eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسمان اعتقادی
#سلسله_مباحث_معادشناسی 🔰 فصل پنجم قیامت کبری 🔹 قسمت ۹ 🔻 نام‌های قیامت (۲) 🎙 استاد محمدی شاهرودی
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فصل پنجم قیامت کبری 🔹 قسمت ۱۰ 🔻 نام‌های قیامت (۳) 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا کسی که خودکشی می‌کند، روحش سرگردان است؟ اگر یک انسان پاک و خوب خودکشی کند، باز هم به جهنم می‌رود؟! 🔷 اول: کشاورزی را تصور کنید که یک سال شبانه روز زحمت کشیده و محصول خود را جمع آوری کرده است. حالا قبل از اینکه آن محصول را بفروشد و پولش را دریافت کند، یک کبریت کوچک به آن می‌زند و تمام زحمت یکساله‌اش را در یک دقیقه نابود می‌کند. آیا کسی حاضر است به خاطر خاکستر آن محصول پولی به او بدهد؟! او با یک لحظه عصبانیت یا ناراحتی تمام زحمت خود را نابود کرده و چیزی ندارد. ♦️ آدمی که یک عمر خوب بوده است و خدا را عبادت کرده است، حال با یک عمل ناپسند تمام آن پاداش‌ها را نابود می‌کند. 🔶دوم: آنچه که از روایات استفاده می‌شود این است که خودکشی یک گناه بزرگ است. کسی که خودکشی می‌کند خود را از رحمت خدا دور می‌کند. 🔷 سوم: ما از کار خدا در آن دنیا خبر نداریم. رحمت خدا بی‌پایان است. ممکن است شخصی که خودکشی کرده است، بعد از پاکسازی روحی سزاوار بهشت شد و به بهشت برود هر چند مرتبه‌ی پایین بهشت باشد. مخصوصا اگر دیگران برای او طلب بخشش و توبه کنند. 💎 چهارم: در آیات و روایات دلیلی بر این اینکه روح این انسان سرگردان باشد وجود ندارد. آنچه که از آیات و روایات برداشت می‌شود این است که هر انسانی وقتی از دنیا می‌رود با مرگ او وارد دنیای برزخی می‌شود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
27.9K
لطفا کتاب مناسب اعتقادی و اخلاقی برای فرزند نوجوان معرفی کنید؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
◾️ مناظره عالم شیعه با عالم اهل سنت درباره حقانيت علیه‌السلام و جواز ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
انگشتر عقیق و دفع بلا !!!! دست قطع شده سردار قاسم سلیمانی ، نشان از وجود اشکال در ولایت اوست. و او تحت ولایت طاغوت بود نه ولایت اهلبیت علیهم السلام. کسی که معتقد به ولایت امیرالمومنین علیه السلام باشد و  در دستش انگشتر عقیق باشد دستش قطع نمیشود... ... قَالَ يَا  سُلَيْمَانُ هُوَ أَمَانٌ مِنْ قَطْعِ اَلْيَدِ مکارم اخلاق جلد۱ صفحه۸۸ _ وسائل الشیعة ج ۵، ص ۹۱ ✍سلیمان اعمش می‌گوید: خدمت امام صادق علیه السلام بودم کسی را که تازیانه خورده بود از قصر منصور عبّاسی بیرون آوردند. حضرت فرمود: «سلیمان، ببین نگین انگشترش چیست؟» عرض کردم: ای فرزند رسول خدا، نگین آن عقیق نیست. 👈فرمود: «ای سلیمان، اگر عقیق بود تازیانه اش نمی زدند.» عرض کردم: شرح بیشتری در مورد عقیق بفرمایید. فرمودند: «نگین عقیق از قطع شدن دست انسان[مومن] جلوگیری می‌کند»👉.... 