eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سوال ❓عذاب ابدی برای گناهان محدود دنیایی، چگونه با عدل الهی سازگار است؟ 1️⃣ بین اعمال نیک و بد و بین پاداش و کیفر اُخروی نوعی رابطه علیت وجود دارد که به‌وسیله وحی الهی کشف و به مردم گوشزد شده است. 🔹از این رو ممکن است نتیجه و پیامد گناهی، بسیار هولناک و حتی جاودانگی در آتش باشد و البته تشخیص این موارد از محدوده عقل بشری خارج است؛ چراکه ما تأثیر افعالمان در دنیا را به‌طور کامل نمی‌دانیم؛ چه برسد به سرای آخرت که دسترسی محدودتری داریم. 2️⃣ برای آسان شدن فهم این مسئله می‌توان به نمونه‌هایی از افعال در دنیا که اثر طولانی در همین دنیا داشته، اشاره نمود: کور کردن چشم خود یا دیگران در یک‌لحظه انجام می‌گیرد، اما نتیجه آن تا پایان عمر ادامه دارد، چه‌بسا برخی گناهان بزرگ نیز دارای آثار اخروی جاویدان باشند.[1] 3️⃣ وجه دیگری که موید روایی هم دارد، توجه به نیت افراد است. کسی که در عمر محدود دنیوی‌اش با نیت، قصد گناه و بی‌توبه دنیا را ترک نموده، اگر صد یا هزار سال دیگر هم می‌ماند، بنای بر ادامه معصیت را داشت و خدا می‌داند که او هرچقدر بماند، چنین خواهد بود و ازاین جهت عذاب دائمی برای چنین فردی خلاف عدالت نیست.[2] ✅ البته عذاب جاويدان برای کسانی است که تمام روزنه‌های نجات را به روى خود بسته، بنای اصلاح و توبه نداشته و غرق در گناهان شده‌اند: «بَلى مَنْ كَسَبَ سَيِّئَةً وَ أَحاطَتْ بِهِ خَطيئَتُهُ فَأُولئِكَ أَصْحابُ النّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ»؛[3] «آرى كسى كه مرتكب گناهى گردد و آثار آن تمام وجود او را احاطه كند، چنان كسى اهل دوزخ است و جاودانه در آن خواهد ماند». 📗 پی‌نوشت: [1]. علامه مصباح، محمدتقی، آموزش عقاید، ص 200. [2]. شیخ صدوق، محمد بن علی، التوحید، ص 398. [3]. سوره بقره، آیه 81. 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✖️ناامیدی، شگرد بزرگ شیطان 😈 ناامیدی از شگردهای شیطان برای منحرف کردن انسان‌هاست؛ چنان‌که خدای مهربان می‌فرماید: «وَمَنْ يَقْنَطُ مِنْ رَحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ»؛ «جز گمراهان، چه کسی از رحمت پروردگارش مأیوس می‌شود؟!» . 😱در گناهان کبیره نیز بعد از شرک، یأس و ناامیدی از خداوند، گناهش از سایر گناهان بیشتر است؛ چراکه وقتی کسی ناامید شد، راه را بسته می‌بیند و دیگر اصلاً تلاشی نمی‌کند و با خود می‌گوید دیگر به جایی نمی‌رسم، درست هم نمی‌شوم، خدا هم من را نمی‌بخشد. 📚سوره حجر، آیه 56 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 فیض سرشار 🔸 ماه پُر برکت شعبان صدر و ساقه اش است؛ تنها ماهی که در آن هیچ عزا و غمی نیست، همین ماه است، بسیاری از عیدها و جشن ‌ها در همین ماه است. در این صلوات نورانی که «عند الزوال» می ‌خوانند، دارد که این ماه پیچیده و است، هیچ جای این ماه خالی از رحمت نیست: «شَهْرُ ... حَفَفْتَهُ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَان‌‏». 🔸 این ماه که امیدواریم برای همه خیر و رحمت و برکت باشد! زمینه ‌ای است برای ورود در ماه مبارک رمضان. اصرار این آقایان این است که در خودشان را درست کنند؛ چون هر کسی سالی دارد، آنهایی که کشاورز هستند، اول سالشان پاییز است، چون درآمدشان از پاییز است؛ آنهایی که جوان‌ اند، جوانی فکر می ‌کنند و حیات گیاهی دارند، اول فروردین را آغاز سال می‌ گیرند، برای اینکه جامه نو در بر کنند، با اینکه در اول فروردین خبری نیست؛ اما آنها که اهل راه هستند، اول ماه مبارک رمضان را اول سال قرار می‌دهند، قهراً ماه شعبان می ‌شود آخر سال. تمام ضجّه ‌ها و ناله ‌های اینها این است که در این آخر سال، حساب‌ ها را تصفیه کنند که وارد سال بعد که می‌ شوند، بدهکاری نداشته باشند. این است که در همین صلوات دارد که تمام شب ‌ها و روزها حضرت به فکر و اینها بود، برای اینکه در آخر سال به هر حال آدم باید حساب خود را برسد و بدهکاری‌ های خود را بدهد. 