eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃صحبت های شنیدنی آیت الله جوادی آملی درباره فضیلت ماه شعبان ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✍پدرم اسرار مگوی خود را مگو گذاشت 💥راز چمدان آیت‌الله بهجت چه بود؟ حجت‌الاسلام و المسلمین علی بهجت در ابتدای این گفت‌وگو بیان داشت: زندگی پدرم دو جهت داشت: بخشی از زندگی ایشان، جهت فیزیکی آن است که در خانواده و دوستان مطرح بود و گوشه‌هایی از آن به ما رسیده است ولی جهت دیگر؛ زندگی درونی ایشان بوده که نه خودشان راجع به عواملی که در شخصیت ایشان موثر بوده صحبت و راهنمایی می‌کردند و نه حتی مدارک و آثار و نامه‌هایی را که از علمای مختلف داشتند و ما می‌توانستیم از آن بهره ببریم را نشان می‌دادند. وی افزود: معمولا یک چمدانی داشتند که این مدارک و نامه‌های علمای بزرگ به ایشان را در آن گذاشته و قفل کرده بودند که در دسترس ما نباشد. حدود یک سال قبل از رحلتشان آن چمدان را از من خواستند. بنده چمدان را برای ایشان بردم و بعد دیگر از آن چمدان خبری نشد. نمی‌دانیم که چه شد. یقین داریم از منزل بیرون نرفته ولی دیگر نیست.وی تأکید کرد: ایشان اسرار مگوی خود را واقعا مگو گذاشتند. ما یک سری اطلاعات از ایشان به صورت کم و کوتاه و پراکنده به دست می‌آوردیم. این اطلاعات به صورت معما برای ما باقی بود. بنده چون فارغ التحصیل فلسفه بودم، عادت داشتم باور خیلی چیزها برایم با برهان و دلیل باشد. باید به یقین صد در صد می‌رسیدم و ادله 20 درصد و 50 درصد برایم کافی نبود. لذا به زندگی و تحصیل خود مشغول بودم و فقط لوازمات ضروری زندگی ایشان را تهیه می‌کردم. 💥علامه جعفری فرمود: تمام کارهایت را رها و به این پیر خدمت کن! فرزند آیت الله بهجت در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس به ماجرای حضور علامه جعفری در خانه‌شان اشاره کرد و افزود: میان کارهایم روزی چند ساعت را به ایشان اختصاص می‌دادم و در خدمتشان بودم و بقیه را به اتاق خود در بیرون و خوابگاه که حجره‌ای بود می‌رفتم و مشغول کارهای شخصی‌ام می‌شدم. تا اینکه در سال 1363 علامه جعفری یک روز که از منزل آیت الله بهجت بیرون می‌رفت، با حرف‌هایش یک تلنگری به من زد. وی ادامه داد: علامه جعفری به من گفت که تو تمام کارهایت را رها کن و به خدمت ایشان بیا. علامه جعفری با آن لهجه شیرین و غلیظ ترکی گفت: «تو عقلت نمی‌رسه که این کیه!» علامه وقتی از احوالاتم پرسید و من گفتم که درس‌های فلسفه و ریاضیات و ستاره‌شناسی و عرفان را خوانده‌ام، خیلی برایش جای تعجب بود که چطور توانسته بودم اینها را در قم بخوانم. من هم به شوخی به ایشان گفتم که استاد اینجا مجانی بود و من هم نشستم و خواندم. فرزند آیت‌الله بهجت گفت: علامه به من فرمود حالا یک چیزی می‌گویم گوش کن. گفتم آقا می‌شنوم. گفتند نه باید عمل کنی. گفتم آقا چطور به مجهول مطلق عمل کنم؟ به چیزی که نمی‌دانم چطور عمل کنم؟ علامه با همان لهجه خود گفتند دست بردار، من برایت می‌گویم. تو تمام کارهایت را رها کن و بیا خدمت همین پیر را بکن. بهجت ادامه داد: تو گفته‌هایش را یادداشت کن و ضبط کن که نه می‌شناسی‌اش و نه می‌گذارد که بشناسی‌اش. من قم و تهران و مشهد و نجف و عراق و شیعه و سنی را دیده‌ام؛ همین یکی آخرش مانده است. وقتی او را از تو گرفتند، آن وقت می‌فهمی که بوده! بنده در آن زمان مشغول تحصیل بوده و کار فراوان داشتم و در دانشکده بودم. 