1⃣جواب نقضی : ❕طبق روایات ما انگشتر عقیق به دست کردن موجب می شود که بلا و مصیبت و بدی و مکروه از انسان دفع شود , چنان که این نکات در روایاتی از پیامبر گرامی و امام علی و امام صادق علیهم السلام نقل شده است : " فَمَرَّ بِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ أَتْبِعُوهُ بِخَاتَمِ عَقِيقٍ فَأُتِيَ بِخَاتَمِ عَقِيقٍ فَلَمْ يَرَ مَكْرُوهاً. _ شَكَا رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قُطِعَ عَلَيْهِ الطَّرِيقُ فَقَالَ هَلَّا تَخَتَّمْتَ بِالْعَقِيقِ فَإِنَّهُ يَحْرُسُ مِنْ كُلِّ سُوءٍ. _ عَنْ عَلِيٍّ ع قَالَ: تَخَتَّمُوا بِالْعَقِيقِ يُبَارَكْ عَلَيْكُمْ- وَ تَكُونُوا فِي أَمْنٍ مِنَ الْبَلَاءِ. " 📚الکافی ج 6 ص 171 _ ثواب الاعمال ص 208 ❕حال از مستشکل و اشکال کننده سوال می کنیم که اگر انگشتر عقیق موجب می شود بلا و مصیبت و مکروه از انسان دفع شود , پس چگونه امامان علیهم السلام با این که انگشتر عقیق به دست می کردند باز گرفتار بلا و مصیبت می شدند !!! ▫️علی علیه السلام فرمود : " بزرگترین اجرها در آخرت برای کسانی است که در دنیا بزرگترین مصیبت ها را داشته اند و اهل بیت از همه مردم مصیبتشان بیشتر بوده است " " إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ أَجْراً فِي الْآخِرَةِ أَعْظَمُهُمْ مُصِيبَةً فِي الدُّنْيَا، وَ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ أَعْظَمُ النَّاسِ مُصِيبَة " 📚امالی طوسی ص ٢٦٩ _ بحار الانوار ج ٢٧ ص ٢٠٧ ❗️یا خداوند در مورد علی ع فرمود : " من او را گرفتار بلایی می کنم که هیچ خلقم را به مانند آن بلا مبتلا نکرده ام " " إِنِّي مُسْتَخِصُّهُ بِبَلَاءٍ لَمْ يُصَبْ بِهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِي‏ " 📚امالي طوسي ص: 514 ❕امام عصر ع نیز پیرامون این مصائب و گرفتاری های طاقت فرسای اهلبیت ع فرمود : " پس كشته شد آن كه كشته شد و به اسيرى رفت آن كه به اسيرى رفت و تبعيد شد آن كه تبعيد شد و قضاى الهى بر آنان چنان رفت كه اميد نيك‏فرجامى آن مى‏رود .... پس بر پاكان اهل بيت پيامبر و على- كه درود خدا بر آن دو باد- بايد كه گريه كنندگان گريه كنند و ندبه‏گران بايد بر آنان ندبه كنند و براى همچون ايشان بايد اشك‏ها ببارند و ناله‏كنندگان، ناله سر دهند و شيون‏كنندگان، از دل، شيون بر آورند. " " فَقُتِلَ مَن قُتِلَ، وسُبِيَ مَن سُبِيَ، واقصِيَ مَن اقصِيَ، وجَرَى القَضاءُ لَهُم بِما يُرجى‏ لَهُ حُسنَ المَثوبَةِ... فَعَلَى الأَطائِبِ مِن أهلِ بَيتِ مُحَمَّدٍ وعَلِيٍّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِما وآلِهِما فَليَبكِ الباكونَ، وإيّاهُم فَليَندُبِ النّادِبونَ، ولِمِثلِهِم فَلتُذرَفِ الدُّموعُ، وَليَصرُخِ الصّارِخونَ، ويَعِجَّ العاجّونَ " 📚مصباح الزائر: ص 449، المزار الكبير: ص 578 ❕همینطور در روایاتی تصریح شده است که بلا و مصیبت پیامبر اسلام از همه پیامبران و نیز همه خلائق بیشتر بوده است : "قَالَ الْمُصْطَفَى مَا أُوذِيَ نَبِيٌّ مِثْلَ مَا أُوذِيتُ. " " فَإِنَّ الْخَلْقَ لَمْ يُصَابُوا بِمِثْلِهِ ع قَطُّ. " 📚مناقب آل أبي طالب ، ج‏3، ص: 247 _ الكافي ج‏8، ص: 168 ▫️یا در مورد امام حسین علیه السلام می خوانیم که دشمن ایشان در میدان کربلا انگشت ایشان را قطع کرد و انگشترشان را به غارت برد : " و أخَذَ خاتَمَهُ بَجدَلُ بنُ سُلَيمٍ الكَلبِيُّ لَعَنَهُ اللّهُ، فَقَطَعَ إصبَعَهُ عليه السلام مَعَ الخاتَمِ " 📚الملهوف: ص 177، بحار الأنوار: ج 45 ص 57 ❓آیا معاذ الله اشکال کننده می تواند بگوید که امامان علیهم السلام مومن نبودند و اگر مومن بودند گرفتار بلا و مصیبت نمی شدند! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