🔸 جناب حافظ که می ‌گوید: ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید ٭٭٭ از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد اینها اشکال می ‌کردند به حافظ که اگر منظور از این مِی، است، ماه مبارک رمضان که فصلش است، چرا ایشان می ‌گوید ماه شعبان مصرف بکن؟ ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید ٭٭٭ از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد سرّش این است که آخر سال است و در آخر سال جایزه‌ ها را می ‌دهند. در ماه مبارک رمضان خبری از جایزه نیست، ماه کار است؛ هم شب عید شوال یعنی عید فطر به عنوان «لَیلَةَ الْجَوَائِز» است و هم روزش به عنوان «یوْمُ الْجَوَائِز» است که روز عید است و من امروز در آن تدبیرم ٭٭٭ كه دهم حاصل سی روزه و ساغر گیرم ماه است ماه جایزه نیست، جائزه را در «لَیلَةَ الْجَوَائِز» می‌دهند. این است که جناب حافظ گفت که الآن دریاب، چون بعد دیگری خبری نیست تا برسیم به عید فطر. این است که امیدواریم برای همه خیر و رحمت و برکت باشد! : 📚 دیدار تاریخ: 1396/02/24 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎 ثمره روزه ماه شعبان 🔻 امام على عليه‌السلام: صَومُ شَعبانَ يَذهَبُ بِوَسواسِ الصَّدرِ وَ بَلابِلِ القَلبِ ✳️ روزه ماه ، وسواس دل و پريشانی‌هاى جان را از بين می‌برد. 📚 الخصال، ص ۶۱۲ ‌ ‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🌺 💠 در آن ماه بهشت آذین بندی می‌شود! 🔸 در شمار شریف ترین ایّام سال قرار دارد که علاوه بر شرافتی که در احادیث به آن اشاره شده، به دلیل ولادت ولی‌الله الاعظم، ، در این ماه، شرافتی مضاعف و ویژه دارد. ▫️ به هنگام آغاز این ماه (ص) ، خطبه‌ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت این ماه آگاه فرمودند. قسمت هایی از این خطبه : 🔅 ... شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حقّ آن را می‌شناسند. آن ماهی‌است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود. و این ماه را شعبان نامیده‌اند زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می‌شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می‌دهد. ... 📚 امالی صدوق، ص ۲۲ 🔻 برخی از فضایل ماه شعبان در این خطبه : ۱. شعبان، ماه (ص) است؛ ۲. فرشتگان احترام این ماه را کاملاً رعایت می‌کنند؛ ۳. ارزاق مردم، به ویژه روزیِ معنویِ آنان در این ماه تقسیم می‌شود؛ ۴. در این ماه، فرشتگان بهشت را زینت می‌دهند، تا مؤمنان به آن وارد شوند؛ ۵. خداوند به فضل خود، حسنات مردم را در این ماه هفتاد برابر پاداش می‌دهد، و از گناهان آنان درمی‌گذرد. 🔻اعمال مشترکه ماه شعبان ▫️ روزه؛ ▫️ ذکر: أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ. هر روز ٧٠ مرتبه؛ ▫️ ذکر: أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ الَّذِي لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ الرَّحْمٰنُ الرَّحِيمُ الْحَيُّ الْقَيُّوْمُ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ. هر روز ٧٠ مرتبه؛ ▫️ در تمام ماه «هزار مرتبه» بگوید: لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَلا نَعْبُدُ إِلّا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ. ▫️ صدقه دادن ▫️ قرائت صلوات شعبانیه ▫️ در این ماه بسیار صلوات فرستد. ▫️ هر پنجشنبه این ماه دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت پس از سوره «حمد»، «صد مرتبه» سوره «توحید» خوانده و بعد از سلامِ نماز، «صد مرتبه» صلوات بفرستد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سخنان شنيدنی امام خمينی(ره) در مورد مناجات مشهور ماه شعبان 🔹️ مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢 سوال ❓آیا کسی می‌تواند بگوید چون خدا رو نمی‌بینم، پس وجود ندارد؟ 