مالک‌بن صور که خیلی متقی بود تا موقعی که حضرت امیرالمؤمنین‌ علیه السلام به بصره و کوفه مشرف نشده بودند آدم وارسته‌ای بود، اما وقتی با ورود حضرت، ریاستش را در معرض خطر دید، زمینه پیدا شد و طلحه و زبیر آمدند و او را گول زدند و او را از راه مستقیم خارج کردند. انسان از حوادث تاریخی درس می‌گیرد که نباید تقوا و دینداری را به خودمان نسبت دهیم بلکه آن‌را یک توفیق الهی و عنایت او بدانیم تا ان‌شاءالله به رستگاری واقعی برسیم. 🔰 @p_eteghadi 🔰