💥علامه جعفری: پدرت (آیت‌الله بهجت) مأمور این قرن و این دوره است وی اضافه کرد: علامه جعفری به من دستور داد که ضبط کن و نگه دار و برای نسل آینده امانتدار باش که این مرد تمام می‌شود و بعد از اینکه او برود معلوم نیست تا 100 سال دیگر هم کسی چون او بیاید. خداوند در هر دوره‌ای یک فرد را میدان می‌دهد، یعنی میدانی را که دارد برایش باز می‌کند و رشدش می‌دهد تا برای دیگران نشان و الگو باشد. شیخ علی بهجت گفت: علامه جعفری تأکید کردند آیت الله بهجت مأمور این قرن و این دوره است. البته پس از رحلت پدرم نیز خیلی از شاگردان ایشان به من می‌گفتند که ایشان دیگر تمام شد و تو فکر نکن که همه همین‌طور هستند. با تلنگری که علامه جعفری در سال 63 به من زد، در همان بیست و چند سال پیش، یک مقدار کارهایم را کم کردم و 7 ساعت در روز را به ایشان اختصاص دادم. وی افزود: پس از سال 72-73 نیز حدود 15 ساعت شد و از سال 80 به بعد بیست و چهار ساعته با ایشان بودم. با این حال ایشان خیلی هنرمند بود و همه کارهایش را تحت یک پوشش و پوسته‌ای انجام می‌داد. وقتی مسائل بلند علمی را می‌خواست نقل کند، خیلی ساده می گفت: می‌شود این چنین گفت... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 تنها انتظار فرج کافی نیست، تَهَیُّأ (آمادگی)، بلکه طاعت و بندگی نیز لازم است، مخصوصاً با توجه به قضایایی که پیش از ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف واقع می‌شود، به‌حدی که: «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ جهان مملو از ظلم و جور می‌گردد». 🔸 خدا می‌داند که به‌واسطه ضعف ایمان بر سر افراد چه می‌آید! ☘️ خدا کند ظهور آن حضرت با عافیت مطلقه برای اهل ایمان باشد و زود تحقق پیدا کند. ✨مگر امکان دارد عافیت مطلقه بدون ایمان، طاعت و بندگی انجام گیرد؟! خدا به اهل ایمان توفیق دهد که از فِتَن مُضِله(فتنه‌های گمراه‌کننده) کناره‌گیری کنند. 📚 کتاب حضرت حجت(عج)، ص١٨۶ مجموعه بیانات آیت‌الله بهجت(ق) پیرامون حضرت ولی عصر(عج) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍قال امیرالمومنین (علیه‌السلام): گواه عقل شخص، آراسته شدن او به عفت و قناعت است. 📚غررالحکم / حدیث ۵۴۱۹ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 📘 خورشید غائب 🔹کتاب «نجم‌الثاقب در احوال امام غایب علیه‌السلام» از معروف‌ترین کتاب‌هایی است که درباره حضرت امام عصر(عج) به زبان فارسی تألیف شده است. مؤلف این کتاب مرحوم حاج میرزا حسین نوری، مشهور به محدّث نوری، صاحب «مستدرک الوسائل» است. نجم‌الثاقب در سال ۱۳۰۳ هـ.ق در دو جلد تدوین شده است . حجت‌السلام‌والمسلمین «رضا استادی» با توجه به اینکه این کتاب برای عموم مردم نیز قابل استفاده باشد آن را خلاصه کرده‌اند و حاصل کار ایشان کتاب به نسبت کم‌حجمی به نام «خورشید غائب؛ مختصر نجم‌الثاقب» شده که به 214 صفحه محدود شده است. 