🔰 پاسخ 🔸همان‌گونه که نمی‌توان توقع داشت چشم، صداها را درک کند یا گوش، رنگ‌ها را ببیند، نباید انتظار داشت مجموع حواس ما، همه موجودات را درک کند؛ چراکه حتی در میان موجودات مادی هم چیزهایی وجود دارد که قابل درک حسی نیست؛ مانند درک امواج ماورای بنفش، مادون‌قرمز و ... که با وجود مادی بودن، نمی‌تواند با حواس، آن‌ها را حس نمود. 🔹ما بسیاری از حقایق غیر حسی را از غیر راه حواس ظاهری درک می‌کنیم و اعتقاد یقینی به وجود آن‌ها پیدا می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال به حالت ترس و محبت، یا اراده و تصمیم خودمان آگاه هستیم، درصورتی‌که این پدیده‌های روانی همانند خود روح، قابل درک حسی نیستند.[1] ✅خداوند نیز موجودی غیرمادی است و با حواس ظاهری قابل مشاهده و ادراک نیست، ولی با استدلال عقلی و یا از طریق شهود می‌توان به اثبات وجود او پرداخت. 📗پی‌نوشت: [1]. علامه مصباح، محمدتقی، آموزش عقاید، ص 105. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
یکی میگفت از کجا معلوم احادیث بعد از 1400 تحریف نشده باشند و دقیقا همان هایی که پیامبر اکرم فرمودند به ما رسیده باشد؟ آیا بهتر نیست فقط به قرآن عمل کنیم؟.mp3
2.77M
⭕️ سوال ⁉️ یکی میگفت از کجا معلوم احادیث بعد از 1400 تحریف نشده باشند و دقیقا همان هایی که پیامبر اکرم فرمودند به ما رسیده باشد؟ آیا بهتر نیست فقط به قرآن عمل کنیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓آیا در زمان ظهور امام زمان (عج) هیچ گناهی و ظلمی صورت نمی گیرد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ شیطان چگونه بعد از اخراج از بهشت دوباره وارد بهشت شد و آدم را فریب داد؟ شیطان اصلا در بهشت موعود نبوده که از آن رانده شود بلکه از جایگاه خودش رانده شد چرا که در بهشت تکلیفی نیست که کسی بخواهد به خاطر نافرمانی تنبیه و اخراج شود ✍ بهشتی که آدم و حوا در آن بودند هم، باغی از باغ‌های همین دنیا بوده است؛ و بهشت خُلد و اصلی نبوده است تا سؤال شود چگونه شیطان توانست در آن وارد شود. از امام صادق ع راجع به بهشت آدم پرسيدند امام ع در جواب فرمود: باغى از باغ‌های دنيا بود كه خورشيد و ماه بر آن می‌تابيد و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بيرون رانده نمی‌شد»(1) 📚 پی‌نوشت: 1. تفسير نور الثقلين جلد 1 صفحه 62 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
چرا از امامان (ع) طلب حاجت مي كنيم؟ آيا سخن گفتن از ويژگي ظاهري ائمه و حضرت عباس (ع) درست است؟.mp3
2.23M
⭕️ سوال ❓مگه حاجت دهنده خدا نیست؟ پس چرا از امامان حاجت می خواهیم؟ ❓سوال دوم: آیا این درسته که مداحان در وصف بزرگانی چون حضرت عباس علیه السلام از چشم و ابروی او شعر می خوانند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 انوار الهی 🔸 ماه پُربرکت شعبان را عده ‌ای می ‌دانند، البته تنها برای این نیست که اعیاد پُربرکت شعبانیه را ما داریم، خود ماه شعبان (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است. ما در هر شرایطی باشیم این خاندان ما را می ‌پذیرند؛ گفت: چرا پای کوبم چرا دست یازم ٭٭٭ مرا خواجه بی دست و پا می ‌پسندد و هر چه بخواهیم می‌ دهند. 🔸 می بینید این همه شاگردان را آنها پروراندند که خیلی ‌ها از آنان سابقه چندین ساله بت ‌پرستی داشتند؛ یکی مقداد شد، یکی اباذر شد، یکی فلان. ما نه بهانه‌ ای داریم و نه می توانیم بگوییم کَرَم اینها محدود است، این طور نیست و این ماه ‌ها هم است. 