2⃣جواب حلی : 👌به مقتضای روایات فوق الذکر در مورد انگشتر عقیق این اصل اولیه به دست می آید که به دست کردن آن موجب دوری بلا و مصیبت از انسان می شود , اما گاهی مصلحت و خیر انسان مومن در این است که گرفتار بلا و مصیبت شود تا به درجات و ثواب بالاتر برسد , لذا با این که انگشتر عقیق هم به همراه دارد باز گرفتار مصیبت می شود . ❕بر همین اساس امامان علیهم السلام گرفتار بلا و مصیبت می شدند یا شهید سلیمانی گرفتار مصیبت شد , همه این موارد به مقتضای قاعده ثانویه ای است که از روایت امام صادق علیه السلام استفاده می شود که فرمود : «بلاهای بزرگ پاداش های بزرگ را در پی دارد وخداوند هیچ گروهی را دوست نمی‌دارد مگر آنکه آنان را گرفتار میکند» " عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ عَظِيمَ الْأَجْرِ لَمَعَ عَظِيمِ الْبَلَاءِ وَ مَا أَحَبَّ اللَّهُ قَوْماً إِلَّا ابْتَلَاهُمْ. " 📚الکافی، ج 2 ص 252 ▫️و فرمود : " از پيامبر خدا پرسيدند: گرفتارترينْ مردم در دنيا كيان‏اند؟ فرمود: «پيامبران، سپس برترين‏هاى پس از آنان و [سپس‏] برترين‏هاى پس از آنها. مؤمن به اندازه ايمان و نيكى عمل‏هايش، گرفتار مى‏گردد. پس هر كس ايمانش كامل و عملش نيكو باشد، گرفتارى‏اش بيشتر، و هر كس ايمانش ناقص و عملش اندك باشد، گرفتارى‏اش كمتر خواهد بود». " سُئِلَ رَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله: مَن أشَدُّ النّاسِ بَلاءً فِي الدُّنيا؟ فَقالَ: النَّبِيّونَ ثُمَّ الأَمثَلُ فَالأَمثَلُ، ويُبتَلَى المُؤمِنُ بَعدُ عَلى قَدرِ إيمانِهِ وحُسنِ أعمالِهِ، فَمَن صَحَّ إيمانُهُ وحَسُنَ عَمَلُهُ اشتَدَّ بَلاؤُهُ، ومَن سَخُفَ إيمانُهُ وضَعُفَ عَمَلُهُ قَلَّ بَلاؤُه‏ " 📚الکافی ج 2 ص 252 ▫️یا امام باقر عليه السلام فرمود : " خداوند تبارك و تعالى هر گاه بنده‏اى را دوست بدارد، او را در بلا فرو مى‏برد. " إنَّ اللّهَ تَبارَكَ وتَعالى إذا أحَبَّ عَبدا غَتَّهُ بِالبَلاءِ غَتّا. " 📚الکافی ج 2 ص253 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
118.6K
از کجا بدونیم اتفاقی که برامون افتاده، نتیجه اعمال خودمون هست یا تقدیر و قسمت هست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
دیدی نانوا چطور خمیر نان سنگک را پهن میکند و درون تنور میگذارد؟! چه اتفاقی می افتد؟! خمیر به سنگ ها میچسبد! اما نان،هر چه پخته تر می شود از سنگها جدا میشود.... حکایت آدم ها همین است سختی های این دنیا، حرارت تنور است. و این سختی هاست که انسان را پخته تر میکنند... و هر چه انسان پخته تر میشود سنگ کمتری به خود میگیرد... سنگ ها تعلقات دنیایی هستند‌... ماشین من،خانه ی من،کارخانه ی من...... آن‌وقت که قرار است نان را از تنور خارج کنند سنگ ها را از آن میگیرند! خوشا به حال آنکه در تنور دنیا آنقدر پخته میشود ... که به هیچ سنگی نمیچسبد... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🍃خورشیدی و در هاله نور، آمده ای🌕 🍃سلام بر نام معطر و زیبایت، یا باب الحوائج، یا موسی بن جعفر🌸 خجسته میلاد امام کاظم علیه السلام، مبارک باد🌸 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزم مارا باز آمد عالم آرایى دگر کز قدومش بزم ما گردیده سینایى دگر قرنها بگذشته از موسى و شرح رود نیل آمده اینک به فتح نیل موسایى دگر (ع)✨🌺 ✨🌺 ‌ ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
ای کسی که این سفره‌های دور و دراز را در پیش داری و هیچ‌چیز برای آنها تهیه ندیده‌ای و یک‌دفعه بی‌اختیار تو را خواند برد، بیا متوسل بشو به کسی که در این عالم دشمنانش او را مجبور به سفرهای بسیار نمودند، آن‌کس سیدالشهدا و مظلوم است. اگر حقیقتاً به او متوسل شدی وسیله النجاه است البته رستگار خواهی شد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا حضور امیرالمومنین در شورای شش نفره بیانگر قبول نظام شورایی در امامت و خلافت نیست؟ ❗️شرکت امام در این شورا حتما نشانه تایید آن نیست؛ آنچه از تاریخ و گفتار امیرالمومنین بر می آید اضطرار ایشان برای شرکت در این شورا است، در توضیح باید گفت: 1⃣این راه می توانست راهی برای احقاق حق باشد و با وجود اندک احتمالی شایسته بود که ایشان در این شورا شرکت کند؛ یعنی حضرت نه برای تایید شورا بلکه برای احقاق حق و اتمام حجّت در آن شورا شرکت کرد . 2⃣روشن نیست که ورود امام به شوراى شش نفره، از روى اختیار بوده باشد، زیرا تهدیدهاى خلیفه دوّم درباره اعضاى شورا حاکى از یک استبداد عجیب و شگفت آور است و هنگامى که عمر هر شش نفر را احضار کرد و مساله خلافت را مطرح نمود، رو به محمد بن مسلمه کرد و گفت: ❗️هنگامى که از مراسم دفن من بازگشتید، با پنجاه مرد مسلّح این شش نفر را براى امر خلافت دعوت کن و همه را در خانه اى گِرد آور و با آن گروه مسلح بر در خانه توقف کن تا آنان یک نفر را از میان خود براى خلافت برگزینند. 🗯 اگر پنج نفر از آنان اتّفاق نظر کردند و یک نفر مخالفت کرد، او را گردن بزن و اگر چهار نفر متحد شدند و دو نفر مخالفت کردند آن دو مخالف را بکُش و اگر این شش نفر به دو دسته مساوى تقسیم شدند، حق با آن گروه خواهد بود که عبد الرحمان در میان آنها باشد. ❗️آنگاه آن سه نفر را براى موافقت با این گروه دعوت کن. اگر توافق حاصل نشد، گروه دوم را از بین ببر. واگر سه روز گذشت و در میان اعضاى شورا اتحاد نظرى پدید نیامد، هر شش نفر را اعدام کن و مسلمانان را آزاد بگذار تا فردى را براى زعامت خود برگزینند. 🗯چون مردم از مراسم دفن عمر باز گشتند، محمّد بن مسلمه با پنجاه تن شمشیر به دست، اعضاى شورا را در خانه اى گِرد آورد و آنان را از دستور عمر آگاه ساخت 📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج1 ص185 ⁉️آیا با این ارعاب و تهدید مى توان تصور کرد که امام از روى میل باطنى در شورا شرکت کرده باشد؟ 