🔹باب اوّل:ولادت با سعادت امام زمان عليه السلام ؛ باب دوم:اسماء و القاب و كنيه هاي آن حضرت عليه السلام ؛ باب سوم:شمايل و بعضي از خصايص حضرت مهدي عليه السلام ؛ باب چهارم:گفتار دانشمندان سنّي درباره آن جناب ؛ باب پنجم:در اثبات اين كه مهدي موعود،همان حجّة بن الحسن العسكري عليهما السلام است ؛ باب ششم:برخي از معجزات صادره از آن بزرگوار؛ باب هفتم:برخي از تكاليف مردم نسبت به امام عصرعليه السلام ؛ باب هشتم:در ذكر پاره اي از زمان ها و اوقات مخصوص به امام عصر (عج) و تكليف رعايا در آنها نسبت به آن جناب ؛ باب نهم:در ذكر اعمال و آداب مخصوص، جهت ملاقات آن حضرت عليه السلام ؛ باب دهم:استغاثه به حضرت عليه السلام ؛ باب يازدهم:كساني كه در زمان غيبت كبري خدمت آن جناب رسيده اند؛ باب دوازدهم:در جمع بين حكايات و قصه هاي گذشته و بين روايتي كه در تكذيب مدّعي مشاهده آن جناب عليه السلام، در غيبت كبري رسيده است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ 🎥 🔶 دنیا با غم آمیخته شده! 🎙مرحوم حجت‌الاسلام کافی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓ من با بی‌حجابی مخالفم، اما زمان پیامبر هم دین و حجاب اجباری نبود، حجابی که از روی اجبار باشد ارزشی ندارد بدتر اینکه مردم را از دین زده می‌کنند؟! 🔶 اول: دلیل اینکه می‌گویند زمان پیامبر حجاب اجباری نبوده را بیان کنند و از کجا می‌گویند زمان پیامبر حجاب اجباری نبوده است؟! 🔷 دوم: و اگر در جامعه‌ای که خودشان مقید با انجام کاری باشند دیگر نیاز به اجبار کردن آن کار نیست. 🔻 در زمان پیامبر هم چون مسلمانان پوشش و حجاب را رعایت می‌کردند نیاز نبوده است که قانون اجباری بگذارند مگر کفار که عقیده نداشتند و آن‌ها هم به خاطر شرایط آب و هوایی حداقلی حجاب را رعایت می‌کردند. 🔶 سوم: در زمان پیامبر مردان چفیه روی سر می‌انداختند و زنان هم یک روسری بلند مثل چفیه مردان روی سر می‌انداختند و تا مدت‌ها همین طور بود تا بعد از هجرت، آیه حجاب نازل شد و دستور داد زنان بیشتر حجاب بگیرند. 🔷 چهارم: شرایط آب و هوایی عربستان در عصر پیامبر طوری بود که زنان و مردان سر خود را می‌پوشیدند و نه تنها زنان مسلمان بلکه زنان غیر مسلمان و کنیزان سرهای خود را می‌پوشیدند به این خاطر حجاب یک امر مقبول شده در عصر پیامبر بود. و نیاز به قانون اجباری یا تذکر و امر و نهی برای حجاب نبود فقط بعد از آیه حجاب زنان موظف شدند حجاب خود را بیشتر کنند. 🔶 پنجم: نه تنها زنان مسلمان عصر پیامبر حجاب داشتند بلکه زنان افراد با شخصیت و دارای منصب کشورهای دیگر مثل ایران حجاب داشتند و این امری طبیعی بود و اگر کسی حجاب نداشت او را بی ارزش و از خانواده‌های پست جامعه می‌دانستند. 🔷 ششم: در زمان خلافت امیرالمونین علیه السلام وقتی حضرت متوجه شد که یک عده از زنان در کوفه آن طوری که باید حجاب را رعایت کنند رعایت نمی‌کنند مردان آن‌ها را مورد سرزنش قرار داد که چرا نسبت به زنانتان غیرت ندارید. و اگر این مسأله اهمیتی نداشت حضرت اینگونه تذکر نمی‌دادند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
تکلیف جنیان در زمان ظهور امام زمان عج چیست و آنها چه می کنند؟ .mp3
661.1K
⭕️ سوال ❓تکلیف جنیان در زمان ظهور امام زمان عج چیست و آنها چه می کنند؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓مهمانی دادن به بستگان با هدف خیرات و برکات برای پدر و مادر اشکالی دارد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از قدرت دختران ایران زمین می‌ترسند! آنهایی که دیروز فتنهٔ را رقم زدند و امروز سوار موج شدند. 🧕 دختر مسلمان ایرانی، تاریخ ساز و میدان دار عرصه آگاهی و روشنگری‌ست... این پاسخ ما دختران دهه هشتادی و نودی ست... 📌به پویش دخترانهٔ « » بپیوندید. 🌐 rasmezeynab.ir 🌸 @rasmezeynab