🔸 خدای سبحان راه را مشخص کرد و انبیا و اولیای الهی با وحی و الهام این راه را شناختند و به ما گفتند؛ گفتن این راه هم یا به معصوم است یا به معصوم است یا با معصوم، وگرنه قبلاً کتابی یا رساله فقهیه ای نوشته باشند که ائمه (علیهم السلام) کارهایشان را مطابق آن انجام داده باشند که نیست؛ اصلاً رساله فقهی، فعل و قول و تقریر اینهاست. ما اگر خواستیم بفهمیم دین چیست و خدا چه می‌گوید، که به منزله قانون اساسی است، خطوط کلی دین را گفته، خود قرآن هم فرموده: ﴿وَ أَنزَلْنَا إِلَیكَ الذِّكْرَ لِتُبَینَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیهِمْ﴾ یعنی اینها را مفسّر قرار داد و وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم که مطابق این مفسّر است و خدا فرمود: ﴿وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا﴾، فرمود: «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَین». ما دین را باید از اینها بگیریم و اینها تمام شئونشان تعلیم دین است. 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 338 تاریخ: 1397/01/29 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 خارق حجب 🔸 دستوری که ذات اقدس الهی به مسلمان های صدر اسلام داد این بود که شما را باید کنار بگذارید و را به کار بند ید؛ وقتی خواستید خدمت حضرت مشرّف بشوید، از پشت پنجره و پشت اتاق، حضرت را صدا نزنید، پیامبر را ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید از پشت حجره نخوانید، بلکه به حضور حضرت مشرف بشوید و درخواست ملاقات کنید. این ادبی است که از این آیات به دست می آید که شما ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید، حضوراً بروید. 🔸 ولی برخی ها از تلاوت همین آیه می گویند وقتی خدای سبحان می فرماید ﴿مِنْ وَراءِ الْحُجُرات﴾ نخوانید، جلوتر بروید و حضوراً حضرت را بخوانید، معلوم می شود از ماورای حجاب معصیت و امثال معصیت هم نمی شود پیغمبر را صدا زد «من وراء الحجاب» نمی شود با پیامبر معامله کرد. یک انسان تبهکار، «من وراء الحجاب» دارد حرف می زند؛ این باید برود حضور حضرت، خب چه زمانی به حضور حضرت می رود؟ در صورتی که حجابِ گناه نداشته باشد. اگر نداشت، آن وقت حضوراً زیارت می خواند می گوید «السلام علیک»؛ اما اگر «من وراء الحجاب» باشد چگونه می تواند بگوید «السلام علیک»؟! مخاطب او چه کسی است؟! 🔸 ماه پُربرکت نشان می دهد که وجود مبارک حضرت یعنی (صلی الله علیه و آله و سلم) می تواند بسیاری از این و همه جا خود را نشان بدهد؛ در این صلواتی که در هر روز ماه شعبان هنگام زوال خوانده می شود، در بخش پایانی این صلوات آمده است که خدایا! این ماه که ماه پیامبر است، او را شفیعِ مشفّع ما قرار بده و او را طریقِ مَهیع قرار بده! 📚 درس خارج فقه قرض – جلسه 19 تاریخ: 1394/02/30 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 📋 خزائن الهی؛ این روزها زیاد از کمبودها می شنویم. نفت ما تا فلان سال تمام می شود. منابع آبی زیر زمینی ما تا فلان زمان کفاف می دهد. دیگر روی هوای پاکیزه را نمی بینیم . منابع مالی ما برای رفع مشکل ازدواج و مسکن کافی نیست و .... این ها نتایج بررسی های علمی و تجربی و محاسبات اقتصادی است. کسی نمی تواند که بگوید این نتیجه گیری ها غلط است. همان طور که همه ما سطح قدرت خرید خود را محاسبه می کنیم و می دانیم که توان خرید چه چیزهایی را نداریم. اما تفاوتی باید وجود داشته باشد بین نگاه توحیدی و خدا محورانه با نگاه غیر توحیدی و آن همان جمله معروفی است که قدیمی تر ها می گفتند : "خدا بزرگ است." اعتقاد قطعی