🗯گفتار امام در خطبه شقشقیه حاکى از نارضایتى وى در این مشارکت است. ایشان در این مورد چنین مى فرماید: « آن گاه که عمر در گذشت امر خلافت را در قلمرو شورایى قرار داد که تصوّر می کرد من نیز همانند اعضاى آن هستم. خدایا از تو یارى مى طلبم در باره آن شورا. ❗️ کى حقانیت من مورد شک بود آن گاه که با ابوبکربودم، تا آنجا که امروز با این افراد همردیف شده ام؟ولى ناچار در فراز و نشیب با آنان موافقت کردم و در شورا شرکت جستم. ولى یکى از اعضا به سبب کینه اى که با من داشت (مقصود طلحه یا سعد و قّاص است)از من چهره برتافت و به نفع رقیب من کنار رفت و دیگرى (عبد الرحمان) به خاطر پیوند خویشاوندى با خلیفه به نفع او راى داد). 📚خطبه3 3⃣مشارکت امام در شوراى شش نفره از یک اصل کلى سرچشمه مى گرفت و آن این که: ❗️ اکنون که حق از محور خود بیرون رفته، باید کوشش کرد لااقل مصالح اسلام و مسلمین در حد امکان محفوظ بماند، شکاف کمتر شود و فساد مستولى نگردد. 🗯امام در حالى که خود را خلیفه شرعى مى دانست و حق خویش را مغصوب و به غارت رفته مى دید، ولى آنگاه که خلافت خلفا تثبیت گردید، مصلحت را در این دید که تا آنجا که مصالح اسلام و مسلمانان ایجاب کند با آنان همکارى نماید، و لذا خلفا در کارهاى مهم با او مشورت مى کردند، او نیز کمک فکرى مى کرد. 📚نهج البلاغه خطبه146 ❗️هییت هاى علمى و تحقیقى از یهود و نصارا وارد مدینه مى شدند تا از برنامه آیین جدید آگاه گردند و یگانه کسى که پاسخگوى مشکلات آنان بود، شخص امام بود. 🗯او احساس کرد که زمزمه الحاد و دعوت به جاهلیت از گوشه و کنار شبه جزیره بلند شده و چه بسا اگر خلافت را یارى نکند، اصلو اساس به خطر بیفتد، چنان که در یکى از نامه هاى خود مى نویسد: «تا این که با چشم خود دیدم گروهى از اسلام بازگشته و مى خواهند دین محمد را نابود سازند. (در اینجا بود) که ترسیدم اگر اسلام و اهلش را یارى نکنم باید شاهد نابودى و شکاف در اسلام باشم که مصیبت آن براى من از رها ساختن خلافت و حکومت بر شما بزرگتر بود چرا که این بهره دوران کوتاه زندگى دنیا است، که زایل و تمام مى شود. همان طور که «سراب» تمام مى شود و یا همچون ابرهایى که از هم مى پاشند. پس براى دفع این حوادث به پا خاستم تا باطل از میان رفت و نابود شد و دین پا برجا و محکم گردید» 📚نهج البلاغه،نامه62 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️پرسش: «امتحانات الهی» چه تفاوت هائی با سایر امتحانات دارد؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
146.9K
سلام علیکم.چرا برخی از انسانها،امام معصوم،و بعضی دیگه انسان معمولی خلق شدند؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
※ فقط یک چشم‌انداز، تمام رفتار تاریخ را تعیین می‌کرده و می‌کند ! از تاریخ آدم تا آخرین باقی‌مانده خدا در زمین. فقط یک آینده بود که تمام فرستادگان خدا بر اساس آن تصمیم می‌گرفتند! گاهی سکوت، گاهی تقیّه، گاهی قیام... • آینده‌ای بنام "حاکمیت تمدن الهی در جهان". سیاست امام کاظم علیه‌السلام در دوران فشار و اختناق، سیاست قیام نبود! • سیاست ارتباط با وکلای شبکه وکالتی اهل بیت علیهم‌السلام از دل حبس و زندان بجهت تقویت آن بود، تا رفته رفته نقاطی از جهان را برای تشکیل یک حکومت واحد اسلامی، به صف نموده و بستری برای اشاعه‌ی این تمدن ساخته شود! • فخری بالاتر از این نیست که ما در دورانِ پایانی این چشم‌انداز، متولد شدیم تا آخرین خشت‌های این هدف را روی هم بگذاریم. ‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه🔖 📜موضوع: صاحب خانه بی انصاف در کلام امام صادق (ع). 