💠 سراب تفرقه 🔸 در نهج ‌البلاغه آمده است كه «مَا فَرَّقَ بَینَكُمْ إِلاَّ خُبْثُ السَّرَائِرِ وَ سُوءُ الضَّمَائِرِ»؛ یعنی ، بداندیشی است بدخواهی است؛ خبث سریره و سوء ضمیر، عامل تفرقه است. كسی كه دنبال تفرقه می ‌گردد به خیال سود است، در حالی كه هیچ كسی از تفرقه سودی نبرده است؛ با اختلاف هیچ كسی به جایی نرسید. 🔸 حضرت امیر (سلام الله علیه) می ‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یعْطِ أَحَداً بِفُرْقَةٍ خَیراً مِمَّنْ مَضَی وَ لاَ مِمَّنْ بَقِی»؛ فرمود از اختلاف فاصله بگیرید زیرا خدای سبحان به وسیله تفرقه هیچ كسی را به خیری نرساند نه در گذشته و نه در آینده. 🔸 در خطبه 147 می ‌فرماید: «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا عَلَی‏ الْجَمَاعَةِ»؛ این تعبیر لطیفی كه از (رضوان الله علیه) و دیگران آمده است كه مثلاً عده‌ای «اتفقوا علی الاختلاف اتحدوا علی ان لا یتحدوا» این تعبیر ادبی ریشه ‌اش در نهج ‌البلاغه هست فرمود: «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ»؛ اینها اتفاق كردند كه با هم اختلاف داشته باشند، اختلاف داشتن اجماعی اینهاست، اجماع كردند كه با هم نسازند! «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا عَلَی‏ الْجَمَاعَةِ، كَأَنَّهُمْ أَئِمَّةُ الْكِتَابِ وَ لَیسَ الْكِتَابُ إِمَامَهُمْ فَلَمْ یبْقَ عِنْدَهُمْ مِنْهُ إِلاَّ اسْمُهُ وَ لَا یعْرِفُونَ إِلاَّ خَطَّهُ وَ زَبْرَهُ»؛ اینها قرائت قرآن و امثال ذلك را می‌ دانند اما خطوط كلی و راهنمایی‌ های اصیل قرآن را پشت سر گذاشتند. 📚 سوره مبارکه آل عمران جلسه 208 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
215.3K
❌ شبهه ⁉️ کسی سوال کرد برای بشر اختراعی کرده وفایده ای برا ما داشته؛ عجل الله تعالی فرجه الشریف در چه سودی داشته برای ما؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا روایات علائم ظهور، دارای اشکالات سندی و متنی هستند؟📑 سلسه مباحث حجت الاسلام ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♻️درون دل تو چیست؟! 🍃 آیت الله مصباح یزدی 🍃 🔸بعضی‌ها عاشق اتومبیل لوكس‌شان هستند! چنان مواظب‌اند تا كثیف نشود و خط به آن نیفتد كه ... ، این همان حركات بچگانه است. 🔸 این آهن‌پاره‏ای است، دل‌بستن ندارد! دلبستگی به یك تكه آهن، یا به گچ و خاك؟! آن‌قدر این دل‌بستن‌ها و محبت‌ها همگانی است كه دیگر كسی عیب نمی‏داند. 🔸 اما كسی كه معرفتش بالاتر رفت و عمق پیدا كرد واقعاً خجالت می‏كشد. دلی كه در آن می‏تواند محبت خدا باشد، اگر محبت سنگ و خاك و آهن نفوذ كرد چقدر جفاست! چه‌قدر انسان قدر خودش را نمی‏داند؛ و ارزش وجود خودش را، و ارزش دلش را! 🔸به قول بزرگی كه می‏گفت: دل‏های ما غالباً یا اصطبلِ اسب و الاغ است، یا گاراژ ماشین! درون دل تو چیست؟! و این ماییم كه تعیین كننده هستیم و به دل خودمان ارزش می‏دهیم؛ تا به چه دل ببندیم و به كه دل بدهیم! (11/2/87) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴يك لقمه و فروختن دين 🏷فضل بن ربيع گفت : روزي شريك بن عبدالله نخعي بر مهدي عباسي سومين خليفه بني العباس وارد شد . مهدي گفت : بايد يكي از اين سه كار را بپذيري : يا منصب قضاوت را قبول كني يا اولاد مرا تعليم دهي و يا از غذاي ما بخوري . شريك فكر كرد كه تعليم فرزندان خليفه مشكل و امر قضاوت سخت است ، خوردن غذا آسان است ، لذا سومي را انتخاب