ما که منشأ قرآنی هم دارد همین است که جبران این کمبودها برای خدا هیچ کاری ندارد. خداوند قادر است. هر کاری را می تواند انجام دهد. در زندگی شخصی خود و یا افراد دیگر زیاد دیدیم که فراتر از حد تصور خود چیزهایی را به دست آوردند. در مشکلات کلان هم همین قاعده جاری است. خدا می تواند. این همان است که در آیه می فرماید که خزائن همه چیز (تأکید می کنیم همه چیز!) نزد خداوند است. توانائى بر ايجاد هر مقدار در هر زمان را دارد، ولى همه چيز اين عالم حساب دارد و ارزاق و روزي ها نيز به مقدار حساب شده اى از طرف خدا نازل مى گردد. این حساب و کتاب همان تقدیر الهی است که گفته می شود. یعنی دادن و ندادن های الهی حکمتی دارد. شاید حکمت آن امتحان بندگان باشد. شاید حکمت آن عذاب کردن افراد باشد، تا از مسیر خطایی که می روند به سوی خدا بازگردند. (مانند اغلب کمبودهای آخرالزمان) شاید حکمت در تنگنا قراردادن انسان مومن، این باشد که نعمت ها او را سر مست نکند و از خدا غافل نکند. شاید حکمت برخی نعمت دادن ها پاداش باشد، شاید استدراج فرد برای فراهم کردن موجبات عذاب بزرگ باشد و .... ممکن است یک اتفاق واحد بیفتد و برای یکی امتحان باشد، برای یکی عذاب باشد و برای دیگری خیر! واقعا دانستن حکمت این وقایع برای ما دشوار است. اما باید ایمان داشته باشیم که خدا می تواند. این ایمان که باشد، تکلیف خود را می دانیم. همان طور که در زندگی مادی تلاش می کنیم، در برقراری ارتباط با خدایی که می تواند همه مشکلات ریز و درشت ما را حل کند می کوشیم تا رحمتش را به خود جلب کنیم و نتیجه را به او وامی گذاریم. یعنی توکل می کنیم. وظیفه ما این است و چنین انسانی قطعا سعادتمند می شود و مشکلات برایش آسان! 🔷 آیه روز: وَ إِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَ مَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر / آیه 21) 🔶 ترجمه: و خزائن همه چیز، تنها نزد ماست; ولى ما جز به اندازه معین آن را نازل نمى ‏كنیم! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 درس امام حسین(ع) به امت اسلامی 🔺️ رهبر انقلاب: درس حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🎊میلاد پر نور ستارگان کربلا حضرت سید الشهدا (علیه السلام ) ، حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام ) و امام سجاد( علیه السلام) بر همگان فرخنده و مبارک باد . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔻 هنگام ولادت امام حسین علیه السلام، خداوند متعال به جبرئیل امر نمود: ای جبرئیل خبر ده پیامبرم را که من فرزند او را حسین نام کرده‌ام و تعزیتِ او بگو؛ و بگو: یا محمّد (صلی الله علیه و آله) او را خواهند کُشت بدترین افراد امّت تو، بر بدترین چهار پایان سوار باشند، پس وای بر کسی که او را بکُشد، وای بر کسی که اسبان ایشان را براند، وای بر کسی که مردم را بکِشد بسوی قتال او. من از کُشندهٔ حسین بیزارم و او از من بیزار است. زیرا که هیچ مجرمی به صحرای محشر نمی‌آید مگر آنکه قاتل حسین علیه السلام جرمش از او بیشتر است. قاتل حسین علیه السلام را در روز قیامت با مشرکان که با خداوند متعال، خدای دیگری برگزیدند داخل جهنّم خواهند کرد. آتش جهنّم مشتاق‌تر است به قاتل حسین علیه السلام از مطیعان خداوند بسوی بهشت. 📙 جلاء العیون، علامه مجلسی رحمه‌الله، ص ٤٨١ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓تکلیف بی دینان و کسانی که دین به آنها نرسیده است و بی دین از دنیا رفته اند چیست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 کژ راهه 🔸 وجود مبارک سیدالشهداء (سلام الله علیه) بیان نورانی اش این است که اگر کسی مقصدی دارد مقصودی دارد هدفی دارد، الا و لابد باید راهش باشد. این حرفی که برخی ها در آوردند که «هدف وسیله را توجیه می کند»، فرمود این باطل محض است؛ هیچ ممکن نیست کسی از راه خلاف به مقصد صحیح برسد. 