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مژده‏ میلاد تو، نفحه باد صباست رایحه یاد تو با دل ما آشناست آمدی و باب هر حاجت دل‌ها شدی باب حوائج تویی، نام تو ذکر خداست میلاد نور مبارک ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
186.2K
با ع میشه معصومین رو برای یک هم اثبات کرد؟ اگه جواب بله هست چطور برای غیرمسلمانی که تواتر حاصل میشه درحالی که شیعه بودن عالمان دینی برای غیرمسلمان دلیل بر قولش نیست چون دور پیش میاد و ادله حجیت خبر واحد هم از قران یا اجماع علمای مسلمان اثبات و این برای غیرمسلمانی که قران هنوز ثابت نشده چطور میشه حجت باشه؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ⁉️ آیا این سوال که در قیامت می پرسند «مالت را از کجا بدست آورده ای و کجا خرج کردی» از خانم ها هم می پرسند چون اکثر خانم ها خانه دار هستند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
پرسمان اعتقادی
#سلسله_مباحث_معادشناسی 🔰 فصل پنجم قیامت کبری 🔹 قسمت ۱۰ 🔻 نام‌های قیامت (۳) 🎙 استاد محمدی شاهرودی
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فصل پنجم قیامت کبری 🔹 قسمت ۱۱ 🔻 نام‌های قیامت (۴) 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
چرا ما تو دعاهایی که می‌کنیم، از خدا درخواست می‌کنیم ما رو ببخشه؟ اصلا این بخشش گناه برای زندگی دنیایی ما چه فایده‌ای داره؟ بهتر نیست توی دعاهامون به جای آمرزش از خدا ثروت، ماشین و زندگی راحت بخوایم؟ 🔷 برای رسیدن به هر مقصدی، راهی وجود داره. اگه اون راه مسدود باشه، باید سعی کنیم تا اون رو باز کنیم.. 🔸گناهان ما مثل سنگ‌هایی که از کوه سرازیر میشن و جاده رو مسدود می‌کنن، راه ارتباط ما و خدا رو قطع می‌کنن، 🔹استغفار و درخواست بخشش، بهترین راه برای پاکسازی این جاده است، کنار استغفار میشه آرزوهای دیگه رو هم از خدا خواست.. 🔸این ارتباط با خدا توی خیلی از تصمیمات یا مراحل زندگی کمکون می‌کنه. 🔹 کسی که به خودش مطمئنه و خدا رو پشت و پناه و یاری‌گر خودش می‌دونه، می‌تونه تصمیم‌ها و انتخاب‌های خیلی خوبی توی زندگی داشته باشه؛ 🔸 اما اگه به کاری که می‌کنی و مسیری که در اون هستی اطمینان نداشته باشی، از خودت و جامعه راضی نیستی و نمی‎تونی کنترل روی افکار و رفتارت داشته باشی. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
180.2K
آیا راه خاصی برای طی‌ الارض کردن وجود دارد که علما به مردم نمی گویند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
مداحی آنلاین - داستان بنده و آزاد - شهید دستغیب.mp3
1.06M
🌺 (ع) ♨️داستان بنده و آزاد در بیان امام موسی بن جعفر(ع) 👌 بسیار شنیدنی 🎙 ‌ ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دو دقیقه مناظره با پرست 👈وقتی که کارنشناس شبکه وهابی، حتی نمی‌تواند از توحیدش دفاع کند. این است عاقبت مکتبی که از اهل البیت علیهم السلام دور و جدا شود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