كرد . مهدي عباسي به آشپز دستور داد چند نوع غذاي لذيذ از مغز استخوان شكر سفيد تهيه كند . وقتي غذا حاضر شد ، نزد شريك آوردند و او به مقدار كافي خورد . متصدي آشپزخانه به خليفه گفت : اي امير اين شيخ بعد از اين غذا خوردن هرگز رستگار نخواهد شد . فضل بن ربيع گفت : بخدا سوگند شريك پس از آن طعام مجالست و هم نشيني با بني العباس را اختيار نمود و قضاوت و تعليم اولاد ايشان را هم پذيرفت . روزي حواله اي براي شريك از بابت حقوقش به صرافي نوشتند ، شريك به صراف مراجعه كرده سخت مي گرفت كه بايد نقد بپردازي . آن مرد گفت : كتان و لباس قيمتي نفروخته اي كه اين قدر سخت مي گيري . شريك در جواب او گفت : بخدا قسم از كتان با ارزشتر يعني دينم را فروخته ام . 📚پند تاریخ ج۴ ص۸۶ 📚مروج الذهب ج ۳ ص۳۲۰ الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎 عاقبت گناه 🔻امام حسين عليه‌السلام: من حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَ اَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ ➖ کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش می‌رسد و زودتر به آنچه از آن می‌ترسید گرفتار می‌شود. 📚 بحارالأنوار، جلد ۷۸، صفحه ۱۲۰ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. 🌺 مهرورزى بیشتر نسبت به دختران ✍️ در آموزه‌هاى اسلامى مهرورزى بیشتر نسبت به دختران مورد تأکید بیشترى قرار گرفته است. با این که اصل «مساوات» و برابرى از دستورات تردیدناپذیر اسلامى است، و در میان همه افراد رعایت آن لازم است، لیکن در مورد دختران رعایت این اصل لازم شمرده نشده، بلکه فرق گذاشتن میان دختر و پسر بهتر دانسته شده است. 🔅 (ﷺ) : آنکه بازار برود و ارمغانى بخرد و به خانه ببرد، در تقسیم از دختران آغاز کند... ▫️ من دَخَل السُّوقَ فاشترى تُحفةً فَحَملَها الى عیالِه... و لیَبدَأ بالاناثِ... ثواب الأعمال: ص٢٣٩ ح١ شاید یک علت آن عاطفه بیشتر در زنان و لطافت و شکنندگى آنان است. بر همین معیار در کتاب «وسائل الشیعه» بابی با این عنوان آمده است: «... مستحب است که نرم‌دلى و عواطف نسبت به دختران (از پسران) افزون باشد». و این امتیازى براى جنس زن است که قانون مساواتِ همگانى، براى او استثنا مى‌شود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال ❓کسانی که خیلی به ما ظلم کرده اند آیا حتما باید آنها را ببخشیم؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️پیشنهادی به ناجا درباره کشف حجاب 1⃣یکم. درباره حجاب دو سوال برای این روزها قابل طرح است. سوال اول اینست که چرا کشف حجاب داریم؟ اما سوال دوم اینست که چرا کشف حجاب نداریم؟ توضیح می دهم. تمرکز این متن برخلاف تصور رایج روی کشف حجاب نیست و بلکه روی حفظ حجاب است. سوال ساده است. این روزها که از عدلیه و نظمیه خبری نیست؛ چرا مردم کشف حجاب نمی کنند؟ مطابق نظرسنجی همشهری 79 درصد پاسخ دهنده ها معتقدند حتی اگر الزام قانونی هم نباشد باز هم حجاب شان را برنمی دارند. 7 درصد هم پاسخ ندادند و اظهار تردید کردند. 