🔸 آن بیان نورانی این است: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَرُ»؛ اگر کسی هدفی دارد هدفش بسیار خوب است می خواهد دین را یاری کند یا می خواهد کار مباحی یا خیری را انجام بدهد ولی از راه باطل بخواهد برود، زودتر از دیگران گرفتار می شود. «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً»؛ یعنی مقصد؛ از چه راهی می خواهد به آن مقصد برسد؟ «بِمَعْصِیةِ اللَّهِ»؛ از راه خلاف می خواهد به مقصدی برسد، زودتر از دیگران به چاه می افتد. 🔸 این یک است، البته این در بیانات نورانی پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم هست. وجود مبارک صریحاً این را به عنوان اعلام کرده که از راه باطل نمی شود به مقصد صحیح رسید، چون گناه بیراهه است؛ یعنی این وسط ها چاه دارد، این وسط ها هلاکت دارد؛ راه نیست! «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَرُ». : 📚 درس خارج فقه ارث – جلسه 88 تاریخ: 1399/12/27 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓چطور می توانیم دین و سیاست را یکی کنیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
📗کتاب معانی الأخبار به چاپ رسید 📄 ترجمه: محقق دانشمند ✍️ استاد حسین انصاریان ▫️این کتاب حدیثی حاوی توضیح بیش از 500 عنوان مهم علمی، دینی و اعتقادی در کلام معصوم می باشد. 👈 قابل توجه علاقه‌مندانِ به آثار استاد انصاریان، جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خرید و ارسال مرسوله از طرُق ذیل اقدام نمایند؛ 1️⃣ حضور در محل نشر دارالعرفان به نشانی قم، خیابان 15 خرداد، انتهای خیابان فراشاهی، خیابان شعبانیان، بین کوچه 9 و 11 2️⃣ از طریق فروشگاه اینترنتی به آدرس: https://shop.erfan.ir ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 مواهب جنّت 🔸 در بهشت یک قسم نعمت‌ های آماده هست كه «نُزُل» نامیده می شود _ «نُزُل» یعنی آن چیزی كه وقتی مهمان آمد اوّلین بار نزد او حاضر می‌ كنند _ قسم دوم آن است که هر چه آرزو كنند و به ذهن اینها بیاید و بخواهند، برای اینها حاصل است كه فرمود: ﴿لَهُمْ ما یدَّعُونَ﴾؛ قسم سوم هم یك سلسله نعمت ‌هایی است كه نمونه آن در دنیا نیست (یك)؛ اصل آن به ذهن انسان هم نمی ‌رسد (دو); اگر چیزی به ذهن انسان نرسید آرزوی آن را هم نمی‌كند (سه)، زیرا حوزه آرزو و قلمرو اُمنیه به مقدار معرفت است. قسم سوم این است كه ﴿وَ لَدَینا مَزیدٌ﴾؛ یعنی بیش از آرزوهای اینها و بیش از اُمنیه اینها یك سلسله نعمت ‌هایی هست كه ما آنجا به اینها عطا می‌ كنیم و از این شفاف ‌تر و روشن ‌تر همان آیه ‌ای است كه فرمود: ﴿فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ﴾؛ هیچ‌ كس نمی ‌داند که در آنجا چه لذّتی هست ﴿فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِی لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْینٍ﴾. 🔸 بالاتر از همه كه آن نقطه نهایی است سلام الهی است: ﴿سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحیمٍ﴾؛ یعنی «لهم سلامٌ»، از ناحیه چه كسی؟ از ناحیه پروردگاری كه مهربان است. خود «سلام» از اسمای حسنای ذات اقدس الهی است؛ خدای سبحان سلام است و از طرف خدای سلام, سِلم و سلامت و امنیت برای مؤمنان نازل می ‌شود. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 18 تاریخ: 1392/11/07 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
40.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تاثیر نیکی به پدر و مادر ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