❓در کانال معاندین مطلبی از کتاب علل الشرائع مرحوم صدوق مطلبی مطرح شده مبنی بر اینکه یک نفر خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها میرسد و میگوید حضرت علی علیه السلام از دختر ابوجهل خواستگاری کرده و ایشان بخاطر حسادت زنانه ناراحت شدند وبا فرزندان خود به قهر منزل پدر رفتند ایا این مطلب درست است ❓ ❗️شیخ صدوق در علل الشرایع از امام صادق نقل می کند؛ « شقی از اشقیای به نزد فاطمه آمد و به او گفت می دانی که علی از دختر ابوجهل خواستگاری کرده است .فاطمه گفت حقیقت را می گویی ؟ ❕مرد گفت آری پس غیرت فاطمه تحریک شد به طوری که نتوانست خود را کنترل کند و پیوسته اندوهگین بود...تا به نزد پیامبر رفت و پیامبر را از موضوع آگاه کرد. ❗️پیامبر به علی گفت آیا نمی دانی که فاطمه پاره تن من است و هرکس او را اذیت کند مرا اذیت کرده است... 🔶علی گفت آری می دانم .پیامبر از او پرسید پس چرا چنین کاری را کردی ❗️ 🔷حضرت علی گفت به خدا سوگند چنین نکرده ام و حتی فکر آن را هم به خود راه نداده ام .پیامبر گفت راست گفتی پس فاطمه خوشحال شد و تبسم کرد...» 📚علل الشرایع ج1 ص185 🔷این روایت تنها در علل الشرایع نقل شده است و علامه مجلسی نیز این روایت را از علل الشرایع نقل میکند 📚بحار الانوار ج43 ص201 👌این روایت از چند جهت دارای اشکال است؛ 1⃣از حیث سندی با اشکالات عدیده ای روبه رو است.شیخ صدوق روایت را از افراد زیر نقل می کند؛ 🔶1- احمد بن محمد بن یحیی 🔶2- عمروبن ابی المقدام 🔶3- زیاد بن عبدالله 👌احمد بن محمد بن یحیی مجهول است و روایتش از اعتبار ساقط است. 📚معجم رجال الحدیث ،ایت الله خویی ج3 ص122 👌عمروبن ابی المقدام نیز دارای اعتبار قاطع نیست.علامه حلی از برخی از علما نقل می کند که او را تضعیف کرده اند 📚رجال علامه حلی ص120 ❗️واگر از این تضعیف نیز بگذریم در طریق شیخ صدوق به او حکم بن مسکین قرار دارد که مجهول است وطریقه صدوق به عمروبن مقدام ضعیف است 📚معجم رجال الحدیث ج14 ص82 👌زیاد بن عبدالله نیز در هیچ کتاب رجالی عنوان نشده است و مجهول است . ❕حدیثی که سندش چنین باشد از درجه اعتبار ساقط است. 2⃣پیامبر گرامی در مورد حضرت زهرا فرمود: « خداوند با غضب فاطمه به غضب می آید» 📚امالی طوسی ص95 📚معانی الاخبار ص303 📚بحار الانوار ج43 ص19 ❗️این حدیث شریف می رساند که زهرای مرضیه بدون جهت و به ناحق غضبناک و ناراحت نمی شود و هر موقع غضبناک شود چون بحق بوده خداوند نیز غضبناک می شود. ⁉️چگونه قابل قبول است که زهرای اطهر بی جهت بر حضرت علی غضبناک شده و ناراحت شود.این با عصمت ایشان منافات دارد. 3⃣پیامبر گرامی نسبت به حضرت علی فرمود: «حق با علی است هر کجا که باشد» 📚امالی طوسی ص479 ⁉️چگونه ممکن است زهرای اطهر به این مساله توجه نکرده باشد و گمان کند که علی از حق و حقیقت جدا شده باشد❓ ❓چگونه ممکن است پیامبر گرامی به این مساله توجه نداشته باشد و به علی مرتضی سوئ ظن ببرد در حالی که خداوند می فرماید: « از بسیاری از گمانها بپرهیزید زیرا بعضی از گمانها گناه است» 🔰حجرات 12 با توجه به این نکات کذب و جعلی بودن این روایت روشن می‌شود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