2⃣دوم. مردم ما متدین اند. جامعه ما ایمانی است. بانوان ما در هر سطحی از حجاب آنرا حجاب می دانند. ولو در مصداق اشتباه کنند. به سخن ساده تر فردی با حجاب عرفی هم خود را با حجاب می داند و حاضر نیست مقابل خدا و دین او صف بکشد. ضدانقلاب جاهل تصور می کرد شل حجابی در ایران یعنی تقابل با نظام؛ تقابل با دین. از این جهت تصور کردند اگر الزام حجاب برداشته شود مردم به یکباره کشف حجاب می کنند. حال آنکه حجاب در ایران امری فطری و از سر حیا و عفاف است. بدحجابی به معنای متعارف نیز از سر سبک زندگی غربی است نه خدای نکرده فرهنگ بی حیایی و بی عفتی. از همین رو پروژه ضدانقلاب شکست خورد. تا آنجا که یک روز به خود آمدند و متوجه شدند که همین بدحجاب ها مقابل آنها ایستادند. امروز هم برخلاف تصورشان می بینند که مردم حجاب شان را حفظ کردند و محلی به اینها نمی دهند. تا حالا می گفتند مردم حجاب نمی خواهند و مدعی رفراندوم بودند و الان متوجه شدند اکثریت مردم خواهان حجاب اند. با این توضیح برهنگی و کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است. روشن است. 3⃣سوم. تا اینجا مشخص شد جامعه ما عفیف و باحیاست. حالا یک سوال مطرح است. اگر برداشتن الزام حجاب سهمی در بی حجابی ندارد، چرا اصرار داریم قانون حجاب اعمال شود؟ پاسخ ساده است. علت اینست که ماجرا به اینجا ختم نمی شود. فرهنگ به مرور زمان تغییر می کند. اگر از آن صیانت نشود هیچ دلیلی ندارد فردا بهتر از امروز باشد. بنابراین نه اینجا و بلکه هرجای عالم برویم بالاخره یک مرزی برای حجاب قرارداد می شود و قانون از آن صیانت می کند. اساسا هیچ آدم عاقلی، تاکید می شود هیچ عاقلی اعمال قانون در مساله حجاب را مطلقا نفی نمی کند. مگر جریان هوسران و هرزه ای که همین ها نیز اگر پایش برسد برای خود و خانواده شان نسخه دیگری دارند. اما سوال اینجاست که حد و مرز الزام قانون کجاست؟ اینجاست که قانون شرع و عرف را توامان می بیند. 4⃣چهارم و اما یک پیشنهاد: نظمیه و عدلیه از انفعال خارج شوند. مساله حجاب مساله اول ما نیست اما قرار هم نیست اگر مساله ای اولویت نداشت مورد بی اعتنایی قرار گیرد. حجاب جزئی از دین است. حکم ضروری حق است. منطقا لازمست در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی، ساز وکار تذکر و نهی از منکر قانونی نیز طراحی شود. یک راه پیشنهادی اینست که ناجا خانم های معتقد، با انگیزه و با سعه صدر را در شهر مامور کند تا تذکر دهند. به هیچ ون و یا هیچ برخورد فیزیکی نیز نیاز نیست. کافیست بانوان پلیس مجهز به دوربین باشند. هرجا برهنگی و هرزگی و کشف حجاب دیدند کافیست تذکر لسانی دهند. اگر اصلاح شد که اغلب می شود هیچ و اگر اصلاح نشد بعدا متخلف به دستگاه قضائی فراخوانده شود و بدوا تعهد شفاهی و در مرحله بعد کتبی و در نهایت جریمه شود. حد و مرز تذکر را هم شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین کند که ناجا از برخوردهای سلیقه ای برحذر شوند. ✅خلاصه اکثریت مردم ما ایمانی اند و اهل دین و معنویت و اخلاق. هیچ کجای دنیا آزادی عده ای حق تعرض به حقوق اکثریت ندارد؛ اینم استدلال حقوق بشری. استدلال دینی و قانونی اش بماند. لطفا اقایان مسوول به حکم مردم سالاری یا دموکراسی یا هرچه اسمش را می گذارند، قانون را اجرا و از خواست اکثریت صیانت کنند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢 رابطه دنیا و آخرت 💠 دنیا و آخرت دو بخش از زندگی انسان است که با هم ارتباط دارند. این‌جا باید کاشت، آن‌جا باید درو کرد و برداشت. اگر کسی این‌جا نکارد، در آخرت محصولی نخواهد داشت. بنابراین رابطه بین این دو حیات، رابطه مقدمه و ذی‌المقدمه، ابزار و کار، و رابطه کار و پاداش است. 🔻 اگر این‌جا کاری انجام نگیرد، پاداشی نخواهد بود. اگر کسی دغدغه‌اش را صَرف این‌جا کند و کاری نکند که برای آن‌جا مفید باشد، چیزی جز آتش در انتظار او نیست؛ «أوْلَـئِكَ الَّذِینَ لَیْسَ لَهُمْ فِی الآخِرَةِ إِلاَّ النَّارُ؛ [هود، 16]» اینان کسانی هستند که در آخرت، سهمی جز آتش برای آنان نیست. 🔹 اگر کمابیش بین این دو جمع کرده باشد، راهی برای نجاتش پیدا می‌شود ولی در عین حال کسانی می‌توانند در هر دو حیات خوشبخت باشند؛ همان‌گونه که می‌توانند در هر دو بدبخت باشند. ✍️ بیانات علّامه مصباح یزدی در درس اخلاق ماه مبارک رمضان 1396 هـ.ش، جلسه دهم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
❓فرق منجی شیعیان با ادیان دیگر در چیست؟ 💢 منجی شیعیان موجود است و در انتظار فرج؛ انتظاری که با آمادگی و پای کار آمدن مؤمنین به سر خواهد آمد 🔷 مهدویت و انتظار منجی در بین همه ادیان به گونه ای وجود دارد و اعتقاد به اینکه نجات بخشی برای جهان خواهد آمد؛ تفاوتی که هست این که شیعه با خبر مسلم و قطعی خود، منجی را با نام و نشان و خصوصیات و با تاریخ تولد، می شناسد. 🔶 تفاوتی که در نگاه شیعیان در انتظار منجی خود را نشان می دهد، این است که منجی موعودشان موجود است، فرزند مبارک پاک نهاد امام حسن عسکری(علیه السلام) که در سامرا به دنیا آمد و تاریخ ولادتش معلوم است، مرتبطینش معلومند، معجزاتش مشخص است، خدا عمر طولانی به او داده و می دهد. ✅مهدی موعود امامی است که همچون آفتاب، مردم در پس ابرهای ظلمت و تاریکی نیز از او بهره می برند و با کنار رفتن ابرهای سیاهی برای کامل کردن آنچه رسالت انبیاء بود خواهد آمد؛ او ادامه راه داعیان الی الله است و و در زیارت آل یاسین می خوانیم؛ السلام علیک یا داعی الله و ربّانیّ آیاته؛ سلام بر تو ای دعوت کننده به سوی خدا. 🔷 منجی عالم و مهدی موعود وارث همه انبیاست و دنیا را به همان مفاهیمی که انبیاء آوردند، فرا می خواند. 👌 یک نفر مانده از این قوم که بر می گردد! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴با رحمت اگر چه به يك جرعه آب ، صله كن ✍صل رحمتك ولو بشربه من الماء. (185) امام رضا عليه السلام فرمود: با ارحامتان صله كنيد اگر چه به يك شربت آبى باشد. بنابراين صله رحم متضمن ديدار از رحم و اعطاء هديه اى مى باشد خاصه اگر در راستاى خانواده هاى متنفذ و مالدار شايسته است با اهداء يك قطعه فرش يا يك دستگاه يخچال ، و وسائل رفاهى ديگر كه فاقد آنند هديه برند و تا بدينوسيله صله رحم آنان از ارزش والاى معنوى و رضا و خشنودى پروردگار مهربان برخوردار باشد. 🔅مؤمن با رحم خويش حتما صله مى نمايد در قضاء حوائج مؤ من خاصه رحم باشد از رسول خدا عليه السلام است كه فرمود: من كان يومن بالله و اليوم الاخر فليصل رحمه . ✨ هر كس ايمان به خدا و روز قيامت دارد ، پس با رحمتش صله كند. يعنى خويشاوندان خود را دوست بدارد و به آنان احساس لازم را بنمايد. ايضا از پيامبر است كه فرمود: من احب ان يبسط له فى رزقه ، و يوخر له فى اجله فليصل رحمه . اگر كسى دوست دارد كه گردد و فراوان شود، و اجلش تاءخير بيفتد پس بايد با رحمتش صله كند. يعنى روزى را فراوان سازد و عمر را طولانى كند، و در راءس كارهاى خير انسان است ، خاصه كه تواءم با حل مشكل رحم و تاءمين نيازمنديهايشان بوده باشد. 📚اخلاق از ديدگاه قرآن پيامبر و عترت، سيد حسين موسوى راد لاهيجى ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